X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר הוועדה ח"כ רייטן: "נעשה הכל כדי לקדם את הפיצויים בלי קשר לוועדת החקירה" בדיון העידו משפחות הרוגי אסון מירון על היעדר המענה והתמיכה מהמדינה
▪  ▪  ▪
ח"כ רייטן. "בסוף המדינה משלמת" [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

ועדת העבודה והרווחה פתחה (יום ב', 29.11.21) את הדיונים בהצעת החוק סיוע לנפגעי אסונות לאומיים אזרחיים, שהוגשה על-ידי יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן מרום. ההצעה תאפשר לממשלה להכריז על אירוע שגרם לנפגעים, בגוף או בנפש ואינו אירוע צבאי או פגיעת איבה, כאסון לאומי אזרחי, אם ראתה כי קיים צורך להעניק לנפגעים או לקרובי משפחה של הנספים סיוע מיידי וכן לקבוע מנגנון סיוע לנפגעים ולמשפחותיהם. במקרה של הכרזה כזו ימנה שר הרווחה גורם מלווה מטעם המדינה לנפגעים ולמשפחותיהם, אשר יהיה בין היתר אמון על הקשר עם גורמי הסיוע לשם מיצוי זכויותיהם של הנפגעים וקרובי המשפחה של הנספים.
בפתח הדיון אמרה יו"ר הוועדה ח"כ רייטן מרום: "הגשתי את ההצעה בעקבות אסונות טראגיים שידעה המדינה וקולות שעלו מהשטח אחריהם. משפחות וקרובים נשארו ללא מענה ויש צורך בחשיבה מחודשת של המדינה עבור אותם אזרחים שזקוקים לליווי וסיוע כספי בימים שאחרי האסון, שיסייעו להם לעמוד שוב על הרגליים". ח"כ רייטן מרום הבהירה כי בנוסח הנוכחי הצעת החוק אינה כוללת תחולה רטרואקטיבית, כלומר אינה נוגעת לאסונות שהתרחשו בעבר, בהם אסון צפית ואסון מירון.
נציג האוצר הודיע בדיון כי ההחלטה כרגע היא לחכות עם הפיצוי למשפחות נפגעי אסון מירון עד לסיום העבודה של ועדת החקירה, זאת לאחר שמשפחות של שניים מהרוגי האסון העידו על היעדר מענה למשפחות מהמדינה. חברי הכנסת שנכחו בדיון זעמו על הדברים.
ח"כ יעקב אשר: "יו"ר ועדת החקירה בעצמה אמרה שאין קשר בין ועדת החקירה לבין הפיצויים וזו הפעם השנייה שנציג של האוצר אומר את זה. ח"כ אשר הקריא ממכתבה של יו"ר ועדת החקירה, לפיו הוועדה תעסוק בהמלצות להילולה ולא בפיצויים למשפחות.
יו"ר הוועדה ח"כ רייטן מרום אמרה בתגובה לדברים: "אנחנו נעשה הכל כדי לקדם את זה בלי קשר לוועדת החקירה, אנחנו וכולם יודעים שאין לזה שום קשר ושבסוף מדינת ישראל משלמת. עדיף שתשלם עכשיו, זה יחסוך כסף, זמן ומשאבים".
ח"כ יצחק פינדרוס: "האוצר מקבל ריבית אם יחסוך את הכסף עד 2041? הרי בסוף אתם תשלמו. למה אתם מוציאים את הנשמה לאנשים? "
ח"כ קטי שטרית: "אנשים נזרקים מבתיהם, אין להם כסף לשלם על המצבה. אין בזה שום היגיון. אתם אומרים דברים כדי להרוויח זמן - זה ישאיר את המשפחות במצב גרוע וזה גם יעלה למדינה יותר".
מוקדם יותר בדיון העידו משפחות הרוגי אסון מירון על היעדר המענה והתמיכה מהמדינה: סיגלית חברון, שבנה נהרג באסון: "יש את אלה שיודעים להילחם ומשיגים ויש אחרים. המשפחות כל כך עסוקות בלאסוף את עצמן, הדברים האלה רחוקים מאתנו, לא חיפשנו מריבות ולא להאשים אף אחד. רק עכשיו, שבעה חודשים אחרי, אישרו לנו טיפולים ברווחה בדימונה. אתמול הבן שלי קיבל את הטיפול ה-3 שלו, בן 11. בחיים לא פגשתי נציג של המדינה, איש לא פנה אלינו. אני זאת שהייתה צריכה לפנות לרווחה בעצמי"
שי צרפתי, שנו של משה צרפתי ז"ל שנהרג באסון: "המדינה לא הייתה שם בשבילינו. תבואו אלינו, תגידו מה קרה. קיבלנו תעודת פטירה במייל, זהו. אף משפחה שכולה לא אמורה לצאת למאבק ציבורי, לא על חקירת האירוע ולא על הכרה ופיצוי. האחריות היא כל כולה על המדינה. אני מרגיש כמו בסדרת ריאליטי - אנחנו רואים את הוועדה יום יום, איך כולם שופכים רפש אד על השנייה ומדור במוות של אבא שלי, זה פצע שלא מגליד, אנחנו חיים אותו יום יום".
