X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כנראה שניאלץ להסתפק בסיפורים על נער בן 15 שחוסל, לאחר שברזומה העשיר שלו היה רשום "בכיר חמאס בבית חנון" בעוד שכולם יודעים שמדובר בסתם "חנון"...
▪  ▪  ▪
בית חנון [צילום ארכיון: דובר צה"ל]

כן, גם אני, כששמעתי לראשונה לפני כחודש על חיסולו של מחמוד אל-מבחוח במלון בדובאי השתחררה ממני אנחת רווחה מהולה בתחושה של שחר של יום חדש שהפציע בשמי מדינתנו מוכת השכול. סוף-סוף הצליחו מי שהצליחו לשים ידם על הארכי רוצח שידו הפכה עם השנים לצבע בורדו כהה, וזאת לאחר שתכנן פיגועים רבים נגד ישראלים. רוצח רב-גוני היה מבחוח ואם היה תואר אקדמי במקצוע טרור, אין ספק שהיו מתאמצים בהמצאת תואר חדש לחיית אדם שהצליח להשתתף ברוב שנותיו האפלות, הלא כל-כך קצרות, בכל סוגי הפשע האנושי הנמוכים ביותר שידעה האנושות מאז ומעולם - מחטיפת חיילים ורציחתם בעת ישיבתם בשבי האויב ועד לפיקוח של ירי מתמשך לעבר בתי ילדים, זקנים ופעוטות.
עדיין לא ברור מי עומד מאחורי חיסולו של אותו רוצח, אך אותנו הישראלים לא ממש מעניינות כל הספקולציות והקונספירציות, ואיננו מסוגלים לדמיין שיש עוד מישהו בעולם שיכול לתכנן חיסול מרהיב מול כל מצלמות האבטחה מבלי להיתפס; ובכלל, אנחנו קשורים לכל מה שמתרחש בעולם, אם רע ואם טוב - הרי אנחנו הפצצנו כורים גרעיניים בעירק מבלי להשאיר עקבות, ולפי פרסומים זרים - מטוסי חיל האוויר הישראלי הפציצו בסוריה מתחם שמזכיר חדר אשפה שכונתי, שאולי במאה הבאה היה הופך לבסיס נוח למש"קיות ת"ש סוריות; ולא נשכח כמובן איך הצלחנו למוטט בניין שלם על שייח' אחמד יאסין קשישא, שאפילו לגרום לשפתותיו לנקוש זו בזו כבר לא היה בכוחותיו; ובכלל, ברור שאנחנו היינו אלה שגרמו לרעידת האדמה בהאיטי, רק כדי לגרום לרוני דניאל להתמוגג אל מול המצלמה כאשר מסביבו מוטלות גופות מרוטשות, בעודו מנסה להסביר לנו כי כל צבאות עולם פשוט מתבטלים אל מול צה"ל הקטן והחכם.
בנוסף, ישנה תחושה מוזרה שבכל פעם שמתרחשת תאונת דרכים קטלנית בעזה, או שסתם כמה צעירים נהרגו רק כי לחברם היה מתאים לשחוט היום מישהו לכבוד חתונת אחותו, שכידוע לכל - הכבשים מאוד יקרות בזמן שעזה נצורה, וההרוגים הם כאלה שכבר חגגו בר מצווה ומעלה - לא עוברות דקות ספורות עד שמישהו ידאג לדווח לנו שההרוגים היו (כן, ניחשתם נכון) פעילים בכירים בארגון חללי אל-אקצה.
ובכן, עבר מספיק זמן בכדי לגרום לאנשים שיושבים שם למעלה לעשות הערכת מצב ולנסות להבין מה תרמו החיסולים, או כמו ששרון נהג לומר, ה"סיכולים הממוקדים". מאז שחוסל בשנת 2000 חוסין עביאת פעיל התנזים, עברו להן עשר שנים של חיסולים וסיכולים ממוקדים, והיום אפשר לומר בפה מלא: השיטה לא עבדה והיא גם לא תעבוד בעתיד. גם לחשיבה היהודית המוסרית שאומרת "הבא להורגך השכם להורגו" אין צורך בפרפראזות נוספות, כי היום ברור לכל, שכשמנהיג נהרג קמים תחתיו צעירים שלעתים מתגלים כמתוחכמים יותר, ודי אם נזכור את חיסולו של מנהיג החיזבאללה עבאס מוסאווי, שבחלוף זמן קצר כולם הבינו שמחליפו טרי יותר, קיצוני יותר, מוצלח יותר ובוודאי מתוחכם יותר.
קשה לקבוע מהי השיטה הראויה והנכונה למלחמה בטרור. די אם נביט היום לעבר שכם ובית לחם הפורחות כלכלית (באופן יחסי), לא נאמין שרק לפני מספר שנים מועטות ערים אלו היו מעוזי הטרור, ובכל בית בשכם היה סליק שהוחבא תחתיו. ומה שהביא בסופו של דבר לחיסול הטרור או לפחות לצמצומו באופן הברור ביותר, היה מבצע חומת מגן, שכזכור, במבצע זה צה"ל לא הסתפק בחיסול של בכיר כזה או אחר, כי אנשים אלו מצהירים מאז ומעולם שהם ישמחו להיות שאהידים, ולכן האסטרטגיה הייתה בכניסה של כוחות גדולים פנימה ובמעצרם של רוב בכירי ראשי ארגוני הטרור, תוך כדי קרבות רחוב שהביאו בסופו של מבצע להשמדת רוב קיני הטרור ששכנו בערים אלו.
ועד שכל זה יקרה בעזה, אזרחי ישראל יאלצו להסתפק בעוד טיל ששוגר לעבר מנהרה ברפיח ובוודאי ימשיכו להשלות אותנו בעוד סיפורים על נער בן 15 שחוסל, לאחר שברזומה העשיר שלו היה רשום "בכיר חמאס בבית חנון" בעוד שכולם יודעים שמדובר בסתם "חנון"...

