X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה קורה בעולמנו? מנהיגי תבל מתייחסים בסלחנות ובדאגה מוגבלת מאוד לכך שאירן חותרת במרץ בלתי-נלאה לקראת יצור פצצה
▪  ▪  ▪
הפצצה הגרעינית של אחמדינג'אד מתקרבת לסיום ייצורה בצעדי ענק והעולם שותק! [צילום: AP]
שתי המעצמות הגרעיניות הגדולות ביותר, ובמידה רבה בעלות משטרים יציבים ונורמאליים למדי (מעט קשה לומר זאת בביטחון מלא לגבי רוסיה כיום), עסוקות בהקטנת מאגריהן, אומנם דבר מבורך כשלעצמו, כאשר מדינות מטורפות כאירן וסוריה דוגרות על פצצות חדשות...

בשולי האירועים (א): מדינת הטיפשים
יוסף אליעז
משהו קרה במדינת היהודים * הטיפשות מבצבצת בכל פינה, למן מוסדות השלטון העליונים ועד לאביונים וחסרי הבית ואין מבין כיצד זה התדרדרנו כה
לרשימה המלאה

כתבנו לפני כשבוע על טיפשויות מִשֶׁלָנוּ, במדינת ישראל. המצב בעולם אינו טוב יותר, ואולי אף חמור מאשר אצלנו.
הנשק הגרעיני הוא הסכנה הגדולה ביותר לקיום האנושות ואותו המציא, כמובן, המין האנושי.
כבר כמה פעמים היינו על-סף שואה גרעינית, כמו במשבר הטילים בקובה. תאמר את שתאמר על השלטון הסובייטי, אך שמץ אחריות היה בו, בעיקר כאשר סכנה ריחפה מעל ראשו הוא.
בין שתי המעצמות דאז, ארה"ב ובריה"מ, שרר מאזן אימה. במאזניים רגילות יש שתי כפות המתאזנות זו מול זו, אולם משנפוץ הנשק הגרעיני בעולם שוב אין שתי כפות, אלא שבע או שמונה כפות, ובכל כף חמש אצבעות העלולות ללחוץ על המתג, ולא כל הכפות משתייכות ליצורים תבוניים... ולא תמיד כל האצבעות העלולות ללחוץ על המתג ההוא משתייכות לאותה כף...
ארה"ב לא השכילה לשמור על סודות הגרעין. במועד מוקדם ביותר דלפו רזים אלו לברית-המועצות. לאחר מכן העסיקה ארה"ב סטודנטים ממדינות שונות שעסקו גם בריגול. כך דלפו סודות הגרעין לפקיסטן, לסין והלאה.
גם בריה"מ, עם כל סגירותה והפרנויה הנצחית שלה מפני ריגול, לא השכילה לשמור על סודות הגרעין. הידע על הנשק הגרעיני דלף לסין, לקוריאה הצפונית ולמדינות נוספות.
עם פירוק הגוש הסובייטי נותרו מאגרי נשק גרעיני, שרוסיה לא השכילה להעביר לשטחה לפני הפירוק, בכמה מגרורותיה לשעבר, כמו באוקראינה ובאוזבקיסטן ובמדינות אחרות, ובשל ההעברה הבלתי מסודרת של השלטון ומאגרי הנשק, אין היודע בוודאות לאן הגיעו אותם ארסנלים של "הנשק הסופי".
שלוש בעיות חמורות קיימות כיום בתחום הנשק הגרעיני:
