X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
שוטף פלוס 30 [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
סוף לתופעת הפיגור בתשלומים לספקי מערכת הבריאות
בתום ישיבה ארוכה, שהופסקה פעמיים להתייעצויות, הגיע יו"ר ועדת הכלכלה לסיכום עם שר האוצר שאפשר אישור התקנות להחלת חוק "שוטף פלוס 30" גם על מערכת הבריאות ביטון: "הבאנו בשורה אדירה לאלפי בעלי עסקים המשרתים את מערכת הבריאות" ליברמן: "ממשיכים לסייע לעסקים שהם מנוע הצמיחה - והפעם בתחום הבריאות"

ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 4.7.22) את התקנות שהגיש משרד הבריאות ונועדו להסדיר את מוסר התשלומים לספקים במערכת הבריאות, מתוקף חוק מוסר תשלומים לספקים ("שוטף פלוס 30") שאושר בוועדה עוד בכנסת ה-20.
היו"ר מיכאל ביטון הזכיר כי ההבטחה הייתה להחיל את החובה על מערכת הבריאות כבר לפני שנים, אך הדבר לא קרה. לאחר שהצליח להביא לסיכום עם שר האוצר, אביגדור ליברמן, שאפשר את אישור התקנות, אמר ביטון: "הבאנו בשורה אדירה למאות ואף אלפי בעלי עסקים המשרתים את מערכת הבריאות. העסקים הקטנים ייהנו מהבשורה מיד, והגדולים יכנסו להסדר בעוד שלוש שנים. אני מודה לשר האוצר, אביגדור ליברמן, על החלטתו ועל הבשורה שהבאנו יחד אחרי שנים של המתנה".
שר האוצר ליברמן מסר לאחר אישור התקנות: ״אנחנו ממשיכים לסייע לעסקים בישראל שהם מנוע הצמיחה שלנו והפעם בתחום הבריאות. התזרים של העסקים הוא המתכון לוודאות ולצמיחה ולכן פעלו לאורך השנה האחרונה כדי למקד את הסיוע של המדינה ברבדים הללו". ליברמן הודה ליו"ר הוועדה על "שיתוף הפעולה וקידום הצעד החשוב הזה".
התקנות, שלפי החוק היו אמורות להיות מוגשות לוועדה כבר לפני כארבע שנים וחצי, מבקשות להסדיר את מבקשות להסדיר את מועד התשלום לספקי מערכת הבריאות, כך שספקים של קופות החולים ובתי החולים בבעלותן וכן בתי החולים הציבוריים יקבלו תשלום תוך עד 45 ימים מקבלת חשבונית אצל מזמין השירות ולא יאוחר מ"שוטף פלוס 30".
כבר בפתח הדיון הודיע היו"ר ביטון שאין בכוונתו לאשר תקנות שיחולו על מספר מצומצם של עסקים ונותני שירותים, ודרש להחיל את התקנות על עסקים עם מחזור של עד 20 מיליון שקל, או התקשרויות של עד שני מיליון שקל עם מערכת הבריאות, לאלתר, ועל כל ספקי מערכת הבריאות בתוך שלוש שנים.
לאחר שאנשי המקצוע ממשרד האוצר התנגדו להצעה, בשל העלות התקציבית ומחשש שהדבר עלול לפגוע בעסקים הקטנים, ביקש ביטון להביא את הנושא להכרעת שר האוצר. הוא אף הזכיר כי דרש לעשות זאת בדיון הקודם שקיימה הוועדה בנושא, לפני למעלה מחצי שנה. ביטון הוסיף כי הריבית במשק עלתה והדבר מוביל לכך שהעסקים הקטנים למעשה מממנים את משרד הבריאות.
היו"ר ביטון הכריז על הפסקה בדיון, ודרש להתייעץ עם שר האוצר. לאחר ההפסקה אמרה רפרנטית בריאות באגף התקציבים באוצר, גאיה עופר, כי החשש הוא שמערכת הבריאות תעדיף התקשרות עם ספקים גדולים, שהתקנות לא יחולו עליהם. היא אף הוסיפה כי לשכת שר האוצר מעורבת בתקנות והשר חתום עליהן.
ח"כ ענבר בזק אמרה כי ספקי משרד הבריאות ממתינים לתקנות כבר שנים, ו-57% מבעלי העסקים מדווחים על פיגור ממוצע של 57 ימים, כך שהחוק לא מיושם בשטח. ח"כ ולדימיר בליאק הוסיף: "ברגע האחרון החליטו להחריג את מערכת הבריאות וסגן שר הבריאות דאז, יעקב ליצמן, הבטיח תקנות בתוך חצי שנה. מאז חלפו כמעט שש שנים ואנחנו עדיין ממתינים".
נציגת לה"ב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל), עו"ד לילי לאה בורוכוב, אמרה כי מדובר בגרירת רגליים, וכי מאחורי הסחבת יש אנשים שמחכים לקבל את הכסף עבור מוצר או שירות שמכרו למערכת הבריאות, ואולי עד אז הם יקרסו.
היו"ר ביטון ביקש שלא לקבל החלטה עד שלא ישוחח אישית עם שר האוצר, והכריז על הפסקה שנייה בדיון. לאחר ההפסקה הודיע כי סיכם עם ליברמן על פשרה לפיה התקנות יחולו מיד על ספקי תרופות או ציוד רפואי בהיקף של עד מיליון שקלים וחצי בשנה, וכן על שורה של נותני שירותים בהם פסיכולוגים, עובדים סוציאלים ועוד. בנוסף הסכים השר ליברמן להחיל את החוק על כלל המערכת בעוד שלוש שנים ובכך לבטל את החרגת מערכת הבריאות.
נציג הלשכה המשפטית של משרד האוצר, עמיהוד שמלצר, אמר כי הממשלה כרגע היא יוצאת ולכן מחויבת בריסון תקציבי, וככל שזו ממשלת מעבר ואין דחיפות מיוחדת במהלכים הדבר לא ניתן ליישום. היו"ר ביטון מתח ביקורת על הדברים וציין כי הממשלה טענה שאישור התקנות דחוף כי הוגש בג"ץ בעניין העיכוב.
שמלצר השיב: "בהחלט יש דחיפות בהתקנת התקנות, אבל מה שהוועדה מבקשת הוא שינוי משמעותי עם עלויות משמעותיות". על כך אמר ביטון: "אתם ביקשתם את זה בדחיפות, אז מה ציפיתם? שהוועדה תהיה חותמת גומי?". ח"כ בליאק הוסיף ותהה: "אם חורגים ממה שביקשתם אז זה כבר לא דחוף?". בליאק הוסיף כי הסיכום הוא בשורה חשובה לאלפי עסקים קטנים, ואין חשוב ודחוף מזה. ביטון אמר כי הדחיפות נוצרה בעתירה לבג"ץ, בפניית הממשלה לאשר את התקנות ובספקים הקטנים שממתינים לתשלום בזמן.
נציגת אגף התקציבים, גאיה עופר, אמרה כי הרחבת המתווה לכלל מערכת הבריאות תעלה שני מיליארד שקל ללא מקור תקציבי. היו"ר ביטון העיר כי שר האוצר הבין מהר מאוד את המצב והכריע. הוא ציין כי מדובר בפשרה שיש לה השלכה תקציבית, אך 3 שנים זה די והותר זמן להיערכות.
כאמור, הוועדה אישרה את הפשרה אליה הגיעו שר האוצר ליברמן והיו"ר ביטון. בתום הדיון בירך היו"ר ואמר: "אנחנו מביאים בשורה למאות ואולי אלפי אנשי עסקים שמשרתים את מערכת הבריאות. הקטנים שבהם ייהנו מהבשורה מידית והגדולים ייהנו בעוד שלוש שנים, וכך ראוי שכל הממשלה תהייה כפופה לחוק מוסר תשלומים ללא חריגים. היו חריגים, היו עיכובים, והעיקר שהבאנו את זה לסיום. אני מודה לשר האוצר על החלטתו, ומצפה מאנשי המקצוע ליישם את המדיניות הזו בהקדם האפשרי".

