X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מצבו של אובמה אינו רחוק מאד ממצבו של שוליית הקוסם המנסה להשתלט על כוחות גדולים ממנו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

האסון האקולוגי המתפתח במפרץ מקסיקו מאיים להתפשט ולגדול תוך שהוא חושף את סגנון ושיטות המדיניות של הנשיא אובמה. על-פי ה"וושינגטון פוסט" אובמה זועם על חברת "בריטיש פטרוליום" וזרימת הנפט למפרץ וממשיך להציג לפני התקשורת כאילו הוא שולט במצב ומפקח עליו. הפוסט מדווח כי אובמה מופיע יותר ויותר בפני התקשורת בלסתות חשוקות ובאחת הישיבות, כך דווח, הוא אף התפרץ וקרא "סיתמו את החור הארור"!
מצבו של אובמה אינו רחוק מאד ממצבו של שוליית הקוסם המנסה להשתלט על כוחות גדולים ממנו. לאחר שיושמה משנתו הליברלית-ירוקה אשר אסרה על קידוחי נפט ביבשת ועל מדף החוף (מטעמים אקולוגיים) נדחקו חברות הנפט השנואות לקדוח בעומקים ובמרחקים מסוכנים, במקרה הזה בעומק העולה על 1.5 קילומטר מתחת לפני הים, עומק המעמיק את הבעייה וממקמה בקצה גבול היכולת הטכנולוגית.
אובמה מתעלם מן האסון האנושי של 11 הרוגים בפיצוץ הגז שהתרחש באסדת הקידוח. מה שמטריד אותו הוא האיום של כתם הנפט הצובע בשחור את האג'נדה היומרנית שלו ואת תדמיתו הציבורית.
הפקודות והאיומים אותם הוא מנפק ולקיחת האחריות המדומה עליה הוא מצהיר, כלומר שהוא לא הגביל מספיק וכעת יגביל עוד יותר את חברות הנפט, אינם מסוגלים לסתום את הדליפה. הסכנה היא שאלו יובילו לכל הנזקים האפשריים - העלאת מחירי אנרגיה, פגיעה בתפקוד חברות הנפט, והתקנת מערכת ביורוקרטית מושחתת נוספת לפיקוח.
פיקוחים ואיומים של הממשל מעולם לא פתרו בעייה טכנולוגית או כלכלית, הם לא תיקנו אפילו מצמד אחד ברכבי טויוטה, שהייתה הקורבן התאגידי הקודם של זעם ואיומי הממשל. איומים גם לא יסתמו את דליפת הנפט. לשם כך נדרשת היוזמה היצרנית של מהנדסים ואנשי עסקים הפועלים בחופשיות לקידום הטכנולוגיה והידע.
הסימנים המוקדמים להתנהלותו הכוחנית של אובמה היו גלויים לעיני כל מי שהיה מוכן להתבונן במציאות. לפני כשנתיים עלה בחגיגיות הסנטור הצעיר אובמה והכריז כי מינויו לנציגות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות מציינת את הרגע בו "החלה הפלנטה להבריא" ו"עליית האוקיינוסים החלה לרדת".
היום, שנתיים לאחר שציווה על האוקיינוסים לסגת והחל בהבראת הפלנטה, אנו חוזים בתוצאות היהירות הפאנטסטית הזאת כשאנו מוקפים בשדים שהשתחררו מרבצם, כמו אותו כתם נפט, המתאר היטב את מדיניות שוליית הקוסם של הנשיא אובמה.
בשבוע האחרון ראינו כיצד תמך אובמה בהוצאת מדיניות הגרעין של ישראל מן העמימות כשהוא גורר את ישראל אל משטח הקצבים של אגודת הדיקטטורים המכונה האומות המאוחדות. במקום לסגור ולייבש את הביצה בה שרוי הארגון המושחת הזה ולהקים במקומו ארגון המאגד את המדינות החופשיות ושוחרות השלום, מעדיף אובמה, האידיאליסט המהפכני את רעיון השוויון והרב-תרבותיות תוך שהוא מקריב למענו את החירות והביטחון של אוהבי החופש בעולם.
אחד ממהלכיו הראשונים של אובמה בבית הלבן היה הוצאת פסלו של צ'רצ'יל מן החדר הסגלגל. זאת הייתה מחווה סמלית של מי שהחל בהוצאת ערכי החירות והחופש אל מחוץ לגדרות הממשל ועתיד ליישם את המדיניות ההפוכה לזאת של צ'רצ'יל אל מול פני הסכנה.
במקום להילחם באוייבי אמריקה פועל אובמה להפוך את אמריקה לעוד אחת מאותן מדינות, לדלדלה מבחינה כלכלית ולהקיז את דמה היצרני, לחסל את הפרויקטים הביטחוניים הגדולים, לגדיל את החוב הציבורי למימדים אסטרונומיים, ולהעניש את האמריקנים בעבור היותם האומה החופשית ביותר בעולם תוך התנצלויות בפני הדיקטטורים של העולם השלישי. האידיאליזם המסוכן הזה המלווה בהשפלות ופגיעה לבנות הברית של אמריקה, ובכללן ישראל ובריטניה, ומוביל בהכרח לעליית "צירי הרשע" במזרח התיכון, בדרום אמריקה ובאסיה.
חלק מן התומכים של אובמה כבר הסיקו, גם אם באיחור רב, את המסקנות. חיים סבן, אחד מן התומכים הפיננסיים הגדולים של המפלגה הדמוקרטית תיאר לאחרונה את אובמה כמי שמזדהה אידיאולוגית עם השמאל הקיצוני וביקר את יחסו העויין של הממשל כלפי ישראל. אובמה מיישם לפי ספר הלימוד את מה שחבריו שבחרו בקריירה אקדמאית מלמדים, אנטי אמריקניות מבית מדרשם של מרקס, מרכוזה וויליאם איירס. כאשר אידיאולוגיה זאת הופכת למדיניות הופך השלטון לשלטון ההמון. כאשר ההמונים רעבים, אמר ההוגה איגאסט, הדבר הראשון שהם עושים הוא לשרוף את המאפיות. כאשר התנהלות זאת הופכת להיות המדיניות הרשמית של המעצמה הגדולה בעולם מוטב לאוהבי החופש וליצרנים לשמור מרחק ביטחון.