  • האחת: הימצאות נשק גרעיני בידי "מדינות בלתי שפויות", דהיינו מדינות שהשלטון בהן מצוי בידי אנשים, או אדם, שאין לצפות את התנהגותם וגחמותיהם, והם עלולים לעשות שימוש ב"נשק יום הדין" בפועל, או להשתמש בו לסחיטה. מדינה כזו היא קוריאה הצפונית.
  • השנייה: הימצאות נשק גרעיני בידי מדינות בהן השלטון רופף, ועלול ליפול בידי אדם או זרם פוליטי קיצוני. הדוגמה לשלטון כזה מצויה, למשל, בפקיסטן.
  • השלישית: דליפת נשק גרעיני, או יכולת ליצור נשק גרעיני, לידי טרוריסטים שעלולים להכחיד אוכלוסיות שלמות בשל איזו אידיאולוגיה מוטרפת, או בשם דת קיצונית.
  • הרביעית: הבעיה הקיימת תמיד בתחום הגרעין, ולאו-דווקא לגבי נשק גרעיני - סכנת דליפה או תקלה שתביא לפיצוץ גרעיני או לנזקי קרינה, בשל תחזוקה בלתי ראויה, תקלה טכנית, רעידת אדמה או נזק טבע אחר. אסון כזה כבר אירע בצ'רנוביל, וכמעט קרה בארה"ב ובמדינות אחרות.
ומה קורה בעולמנו? בעוד כל לב מלא חרדה מכך שמדינות כמו קוריאה הצפונית ופקיסטן מחזיקות בנשק גרעיני, הנה מנהיגי תבל מתייחסים בסלחנות ובדאגה מוגבלת מאוד לכך שמדינה תומכת-טרור, אירן, המממנת ומנהיגה ארגוני טרור מובהקים כחיזבאללה, ומקימה תאי טרור ברחבי תבל, חותרת במרץ בלתי-נלאה לקראת יצור פצצה, תוך שמנהיגיה יורקים בפני כל מנהיגי תבל.
בזמנו ניסה סדאם חוסיין להקים כור גרעיני בארצו. אותו רודן אכזרי, שהיה מטורף דיו לתקוף את אירן, שאוכלוסייתה גדולה כמה מונים מאוכלוסיית עירק, ולאחר שהוכה בידה, ומאוחר יותר הוכה גם בידי ארה"ב, לא היסס לכבוש את כוויית ולשגר טילים לישראל.
לא מכבר ניסתה סוריה, עוד מדינה טרוריסטית, המחסלת את כל מתנגדיה בלבנון וברחבי תבל, ומחמשת ארגוני טרור, להקים בשטחה מכון גרעיני.
מי שגונתה על בלימת ההצטיידות בנשק גרעיני בשתי מדינות חשוכות, הנתונות לשלטון של רודן ותומכות בטרור, היתה, כמובן, ישראל.
הטיפשות הגיעה לשיא חדש כאשר נשיאי ארה"ב ורוסיה חתמו בימים אלו על הסכם לצמצום מאגרי הנשק הגרעיני. הידיעה פורסמה בשולי החדשות. מה קורה כאן? שתי המעצמות הגרעיניות הגדולות ביותר, ובמידה רבה בעלות משטרים יציבים ונורמאליים למדי (מעט קשה לומר זאת בביטחון מלא לגבי רוסיה כיום), עסוקות בהקטנת מאגריהן, אומנם דבר מבורך כשלעצמו, כאשר מדינות מטורפות כאירן וסוריה דוגרות על פצצות חדשות...

