X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא אוכל להצדיק אותך ולא אוכל להגן עלייך, חנין, אם תמשיכי לירוק לנו דם בפרצוף לא אסלח לך על כך אל תתני לי כל סיבה שהיא לחתום על קריאתה של חברת הכנסת מירי רגב, שהטיחה בך, גם בשפת האם שלך, את המלה שלא אחזור עליה כאן
▪  ▪  ▪

שלום חברת כנסת חנין זועבי,
כשראיתי את הקולות ושמעתי אותם, בשידור ישיר וחי במשכן הכנסת שאליו הגעת השבוע לאחר השתתפותך במשט הקנטרני והדווקני, שכונה בלשון אורווליאנית "משט הסיוע ההומאניטרי", חשתי כלפייך תחושות מעורבות. כעס. סלידה. תיעוב. טיפה של חום. חמלה. רחמים.
כאשר בזה אחר זה עלו חברי כנסת ותקפו אותך, גידפו וקנטרו, הקניטו וביזו אותך - הרחיק לכת בכך ח"כ יוחנן פלסנר שכינה אותך "רווקה בת 38" ( מן הסתם, כמשוער, בסתר לבך הודית לו על שהפחית ממניין שנותייך שנים אחדות) – על השתתפותך במשט הארסי הזה.
זכותך למחות. זכותך להפגין. יש לך במה. יש לך שופר ותיבת תהודה. יש לך מנדט. כחברת כנסת את רשאית להביע את דעותייך, לרבות מעל דוכן הנואמים, בכל נושא ועניין, בכל נימה וטון. את יכולה לדבר על קיפוח ועל עוולות וגם על עוללות הכיבוש. זכותך להגן במשכן הכנסת, במליאתה ובוועדותיה על זכויותיהם של תושבי עזה, להיות פה למצוקתם, להזעיק את אומות העולם להתערב למענן.
זכותך לא להביע הזדהות עם צבא ההגנה לישראל ואף להביע מחאה ולמתוח ביקורת חריפה על פעולותיו. זו זכותך. כנציגת הציבור הערבי בכנסת וכשליחתו זו - ודאי לדעתם ולתפיסת חובתך.
אבל כשהתייצבת למסע השיסוי והצטרפת למסע עברת, גם לדעת הסובלניים שבינינו ואני, אזרח ישראל שמובחן ומזהה עצמו כאיש שמאל, מחשיב עצמי כמי שנמנה עמם, את גבול הסובלנות. הרחקת לכת. בניגוד - אם כי לא קיצוני - לדברים שהטיחה בך חברת הכנסת מירי רגב, בעברית ובערבית, וכינתה אותך "בוגדת", אני חש וחושב, שאם יש במעשה שלך משום בגידה - הבגידה היא במהות שליחותך.
יש לך מקום עבודה מסודר (הלוואי על רבים מאתנו). יש לך תפקיד מוגדר. הימים שבהם הצטרפת למשט היו ימים שבהם מעלת בתפקידך. לא הופעת לעבודה. הימים שבהם שהית בים הם ימים שבעבורם תשלם לך מדינת ישראל, זו שיצאת חוצץ נגדה, באופן מעשי, פיזי, ובאופן אידיאולוגי, תעמולתי, משכורת. מעלת בשליחותך, בגדת גם במקום עבודתך.
אם יש לך - ויש לך! - ביקורת, חריפה ככל שתהיה, המקום למתוח אותה הוא בכנסת, מקום העבודה שלך. אם הזירה הזו לא חשובה לך מספיק או לא מעניקה לך את ההד התקשורתי שאת רוצה ליצור בארץ ובעולם הואילי והתפטרי. קומי צאי. עזבי. את יכולה להרעיש שמים וארץ לא כחברת כנסת ישראל אלא כאזרחית ערבייה גאה (ועכשיו גם מושפלת) בה.
אבל ברשותך, חנין, אעזוב את הפרוצדורה. אם וכאשר גמרת אומר להצטרף למסע הימי המתריס - היית אמורה למלא בו תפקיד. את היית אמורה למתן, להרגיע, להתייצב בראש הכוח של "האנשים שעל הספינה", מי מהם אנשי שלום ומי מהם מחרחרי מלחמה. את היית אמורה להתייצב, בגופך, נוכח לוחם השייטת הראשון שהשתלשל מכבל המסוק ולומר לו - עצור, רגע. בו נרגיע. בוא נדבר. בוא ננסה להידבר. בכוח לא נשיג כלום. אלימות לא תשרת איש ועלולה לפגוע באנשים רבים (אפשר וצריך להתווכח האם, אומנם, הם גם חפים מפשע!). אם את, אכן, שליחת ציבור ונציגתו וכל מה שחשוב, יקר וקדוש לך הוא לגונן על עניי עזה ולהגן עליהם, לדאוג לאספקת מזון וציוד הכרחי אחר - היית אמורה למלא תפקיד פעיל, גלוי, כדי ששם המסע יצדיק את תכליתו ואת מהותו; כדי שהסיוע ההומניטרי – ללא מרכאות, ללא ציניות - פשוטו כמשמעו - שעל סיפונן של אוניות המשט אכן יגיע ליעדו. לא עשית זאת. השגיאה הזו התבררה כטעות טראגית.
אם אינך מבינה חרף העלבונות שהוטחו בך (שכאמור אני מסתייג ואף מוקיע את סגנונן ואת נימתן כמו גם את האופן שבו הם הוטחו בך) את שורשי הזעם כלפייך, את מחמיצה את העיקר: את הסיכוי למלא את החשוב בתפקידים שנבחר ציבור ערבי עשוי למלא במציאות הקיומית הכמעט בלתי-אפשרית שנוצרה במקומותינו: להשקיע אל מאמץ אפשרי כדי להרגיע את משבי הרוחות הבוערות ולכבותן. להסות את הצעקות הכבדות ולקיים שיח אנושי, תרבותי, שקט. להחליף את הרצח המייאש והאפל בעיניים במבט של חיים ותקווה.
גם מי שמתנגדים נחרצות להתנהגותך הבלתי ראויה והבלתי מתקבלת גם על דעתם של הפייסנים ושוחרי השלום שבינינו צריכים, גם כיום, עם סיום מבצע ההשתלטות על 'מרמרה', זכאים לצפות ממך להמשיך לפעול למען תושביה של עזה בדרך אחרת, בדרך שאת מחויבת ללכת בה - הדרך הפרלמנטרית. בתוך כנסת ישראל, לא מחוץ לה.
בניגוד לקולות קוראים רבים לשלול ממך את חברותך בכנסת - אם בדרך חקיקה ואם בכל דרך שהיא - אני תומך דווקא בהישארותך בה, במקום שבו את צריכה ויכולה לעשות 'תיקון'.
לא אוכל להצדיק אותך ולא אוכל להגן עלייך, חנין, אם תמשיכי לירוק לנו דם בפרצוף. לא אסלח לך על כך. אל תתני לי כל סיבה שהיא לחתום על קריאתה של חברת הכנסת מירי רגב, שהטיחה בך, גם בשפת האם שלך, את המלה שלא אחזור עליה כאן.

