X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כים וראשי רשויות דורשים בחינה מחודשת לאחר שלטענתם לא נערך שיתוף שלהם ושל הציבור ושלא נלקחו בחשבון רעיונות מהניסיון המקומי של התושבים באזור נת"ע: התייעצנו עם הרשויות וקיימנו עשרה מפגשי ציבור
▪  ▪  ▪
ח"כ סמי אבו שחאדה [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הוועדה למיזמי תשתית לאומיים של הכנסת התכנסה (יום ג', 18.1.22) ביוזמת חברי הכנסת בועז טופורובסקי וסמי אבו שחאדה לבחינת תוואי תוכנית המטרו בטרם קבלת החלטות סופיות. ראשי עיריות ומועצות דרשו בדיון לשוב ולדון בתוואי המטרו אשר לדבריהם אינו נותן מענה לעירם או לחלופין פוגע בדברים אחרים שמשרתים את העיר.
ח"כ אבו שחאדה אמר כי "המטרו אמור לעבור בתוך בית הספר ומתחת לעיר העתיקה ברמלה - נשאר מעט מאוד מהעיר הישנה של רמלה, ובאזור שם אנשים מודאגים מאוד ומפוחדים. זה מסכן מבנים הסיטוריים. צריך לדעת שזה מטרו לא ליהודים בלבד. סטטיסטית, הערבים הם אלו שעוברים לעבוד במקומות שונים וצריכים הכי הרבה לנסוע. צריך לדאוג שמי שצריך אותו יותר יקבל אותו. החברה הערבית נעלמת מהפרויקט הזה. באזור המשולש הדרומי אין כל תוואי למטרו".
ח"כ טופורובסקי סיפר: "כשהתחלתי קצת לעסוק בנושא, הוצפתי בפניות מוועדי שכונות ועוד. ראיתי שאלות מהותיות וחשובות שלא הרגשתי שלם איתן כחלק מהקואליציה, ולכן עשיתי תהליכים ונפגשתי עם נת"ע. היה חסר לי הפיקוח של הכנסת בנושא - על 150 מיליארד שהוא מתוקצב, לא קיבלנו מספיק פיקוח כדי להביע את הערות הציבור. ראשי ערים בכל הארץ שוחחו איתי ויש להם תחושה שלא שמעו מספיק את הטענות של החוכמה המקומית בכל הנוגע לתוואי. צריך שיהיו יותר אלמנטים של נגישות, אלמנטים של עלות ותועלת ציבורית ולא רק של תועלת כלכלית. אם תהיה שקיפות בהליך - זה יביא לתוצאה נכונה יותר לטווח הארוך".
אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון: "13 ראשי רשויות שהתאחדו יחד מוצאים ערכים חברתיים מאוד לשינוי התוואי שיחבר קהילתית חברתית וכלכלית את המטרופולין שלנו באיזור. תכנונית גורמי התכנון אומרים שזה מצוין ותפעולית טוענים שלא - מצאנו לכך פתרון עם מומחה הולנדי שבנה תחנות כאלו בעבר ואומר שזה אפשרי".

