X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ יואב קיש. על חודי של קול [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
ניצחון לאופוזיציה: אושר בטרומית - הקמת ועדת חקירה לפרשת פגסוס
מוצע בה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת השימוש שנעשה על-ידי משטרת ישראל ברוגלות יו"ר ועדת ביטחון הפנים: "איך אתם מצביעים על הצעת חוק מטורללת, מיותרת ומטופשת?!"

מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 11.5.22) בקריאה טרומית את הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הרוגלות בשימוש משטרת ישראל, התשפ"ב-2022 של חבר הכנסת יואב קיש. דבר השימוש בתכנת פגסוס נחשף בעיתון כלכליסט ובאתר News1.
על-פי הצעת החוק, תוקם ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת השימוש שנעשה על-ידי משטרת ישראל ברוגלות בפרשת פגסוס. 59 חברי כנסת תמכו מול 58 שהתנגדו. מי שהכשיל את דחיית ההצעה והביא לניצחון לאופוזיציה היה סגן השרה יאיר גולן (מרצ), שבאותה עת התראיין.
ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותה לקריאה ראשונה.

מירב בן-ארי: הצעת חוק מטורללת

יו"ר הוועדה לביטחון הפנים, ח"כ מירב בן-ארי, עלתה לנאום אחרי אישור הצעת החוק כשהיא נסערת, ואמרה: "הצעת החוק עברה רק בגלל הבורות ששטפה את המליאה. כמה חברי כנסת באו לדיונים שעשינו בוועדה על הפרשה? אולי אחד או שניים. איך אתם מצביעים על הצעת חוק מטורללת, מיותרת ומטופשת?! על ועדת חקירה למירון עם 45 הרוגים הצבעתם נגד, אבל על תחקיר של ארבעה עמודים שהוא קשקוש מקושקש הצבעתם בעד! כל מה שעשיתם עכשיו זה לשים אצבע בעין של שוטרי משטרת ישראל, אנשי חטיבת הסייבר שעושים עבודה מדהימה. אנשים שיכלו לעבוד בחברת הייטק. אל תדאגו, נוודא שהחוק הזה לא יגיע לשום מקום".

תאריך:  11/05/2022   |   עודכן:  11/05/2022
+סער: זכויות במשפט הפלילי זה חוק זכויות אזרח וכך יש להתייחס אליו
23:20 11/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר ועדת החוקה: "נעשה כל מאמץ להביא את החקיקה לקו הגמר ולא לפספס הזדמנות להותיר חותם בספר החוקים של מדינת ישראל ובמגילת הזכויות"  ▪  שר המשפטים: "כל אחד יכול להיות חשוד או עד; 3 עשורים מאז 92' לא חוקקו חוקי יסוד המגנים על זכויות האזרח; זה יום חג ואין דבר חשוב שאנחנו יכולים לעשות מלנסות להשלים את החקיקה בכנס הקיץ של הכנסת"

גלעד קריב וגדעון סער [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+אושר בטרומית: הגבלות אשראי לסרבני גט
21:31 11/05/22  |  איציק וולף

מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 11.5.22) בקריאה טרומית את הצעת התיקון לחוק בתי דין רבניים המבקש למנוע מסרבני גט שימוש בכרטיסי אשראי. 21 חברי כנסת תמכו בהצעה שהגיש ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת.
ההצעה מבקשת להוסיף לרשימת הסנקציות שעומדות לרשות בית הדין הרבני המבקש לאכוף קיום פסק דין של גירושין גם את האפשרות להגביל את סרבן הגט מלקבל או לעשות שימוש בכרטיס אשראי, בכרטיס בנק, בכרטיס תשלום ובכרטיס חיוב מיידי ("דביט").
בדברי ההסבר נכתב כי חוק בתי דין רבניים מעניק לדייני בתי הדין הרבניים כלים שונים כדי לשכנע סרבני גט המעגנים את נשותיהם בניגוד לפסיקת בתי הדין, להתיר את נשותיהם מעגינותן. אחת מהסנקציות הקבועות בחוק היא קביעה שסרבן הגט הוא לקוח מוגבל מיוחד לפי חוק שיקים ללא כיסוי. אך מכייון שאמצעי התשלום בישראל השתכללו והשתנו, כיום רק בחלק זעיר מהעסקות נעשה שימוש בשיקים. רוב הרכישות מתבצעות באמצעות כרטיסי אשראי. "עקב כך איבדה סנקציה זו מיעילותה וכמעט שאינה מהווה עוד איום על סרבני הגט", נטען בהצעת החוק.
לפיכך מוצע להוסיף לרשימת הסנקציות שעומדות לרשות הדיינים גם אפשרות להגביל את סרבן הגט מלהנפיק או לעשות שימוש בכרטיס אשראי, בכרטיס בנק, בכרטיס תשלום ובכרטיס חיוב מיידי ("דביט"), במטרה לשכנעו לתת גט ולהתיר את אשתו מעגינותה.

