X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביום פקודה מי ירצה להימלט לאשדוד המורעשת, לאשקלון המופצצת ולחיפה המופגזת? האם לא ראוי היה ש"תרגיל העורף הגדול" יתבסס על מילוט אל ההר - בית-אל, עפרה, אריאל, וקדומים?
▪  ▪  ▪
מערכות "תמוז" ו"עופרת יצוקה" הוכיחו שכל עוד המרכז אינו נפגע, מבחינת ישראל אין זו מלחמה. יתר על כן: כל עוד המרכז אינו נפגע, ערביי ארץ ישראל אינם מצטרפים למערכה. אולם מטרתם של ארגוני האיסלאם היא השגת התקוממות כוללת של ערביי ארץ ישראל שתסיים את הפרשה הציונית אחת ולתמיד.

בימים אלו נכחנו ב"תרגיל העורף הגדול" שבו מתרגלות המערכות מצב חירום. הכוונה היא להתקפת טילים מתואמת שבה ינחתו על ערי ישראל מצפון ומדרום טילים חמושים בראשי קרב, אם נפיצים ואם כימיים וביולוגיים. אלפי שעות עבודה ומחשב, נפיחות אינסופיות בתקשורת, ואפילו נסראללה גוייסו להסברת הצורך בתרגיל העורף הגדול.
כתמיד, אנו נלחמים את המלחמה הקודמת. במלחמה הקודמת היו בידי החיזבאללה מספר עשרות של טילים שבכוחם להגיע למחוז המרכז (ירושלים אינה מרכז, היא פריפריה). במהלך מבריק של חוסר הבנה הם הושמדו מייד עם תחילת המערכה. במלחמה הקודמת היו בידי חמאס מספר עשרות טילים שגירדו את אזור המרכז, אך לא את שלוותם של שוכני הקרייה. לעומת זאת, למלחמה הבאה כבר מכוּוָנים עשרות אלפי טילים לעבר הקרייה וסביבותיה, שישוגרו מאירן, מסוריה, מחיזבאללהסטן ומחמאסטן. זהו התרחיש שאליו חייבת ישראל להתכונן: הרעשה כבדה של תל אביב וברדיוס של 30 קילומטר סביבה, ומנוסה המונית של תושבי המרכז אל הפריפריה.
איזו פריפריה? לדרום מוביל רק כביש אחד. ומי בדיוק ירצה להגיע לאשדוד המורעשת ולאשקלון המופצצת? גם לצפון מוביל כביש אחד עיקרי, ומי ירצה להגיע לחיפה המופגזת באלפי קטיושות? נשאר רק המזרח להימלט אליו - ההר - על ששת אלפי הקילומטרים הרבועים שלו, שמספר תושביו ללא ירושלים מגיע לרבע מאוכלוסיית המרכז. בהשוואה לשפלה, ההר כמעט נטוש. מקום יש שם למיליון פליטים, אבל תשתית לקליטתם - אין. ההר - בית-אל, עפרה, אריאל, קדומים, נגוהות, עתניאל - הוא מחוץ לתחום, הוא ה"שטחים" שכל ממשלות ישראל מתאמצות למוסרם לכל טרוריסט נתעב תמורת פיסת נייר עלובה. ההר אינו שותף לתרגיל החירום הגדול, כי ההר הוא החזית, לא העורף, לכאורה.
מערכות "תמוז" ו"עופרת יצוקה" הוכיחו שכל עוד המרכז אינו נפגע, מבחינתה של ישראל אין זו מלחמה. יתר על כן: כל עוד המרכז אינו נפגע, ערביי ארץ ישראל אינם מצטרפים למערכה. מטרתם של ארגוני האיסלאם השואפים להשמיד את ישראל היא השגת התקוממות כוללת של ערביי ארץ ישראל שתסיים את הפרשה הציונית אחת ולתמיד. גם לתרחיש זה, של התקוממות שתכפיל את אירועי אוקטובר 2000 אלף מונים, אין שום תשובה בתרגיל העורף הגדול.
במלחמת תמוז 2006 התפנו כחצי מיליון יהודי צפון הארץ אל המרכז והדרום, והמחיר שהיא גבתה היה כמאה הרוגים. במלחמה הבאה יהפכו מיליון יהודי המרכז לפליטים חסרי ישע. הזקנים והזקנות של תל אביב יינטשו בקומה ה-11 ללא מעלית, ללא מים, מזון ותרופות, שלא לדבר על מאות ואלפי הרוגים הצפויים בבניינים ובשיכונים. הכבישים והדרכים יהיו פקוקים לחלוטין במיליון יהודים הנסים על נפשם מאימת הטילים. לא מאה מיליון ולא מאה מיליארד דולר מאמריקה יספיקו לקניית די טילי "כיפת ברזל" לעצירת ההתקפה על האוכלוסיה האזרחית. ההתקוממות הערבית הכללית תפיל חללים רבים בכבישים ותביא את המנוסה לכדי בריחה המונית ברגל אל ההר. זהו התרחיש שאליו יש להתכונן.
דא עקא שתרחיש זה סותר את המוסכמה הפוליטית של נטישת ההר ומסירתו לאויב המוסלמי תמורת האשליה של שלווה בחוף מציצים. על אשליות משלמים בדם, כפי שהוכח בכל מלחמות ישראל ובשואת יהודי אירופה. בהר חיים יהודים אחראיים, שהתנחלו בו מתוך חובה יהודית-לאומית, ומתוך הבנה יתרה של ארץ ישראל. בתוקף אחריותם על כלל ישראל, כולל על הפתאים הטיפשים וההוזים, עליהם להביא את הדיון בתרחישים אלו אל מרכז הדיון הציבורי, ולהתכונן ליום פקודה שבו ייאלצו לקלוט מאות אלפי פליטים יהודים מתל אביב רבתי.

