X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע הארכיאולוגים החדשים עוסקים בהכחשת המקרא? להלן ראיות המפריכות את טיעוניהם, גם על-פי שיטות מדעיות
▪  ▪  ▪
הם מספקים סיפור אלטרנטיבי לסיפור המקראי, לפיו מתוך העממים הקטנים שחיו בארץ כנען צמח עם ששמו "ישראל". לפיכך, לא היו האבות, יציאת מצרים לא התרחשה, מעמד הר סיני לא התקיים, ולא היו משה רבנו ויהושע בן-נון וכיבושיו

בפרשת לך לך בספר בראשית מבטיח אלוקים את ארץ כנען כולה לאברהם. בפרק י"ב, פסוק ז', נאמר: "וירא ה' אל אברם ויאמר לזרעך אתן את הארץ הזאת". בפרק י"ג, פסוקים י"ד-ט"ו, נאמר: "וה' אמר אל אברם אחרי הפרד לוט מעמו שא נא עינך וראה מן המקום אשר אתה שם צפונה ונגבה וקדמה וימה. כי את כל הארץ אשר אתה רואה לך אתננה ולזרעך עד עולם". בפרק י"ז, פסוק ח', אומר השם לאברהם: "ונתתי לך ולזרעך אחריך את ארץ מגוריך את כל ארץ כנען לאחוזת עולם והייתי להם לאלוהים". בפרשת וירא מבהיר הכתוב חד-משמעית כי ב'זרעו של אברהם' - הכוונה ליצחק ולא לישמעאל. בפרק כ"א, פסוק י', שרה אומרת לאברהם: "גרש האמה הזאת ואת בנה כי לא יירש בן האמה הזאת עם בני יצחק". למרות צערו של אברהם, השם מבהיר לאברהם כי הצדק עם שרה: "ויאמר אלוהים אל אברהם אל ירע בעיניך על הנער ועל אמתך כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה כי ביצחק יקרא לך זרע" [שם, פסוק י"ב]. ההבטחה האלוקית חוזרת על עצמה גם ליצחק וגם ליעקב, וגם את עשיו מושיב השם בהר שעיר - הוא ארץ אדום - מחוץ לארץ כנען.
סדר היום של הארכיאולוגים החדשים הוא הכחשת המקרא, וכפועל יוצא מכך, ערעור זכותו של עם ישראל על ארץ ישראל. בין היתר, חברים בכת זו זאב הרצוג וישראל פינקלשטיין (אוניברסיטת תל אביב), מגן ברושי (מוזיאון ישראל), ומיכל ארצי (אוניברסיטת חיפה). אנשים אלה ודומיהם זוכים לתנאים סוציאליים הכוללים: משכורות גבוהות, מענקי מחקר, קרן קשרי מדע בינלאומיים, שנת שבתון, קרן השתלמות ופנסיה נדיבה.
הם אינם מסתפקים בהכחשת המקרא, אלא הם מספקים סיפור אלטרנטיבי לסיפור המקראי, לפיו מתוך העממים הקטנים שחיו בארץ כנען צמח עם ששמו "ישראל". לפיכך, לא היו האבות, יציאת מצרים לא התרחשה, מעמד הר סיני לא התקיים, ולא היו משה רבנו ויהושע בן-נון וכיבושיו. מכאן עולה, שגם התורה לא ניתנה לעם ישראל ולא נבחרנו להיות העם הנבחר, ויתר על כן, לא ניתנה לנו בלעדיות בהבטחת הבורא לאברהם אבינו שייתן לזרעו את כל ארץ כנען. כל אלה אינם אלא פרי דמיונו של הסופר המקראי.