המחאות כבר אינן בשימוש, הסנקציה לא אפקטיבית [צילום: דייוויד גולדמן, AP]
+בטרומית: הסדרת עיסוקם של הפרמדיקים
16:49 11/05/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הפרמדיקים, התשפ"ב-2022 של ח"כ עלי סלאלחה. 28 תמכו מול 4 מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הבריאות.
מוצע בה להסדיר את עיסוקם של פרמדיקים ולקבוע, בין היתר, הוראות לעניין רישוי פרמדיקים והפעולות המותרות והייחודיות להם, ייחוד תואר הפרמדיק והפעולות המותרות לו, תנאים לקבלת רישיון פרמדיק וההכשרה הנדרשת לשם כך, פיקוח על בעלי רישיון פרמדיק, חובות אמון ואתיקה מקצועית, החלת דין משמעתי ועונשין.

+הנדל מציע: דיון במועצת הכבלים על ביזוי יום הזיכרון
16:23 11/05/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שר התקשורת התייחס במליאת הכנסת לחשיפת News1 ולפיה ערוץ "הלא טי וי" הכפוף למועצת הכבלים והלווין שידר כרגיל במהלך צפירות ימי הזיכרון, ואף קיים שידור חגיגי מתהלוכה בנצרת

הנדל. יבדוק מול המועצה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בטרומית: גופים ציבוריים יחויבו לאפשר לציבור לפנות אליהם גם במסרון
16:16 11/05/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק פנייה לגופים ציבוריים באמצעי קשר דיגיטליים (תיקון - פנייה באמצעות מסרון), התשפ"ב-2022 של ח"כ שירלי פינטו קדוש וקבוצת חברי כנסת. 24 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת החינוך.
מוצע בה לקבוע שגוף ציבורי שמאפשר פנייה טלפונית אליו, יחויב לאפשר פנייה זו גם באמצעות מסרון, ובמקרה זה יהיה עליו גם להשיב באמצעות מסרון, אלא אם ביקש הפונה שהתשובה תימסר בדרך אחרת. זאת, במטרה להקל על חירשים וכבדי שמיעה בעת קבלת שירות.

+בטרומית: עסקי נופש ותיירות יוכלו להציע עסקות ללא מתן אפשרות ביטול
16:14 11/05/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - ביטול עסקת מכר מרחוק למתן שירותי תיירות בישראל), התשפ"ב 2022 של ח"כ לימור מגן-תלם והצעה דומה של ח"כ רון כץ. 40 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.
מוצע בה לאפשר לעוסקים ישראלים, אשר מוכרים שירותי תיירות הניתנים בישראל, להציע לצרכן שתי חלופות לעסקה: האחת - בת החזר כספי, והשנייה - ללא אפשרות ביטול וללא החזר כספי.

+בטרומית: עסקי נופש ותיירות יוכלו להציע עסקות ללא מתן אפשרות ביטול
16:11 11/05/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון - ביטול עסקת מכר מרחוק למתן שירותי תיירות בישראל), התשפ"ב 2022 של ח"כ לימור מגן-תלם והצעה דומה של ח"כ רון כץ. 40 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.
מוצע בה לאפשר לעוסקים ישראלים, אשר מוכרים שירותי תיירות הניתנים בישראל, להציע לצרכן שתי חלופות לעסקה: האחת - בת החזר כספי, והשנייה - ללא אפשרות ביטול וללא החזר כספי.