תאריך:  18/02/2010   |   עודכן:  18/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"חנון" מבית חנון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אין פרשנויות נוספות
גולדה  |  18/02/10 14:31
2
חומת מגן פתרון זמני
אביתר חלה  |  18/02/10 14:59
 
- בדיוק הפוך
אורי הכהן  |  18/02/10 16:59
3
חיסול זה בדיחה אחת גדולה חיסלת
עוזי ח  |  18/02/10 20:02
4
פעילות השב"כ
י פרנקל  |  19/02/10 09:16
5
אין ברירה
אבי דרעי  |  19/02/10 12:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
על פגיעה בטוהר המידות ובזבוז כספי ציבור    על פגיעות חמורות ועקביות ביחסי החוץ ובביטחון האסטרטגי של מדינת ישראל    על פגיעה בטוהר המידות של שרת הקליטה סופה לנדבר    על פגיעות גסות ושיטתיות באזרחים הערבים של מדינת ישראל
עו"ד יוסי דר
תהיות לא מעטות מעורר הפורום באשר להתנהלותו ולמניעיו במקרה של הרב אלון    עד לבירור נוקב - ראוי להבהיר אמירות מופרחות
עמוס גבירץ
תרגיל מחשבתי די פשוט למתנגדים לכועסים, המבוסס על שני עקרונות חשובים מן החוכמה היהודית: "את השנוא עליך אל תעשה לחברך", ו"אל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו"
אופיר תשובה
ארגנו מחדש את צורת האכילה ואל תאכלו מול הטלוויזיה או המחשב, אלא תנו "כבוד" לאוכל בכך שתקדישו לו את מלוא תשומת הלב
ראובן לייב
יותר מכל משורר אחר בארץ קנה נתן אלתרמן את עולמו כמי שהטביע את החותם העמוק ביותר על התרבות העברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il