תאריך:  04/07/2022   |   עודכן:  04/07/2022
+המפכ"ל: כל חודש אנחנו סוגרים תחנת משטרה
11:58 05/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בדיון בוועדה לבט"פ נחשף מנתוני המשטרה כי מתחילת השנה הנוכחית עזבו אותה 456 שוטרים לעומת 631 לובשי מדים במהלך שנת 2021 הסיבה המרכזית לעזיבה - גובה שכר לא מספק האוצר: השכר במשטרה גבוה ביחס לממוצע במשק גם בהשוואה למול מדינות בעלות שכר ממוצע דומה בעולם; תוספות שכר אינן על הפרק יו"ר הוועדה לבט"פ: "קוראת לכם להגיע לשולחן ולמצוא פתרון. אפנה לראש הממשלה בעניין"

שבתאי. מתקרבים לנקודה שלא נוכל כלל להגיע לאירועים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+הטבות המס לתמ״א 38 יוארכו עד שנת 2026
00:29 05/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

באוצר ביקשו להאריך את ההטבות עד לתום 2023, אך על-רקע כך שהרשויות המקומיות יכולות לקבוע הארכה לתוכניות התמ"א עד 2026, קבעה ועדת הכספים את הארכת ההטבות בהתאם  ▪  היו"ר: "חייבים ליצור קוהרנטיות בין תוקף התוכנית ותוקף הטבות המס, ובעיקר לתת וודאות לשוק, כי המצב בו אנחנו לפני אישור החוק במליאה, הוא שהשוק תקוע 7 חודשים, ואנחנו יודעים כמה חשובה הוודאות לשוק הנדל"ן"