+נתניהו לאנשי ימין מהקואליציה: העסק יתפרק, למה אתם מחכים
15:27 11/05/22  |  עידן יוסף

ראש האופוזציה, ח"כ בנימין נתניהו: "יש מישהו שלא ראה מה שקרה כאן היום? כל המדינה ראתה שממשלת הכניעה והחולשה של נפתלי בנט מוחזקת כבת ערובה על-ידי מועצת השורא. אי-אפשר להמשיך ככה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שבמדינת היהודים הממשלה תהיה מוחזקת על-ידי מועצת השורא של האחים המוסלמים. זה מסוכן לביטחון, זה מסוכן לציביון היהודי שלנו, זה מסוכן לעתיד שלנו.
"אז אני רוצה לשאול את אלה בקואליציה שנבחרו על-ידי קולות הימין: למה אתם מחכים? הרי זה רק עניין של זמן, ולא הרבה זמן, עד שזה יפול ויתפרק. תעשו את המעשה הנכון שלמענו נבחרתם ותאפשרו לנו יחד להקים ממשלה חזקה ואיתנה שתבטיח את עתידה של מדינת היהודים - מדינת ישראל".

+בטרומית: ביטול הקובלנה הפלילית במשפט הישראלי
15:07 11/05/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לביטול קובלנה (תיקוני חקיקה), התשפ"ב-2022 של חבר הכנסת צבי האוזר המבקשת לבטל את מוסד הקובלנה הפלילית במשפט הישראלי. 60 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 52 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת. להצעה זו הוצמדה הצעה של ח"כ שלמה קרעי המבקשת לצמצם את מוסד הקובלנה הפלילית בכל הנוגע להליכי בחירות.

+הפיכת עבירות תעבורה למנהליות: חשש מפני פסילת רשיונות סיטונאית
14:51 11/05/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

במסגרת הרפורמה מוצע גם להקים בית דין מנהלי לתעבורה שיהיה מקוון  ▪  ח"כ לימור מגן תלם: הרפורמה חשובה ותפעל לטובת הציבור  ▪  ח"כ מרגי הזהיר ממצב שהאזרח לא יוכל להתמודד מול המשטרה  ▪  ח"כ סעדי תהה: איך אפשר יהיה לחקור שוטר בזום?  ▪  לשכת עורכי הדין: המצב החדש יוביל לעוד 20 אלף נהגים שרישיונם יפסל מדי שנה

שוטר רושם דוח [צילום: פלאש 90]
+הוסרו מסדר היום הצעות החוק לפיזור הכנסת
14:10 11/05/22  |  עידן יוסף

הצעות החוק של האופוזיציה לפיזורה של הכנסת נמשכו, לאחר שהתברר כי אין להן רוב. ח"כ שלמה קרעי: "הסרנו את הצעת החוק שלי לפיזור הכנסת, אך דבר לא השתנה. סוף הממשלה קרוב מאוד בעז"ה".

