X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על ישראל להיערך לאפשרות שתיוותר לבדה מול האיום האירני ועם הדילמה הנוראה - האם לבצע תקיפה נרחבת באירן, שככל הנראה תגרור מלחמה קשה, או להשלים עם הפקדת הנשק הקטלני ביותר בידיים המסוכנות ביותר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
על מזרחנים, קצינים בכירים במילואים ומומחים לתורת המשחקים להקים צוותי חשיבה; כדאי שגם המוחות שמאחורי מאמרי המערכת של הארץ ינהגו כמי שהאיום האירני מכוון גם כלפיהם; וגם מנהיגי האופוזיציה טוב יעשו אם יעבירו לעולם את המסר, שבסוגייה האירנית ישראל מדברת בקול אחד.

   רשימות קודמות
  לכל מטבע (חוץ) שני צדדים
  זה לא שבור, עדיין
  מאתא טורק נותר רק חלום
  העברת התקציב - פתיח נאה המחייב המשך ראוי
  מה כל כך רע בהצעה של אולמרט?

אילולא הייתה הבדיחה הזו על חשבוננו, היא עשויה הייתה להיות מצחיקה: ביום רביעי יצאה ממטה האו"ם בניו-יורק הצהרה של חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון - ארה"ב, רוסיה, סין, בריטניה וצרפת - הקוראת לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. ואם מישהו לא הבין לאיזו מדינה מזרח תיכונית מכוונים הדברים, קראו חמש המעצמות לכל המדינות שעדיין אינן חתומות על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני (NPT) לעשות זאת בהקדם.
הצהרתן של חמש החברות הקבועות - שמבזבזות חודשים יקרים בדיונים עקרים על הטלת סנקציות פיקטיביות נגד אירן - באה יומיים בלבד לאחר שאותו בניין זיכה במחיאות כפיים נאום מתריס נוסף של ראש מדינה, שדווקא חתומה על האמנה, אך אינה מכבדת לא אותה ולא את המדינות החתומות עליה.
ובכן, מה הטעם לחייב את ישראל לצרף את חתימתה לזו של אירן, בעוד האחרונה דוהרת לכיוון פצצת אטום ובמקביל מכריזה השכם והערב על סופה הקרב של "הישות הציונית"? ומה יהיה ערכהּ של חתימת ישראל על אותה אמנה, אם חס וחלילה יופנה נגדה נשק גרעיני? הייתכן כי החמישייה הפותחת של הדיפלומטיה הבינלאומית התברכה במוסר כפול?
אך חשוב מכל אלה להפיק את הלקח הנדרש מן ההצהרה: כפי שנראים הדברים כעת, על ישראל להיערך לאפשרות (שנראית סבירה יותר ויותר מיום ליום) שהיא תיוותר לבדה מול האיום האירני ועם הדילמה הנוראה - האם לבצע תקיפה נרחבת באירן, שככל הנראה תגרור מלחמה קשה, או להשלים עם הפקדת הנשק הקטלני ביותר בידיים המסוכנות ביותר.
בוושינגטון הולכים וגוברים הקולות המשלימים למעשה עם הפצצה האירנית וכבר מדברים על האופן שבו ניתן לחיות איתה. עבור ישראל, לעומת זאת, אירן גרעינית אינה אופציה. בתרחיש פסימי, שאין לשלול אותו על הסף, יבקשו האייאתולות לדחוק את הקץ ולממש את החיזיון המשיחי השיעי - הופעתו של האימאם ה-12 (ה"מהדי") לאחר מלחמת חורמה. בתרחיש אופטימי יותר, אף ישראלי לא יוכל לעצום עין בלילה מחשש שמא מנהיגה העליון של אירן, עלי חמינאי, יקום בבוקר על צד שמאל.
האחריות למניעת התסריטים הללו מוטלת בראש ובראשונה על הממשלה ועל העומד בראשה; יש לקוות שבכך עוסקים שרי השביעייה בישיבותיהם הארוכות, שעליהן איננו יודעים דבר (וטוב שכך).
ואולם מוטב שאלה לא יישאו לבדם באחריות כבדה זו. על מזרחנים, קצינים בכירים במילואים ומומחים לתורת המשחקים להקים אף הם צוותי חשיבה ולערוך משחקי מלחמה; כדאי שגם המוחות שמאחורי מאמרי המערכת של הארץ ינהגו כמי שהאיום האירני מכוון גם כלפיהם, בעודם מזהירים מפני "הרפתקאות צבאיות, שרק יסבכו את ישראל במלחמה חסרת תוחלת עם אירן"; וגם מנהיגי האופוזיציה טוב יעשו אם יטו כתף במאמץ ההסברה ויעבירו לעולם את המסר, שבסוגייה האירנית ישראל מדברת בקול אחד.
האליטות הישראליות - באקדמיה, בשלטון, בתקשורת ובביטחון - חייבות להכיר תודה למדינה שבה הן זכו למעמדן המיוחד, וקשה לחשוב על הזדמנות טובה יותר עבורן לעשות זאת. על המדינה להוציא לאליטות הלו צו 8 גורף, ועליהן להיענות לו.