יו"ר הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר הצטרף גם הוא לעמדת חברי הכנסת: "לא יכול להיות שהמשפחות נאנקות תחת העול ואנחנו יושבים מן הצד בלי אמצעים לסייע. צריך לתת מענה כמה שיותר מהר ואח"כ להתחשבן. עשינו זאת עם הקורונה וכך צריך לנהוג גם כאן עם המשפחות. לא יקרה כלום".
ח"כ מיכל רוזין אמרה: "מדינת ישראל יצרה לאורך השנים וממשיכה לייצר היררכיה של מוות, פגיעות ונכות. מי המוות שלו שווה יותר, למי מתייחסים יותר. המדינה גם יוצרת הפרד ומשול, מלחמה בין קבוצות שונות של נפגעים. אני מתחלחלת מהמחשבה על זה. למדינת ישראל יש אחריות הגן על כל אזרחיה ותושביה מפני אויבים מחוץ ומפנים, גם חוסר ניהול נכון וחוסר אחריות".
ד"ר ענבל בלאו, חוקרת אסונות בקריה האקדמית אונו: "לאורך ההיסטוריה של ישראל בכל פעם שקורה אסון מנסים להמציא את הגלגל מחדש והנפגעים נאלצים לכתת את רגליהם במשך שנים כדי לקבל פיצוי. ברוב האסונות המדינה כן נכנסת לתמונה וגם משלמת בסוף, גם אם היא טוענת שהיא אינה אחראית. יש קבוצות חזקות שמצליחות להשיג את הפיצוי מהר ובצורה טובה ויש קבוצות חלשות יותר שלא מצליחות באותה עוצמה ומהירות, אין סיבה לחוסר השוויוניות הזאת".

תאריך:  29/11/2021   |   עודכן:  29/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק זאב פינדרוס / Yitzhak Ze'ev Pindrus  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנחם אליעזר מוזס  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה צרפתי  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצוי על אסון מירון: "למה אתם מוציאים את הנשמה לאנשים?"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התפלמסות מיותרת
איש פשוט מאוד  |  29/11/21 15:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסון מירון
איתמר לוין
חבר הוועדה אישר שרק לאחר האסון החלה לפעול בנושא    חרדי המארגן פעילויות בהר טוען שוועד מושב מירון וישיבת בני עקיבא גובים סכומים ניכרים תמורת שימוש בקרקע מדינה ושהוועד מוציא חשבוניות פיקטיביות
איתמר לוין
היועצת המשפטית לשעבר: המשטרה נמנעה במודע מאכיפת תקנות הקורונה באירועים המוניים    ינאי: הדרג המדיני בכוונה לא אישר מתווה לל"ג בעומר - כדי לא לשאת באחריות אם תהיה התפרצות של הנגיף
איתמר לוין
ועדת החקירה לאסון מירון ממליצה להסתפק השנה בהדלקה אחת בלבד, להגביל את מספר הנוכחים באתר בכל רגע נתון - כנראה לכ-20,000 - באמצעות הסדרי ההסעות - ולהבטיח שאין באתר מפגעים בטיחותיים
מירב ארד
כך סיכם יו"ר ועדת הפנים ווליד טאהא את הדיון בוועדה    נציג משרד האוצר: "הנושא מורכב מבחינת הפיצויים. לא נכנסים לנושא כרגע. זה יידון אחרי המסקנות של ועדת החקירה"    נציגת ביטוח לאומי: "אם רוצים סיוע יוצא דופן זה צריך להעשות בחקיקה"
איתמר לוין
שטיין הורה לסלק מבנים של משפחת בוסקילה החוסמים את המילוט ממתחם תולדות אהרון, בו אירע אסון ל"ג בעומר    קובע עקרונית: לוועדת החמישה יש סמכות לפעול נגד הסגת גבול ובנייה בלתי חוקית
רשימות נוספות
בג"ץ אשרר חברות קרליץ בוועדת נאור  /  איתמר לוין
אחרי האסון מרחו צבע על החלודה  /  איתמר לוין
המפכ"ל קבע: פתוח לגמרי או סגור לגמרי  /  איתמר לוין
אמיר המאמיר  /  דן מרגלית
זו אינה דרכה של היהדות  /  איתמר לוין
אחריות יש, אשמה לא  /  צ'לו רוזנברג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il