+גנץ במליאה: "לא זוהה ירי של צה"ל לעבר העיתונאית"
13:33 11/05/22  |  מירב ארד

שר הביטחון בני גנץ במליאת כנסת: "אני מבקש מכאן לשלוח מכאן גיבוי ללוחמים ולכלל המערכים שפועלים אך ורק על-מנת לשמור על הביטחון, וגם בכדי לספר את האמת כפי שהיא. מהממצאים הראשוניים של התחקיר שערך צה"ל בשעות האחרונות, עולה כי לא זוהה ירי לעבר העיתונאית, אך אנו ממשיכים בתחקיר. לעומת זאת ראינו סרטונים מהזירה בהם נראה ירי מאסיבי וחסר הבחנה של טרוריסטים פלשתינים, שיתכן שפגע בעיתונאית. את הממצאים שבידינו נעביר באופן שקוף וברור גם לידידינו האמריקנים, גם לרשות הפלשתינית.
גנץ הוסיף: הצעתי לפלשתינים לערוך תחקיר משותף כולל נתיחה פתולוגית ולשתף בכלל הממצאים שבידינו. העברתי היום מסר ברור לאבו מאזן שהאחריות שלנו כמנהיגים היא לשמור על הביטחון, להתנהל באופן שימנע אלימות ושפיכות דמים ולהגיע לחקר האמת. העברנו מסרים גם למדינות נוספות, בהן לקטאר, שממנה משדרת תחנת אל ג'זירה, כי הממצאים שבידינו בעת הזו מצביעים על כך שקיים סיכוי סביר שהעיתונאית נורתה מאש של חמושים פלשתינים, אך כאמור נבצע תחקיר מעמיק ומקיף ונעביר להם אותו באופן שקוף".

+תוארך התקופה להגשת תביעה על פגיעה בחושף-שחיתות
11:55 11/05/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משנה אחת, בלבד כיום, היא תוארך - לחמש שנים  ▪  עובד הנפגע בשל חשיפת שחיתות בגוף מבוקר, יכול לפנות לנציב תלונות הציבור לקבלת עזרה והגנה

ח"כ רייטן-מרום עם יוזמת החוק ח"כ נירה שפק [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+סער: הפלשתינים ממהרים עם עלילת דם; ח"כ סעדי: "זאת הוצאה להורג"
10:22 11/05/22  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יו"ר הוועדה ח"כ קריב: "מותה של עיתונאית בשטח שנמצא בשליטתה של מדינת ישראל הוא דבר מטריד ומצער"  ▪  השר סער הטיח סח"כ סעדי: מציע לח"כ סעדי לטעון בפחות להט. צריך לתהות מדוע הפלשתינים סירבו לחקירה משותפת".

גדעון סער. אינדיקציות של פגיעה מחמושים פלשתינים [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי כרמל / Uri Carmel  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר  גולן / Yair Golan  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רוני אלשיך / Roni Alsheh  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצחון לאופוזיציה: אושר בטרומית - הקמת ועדת חקירה לפרשת פגסוס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
שר התקשורת התייחס במליאת הכנסת לחשיפת News1 ולפיה ערוץ "הלא טי וי" הכפוף למועצת הכבלים והלווין שידר כרגיל במהלך צפירות ימי הזיכרון, ואף קיים שידור חגיגי מתהלוכה בנצרת
מירב ארד
במסגרת הרפורמה מוצע גם להקים בית דין מנהלי לתעבורה שיהיה מקוון    ח"כ לימור מגן תלם: הרפורמה חשובה ותפעל לטובת הציבור    ח"כ מרגי הזהיר ממצב שהאזרח לא יוכל להתמודד מול המשטרה    ח"כ סעדי תהה: איך אפשר יהיה לחקור שוטר בזום?    לשכת עורכי הדין: המצב החדש יוביל לעוד 20 אלף נהגים שרישיונם יפסל מדי שנה
מירב ארד
משנה אחת, בלבד כיום, היא תוארך - לחמש שנים    עובד הנפגע בשל חשיפת שחיתות בגוף מבוקר, יכול לפנות לנציב תלונות הציבור לקבלת עזרה והגנה
מירב ארד
יו"ר הוועדה ח"כ קריב: "מותה של עיתונאית בשטח שנמצא בשליטתה של מדינת ישראל הוא דבר מטריד ומצער"    השר סער הטיח סח"כ סעדי: מציע לח"כ סעדי לטעון בפחות להט. צריך לתהות מדוע הפלשתינים סירבו לחקירה משותפת".
עידן יוסף
בעוד שלושה חודשים תגיש הוועדה בראשות הפרופסור גיגר את המלצותיה בנוגע להקמת אוניברסיטה בגליל    מ"מ יו"ר ועדת החינוך: "נעקוב אחר לוחות הזמנים"    ההחלטה עשויה להביא לביטול החלטת אלקין בנושא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il