תמ"א 38 [צילום: איתמר לוין]
+כהנא: נכשלנו בלאפשר חגיגה ושמחה מוצלחת במירון
22:35 04/07/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בעקבות קריסת מתווה ל"ג בעומר הורה סגן השר לשירותי דת לא להמתין למינוי השר הבא ולהתחיל להתארגן להילולה בשנה הבאה כבר מעכשיו  ▪  יו"ר ועדת ביטחון הפנים: "כל הארגונים בהפעלת ההילולה היו בפוסט טראומה ואת המחיר שילמו ציבור המתפללים בהר"  ▪  מפקד מחוז צפון במשטרה: "היה לנו מודיעין על הסתה של רבנים לעשות הכל כדי שהאירוע לא יתקיים"

צבי טסלר ומתן כהנא [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+בקריאה ראשונה: שימוש במכת"ז על-ידי המשטרה יתועד במצלמת וידאו
18:30 04/07/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה, מס' 38, תיעוד חזותי של השימוש במכת"זית, התשפ"ב-2022 של חברי הכנסת אורי מקלב, גבי לסקי, אוסאמה סעדי וקבוצת חברי הכנסת. 23 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תוחזר לוועדה לביטחון פנים
מוצע בה לקבוע שכל הפעלה של מכת"זית לשם פיזור הפגנה תתועד במצלמת וידאו. אדם שטוען שניזוק מהפעלת המכת"זית יוכל לפנות למשטרת ישראל בבקשה לקבל את צילום הווידאו לפי ההוראות הקבועות בנוהל מצלמות גוף של המשטרה.

+בקריאה ראשונה: פיקוח אלקטרוני להבטחת קיומו של צו הגנה
18:02 04/07/22  |  עידן יוסף

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק למניעת אלימות במשפחה, פיקוח טכנולוגי להבטחת קיומו של צו הגנה, והערכת מסוכנות הוראת שעה,התשפ"ב-2022. מדובר בהצעה ממשלתית אליה הוצמדו בצעות פרטיות של חברי הכנסת יוראי להב הרצנו, קרן ברק, עאידה תומא סלימאן, מיכל רוזין, נעמה לזימי וקבוצת חברי כנסת. 18 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדה לביטחון הפנים.
מטרת החוק המוצע היא לאפשר לבית המשפט במקרים המתאימים להטיל תנאים לפיקוח על קיומו של צו הגנה באמצעות שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגי. אמצעי זה מבוסס על טכנולוגיית ניטור מיקום, המאפשרת ניטור רציף ובזמן אמת אחר מקום הימצאותו של המפוקח.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוף לתופעת הפיגור בתשלומים לספקי מערכת הבריאות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
בעקבות קריסת מתווה ל"ג בעומר הורה סגן השר לשירותי דת לא להמתין למינוי השר הבא ולהתחיל להתארגן להילולה בשנה הבאה כבר מעכשיו    יו"ר ועדת ביטחון הפנים: "כל הארגונים בהפעלת ההילולה היו בפוסט טראומה ואת המחיר שילמו ציבור המתפללים בהר"    מפקד מחוז צפון במשטרה: "היה לנו מודיעין על הסתה של רבנים לעשות הכל כדי שהאירוע לא יתקיים"
עידן יוסף
בוועדת הכנסת התגלע ויכוח מה גובר ביחס לחקיקה בתקופת הפגרה - הסכמות בוועדת ההסכמות המשותפת לאופוזיציה ולקואליציה או הנוהג בכנסת    יועמ"ש הכנסת צידדה בנוהג, ועמדתה התקבלה
עידן יוסף
יועמ"ש ועדת הכלכלה מתייחס לראשונה לפעולת השרה מיכאלי להעברת האחריות על מוניות השירות לרשויות המקומיות, ואומר כי המחוקק כלל לא שקל להסתייע ברשויות המקומיות או להאציל להן סמכויות    ועדת הכלכלה אישרה תקנות לפיצוי בעלי רישיונות מוניות שירות שיפסיקו פעילותם בעקבות הרפורמה בענף
מירב ארד
ד"ר אידית וייסבוך, הרופאה מהמרפאה בבאר יעקב שהותקפה ע"י מטופל באלימות קשה, סיפרה על התקיפה והאלימות כלפי רופאים בדיון בוועדת הבריאות
עידן יוסף
את התעריף אישרה וועדת העבודה והרווחה. עיקר השינויים: התעריף משתנה לפי היקף הפעילות של גופי הקבורה, תעריף קבורת ילדים הושווה לקבורת מבוגרים, ולתשלום-הבסיס התווספו תוספות חדשות בגין ביסוס, תחזוקת מבני-קבורה, קבורת רבים וקבורות מכפלה בפריפריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il