הוכחות ארכיאולוגיות א'

ואולם, בפרק "אמת מארץ תצמח", מתוך ספרו של יוסף גבאי, "מסילות אל האמונה", מובאות הוכחות ארכיאולוגיות על מגוון מסיפורי המקרא: המבול, תיבת נוח, תקופת האבות, יוסף בארץ מצרים, עשר המכות על מצרים, קריעת ים סוף, מסעות בני ישראל במדבר, כיבושי יהושע בן-נון והמזבח בהר עיבל. את אברהם אבינו מתאר ניקולואוס איש דמשק, סופר והיסטוריון יווני שחי לפני 2,000 שנה, כמלך דמשק, לשם עלה עם צבא מארץ שמעבר לבבל הקרויה כשדים, וכעבור זמן לא רב העתיק עם צבאו גם מהארץ ההיא לארץ שנקראה אז כנען ועכשיו שמה יהודה. כמו-כן, נמצא פפירוס המאשר את עובדות עשר המכות שירדו על מצרים. באל-עריש נמצאה מצבה עשויה אבן גרניט שחורה המעידה שהוד מלכותו נמצא על מקום הנקרא "פי החירות", שהוא המקום שבו חנו בני ישראל על הים לפני קריעת ים סוף. כמה שורות לאחר מכן, כתוב שהוא נזרק על-ידי כוח כביר ("וינער ה' את מצרים בתוך הים", שמות פרק י"ד, פסוק כ"ז).
יהושע עציון, בספרו "התנ"ך האבוד", מדווח על שדות קבורה שהתגלו בחפירות ובסקרים בחצי האי סיני וברמת הנגב המרכזית. הקברים נמצאו לפעמים בריכוזים גדולים, ולעיתים במפוזר. על-יד ריכוזי הקברים, התגלו אתרי מגורים או אתרי חניה. ממצאים אלה מראים שבמשך תקופה קצרה בעת העתיקה חלפו דרך סיני המוני בני אדם. לפי התיארוך, הממצאים מיוחסים ליוצאי מצרים. בספרו של ההיסטוריון הביזאנטי, פרוקופיוס (המאה השישית לספירה) מדווח כי בעיר טיגיזיס שבלוב נמצאו שני עמודי שיש ועליהם כתובת פיניקית עליה חקוקות המילים "אנחנו האנשים שנסנו מפני הליסטים יהושע בן-נון". בהר עיבל נחשף מזבח המתאים לתיאור בספר יהושע ובמסכת זבחים. המזבח עשוי אבנים לא מסותתות כמצווה בתורה, ומידות האתר זהות למידות המתוארות במשניות, וכן פינות המבנה מכוונות אל רוחות השמים בדיוק רב, כפי שמתואר במשניות. בנוסף, נמצאו 942 עצמות שהשתייכו לבעלי-חיים טהורים, כגון עיזים וכבשים, ורוב העצמות היו שרופות באש מדורה.
מצבת מישע היא כתובת החקוקה על מצבת אבן מונומנטאלית, שנמצאה בעבר הירדן המזרחי, בדיבון אשר מצפון לנחל ארנון. הכתובת, מהמאה התשיעית לפני הספירה, כתובה במואבית בכתב זהה לכתב העברי העתיק. היא פותחת במילים הבאות: "אנוכי מישע בן כמוש מלך מואב הדיבוני". אחר-כך מתעד מישע מאורעות הנזכרים במקרא, מזווית הראייה שלו: "אבי מלך על מואב שלושים שנה ואנוכי מלכתי אחר אבי. ואעשה הבמה הזאת לכמוש בקרחה, במת ישע, כי הושיעני מכל המלכים וכי הראני בכל שונאי. עמרי מלך ישראל עינה את מואב ימים רבים ויירש אותו בנו ויאמר גם הוא: אענה את מואב. בימי