שלום בן-משה, ראש עיריית ראש העין: "המטרו חייב להגיע לתוך ראש העין. אנחנו מנותקים. אם הרעיון לחבר אותנו למטרופלין, אז התוכנית הנוכחית, רק מנתקת אותנו". גם ראש עיריית הוד השרון וראש עיריית רעננה טענו שלא נעשה מספיק לשמיעת טענות הרשויות, והתוואי הנוכחי טעון תכנון מחדש שיתחשב בצורכי הרשויות.
ברקע התנגדותה של עיריית כפר סבא לבניית הדפו (חניית המטרו) בצפון העיר, אמר רפי סער, ראש העירייה: "מדובר בהחלטה שתפר את המרקם הכפרי הייחודי בעיר ותפגע קשות באיכות חייהם של תושבי השכונה הירוקה תוך סיכון רווחתם ובריאותם. לא ייתכן שיטילו על התושבים החלטה כה משמעותית ללא כל היוועצות מוקדמת". על דעת יתר ראשי הרשויות הציע סער כי המתחם ייבנה בפאתי העיר טירה בתוך לא פחות מעשור וישמש את אזרחי המדינה במאה השנים הקרובות.
פריד ג'ובראן, נציג הכנסייה הקתולית: "הטענות שלנו מתייחסות להליך הפרסום ובחינת הנזקים העתידים שהולכים להיות לכנסייה הקתולית והמנזר ברמלה. הפנינו את הטענות לנת"ע, והתשובה הלקונית הייתה שפספסנו את זמן ההצגה, ולאחר מכן קיימו דיון נרחב שכן נשמעו טענותינו, אבל התשובות לא היו מספקות. היכולת של הכנסייה שיושבת בירושלים לדעת על הפרסומים היא מוגבלת - זה פורסם בעיתונים שלא מגיעים אלינו. העובדה שלא שותף מוסד ציבורי חשוב כזה שכבר יש לו תוכניות בינוי של בתי ספר ובתי אבות במקום, וכל זה לא יוכל לקרות בגלל שכל תוכנית המטרו תכפיף תחתיה כל תוכניות עתידיות אחרות - גורמת נזק".
קרן כץ, סגנית ראש מינהלת המטרו הציגה בדיון מצגת המפרטת את לו"ז ומספרי הישיבות שנעשו קודם קביעת תוואי המטרו ופירטה: "‏הליך התכנון כלל שלבים מוקדמים רבים, עבודות רקע שבוצעו, יעדים שנקבעו, עקרונות תכנון שגובשו, עד לקבלת התצורה הסופית של תוואי הקווים ומיקומי התחנות. התקיימו ישיבות תיאום עם רשויות ומחוזות והתוואי והתכנון אושר ותואם מול פורום הסעת המונים בראשות משרד התחבורה, משרד האוצר ומנהל התכנון. כמו-כן, במהלך יולי 2020 התקיימו 10 מפגשי שיתוף ציבור וירטואליים באמצעות הפייסבוק עם תושבי הרשויות שהמטרו עובר בתחומן".
מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מוסי רז, סיכם כי "הוועדה קוראת לנת"ע להידבר עם ראשי הקהילות וראשי הערים ולהתמודד עם כל הבעיות שעלו בדיון - בעיות נגישות ובטיחות ועוד. "אכן זה נעשה כך הרבה ומזמן, אבל יש לעשות זאת שוב. אפשר גם ליזום עוד דיונים בנושא לעומקם של דברים למרות שהוועדה לא יכולה להתכנס למנהלי המתכננים ולא מחוקקים כאן היכן לשים תחנות ומסילות".

תאריך:  19/01/2022   |   עודכן:  19/01/2022
+חוק חוות הבודדים בנגב עבר בכנסת
13:40 19/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

החוק עבר עם תמיכה של האופוזיציה, ולמרות התנגדות רע"ם  ▪  ח"כ מנסור עבאס ניסה לבצע תרגיל לח"כ השכל ולהעביר את לדיון בוועדה בראשות וואליד טאהא  ▪  סמוטריץ': "ברכות לחברתי ⁦‪שרן השכל‬⁩ שהתעקשה ולא וויתרה"

ח"כ השכל במליאה. התנגדה להחלטת עבאס[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+חוק האזרחות של ח"כ רוטמן הוסר מסדר היום של הכנסת
12:15 19/01/22  |  מירב ארד

ח"כ שמחה רוטמן הודיע על הסרת חוק הזארחות מסדר היום של מליאת הכנסת. בחשבון הטוויטר שלו כתב ח"כ רוטמן: "חוק האזרחות שלי לא יעלה להצבעה היום. חוק האזרחות הכולל מכסות ושקיפות חשוב מכדי שאתן לציניות של פוליטיקאים חסרי אחריות לסכל העברתו ברוב המבוסס על חברי קואליציה ואופוזיציה ציוניים המכירים בחשיבותו. אני סמוך ובטוח שבשבוע הבא ניתן יהיה להעלותו להצבעה ולשמור על חומת המגן של ישראל".

