X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הם לא ממש מבקשים, הם יותר מציעים חוק ולפיו מי שיוזם חרם על ישראל, יתבע לפיצוי של 30 אלף שקלים בלא הוכחת נזק תודה לאל, מי שמשתתף בחרם (אך לא יוזם אותו) לא יוחרם ההשראה: ארצות הברית
▪  ▪  ▪
לא רוצים? לא צריך! [צילום: Chris Glass]
חרם על טורקיה לא יועיל לאיש
עמוס שלו
אנחנו כישראלים שסובלים בדר"כ מחרמות של ארצות וארגונים צריכים להיות הראשונים להתנגד לשימוש בכלי הזה * יש להבדיל בין סכסוך פוליטי לבין הקשרים הכלכליים-חברתיים * איש אינו מרוויח מחרם. כולם מפסידים!
לרשימה המלאה

הפלשתינים מעמיקים החרם על מוצרים ישראליים
איציק וולף
ראש ממשלת הרשות הפלשתינית פיאד ישיק הבוקר את קמפיין 'מחנות לחנות' שמטרטו לעודד סוחרים להפסיק למכור מוצרים מן ההתנחלויות * סוחרים שייעתרו לבקשה יזכו לאות כבוד
לרשימה המלאה

החרם הטורקי נמשך: עמיל-הבורסה לא הגיע לכינוס בת"א
אלעזר לוין
שני אנשי ביטוח טורקיים הבטיחו להגיע למפגש BIPAR * רק אחד מהם, מנכ"ל חברה בשליטת הראל, הגיע לביקור מקוצר וחצי-חשאי בישראל - והאחר כלל לא הגיע * שר האוצר שטייניץ לא ידע על הביטול
לרשימה המלאה

ריבלין במפעלי השומרון: "חרם כאן דינו כחרם בתל אביב"
עופר וולפסון
יו"ר הכנסת סייר הבוקר במפעלי "סלטי שמיר" ו"מגה פרינט" שבשומרון, על-רקע חרם המוצרים עליו הכריזו הפלשתינים * יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין: "הממשלה יודעת היטב מה הם הצעדים שעליה לעשות כדי להביא לסיום החרם בתוך ימים ספורים"
לרשימה המלאה

נתניהו: החרם של הרשות הפלשתינית יפגע בפלשתינים
איציק וולף
ראש הממשלה הבהיר כי ממשלת ישראל אינה מוכנה לקבל את המלחמה הכלכלית שעליה הכריזו הפלשתינים * "זה גם בהקשר לחרם הכלכלי שהם מובילים וגם על זיהום מקורות המים שלנו"
לרשימה המלאה