תאריך:  04/06/2010   |   עודכן:  05/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב פתוח לח"כ חנין זועבי
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
מסכימה, אבל בתנאי
דלית יוגב  |  5/06/10 17:31
2
הנימה הפייסנית אינה במקומה.
שרה.א  |  5/06/10 17:40
3
אולי כרווקה זקנה..........
מוטי1  |  5/06/10 18:03
4
אני לא מסכים איתך
רפאל 1ד  |  5/06/10 23:57
5
איןֿ, ולו פרלמנט אחד בעולם
פלא יועץ  |  6/06/10 00:47
6
גבירותי,רבותי,ותשומת ליבכם/ן:
עוד סתם אזרח  |  6/06/10 01:39
7
גבירותי,רבותי,שהשלם ותגובה:
עוד סתם אזרח  |  6/06/10 03:47
8
חנין לא בוגדת=היא נאמנה לעמה ו
קןרןנאוה טבריה  |  6/06/10 09:05
 
- כל מילה בסלע
אבי גיא  |  6/06/10 10:22
9
לכתוב מכתב לגבלס או לנאצר נראה ל"ת
לי מוזר וטפשי ממש  |  6/06/10 10:06
10
עם כל הכבוד לרגישות הכותב
נירית גלעדי  |  6/06/10 10:15
11
מה קרה לשמאל? מתעורר מהזיותיו? ל"ת
יוסלביץ  |  6/06/10 11:26
12
ההתרפסות שלך לגב' זובי מגעילה ל"ת
ירדנה  |  7/06/10 08:44
13
ח"כ הערבים בגדו בקהל שלהם
מיקי 1000  |  7/06/10 16:57
 
- כמה אתה צודק מיקי
מחמוד תייסיר גמאל  |  7/06/10 17:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
אֱמוֹר לי מה הארץ - ואוֹמַר לך מי אתה    לתור ולא לרַגל את הארץ    פרשנות במקום דיווח    מדוע מעדו המרגלים בשליחותם?    על חגבים ועדר ומה שביניהם - שיעור בתקשורת המונים    מה בין יהושע וכלב למרגלים?    ציצית - הנשק נגד יצר הרע
אבי דוידוביץ
סגן ראש הצח"מ בחקירת הנשיא השמיני של מדינת-ישראל, משה קצב, מדבר על הפרשה ועל התביעה ומה שביניהן    מאמר שני בסדרה    אין כמו אור השמש כדי לחטא זיהומים בשירות הציבורי
בצלאל לביא
בד בבד עם חקירת פעולת צה"ל, יש לדרוש ממועצת זכויות האדם לחקור גם את הארגון הטורקי הטרוריסטי שעמד מאחורי המשט
דוד בדין
הצהרות מוקלטות מן השנתיים האחרונות של אלו המפיצים ברחבי העולם את דברי הבלע, כאילו בעזה יש משבר הומניטרי, מצויות ומחכות לוועדת חקירה, שיש להקימה על-מנת לקבוע כיצד שוּוקה השמועה על "רעב בעזה"
טובה ספרא
סקירת המשט לעזה    עתיד היחסים עם טורקיה    שיגעון השווקים    ליקוי הלבנה הקרב    תחזית כוכבים לשבוע 11.6.10-4.6.10
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il