+חוק בידוד לעצמאים: 170 מלש"ח שיחול על כ-700 אלף איש
11:55 19/01/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

נציג האוצר: החוק מציע פיצוי למי שהוא או ילדו נמצא בבידוד, עד שלושה ימי בידוד, לכל תקופת בידוד. הזכאות המוצעת היא 430 ש"ח לכל יום בידוד  ▪  מנכ"לית נשיאות המגזר העסקי: "אחת הבעיות המהותיות בחוק הוא ההגדרה שבידוד הוא מחלה. דבר שמוביל למחיקה עצומה של ימי מחלה"

היו"ר רייטן-מרום. "נפעל לשיפור המתווה כולו" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רשות הגבייה: 10 מיליון שקל פיצוי
ממתינים לנפגעי עבירה שיבואו לקחתם
01:26 19/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

היועמ"ש עו"ד ענת הר אבן: בחודשים הקרובים ייבחן שינוי השיטה כך שנפגע עבירה יוכל ללכת לדואר הקרוב למקום מגוריו ולקבל את הכסף ישירות  ▪  אנט גבאי, נפגעת עבירה: "עברתי אונס אלים. ההתנהלות מול רשות האכיפה והגבייה מתישה ומטלטלת וההרגשה היא שאני לא חלק מהתיק. כבר 10 שנים מחכה לתשובות. הפכו אותי לחוקרת ושלחו אותי לחפש איפה האדם שאנס אותי עובד"

כ-5,000 נפגעי עבירה לא מסרו מספר חשבון [צילום: איתמר לוין]
+בלם להרחבת הפטור ממכרז בהתקשרויות מערכת הביטחון
01:21 19/01/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החוקה דחה הצבעה בנושא  ▪  דורש ממשרד הביטחון להגיע להבנות עם משרד הכלכלה כדי לוודא שאין פגיעה נוספת בתעשיה הישראלית בעיצומו של משבר הקורונה  ▪  היו"ר ח"כ גלעד קריב: "ברגע שיש מגנון להעדפה לתעשיה ישראלית קטנה ובינונית והיא תלויה במנגנון המכרזי, ואתם הולכים להגדיל ב-100% את מספר ההתקשרויות הפטורות ממכרז - זה לא ייעשה בלי דיון. יכול להיות שהכיוון צריך להיות הבנות על פיצוי התעשיות הקטנות והבינוניות על אובדן ההעדפה באמצעות המנגנון המכרזי"

בניית ממ"ד [צילום: משרד הביטחון]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם תוואי המטרו יעבור בחינה מחודשת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
כך אמר יו"ר ועדת הכלכלה במענה לח"כ אקוניס, שביקש לדעת האם שיטת המדידה שנשארה כזו שהייתה נכונה למחצית שנות ה-90 - עדיין רלוונטית גם היום    מנכ"ל התאגיד: עובדים על שיטת מדידה עצמאית    מנכ"ל ועדת המדרוג: צריכה להיות רק שיטה אחת - גם הערוץ הערבי הצטרף אלינו
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית כי ההסדר שאפשר תשלום על הפצת קשת ורשת בפלטפורמות האינטרנט - יוארך ל-9 חודשים בלבד למרות בקשת משרד התקשורת להאריך את המצב הקיים בשנה ולתת לשר סמכות להארכה בשנה נוספת    המשרד יוכל לבקש הארכה של חצי שנה, בתנאי שעד יולי יגיש לוועדה את תיקוני החקיקה לרפורמה כוללת בענף השידורים
עידן יוסף
בדיון מיוחד לציון יום ההולדת לכנסת השתתפו בכירי המשק והאקדמיה מתחומי הרוח והמעשה, שהציגו את התוכניות ליצירת כלכלה מכלילה, לצמצום אי-השוויון וצעידה לעבר חברת מופת
מירב ארד
יוזמת הדיון ח״כ קטי שטרית: "בכל יום שעובר אנחנו מפסידים במלחמה. אדמות המדינה בלב הארץ נכבשות בידי הרשות הפלשתינית במהלך מתוכנן"    נציג המנהל האזרחי: "הרישום הפלשתיני נעשה במחשכים ולכן לא ניתן למנוע אותו"
מירב ארד
שב"ס: ממאי תוקף נוהל חדש, ו-22% מהאסירים בבתי חולים אינם אזוקים בהצלבה. 12% אינן אזוקים כלל    ו"ר הוועדה לביטחון פנים מירב בן ארי: יש מצבים שחייבים לאזוק, אבל לא נרשה שזו תהיה ברירת מחדל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il