במסגרת שורת חוקי "הוכח את נאמנותך", יזמה קבוצה גדולה של חברי כנסת, רובם מקדימה, אך גם מקומם של חכ"ים מסיעות אחרות לא נפקד, חוק חדש: 'החרמת? שילמת!'.
על-פי הצעת החוק, "אין ליזום חרם על מדינת ישראל, לעודד השתתפות בו, או לספק סיוע או מידע במטרה לקדם אותו". הצעת החוק הוגשה, איך לא, בתגובה לשורה ארוכה של התבטאויות מצד מרצים באקדמיה אשר - משנוכחו כי תש כוחם מלשכנע את הציבור הישראלי בעמדתם, ביקשו תגבורת מבחוץ וקראו לחבריהם באקדמיה שמעבר לים להחרים את האקדמיה דכאן.
מי שקורא לחרם, לפי הצעת החוק, עלול לחטוף 'פעמיים': גם נזיקית (הוא עלול להתבע ולפצות בלא הוכחת נזק ואם יוכח נזק, סכום הפיצוי יהא בהתאם לנזק), וגם עונשית: הוא ישלם קנס שיצטרף - ככל הנראה - לשורת הקנסות שאזרחי ישראל משלמים יומם וליל.
להחרים? רק מבחוץ
בעוד שאזרח ותושב ישראל אשר יקרא להחרמתה, 'יחטוף' כלכלית (שכן המדינה תתבע אותו בתביעה נזיקית ותטיל עליו קנס במסלול העונשי), הרי שאם אינך אזרח או תושב ישראל, תתבקש להחרים את ישראל, אך מבחוץ, זכות הכניסה שלך לישראל תישלל למשך עשר שנים.
אבוי למחרימים
הצעת החוק מבחינה בין שלושה סוגי מחרימים: הישראלי ה"בוגד", היינו, אותו ישראלי אשר שוחרי הציונות נוסח "אם תרצו" שביננו, יכנו אותו "הלוקה באנטישמיות עצמית ובשנאה עצמית גלותית, מעין "מלשן קטן" מן הסוג הידוע לשמצה שמקבל תרומות מהקרן החדשה לישראל"; הזר (ניתן להניח לדוגמה כי בין היתר מדובר בפלשתינים אשר איבדו תושבותם עקב שלילת תושבותם עקב שהותם רבת השנים בחו"ל, כמו גם כל מיני "פעילי שלום" שונאי ישראל שחושבים שהם יכולים להחרים היום את ישראל ומחר להגיע לבלעין ולחטוף כדורי גומי בראש כאילו אין מחר, או אפילו את מה שריצ'ל קורי קיבלה [פגישה עם מלאך המוות בהפקת טנק צה"לי], ועכשיו שר הפנים ישלול מהם את התענוג הזה); וכמובן "ישות מדינת זרה". ניתן להניח שבצמד המילים "ישות מדינית זרה" מתכוונים למדינה-זרה, נניח, לטורקיה.
הצעת החוק קובעת כי מי שמחרים אותנו, נעשה לו בדיוק את אותו הדבר, ולא נעשה איתו שום עסקים ווט-סו-אבר.
הצעת החוק גם מאפשרת לישראלי אשר נפגע מן החרם להגיש תביעה נזיקית נגד המחרימים. מי יכול להיות הישראלי הזה? נניח, מוכר המזכרות ליד הכותל המערבי או ברחוב בן יהודה בתל אביב, אשר עד עתה התפרנס מתיירות עניפה, ועכשיו - אין. או המרצה שכותב לו מאמרים בשקט בחושך, כי אף אחד אינו רוצה לקיים איתו קשרים מקצועיים (חוץ מהחבר'ה שלנו מינוס אלו שמלשינים עלינו מתוכנו). זה יכול להיות גם אוהד הפיקסיס הצעיר, שמבלה כל היום מול המראה עם גיטרה דמיונית ומיילל בניסיון לחקות את קול-יללת-התן של סולן הפיקסיז, פרנק בלק, שיכול, במסגרת הטרנד הנזיקי להגיש תביעות בגין נזק לא ממוני, להגיש תביעה על הצער, הסבל ועוגמת הנפש שבביטול הופעת הפיקסיז. זה יכול להשמע כמו:
  • "התובע, אדם צעיר בימים אשר נעוריו היו קשים מנשוא, מצא מזור למכאובי-גיל ההתבגרות שלו בהאזנה לפיקסיז. הנתבעת 1, להקת הפיקזיס, התחייבה ביום כך וכך להגיע לישראל להופעה. התובע שינה מצבו לרעה, ניתק קשרים עם חבריו, ביטל תוכניות ללימודים אקדמים והקדיש את כל כולו לציפיה נרגשת להופעת הנתבעת 1. ביטול ההופעה גרם לתובע נזקים, לרבות נכות נפשית בשיעור 5% (חוות דעת של ד"ר פלומקין מצורפת ומסומנת א'), אובדן ממון והנאה ונזקי הסתמכות כאמור לעיל".
גם מדינת ישראל, כאמור - תוכל לתבוע את נזקיה מן המחרימים.
כמו באמריקה