תאריך:  05/06/2010   |   עודכן:  05/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים סבן / Haim Saban
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוליית הקוסם
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מה אובמה רוצה?
אבי גיא  |  5/06/10 14:42
 
- אני תומך בכל מילה שלך
humanape  |  5/06/10 14:59
2
הקליפ הטוב ביותר בתחום ההסברה
ישראל111  |  5/06/10 15:09
3
או במה........
אבא של חייל  |  5/06/10 15:15
4
כהונת אובמה כנשיא תוכר כשחורה!
חץ  |  5/06/10 15:57
5
אובמה :מכשף רע גורם נזקים לUSA
ישע   |  5/06/10 16:25
6
הוציא את צ'רצ'יל הכניס צמברלין ל"ת
גורג  |  5/06/10 18:38
7
כל בטלן נהיה פרשן
משה פובליציסטיקוב  |  5/06/10 19:27
8
שפתך מעידה על אישיותך הרופסת. ל"ת
יצחק הכהן  |  5/06/10 21:01
9
כשלון מהדהד
דוידי  |  5/06/10 21:45
10
המשט וההשתלטות
S  |  5/06/10 22:23
 
- אתה אמיתי?
הלו-הלו...  |  6/06/10 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גד גזית
יצאנו בשן ועין תעמולתי מהטיפול הצבאי ב"מרמרה"    הבעיה שלנו אינה בחוסר הסברה נקודתית, אלא בחוסר מדיניות פעילה ומתמשכת
אריה אבנרי
השבוע נפטר אריה (לובה) אליאב בגיל 89, אחד מראשי תנועת העבודה    לובה היה דמות מופתית וייחודית של איש ציבור מוסרי, צנוע ונקי כפיים
יהונתן דחוח-הלוי
ישראל מואשמת בהרעבת תושבי עזה "הכלואים" ברצועה    הנתונים הרשמיים של ממשלת חמאס מלמדים על תמונת מציאות אחרת    הייבוא של עזה ממצרים מגיע לכמעט מיליארד דולר בשנה, יותר מ-62 אלף איש עברו ובאו במעבר רפיח בשנה שעברה ו-11,608 חולים נשלחו לטיפול רפואי במצרים ובישראל.
עדי שטרנברג
כולנו מכירים את הקרבות המפורסמים והידועים ביותר בתולדות מערכות ישראל בהם מצאו עצמם לוחמים מעטים מול רבים    הסיבות לכך היו החלטות כושלות, לא נכונות, פזיזות ויהירות של ההנהגות הפוליטיות והצבאיות לדורותיהם
ד"ר אברהם בן-עזרא
אין שום סיבה שציבור מתוך אזרחי מדינת ישראל (ערבי או יהודי) - יזדהה עם מי שמאיים על קיומו וחירותו, ונגד מדינתו ממנה הוא שואב את עיקרי הווייתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il