X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כחלק מניסיון להוריד מהלחץ האמריקני ולהציג עמדה ברורה של ישראל בנושא ירושלים, טען ראש ממשלת ישראל בנאומו באיפא"ק כי "ירושלים אינה התנחלות -היא בירתינו", אך האם אנו באמת חושבים כי בעולם המערבי יודעים כלל את ההבדל בין התנחלות לבין שטחה החוקי של מדינת ישראל?
▪  ▪  ▪
התנחלות מהי? [צילום: AP]

עוד לא נרגענו מנאום נתניהו באיפא"ק, וכבר רשתות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב דיווחו כי הכרזתו של ראש הממשלה בנושא ירושלים הינה כהתרסה נגד ממשל אובמה. הממשל בארצות הברית עוד הוסיף כי הם "מצפים מנתניהו להשתלט על הבנייה בירושלים" וכי אישור בניית מלון שפרד במועד הביקור בארצות הברית מסכל את ההתקדמות של המשא-ומתן.
כמובן שלא נמסר לציבור כי מועצת העיר שלירושלים והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כבר החליטו אודות הבנייה זמן רב לפני כן והמלון נקנה לפני 24 שנים על-ידי ארווין מוסקוביץ', בעל הקרקע.
זה היה נראה כאילו כולם חיכו לרגע הזה, התקשורת וחברי כנסת קפצו על המציאה אודות פרסום הבנייה החדשה במזרח העיר , י"ר רע"ם-תע"ל, אחמד טיבי, טען "מדובר במעשה התנחלותי בוטה. זו יריקה בפרצוף של הבית הלבן והקהילה הבינלאומית. נתניהו בחר בהתנחלויות, ולא בהסדר מדיני."
מעשה התנחלותי? השאלה לפי מי ולפי איזו הגדרה
חלק מתומכי ההתנחלויות טוענים כי הצהרת בלפור, ועידת סן רמו (המעגנת את הצהרת בלפור) וכתב המנדט הבריטי מעניקים תוקף חוקי להתנחלויות. הם טוענים שגם אלה יכולים להיחשב הסכמים בינלאומיים, שכן סעיף 80 באמנת האו"ם מעגן כל הסכמים וחוקים בינלאומיים קודמים.
מהצד השני של המתרס הגדרת ההתנחלויות לפי התקשורת, אנשי ממשל בארץ ודיפלומטים הינה לרוב כינוי נפוץ ליישוב שהוקם מעבר לקו הירוק לאחר מלחמת ששת הימים. השם משמש גם לרוב יישובים שנמצאים ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן, וליישובים שהיו נמצאים ברצועת עזה ובחצי האי סיני ופונו במהלך השנים. גורמים בינלאומיים וגורמי שמאל ישראלים מכנים כך גם התיישבות יהודית במזרח ירושלים, ולעתים רחוקות יותר גם יישובים ברמת הגולן.
שותפים להגדרה זו של התנחלות היא "שלום עכשיו", שלפי האתר שלהם נכון להיום חיים בשטחי הגדה המערבית (ללא מזרח ירושלים) כ-260,000 מתנחלים ב-121 התנחלויות. גם בצלם טוען טענה דומה מאז 1967 ועד סוף 2007 הוקמו ברחבי הגדה המערבית 121 התנחלויות ישראליות.
הכל טוב ויפה, אך כאשר נשאל מהי התנחלות את אלו אשר אמורים לחתום הסכם שלום איתנו נמצא תשובה מאוד רחוקה ושונה מההגדרה הישראליֿת והבינ"ל להתנחלות. החמאס השולט על רצות עזה בוודאי יטען כי התנחלות הינה גם הכפר לשעבר "נאג'יד" הלו הוא שדרות של ימינו. שבשל כך חוטף למעלה מארבעת אלפים קאסמים במשך שלושת השנים האחרונות מאז עליית החמאס לשלטון. וכמו כל כפר כבוש המשמש התנחלות ישנה חובה להכות בו עד שתושביו יעזבו את המקום ויחזרו לשם "בעליו הטבעיים".
גם בירת הנגב באר שבע הינה התנחלות העומדת על חורבות העיר 'בר איס סבה' ואל נא נשכח את אשקלון (אל מאג'דל) שלפי הבנת החאמס הן לא ערים ישראליות כלל. שוב סיבה מספיק טובה על-מנת לשגר מאות גראדים להתנחלויות הללו ולהניס את תושביהן.
גם אזורים שקטים שלא חוטפים קאסמים כל יום כמו העיר ללא הפסקה תל אביב נמצאת על שטחו של שייח מוניס כהתנחלות (בחלקה הצפוני).
אם נגלוש באתר Palestinremembers.com נבין בצורה הטובה ביותר ש'זכות השיבה' בעצם רלוונטית להרבה "התנחלויות" שקיימות על כפרים ויישובים ערבים קדומים שהיו אף בתחומי מדינת ישראל בשנת 1948.
מה שהכי מעניין שדווקא 'התנחלויות' (כפי שאנו מכנים) כמו קיבוץ כפר עציון הנמצא בגוש עציון אשר בשטח יהודה ושומרון אינו נחשב כהתנחלות עבור הפלשתינים, כי הקיבוץ הוקם בשנת 1926 לפני קום המדינה. זאת אפשר לללמוד לפי מפת פלשתין המחולקת במשרדי הרשות הפלסטינאית .
ניתן לומר כי ישנה שאלה מרכזית שרודפת אותנו במשך השנים ולא נותנת מנוחה: אם כל מדינת ישראל היא אכן התנחלות אחת גדולה, איפה הזכות המוסרית להתיישב בארץ והאם בעולם מבינים את זכותינו החוקית לחיות פה? כשאין מענה לשאלה זו איך מצפים מאיתנו להתקדם במשא-ומתן?