אמר כך. ואראה במפלתו ובמפלת ביתו וישראל אבוד אבד לעולם". אחר-כך מתאר מישע את מלחמת השחרור של מואב מישראל. אחד הפסוקים המעניינים ביותר במצבת מישע מספר כי "ואיש גד יושב בארץ עטרות מעולם. ויבנה לו מלך ישראל את עטרות". האזכור של גד מרתק, אומר פרופסור עמיחי מזר בראיון ב"ארץ וטבע": "מישע, מלך מואב, יודע שגד יושב בעבר הירדן המזרחי, עובדה ההולמת להפליא את הכתוב במקרא, המספר כי שבט גד אכן ישב בעבר הירדן". למצבת מישע יש אישור גם בכתובות מלכי אשור שם עמרי נקרא 'חמרי' היות שהאות עין אינה קיימת בשפת אשור. מזר מספר עוד כי הממצאים הארכיאולוגיים והתעודות המצריות מעידים שבדלתה המזרחית התגוררה אוכלוסיה שמית גדולה, שהיגרה מאזורי המחיה של השמים המערביים: סוריה, לבנון וארץ ישראל. במאה ה-17 לפני הספירה (תקופת הברונזה התיכונה), משהתרבו והתעצמו, הקימו לעצמם ממלכה משלהם - ממלכת ההיקסוס. אחד משליטי ההיקסוס הללו, למרבה הפליאה, נודע בשם "יעקב-הר".
בימי שלמה המלך (מאה 10 לפסה"נ) ולאחריו, היוו מגידו וחצור בירות מחוזיות, כנזכר בספר מלכים א'. העדות הארכיאולוגית לכך היא מבני ציבור גדולים, ביצורים מסיביים ושער הזהה כמעט לחלוטין בשתי הערים. עם פילוג הממלכה היה הגליל כולו בתחום ממלכת ישראל, וירבעם בן נבט הקים בדן את המרכז הפולחני של צפון הממלכה, מרכז שנחשף בחפירות ארכיאולוגיות. בחלקו הגבוה של התל התגלתה במה גדולה, שאליה עולים במדרגות. בחזית הבמה ניצב היה מזבח עולות גדול וסביבו מתקנים פולחניים נוספים. ממערב נחשפו מספר חדרים ובהם חפצי פולחן רבים. החופר מזהה חדרים אלו כלשכות המקדש. ניתן לזהות מכלול זה כ"בית הבמות" שבנה ירבעם, מקום בו ניצב היה גם עגל הזהב.
מצבת סנחריב היא כתובת אשורית שמתארת את מסע סנחריב ליהודה ולפלשת באופן מפורט. בשנת 701 לפנה"ס עלה סנחריב מלך אשור על ממלכת יהודה ושם מצור על ירושלים. בואו של סנחריב לירושלים מתואר במלכים ב', פרק י"ח, פסוקים י"ג-י"ד; בישעיהו פרק י', פסוקים כ"ח-ל"ב; ושם פרק ל"ו, פסוק א'. לפי התיאורים, הצבא האשורי בא לירושלים בשני גלים, האחד מצפון והשני מדרום. באנאלים האשוריים מתואר המצור של סנחריב על ירושלים בכתובתו המפורסמת: "ואשר לחזקיהו היהודי שלא נכנע לעולי, על 46 עריו הבצורות, ערי חומה, ועל הערים הקטנות לאין מספר סביבותיהם, שמתי מצור ולכדתי אותן. בסוללות כבושות, בכרים מוגשים, בהסתערות חיל רגליים... 150, 200 נפש, קטן וגדול איש ואשה. סוסים, פרשים, חמורים, גמלים, בקר וצאן עד אין מספר הוצאתי לי מתוכן ומניתי עם שללי, ואותו כלאתי בתוך ירושלים עיר מלכותו כצפור בכלוב".