יש מי שיצקצקו בלשונם ויגרסו כי החוק מקרתיסטי, ועל כן דברי ההסבר לחוק, בבחינת "הכינותי מראש" תגובה לטענה זו: "כך עושות כולן" (טוב, לפחות ארצות הברית). מציעי החוק, עם קריצה לתרבות ההלקאה העצמית היהודית-ישראלית מצינים כי:
  • בארה"ב קיים חוק דומה המגן על ידידותיה מפני חרם של צד שלישי, כאשר הנחת היסוד היא שאזרח או תושב המדינה לא יקרא להטלת חרם על ארצו שלו או על בעלות בריתה. הנחה זו הופרכה ככל שהדברים אמורים באזרחי ותושבי ישראל. אם ארה"ב מגינה בחוק על ידידותיה, קל וחומר שלישראל קיימת החובה והזכות להגן בחוק עליה ועל אזרחיה.
ועכשיו ברצינות
לחוקק חוק נגד מחרימים, זה הזוי ומיותר. מדינת ישראל מתנהגת כמו אותו ילד דחוי בכיתה, שאחרי שהחרימו אותו, "מחרים בחזרה" את כל הילדים, בבחינת "הכל עובר אליהם וקקה בידיהם". כן, אז יש מי שסוברים כי ישראל היא קולוניאליסטית כובשת, ממש כמו דרום אפריקה, ומה שעבד על דרום אפריקה יעבוד גם עליה. זו זכותו.
יש מי שסבורים כי דווקא ישראל, עם ההיסטוריה שהלקח ממנה היה להקים את מועצת זכויות האדם של האו"ם, חייבת להיות רגישה למוסדות הבינלאומיים ולביקורת הבינלאומית. גם אם הם טועים, גם אם שיח זכויות האדם בימנו הוא מסולף ומזויף, כי הוא נותן במה לטובלים (בשיח זכויות האדם) ושרץ (הפונדמנטליזם האיסלאמי) בידם, הנהלת חשבונות קטנונית כזו, ועוד דרך המחוקק, אינה במקום.
זו הנהלת חשבונות מגוחכת ופנקסנות של מדינה בפאניקה, שלא עשתה די בתחום ההסברה והמדיניות, ועכשיו, כשהיא אוכלת את הפירות הבאושים של מחדל ההסברה והמדיניות שלה, היא מגיבה בחוקי "נפץ את המראה" ו"הרוג את השליח".
מוטב לשורת המחוקקים ההיסטרית הזו - שמחוקקת את חוק "ישראל בפאניקה", לחשוב על דרכים לשימוש במדיה האלקטרונית בכדי להסביר את הכשל העצום בשיח "זכויות האדם" בעולם, וכיצד שיח זה הפך לפלטפורמת צקצוק לשון של רודנים איסלאמיים.
וישנן חרמות שראוי
לבד מהעובדה שחלק ניכר מהביקורת על ישראל היא צבועה, ומן הראוי היה שלא תשמע, חלקה האחר של הביקורת על ישראל הינה ביקורת צודקת, ואותו כנ"ל לגבי החרמות המתלוות אליה. אני מדברת על חרם על מוצרי ההתנחלויות.
אין חרם מוצדק מזה (אני רק מדמיינת כיצד אעמוד בבוא היום למשפט נזיקי על-ידי מוכרי התפוחים מעופרה ומגדלי החסות מבית-אל).
מפעל ההתנחלות הוא מפעל שנולד בחטא היוהרה של מפלגת העבודה, והמשיך לסחרור של גזל אדמות ונישול מצד מפלגות הימין הקיצוני, תוך שהמדינה הפלשתינית העתידית נחנקת וכלכלתה מקרטעת בשל מפעל הגזל והחמיסה הזו.
מי שסבור שהוא - בזמן שמרבית אזרחי ישראל חיים בבתי דירות צפופים בתוך הקו הירוק - יכול ליהנות מבית צמוד קרקע במחיר רבע דירה בתוככי הקו הירוק - ובתוך כך לגרום לישראל נזק תדמיתי, ביטחוני, אסטרטגי, ודמוגרפי (מפעל ההתנחלויות מבטיח לנו הדרדרות איטית, אך בטוחה, אל עברי פי- תהום דמוגרפי), תוך שהוא שוחק את צדקת המפעל הציוני, שידע שיש לזה מחיר. אתה אומנם מקבל צמוד קרקע ואוויר צח, במחיר מציאה, וזאת בזמן שפלשתינים צריכים לקום בארבע לפנות בוקר בכדי להגיע למקום עבודתם בתשע, בגלל המחסומים שיאפשרו "חופש תנועה" ל"אדוני הארץ", אבל דע לך שלתענוג של להיות "הגביר הלבן" על אדמתם של המנושלים, יש מחיר.
חרם כאמצעי לגיטימי
הזכות להחרים הינה חלק אינטגרלי מחופש הביטוי. לפעמים הזכות הזו משמשת תכלית כה אווילית, ואז התרופה לה צריכה להיות בגדרי חופש הביטוי. לדוגמה מסע הסברה כנגד האנטישמיות האיסלאמית שנחזית ל"שיח זכויות אדם".
