X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בזמן הצפיה בהצגת "סדר עולמי חדש" בחאן הירושלמי, אתה נלכד בקסם של המשחק המופלא, המדויק, המתבסס על שפת גוף עשירה שממלאה את מקום המילים
▪  ▪  ▪
[צילום: גדי דגון]

הארולד פינטר (1930-2008), זוכה פרס נובל לספרות (2005) עוטה על רעיונותיו הפוליטיים מעטה שכמעט מעלים אותם.
בזמן הצפיה בהצגת "סדר עולמי חדש" בחאן הירושלמי, אתה נלכד בקסם של המשחק המופלא, המדויק, המתבסס על שפת גוף עשירה שממלאה את מקום המילים.
התלבושות המעוצבות כמו בידי גדולי האופנאים, בסגנון המשלב את שנות השבעים ותקופה עתידנית גם יחד. אתה מוקסם מיופין של הדמויות, שהגיעו למסיבה בבית איל הון, אותו הם משכנעים לחבור למועדון שלהם. כשהכוונה לא רק לספורט לסוגיו, אלא הרבה מעבר לכך.
למרות הדמיון למחזות האבסורד של סמואל בקט, כאן זה לא "מחכים לגודו". גם אם המשפטים הנאמרים קצרים ומעטים, וההצגה בנויה על עושר ויזואלי, מוסיקלי ועיצובי מדהימים, הרי שפינטר הוא עמוק יותר. המסיבה שאליה מגיעים המוזמנים במיטב המחלצות, לביתו של איל הון מבוקש חברתית, כרוכה ברצונם לספחו כחבר למועדון הספורט והחברה אותו הם משבחים ומקלסים. הקולות שברקע מרמזים על ניסיון מהפיכה, משהו קורה שם בחוץ. אך החבר'ה במסיבה ממשיכים בצביעות האנגלית הידועה להתעלם, ובלבד שיישמר הסדר הטוב שלהם על-כנו.
לג'יטה מונטה הבימאית מגיע שאפו על הבימוי שהוציא מהשחקנים את המיטב שבהם. ויטלי פרידלנד המדהים (תמיד) בכשרון שכאילו נשלף מניסיון של משחק רב שנים; יוסי עיני, כעין יגו מודרני רב תעלולים; לירון ברנס כבעל הבית - מרשים, אצילי ושולט בזירה; שמרית לוסטיג, נילי רוגל וכרמית מסילתי-קפלן - מרהיבות בהופעתן. הכל מאד אכספרסיבי, על-רקע תפאורה משתנה של מראות ודלתות נעות שמחליפות אווירה ומיקום בשניות. התלבושות ועיצוב הבמה הן פרי יצירתה של פולינה אדמוב. העריכה המוסיקלית של דורי פרנס פשוט מהווה עוד שחקן על הבמה, בעוצמה ובהשפעה על החושים.
הקטע העמוק והמסכם את ההצגה, נשמע מפי וויטלי פרידלנד, לפני הסיום, והמשפט המסיים את הקטע: "אני יושב, מוצץ את החשיכה, זה מה שיש לי. החשיכה בפה שלי ואני מוצץ אותה. היא הדבר היחיד שיש לי, היא שלי. אני מוצץ אותה". המשפט הזה אומר הכל. הקהל יוצא, ולא בדיוק יודע על מה הייתה ההצגה. רק כשהוא הולך הביתה, חושב, מהרהר - הוא מסיק שזה המצב הטוטאלי של היקום. וזו תמצית הפילוסופיה של פינטר.

תאריך:  14/05/2010   |   עודכן:  14/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידו שטרנברג
על ישראל להיערך לאפשרות שתיוותר לבדה מול האיום האירני ועם הדילמה הנוראה - האם לבצע תקיפה נרחבת באירן, שככל הנראה תגרור מלחמה קשה, או להשלים עם הפקדת הנשק הקטלני ביותר בידיים המסוכנות ביותר
שרית ילוב
את פעילותה של רשת ארגוני ה"שלום" וה"דמוקרטיה" בישראל, בשילוב "כוחות הקידמה" באקדמיה ותוך גיוסם של סלבריטאים, ניתן להבין טוב יותר על-רקע פעלו של וילי מינצנברג, אמן ה"ספין קונטרול" בשירות הסטאליניזם
אברהם (פריצי) פריד
הברון מיכנהאוזן מבני ברק. משפט לגופו. דרבי ירושלמי. אבני צור חדות. רכבת מסוכנת
ראובן לייב
למרות שלחמו שכם אחד עם צה"ל נגד החיזבאללה ואף שהוענקה להם אזרחות ישראלית, לא טרחו השלטונות בארץ להעמיד אותם על רגליהם ולגמול להם כגמולם    בושה וחרפה!
מוטי גולן
"למה התורה ניתנה לעם ישראל דווקא במדבר"? - נשאלתי ע"י אחד משומעי לקחי הקבועים. "וכי לא היה כדאי, ואולי היה רצוי יותר לעכב את נתינת התורה ומסירתה לעם ישראל בארץ ישראל כעם ישראל כבר מגובש כעם ריבוני, חזק, איתן "ברוחו ובגופו" ובעל שלטון עצמי"? - הוספתי על שאלתו של השואל. אתמהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il