הוכחות ארכיאולוגיות ב'

בגיליון "ישראל היום" מ-29 בינואר 2010, מדווח נדב שרגאי על הוכחות ארכיאולוגיות נוספות לסיפור המקראי הכוללות את:
א. נקבת חזקיהו הידועה גם כנקבת השילוח והבריכה שבנה חזקיהו כדי לאגור את מי הנקבה שחפר;
ב. כתובת חזקיהו מלך יהודה הידועה גם ככתובת השילוח המתארת בכתב עברי קדום את הרגעים האחרונים של מבצע החפירה ואת המפגש הדרמטי בין שתי קבוצות החופרים;
ג. מבנה גדול-ממדים שלדעת הארכיאולוגית אילת מזר היה ארמון דוד המלך;
ד. בולה (חותם) ועליה שמו של יהוכל בן שלמיהו;
ה. בולה (חותם) ששימשה לחתימת מכתב ועליה שמו של גדליהו בן פשחור.
גדליהו בן פשחור ויהוכל בן שלמיהו נזכרים בתנ"ך עם עוד שני שרים, בעת שבאו אל המלך צדקיהו לדרוש את המתתו של ירמיהו הנביא. בהתאם לאג'נדה הפוליטית שלהם, הממצאים בחפירות בעיר דוד גרמו לאי-שביעות רצון בקרב ארכיאולוגים חדשים וגורמי שמאל, מחשש שההיסטוריה שנחשפת בעיר תחליש את תביעתם לחלוקת העיר. תנועת שלום עכשיו אף הרחיקה לכת והגישה שתי עתירות לבג"צ, יחד עם תושבים ערבים, נגד רשות העתיקות ועמותת אלע"ד המממנת את החפירות. בג"צ דחה את שתי העתירות.
חורבן בית ראשון מתועד בכתובות בבליות מאותה תקופה המאשרות מילה במילה את הסיפור של החורבן-גלות יהויכין והסיפור על צדקיהו, שני מלכי יהודה האחרונים. לפני זמן קצר פוענחה כתובת בבלית, המספרת על גלות יהויכין בידי נבוכדנצר, על פיה אפשר לקבוע את כניעת המלך בדיוק ליום ב' באדר 597 לפה"ס. בנוסף, בשער העיר לכיש, נמצאה טביעת חותמת בטין ובה הכתובת: "לגדליהו אשר על הבית". החותמת נשלחה מירושלים למבצר לכיש, וייתכן שהשולח היה גדליהו בן אחיקם.
ההוכחות הארכיאולוגיות לסיפור המקראי מפריכות את ניסיונותיהם הנואלים של הארכיאולוגים החדשים ושותפיהם להכחיש את המקרא, ועל-ידי כך, לערער את זכותו הבלעדית של עם ישראל על ארץ ישראל.

מדוע חפצים הקולוניאליסטים בישראל בהישארות הערבים

תזה זו נותנת תימוכין להכשרת מאווייהם להכניס גויים לעם ישראל וליצור, אגב כך, מתוך תושבי ארץ ישראל הנוכחיים, כולל הערבים, עם אחד. הטענה היא כזאת: אם עם ישראל נוצר בימי קדם מתוך עממים שונים שחיו בארץ כנען באותו הזמן, אזי זה לגיטימי ליצור עם ישראל כזה מתוך כל תושבי ארץ ישראל בהווה גם בתקופתנו, ומכל מקום, היות שאין ליהודים בלעדיות על הארץ, גם לערבים יש כאן מקום. זאת כדי לקדם את שאיפותיהם הכלכליות בעלות האופי הקולוניאליסטי-אירופי; קרי, היכולת של האליטות בישראל להעסיק עובדי צווארון כחול בתנאי עבדות.
על-ידי יישום של מודל שיווי משקל כללי בכלכלה, ניתן להראות שהשכר והרווחים של עובדי צווארון לבן, להלן המנהלים, יגדלו ככל שהפרופורציה של עובדי צווארון כחול גדלה ביחס אליהם. במודל כלכלי ניתן גם להראות שניתן להעסיק עובדים במשק תחרותי בתנאי שכר של עבד. המשמעות של הדברים היא שהקולוניאליסטים האירופיים בישראל מעוניינים בהישארות הערבים בארץ ישראל כדי להציף את שווקי העבודה של צווארון כחול בעובדים, וליהנות, אגב כך, מרווחים גבוהים. במילים אחרות, "השמאל הנאור" מעוניין לשים ידו על מצבור ענק של עבדים מתוך שיקולים כלכליים; ועשיית השלום, תוך קבלת דרישות הערבים, היא רק תירוץ. לחיזוק טענותיהם ולהחלשת הצד היהודי, משתמשים הקולוניאליסטים האירופיים בארכיאולוגים החדשים המכחישים את הסיפור המקראי.

