X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדי שטרנברג מנכ"ל תאגיד המים רמלה - ת.מ.ר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כולנו מכירים את הקרבות המפורסמים והידועים ביותר בתולדות מערכות ישראל בהם מצאו עצמם לוחמים מעטים מול רבים הסיבות לכך היו החלטות כושלות, לא נכונות, פזיזות ויהירות של ההנהגות הפוליטיות והצבאיות לדורותיהם
▪  ▪  ▪
לא יכול להימשך. ברק ונתניהו [צילום: AP]

כולנו מכירים את הקרבות המפורסמים והידועים ביותר בתולדות מערכות ישראל - קרבות בהם מצאו עצמם לוחמים, מעטים מול רבים, במצבי נחיתות פיזיים שונים ומשונים ובכולם הם נאלצו להפעיל את מיטב כישוריהם ויכולתם כדי לצאת בשלום ואף לנצח. בכל המקרים הללו גם שולמו המחירים הגבוהים ביותר בחיי אדם.
לטרון, מעבר המתלה, גבעת התחמושת, תל פאחר,החווה הסינית, החרמון, הבופור ורבים אחרים. ועכשיו מאבקם ההירואי של לוחמי השייטת במשט לעזה.
מה המשותף לכל הקרבות המפורסמים האלו? המשותף הוא שהפכנו לוחמים צעירים לגיבורים בעל כרחם, לוחמים שנקלעו לסיטואציות בלתי אפשריות שכדי להיחלץ מהם, כדי להישאר בחיים, כדי לנצח וכדי לבצע את המשימה שהוטלה עליהם, נאלצו לבצע פעולות שהפכו אותם ובצדק, לגיבורים. בעל כרחם.
הסיבות לכך היו החלטות כושלות, לא נכונות, פזיזות ויהירות, אפילו מטומטמות ואטומות מתוך סיבות שונות ומשונות, של ההנהגות הפוליטיות והצבאיות לדורותיהם ששלחו את הלוחמים הללו למשימתם.
החיילים הללו הפכו לגיבורים, כי היו צריכים לבצע פעולות שבדיעבד היו פעולות על גבול ההתאבדות והטירוף. פקודות והנחיות לא רציונאליות, לא חכמות, שחייבו ובצדק ,את כולנו, להלל ולשבח את הלוחמים המבצעים. כך אנו עושים היום ללוחמי השייטת, שנשלחו לבצע משימה כמעט בלתי אפשרית, משימה שלא הוכנו ולא הוכשרו אליה, משימה שלא יכלו לנצח בה, אבל משימה שהוכיחה את איכותם, עוז רוחם ואומץ ליבם - כי אחרת אבוי לכולנו.
תוצאות הפעולה מוכיחה כי ישנם יותר מדי אנשי צבא לשעבר ובהווה בצמתי קבלת ההחלטות בישראל. לשאר אין כמעט דריסת רגל-והתוצאות בהתאם. על כולנו להיחרד מחיזיון הבינוניות והקיבעון המחשבתי ומהדרך בה ההנהגה הפוליטית בישראל מקבלת החלטות.
שוב הוכח, כי מנהיגות פוליטית וצבאית המקבלת החלטות שגויות, החלטות לא שקולות ולא חכמות, מסכנת את כולנו והופכת, שוב, את הקומץ הלוחם בשורה הראשונה ובקו האש לגיבורים.כולנו היינו מוותרים על גיבורים. כולנו היינו מוותרים על איבוד חיים מיותר.
החלטות ההנהגה הפוליטית בישראל מסכנות את כולנו! בטוחני שגם אתם חשתם זאת השבוע. אותה תחושה לא נעימה האומרת - מה הם עושים שם לעזאזל??
כנראה, במציאות מדינית וגיאופוליטית מורכבת כמו שנמצאת היום מדינת ישראל, אנו חייבים למצוא את הדרך, או לפחות לפתוח בתהליך, בו יוכלו אחרים להגיע למוקדי קבלת ההחלטות. אין ברירה אחרת. כך זה לא יכול להימשך!

תאריך:  04/06/2010   |   עודכן:  04/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד נולדים גיבורים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
העם מקבל עונש בצורת מנהיגיו...
ראספוטין בן מדווי  |  4/06/10 23:21
2
החיילים חייבים להצטיין לשרוד
ככל שהמפקד טיפש  |  4/06/10 23:42
3
הקליפ הטוב ביותר בתחום ההסברה
ישראל111-מדהים  |  5/06/10 10:10
4
ביבי, ליבני. ברק-- עתיד המדינה ל"ת
רק השמאל יכול  |  5/06/10 11:22
5
לקרא דחוף - מחאה נגד קורי!!!
חמי נאמן  |  5/06/10 13:04
6
לצערי, כמעט טעות בידך
humanape  |  6/06/10 10:55
 
- אתה צודק,וגם עדי ש. צודק בכל  ל"ת
פלא יועץ  |  14/06/10 10:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
אין שום סיבה שציבור מתוך אזרחי מדינת ישראל (ערבי או יהודי) - יזדהה עם מי שמאיים על קיומו וחירותו, ונגד מדינתו ממנה הוא שואב את עיקרי הווייתו
ראובן שילת
אין פה סיפור גדול בשום קנה מידה ארצי, מנהיגיה של מדינה ישראל צריכים לומר בפה אחד: "ישראל הינה מדינת ריבונית, כל מי שינסה להיכנס אליה ללא רשות, אחת דינו - להיעצר או למות"
דודו אלהרר
ההתקרבנות הישראלית עלתה השבוע על גדותיה    התקשורת הישראלית עושה מלאכתה רמייה מזה שנים על-אף פוצי הפה והמצפצפים    עליה להתבייש ב'הישגיה' ובהשפעתה החולנית
ראובן לייב
השמועות על מציאת גז טבעי בכמויות מסחריות אדירות הן, בינתיים, לא יותר מספקולציה. מן הראוי לכן לשמור על אופטימיות זהירה ופרופיל נמוך נוכח ה"תגליות המרעישות" של העבר שלא היה בהן ולא כלום
דני בן-ישי
המטרה הציונית הראויה היא הגשמת הריבונות היהודית בארץ ישראל המערבית כולה, כביתו המפואר של מרבית העם היהודי בעולם לדורי דורות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il