עידו שטרנברג הוא יועץ ניהולי
תאריך:  14/05/2010   |   עודכן:  14/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צו 8 לאליטות
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
חלום שחלמתי
c r4  |  14/05/10 21:17
2
"האליטות"....
י.ש  |  15/05/10 08:18
 
- י ש צודק . להלן ההסבר
צבי גלברד  |  15/05/10 12:48
3
גם הערבים שבתוכנו יפגעו מפצצת
מוצ'יקו  |  15/05/10 09:13
 
- שמחת זקנתי! ל"ת
שמואל-ד  |  15/05/10 11:32
4
ביום פקודה, האליטות יברחו מכאן
אמיר ש  |  15/05/10 09:56
5
אל תדאג לאליטות יש דירות
וטו מהשכונה  |  15/05/10 10:01
6
האליטות הן אויבות המדינה
פנחס  |  15/05/10 16:13
7
פסימי וכוחני
מראה מקום  |  15/05/10 20:07
8
יש לך פגם בהנחות היסוד
אלטע קאקער  |  16/05/10 00:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרית ילוב
את פעילותה של רשת ארגוני ה"שלום" וה"דמוקרטיה" בישראל, בשילוב "כוחות הקידמה" באקדמיה ותוך גיוסם של סלבריטאים, ניתן להבין טוב יותר על-רקע פעלו של וילי מינצנברג, אמן ה"ספין קונטרול" בשירות הסטאליניזם
אברהם (פריצי) פריד
הברון מיכנהאוזן מבני ברק. משפט לגופו. דרבי ירושלמי. אבני צור חדות. רכבת מסוכנת
ראובן לייב
למרות שלחמו שכם אחד עם צה"ל נגד החיזבאללה ואף שהוענקה להם אזרחות ישראלית, לא טרחו השלטונות בארץ להעמיד אותם על רגליהם ולגמול להם כגמולם    בושה וחרפה!
מוטי גולן
"למה התורה ניתנה לעם ישראל דווקא במדבר"? - נשאלתי ע"י אחד משומעי לקחי הקבועים. "וכי לא היה כדאי, ואולי היה רצוי יותר לעכב את נתינת התורה ומסירתה לעם ישראל בארץ ישראל כעם ישראל כבר מגובש כעם ריבוני, חזק, איתן "ברוחו ובגופו" ובעל שלטון עצמי"? - הוספתי על שאלתו של השואל. אתמהה
יובל ברנדשטטר
בגיל עשרים מבין המלך יאשיהו שהפולחן הזר והמבוזר הוא מקור ההרס של הממלכה. תיקוניו הם פוליטיים לא פחות מדתיים ומטרתם לרכז את המרכיבים הלאומיים-פולחניים-עדתיים לכדי עוצמה שלטונית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il