תאריך:  22/03/2010   |   עודכן:  22/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוכחות ארכיאולוגיות לסיפור המקראי
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר נכון ואמיתי, כל מילה בסלע
שגיב שלום  |  22/03/10 11:57
2
השמאל שונא את זהותו היהודית.  ל"ת
השמאל שונא ת'שונה  |  22/03/10 13:53
 
- הם גם מתכחשים לשנאה הזאת
אליק א.  |  22/03/10 15:43
3
חבל אתה מדבר אל הקיר
מיכאל ב  |  22/03/10 14:29
4
אכן אמת מארץ תצמח....
ירון זכאי  |  22/03/10 15:33
5
ההוכחות משכנעות, אבל ...
איתן77  |  22/03/10 15:56
6
ההכחשה נובעת מאינטרסים ל"ת
יאיר.א.  |  22/03/10 21:44
7
ההכחשה נובעת מאינטרסים
יאיר.א.  |  22/03/10 21:53
8
יפה!!יש להרבות במחקר ארכאולוגי ל"ת
הניה  |  22/03/10 22:08
9
מאמר מקיף ומרתק - כל הכבוד !
nמוטי  |  22/03/10 22:13
10
צריך להקים מוזיאון לראיות תנ"ך
אלישמע  |  22/03/10 22:32
11
הכחשה למען פרסום וכסף
דניאלה  |  22/03/10 22:48
12
קרא את הספר
חניבעל  |  22/03/10 22:58
 
- חניבעל - ספר מצוין אבל מה הוא
אלכס תל אביב  |  28/03/10 13:05
13
עונשם של מכחישי המקרא, הוא בכך
דני בז  |  22/03/10 23:05
14
מכחישי המקרא סובלים מחולשת נפש
עמנואל גרטל  |  23/03/10 00:49
15
אין להיות יפי נפש
נביל  |  23/03/10 01:19
16
בלבול והגזמה נא להרגיע:
צבי גלברד  |  23/03/10 01:40
17
מאמר לא חכם
קרית אונו  |  23/03/10 09:18
18
הבעייהגםאצל תומכי המקרא כלשונו
אוריקו123  |  16/09/22 03:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טוני גרגורי
התואר רב-המעלה "שר" בממשלה הישראלית מקביל ל"מזכיר" בממשל האמריקני, ולכן אין זה פלא שהאמריקנים לא מבינים את התנהלות השלטון הישראלי
ראובן לייב
כדי שבאמת תצדיק את שמה, זקוקה מסעדת "קפה איטליה" התל אביבית לשיפורים קולינריים שיענו על הסטנדרטים של ארץ המגף
ראובן שילת
הסיפור פה הוא לא אותו מרכז אנטי-ישראלי, הסיפור שלנו הוא התקשורת הישראלית    זהו סיפור על קבוצה האוחזת בקרנות המזבח
עדי פלאוט
איך זה קורה שדווקא תקציב הפרסום והשיווק הוא זה שנמחק ראשון מהתוכנית? ולמה זאת השגיאה הקלאסית?
איתי יהל
בעוד מצהירים ישראל והפלשתינים על רצון לפעול למען 2 מדינות ל-2 העמים, עושים הצדדים כל שביכולתם כדי להנציח את המלחמה לעד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il