תאריך:  26/03/2010   |   עודכן:  26/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התנחלות או לא התנחלות - זו השאלה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
הערה קטנה הראוייה לתשומת לב
מד' ליונה עיוורת  |  26/03/10 17:37
 
- כל ההתנחלויות אחרי 1967 אסון
קוץ בגוף האומה   |  26/03/10 18:31
 
- תראו מי שמדבר-אלטע השקרן
שרון ר.  |  27/03/10 19:46
 
- נמצאה האבדה:
מד' ליונה עיוורת  |  27/03/10 23:03
2
תתרגם לאנגלית ל"ת
יוסי34  |  26/03/10 18:13
3
להעביר שידעו
יוסי כהן  |  26/03/10 18:28
4
יפה ל"ת
אבי33  |  26/03/10 18:34
5
היום תמונת התפלגות אזרחי
רפאל1  |  27/03/10 10:59
6
Nice ל"ת
Bily  |  27/03/10 22:30
7
דברחי הבל הם דברי הבל
ל רפי  |  28/03/10 13:08
 
- כל הפוסל במומו פוסל
אבי ד1  |  31/03/10 07:23
8
מדהים
חגית1111  |  29/03/10 15:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
ראש הממשלה נמצא בתוך צבת של פוליטיקה קיצונית, שחבריה מפתיעים אותו כל יום, וידו קצרה מלהושיע    כך לא מנהלים מדינה
ציפי לידר
המשמעות הסמלית של הקורבנות    הַעֲצָמָה אישית    הישן יתחדש והחדש יתקדש    המדיטציה של התפילה    יש לי יום-יום נס    בזכות הכרת תודה    על שבת הגדול
ד"ר אברהם בן-עזרא
מסתבר שעבירה שאין עימה קלון - יש עימה קלון. זאת, ככל שמדובר במי שלוטש כיום עיניים לחזרה אל הממשלה - חיים רמון
עו"ד אברהם פכטר
נתניהו באחד הרגעים הירודים בקריירה הפוליטית שלו    החלטת הממשלה בנושא ביה"ח פוגענית ביותר    היחיד שגילה לאחרונה מנהיגות ונחישות היה ליצמן    איפה הוא ואיפה ביבי. פלשתים עליכם - שרי ישראל
אבי דוידוביץ'
מצב בו מאבדות הנורמות המשפטיות-חברתיות מעוצמתן, ונחלשות כוחן של סוכנויות אכיפת החוק, מהווה אתגר לשלטון החוק, במובן השלילי של המושג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il