X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנט. "סבלנות ומשמעת" [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
רה"מ בנט בישיבת הממשלה:
"ההגבלות על גבולות המדינה - צעד זמני והכרחי"
הדגיש: " "ההגבלות על גבולות המדינה הן לא צעד קל, אבל זה צעד זמני והכרחי. ישנם ענפים שנפגעים, כמו התיירות והתעופה, ואנחנו נותנים על כך את הדעת: לגבי שיחות הגרעים עם אירן אמר: "ישראל מוטרדת מאוד מהנכונות להסיר את הסנקציות ולאפשר זרימה של מילארדים לאירן"

ישיבת הממשלה התכנסה (יום א', 28.11.21) בכנסת ובפתחה התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לוריאנט האומיקרון וההגבלות החדשות שהתקבלו אתמול בישיבת הקבינט, בהן איסור כניסת זרים לישראל ובידוד לשבים מחו"ל.
"הזן מתפשט בעוד ועוד מקומות בעולם, ועוד מדינות מטילות הגבלות. אתמול בישיבת קבינט הקורונה הפעלנו צעדים מחמירים במטרה לשמור על ישראל מוגנת מבחוץ, ופתוחה מבפנים. ככל שנדע יותר, נתאים ונדייק את הצעדים שלנו. מה שאני מבקש מהציבור זה סבלנות ומשמעת. אני מבין את העייפות מהחיים בצל הקורונה, אני שומע שאומרים לי ׳רק יצאנו מהדלתא ועכשיו הגיע זן חדש׳. זה לא קל לאף אחד, אבל זו המציאות. המשימה שלנו כממשלה היא לאפשר חיים שגרתיים ככל האפשר. לשם כך, אנחנו מבצעים הערכת מצב בכל יום מחדש, מעריכים בכל יום את גודל וסוג האיום, ומתאימים לכך את הצעדים וההגבלות. עכשיו צריך להדק בגבולות, כדי לשמור על מדינת ישראל פתוחה מבפנים. אני מבין שאולי צריך לשנות את יעד החופשה ולהיכנס לבידוד כשחוזרים, זה קורה גם אצלי במשפחה.
עוד הדגיש בנט: "ההגבלות על גבולות המדינה הן לא צעד קל, אבל זה צעד זמני והכרחי. ישנם ענפים שנפגעים, כמו התיירות והתעופה, ואנחנו נותנים על כך את הדעת. הכי חשוב - כשאנחנו עומדים בפני איום צריך כמה שכבות הגנה. לנו יש חיסונים. אני מבקש מכולם: לכו להתחסן, זה שומר עליכם. החיסון השלישי למבוגרים והמיני-חיסון, במנה קטנה יותר, לילדים, מונעים בסבירות גבוהה תחלואה קשה. גם אם נדבקים, אם יש את החיסונים, כנראה שהמחלה תהיה קלה הרבה יותר. הגנו על עצמכם. לכו היום להתחסן".
בהמשך דבריו התייחס ראש הממשהל שיחות הגרעין בין אירן למעצמות יתחדשו בימים הקרובים בוינה: "ישראל מוטרדת מאוד מהנכונות להסיר את הסנקציות ולאפשר זרימה של מילארדים לאירן, בתמורה להגבלות לא מספקות בתחום הגרעין. זה מסר שאנחנו מעבירים בכל דרך, גם לאמריקנים וגם לשאר המדינות שנושאות ונותנות עם אירן. שר החוץ יעביר מסר זהה בפגישותיו בלונדון ובפריז השבוע. חשוב מאוד שבעניינים הנוגעים לביטחון המדינה, הממשלה מדברת בקול אחד."
גם שר התקשורת יועז הנדל התייחס להתפשטות הזן החדש: "הפתרון הכי טוב שיש הוא החיסונים, מי שמתחסן מפחית את הסיכון לגבי עוצמת המחלה ומאפשר לנו להתמגן כפי שצריך. אני מאלה שחושבים שכדי להתמודד עם המחלה צריך לנקוט בכל אמצעי שעומד במבחן הפרטיות של אזרחי ישראל, איכוני השב"כ היו בעבר ואני חושב שגם היום הם אמצעי לגיטימי כל עוד אנחנו עושים את זה אם בבקרה, ויש איזונים ובלמים גם לגבי ההחלטה הזו. אין לנו ברירה חברים, הקורונה נמצאת כאן, יש זן חדש וצריך להתמודד איתו. הערכה שלנו שהחיסון מספיק יעיל אבל אנחנו צריכים לוודא את זה בצורה ברורה ולכן צריך לוודא שאלה שנדבקים נשארים מבודדים".
בהמשך התייחס לשיחות הגרעין שמתחילות השבוע באירופה: "אנו נכנסים לעוד סבב של שיחות עם אירן, אני מזכיר לכולם שהדיבורים נגד אירן, עם אירן על אירן, לא משנה באיזו שפה נחושה או באיזה טון הם נשמעים, עד עכשיו הוכחו כלא יעילים. אירן היא לא בת-שיח, אירן מבינה כוח כמו דברים אחרים במזרח התיכון, ולכן זו התפיסה הנכונה לגבי אירן ולגבי התחמשותה, מרוץ החימוש שלה, שהולך ונמשך ומתעצם. לקחי העבר חייבים להיות מיושמים בהווה".