טיפשות במדינות העולם

למרבה הצער, גואה כעת גל של איסלאם קיצוני ולוחמני נגד כל מי שאינו מוסלמי.
אירופה פתחה שעריה בפני מוסלמים, אך לא הקנתה להם את התרבות המקומית ואלו הביאו עימם את תרבותם המוסלמית, כולל דת, לבוש מוסלמי, דיכוי הנשים והפתיחות לקנאות דתית ולהסתה. סופרים וקריקטוריסטים כבר נרדפים בארצותיהם שלהם. המוסלמים הופכים לאזרחים ומהווים כבר כוח אלקטוראלי שאין לזלזל בו.
האיסלאם הקיצוני כבר היכה קשות בארה"ב, בכוחותיה ובאינטרסים שלה בעולם, אך גם בתוככי ארה"ב עצמה. המיסיונרים המוסלמים כבר העבירו נוצרים לא מעטים על דתם, וארה"ב מצאה אזרחים שלה בתוך כוחות האויב באפגניסטן ובמדינות נוספות.
רוסיה הוכתה באפגניסטן, הקיזה את דמה בצ'צ'ניה, והטרור המוסלמי מוסיף להכות בה בימים אלה. מנהיגיה יודעים היטב מנין באים הכספים, הנשק וההסתה לטרור. מקורם באירן. אך רוסיה עיכבה ומעכבת סנקציות נגד אירן, שהיא העכביש הארסי השוכן במרכז הרשת הטרוריסטית הפרושה ברחבי תבל.
מעצמה אחרת, העולה ועולה בשנים האחרונות, היא סין העממית. היא סוחרת עם אירן וקונה ממנה חלק גדול מצריכת הנפט שלה. גם סין, הרודה באזרחיה ובמושבותיה ביד ברזל, כבר טעמה את נשיכות, או נכישות האיסלאם הקיצוני. בין 15 מיליון האויגורים, המדוכאים כמו הטיבטים, כבר נמשכת פעילות טרוריסטית נגד השלטון המרכזי. האיסלאם אינו בודהיזם מתון כמו בטיבט. אך סין אינה מוכנה להטלת סנקציות על אירן.
אנגליה סהרורית. היא סבלה קשות מטרור אירי, שנתמך בזמנו בידי אש"ף. הטרור הפלשתיני היכה בתחומיה, גם ברצח שגריר ישראל המנוח אך גם במטרות בריטיות. בריטניה הפכה למרכז טרור בינלאומי של אש"ף. בזמנו היא הייתה אחרת מארבע המעצמות הגרעיניות. היום לוחמים חייליה בצד הלוחמים האמריקנים בעירק ובאפגניסטן. בשתי המלחמות הללו היא טועמת את נחת זרועה של אירן, המשגרת אמל"ח, כסף והסתה לטליבאן ולטרוריסטים בעירק.
לא הייתה לאנגליה שום סיבה להצטער על חיסולו של הטרוריסט אל-מבחוח בדובאי. אך כל מה שמטריד את השלווה הבריטית עתה, הוא בעיית זיוף דרכוניה בידי ישראל, אם אומנם ישראל זייפה אותם...
הטיפשות הזו, עצימת העיניים מפני הסכנה בנוסח צ'מברליין, עלולה, חלילה, להביא לאותן תוצאות שאותה עצימת עיניים הביאה. כמו שאז הופקרו צ'כיה ופולין לרודן הנאצי, שהבסתו עלתה בעשרות מיליונים של קורבנות, בנפילת אימפריות ובסבל לא יתואר, עלולה גם עצימת העיניים הנוכחית לגרום.
ברק אובמה, התקווה הגדולה של אמריקה, בצד הישגו האדיר בחוק ביטוח הבריאות בתוככי ארה"ב, עוסק גם בהבלים. בימים שאירן בונה מבני מחקר בתוככי המנהרות בקום ובאיספהן, הוא חושש מהבניה בעוטף ירושלים.
במקום לבלום מיד, ובכל אמצעי נחוץ, את הגרעין האירני, המאיים על שלום כל העולם, וכאשר לצידו מפתחת אירן טילים בליסטיים שכבר עשויים להגיע כמעט לכל פינה באירופה, ואולי גם לארה"ב, הוא חותם על הסכמים עם רוסיה לצמצום מאגריו.
מסתבר שהטיפשות אינה נחלתנו בלבד...

תאריך:  02/04/2010   |   עודכן:  02/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשולי האירועים (ב): טיפשות בינלאומית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האמפרייה הפרסית של אחמניגאד?
שלמה מאור השקעות  |  3/04/10 10:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
שתיקת שר הביטחון בימים אלה של משבר עמוק מאוד עם ארצות הברית, מעבר להיותה מוזרה מאוד, גם מבזה אותו    ברק, אתה פה?
הרב רונן נויבירט, הרב יחיאל וסרמן, הרב חיים פריד
האם המושג 'ציונות דתית' עוד רלוונטי לחברה שלנו בשנים האחרונות או שמדובר בתת-חברות שונות ("גוש", הר המור, דתיים-לייט, חרד"לים, נחמנים וכו') ללא כל קשר ממשי ביניהן?
טובה ספרא
אצלנו ובעולם: רמז עבה להקצנה בתחום הפוליטי ולגל מעשי טרור    ערב חג שני: שוב נדרשים איפוק וסבלנות    26.4.10 בכלכלה ובשווקים: שבר או הזדמנות    תחזית לשבוע שבין 9.4.10-2.4.10
נרי אבנרי
מאז ימי אוסלו העליזים, השמאל הוכיח ששלום הוא לא יודע לעשות, אבל להפריע לממשלה ימנית ולהבאיש ריחה של המדינה - זה הוא אוהב ויודע לעשות. חיים רמון אינו הראשון...
איתן קלינסקי
הוא חמד את בת שבע אשת אוריה החיתי ולכן שלח את בעלה למות בקרב    על דוד המלך, כותב המגילה שאנו קוראים בחג הפסח
רשימות נוספות
"עיצומים לא יעצרו אותנו"  /  איציק וולף
ראש אמ"ן ידלין יצא בחשאי לסין  /  איציק וולף
סין: נמשיך בניסיון ליישוב המשבר בדרכי שלום  /  מחלקה ראשונה
המפולת המדינית והגרעין המצרי  /  מיכאל שרון
מסלול חד-סטרי  /  יגאל לביב
ההודנה של הוורמאכט  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il