למגזין מראה
ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  29/05/2010   |   עודכן:  29/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזה תרגיל ואיזה עורף
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יש אמת בדברי מחבר המאמר
נוסטרא דאמוס  |  29/05/10 14:10
2
חמור קופץ בראש....
מטאטא  |  29/05/10 16:41
 
- אולי אתה חמור? הקישור שלך ל"ת
איננו פועל !!  |  30/05/10 01:31
 
- ששש.... לא בקול רם. השמאל ישמע ל"ת
שש....ששש......  |  30/05/10 14:32
3
העורף משופע בקצונה בכירה
יוצאת קיבוץ  |  30/05/10 10:53
4
או כפי שאמר הרשע שימון פרס
לקרוא ולא להאמין  |  30/05/10 11:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
גם אם יחתמו הפלשתינים על כל מסמך ביטחוני שתדרוש ישראל והאיחוד האירופי ישלח כוחות לשמור על ביטחוננו, אל לנו לקנות את האשליה שהדבר אשר קרה פעמיים בלבנון ופעם בעזה לא ישוב ויקרה
בועז ארד
כיוון שטרם נמצאה פריצת הדרך הטכנולוגית שתפוך את המכונית החשמלית למתחרה אמיתית של מכונית הבנזין, מבקשים אצלנו להפוך את משלם המיסים למממן הטרנד הירוק החדש
נמרוד לירם
בציוּן הנכבה מגולמת הדרישה לתיקון ה"עוול" של ההפסד שנחלו הערבים במלחמת העצמאות שאינו אלא מימושה של זכות השיבה, כלומר החזרתם של פליטי מלחמת השחרור ושל כל מי שטוען להיותו כזה למקומות מגוריהם הקודמים
יצחק מאיר
במקום בו נאבקים על ארץ ישראל השלימה ובו מצביעים על מפת הדרכים המדינית של ממשלת ישראל, אין לדקדק כל כך "בכל כבודה בת מלך פנימה" ואין לחוש לתכונותיה, לתפקידיה של האישה כאישה
ראובן לייב
בעונה המתה של התיירות, שתימשך עד לחודש יולי הקרוב, ניתן לנצל את תעריפי הטיסות והמלונות המוזלים במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il