תאריך:  28/11/2021   |   עודכן:  28/11/2021
+חמור קופץ בראש (2)
23:54 28/11/21  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

במצב זה - "והמשכיל בעת ההיא יידום כי עת רעה היא"  ▪  מפני שהזעקה הישראלית הפומבית לא תרתיע את ג'ו ביידן ורק תקלקל את היחסים עימו, ונצא קרחים מכאן ומכאן

בנט. להמתין בשקט [צילום: מרק ישראל סלם]
+נחשפו תוכניות של סוכן אירני לפגוע במטרות ישראליות באפריקה
21:56 28/11/21  |  עידן יוסף

כוחות משטרה קנייתיים חשפו תוכניות של אזרח אירני להוציא לפועל פעילויות טרור נגד מטרות ישראליות ומקומיות בקניה ובמדינות שכנות באפריקה - כך דיווח עיתון "הסטאר" היוצא לאור בקניה.
לפי הדיווח, הרשויות חושדות כי האזרח האירני, מוחמד סעיד גולבי, עובד עבור סוכנויות המודיעין האירניות, וכי הוא אסף מידע על מוסדות במדינה, הן פרטיים והן ממשלתיים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביר קארה / Abir  kara  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  איתמר גרוטו / Itamar Groto  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי ברבש  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  דמיטרי מדבדב  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חמד עמאר / Hamad Amar  חסן רוחאני  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  מאיר בן שבת / Meir Ben-Shabat  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מחמוד אחמדינג'אד  מירב כהן / Meirav  Cohen  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה בר סימן טוב  מתן כהנא / Matan  Kahana  נחמן שי  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סיגל סדצקי  עידן רול / Roll Idan  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עלי חמנאי  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  קארין אלהרר / Karin  Elharar  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ההגבלות על גבולות המדינה - צעד זמני והכרחי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
אלדד שביט, סימה שיין
לא ברור האם אירן תגיע בשבוע הבא לווינה בכוונה לנהל מו"מ אמיתי או שהיא כבר החליטה להכשיל את השיחות    יידרשו שישה חודשים להעריך לאן פני הדברים, ובינתיים על ישראל להבטיח שהיא תישאר רלוונטית למהלכים הבינלאומיים
דן מרגלית
מדוע גויסו כל תותחי הממשלה להתגרות בארצות הברית ברעש, בתופים ובמחולות? מהסיבה הפשוטה שהממשלה רוצה להראות לח"כ בנימין נתניהו כי גם היא יודעת לקלקל יחסים שלא לצורך
דן מרגלית
בנימין נתניהו, אמר עמוס ידלין, הפריט את הטיפול בגרעין האירני לעצמו עד כדי כך שבנט, אשר שימש תקופת מה כשר הביטחון, לא ידע עליה דבר    זו בניסוח זה או אחר ביקורתם של שרי הביטחון אהוד ברק, משה (בוגי) יעלון ובני גנץ על המחדל של ח"כ ביבי בהיותו ראש הממשלה
מירב ארד
כטב"מ שיורט לפני כ-4 שנים ונשא חומרי נפץ היה מיוד לטרור ביו"ש    לקראת חידוש המשא-ומתן עם אירן אמר: "הפתרון חייב להיות על השולחן, כולל הפעלת כוח, שהיא הפעלת דיפלומטיה בכלים אחרים"
איציק וולף
ראש הממשלה הבהיר כי מדינת ישראל תשמור על חופש הפעולה שלה בסוגיית הגרעין האירני גם אם המעצמות יחתמו על הסכם גרעין    תקף את נתניהו: "כשנכנסתי ללשכת ראש הממשלה נדהמתי מהפער בין הרטוריקה שלפיה לא נרשה אירן גרעינית לבין המעשה והירושה שקיבלתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il