ישנם אנשים שאינם רוכשים מוצרים שיוצרו תוך התעללות בבעלי חיים, וישנם אנשים אשר אינם רוכשים מוצרים שיוצרו תוך ניצול עובדים. ישנם אנשים שלא יבקרו בבתי קפה שם מחרימים עובדים, וישנם אנשים שלא יבקרו בבתי קפה שאחד הבעלים שלהם הטיח דברי בלע גזעניים באישה ממוצא מזרחי.
חרם כלכלי הוא אמצעי מצוין לאמר למי שמתעשרים באמצעות התעללות או ניצול בעלי חיים שההתעללות הזו לא תשתלם להם. אם בעלי ההון המנצלים את העובדים היו תובעים אותי, נניח, משום שהחלטתי להחרים אותם - חופש הביטוי שלי היה מסוכל. זכור לי שרשת סופר פארם, שלא אפשרה לקופאיות לשבת, החליטה, בצעד הזוי, לתבוע בתביעת דיבה את המפגינים.יש לאפשר לחרמות להתקיים, וכשהם אויליים, מעוותים, ולא צודקים, להשיב בהסברת נגד, כמו במקרה של תומכי חמאס, חיזבאללה ואירן אשר מעלים טענות כנגד עצם הלגיטימיות של מדינת ישראל, תוך סילוף נתונים משווע ותוך עוורון באשר למתרחש בחצרם האחורית. התשובה לחרמות מסוג שכזה היא הסברה טובה.
החרם מצד הרש"פ: ממה נפשנו?
לפני כמה שנים התחלפה ההנהגה ברשות הפלשתינית, ובא ועלה מנהיג מתון וחפץ שלום. למרות הנסיגה מדרך הטרור ולמרות הנכונות להסכם שלום בגבולות 67 עם חילופי שטחים, ולמרות היוזמה הסעודית, אשר ההתעלמות ממנה בישראל גובלת בנטיה אובדנית, ממשיכה ישראל לבנות בהתחלויות, ולייצר עובדות בשטח כאילו אין מחר. ישראל מבקשת שהרש"פ תעמוד בתנאי הראשון של "הפסקת הטרור" אך הטרור לא גר כאן מזמן. ובכ"ז ישראל סבורה שאבו מאזן "אינו פרטנר" (למרות שכבר אין טרור). באילו אמצעים מצפה ישראל שתנקוט הרש"פ להפסקת הכיבוש, לאחר שנסוגה מדרך הטרור? זכותו של הנכבש להחרים את הכובש, וביננו, הרי ישראל היא זו שאחרית לדרדורה הכלכלי של הגדה באמצעות גזל אדמות שיטתי, והקמת מחסומים שפוגעים בחיי הסחר של הפלשתינים. האם מצפה ישראל שהרש"פ תאמר תודה? שתשב בחוסר מעש נוכח המשך תרמית "שיחות הקרבה", תוך כדי שהכיבוש ממשיך ומזדחל? מה בדיוק אמורים הפלשתינים לעשות? להושיט את הלחי השניה בכדי שכמה גזענים ילעגו לאופי הערבי הנרצע? זכותה המלאה של הרשות הפלשתינית, שאת הדרדרות כלכלתה ניתן לזקוף לחובת ישראל, לגרום לנו נזקון קטן שהוא רק מקצת מהנזק הכלכלי שהכיבוש גורם לכלכה הפלשתינית.
מחד - מתלוננת ישראל כקוזק נגזל כי היא "וילה בג'ונגל" ו"המזרח התיכון אינו שוויץ" ומצד שני, כאשר הרש"פ נסוגה מדרך הטרור ומביעה מחאתה באמצעים כלכליים-מדיניים לגיטימים, הקוזקים הנגזלים אשר קיבלו מחאה נוסח נורווגיה, כמו שרק ביקשו, מיללים. על מה בדיוק?

תאריך:  09/07/2010   |   עודכן:  10/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצעת חוק נגד חרמות - איוולת חסרת תוחלת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
הצעת חוק נגד חרמנות ?? ל"ת
אירגוני הנשים  |  10/07/10 07:59
2
מלל עקר מתוכן
אםרת שדר  |  10/07/10 08:57
 
- I agree with you
Gilead  |  11/07/10 05:58
3
תגובה שמאלנית טיפוסית - לעג
איל  |  10/07/10 11:00
4
את כל כך לא משכנעת
אלישמע  |  10/07/10 21:11
5
כתבת מלל רב ללא שכל ,לא שכנעת
sizak  |  10/07/10 21:36
6
סמכות ללא אחריות
אליק א.  |  11/07/10 09:40
7
שכחת שהיו כמה פיגועים...
ציביק  |  12/07/10 10:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
איפה כל הפרשנים והמומחים, שטענו שיחסינו עם ארה"ב פגועים, גרועים, מנותקים אחרי פיצוץ    אובמה הודה שהוא טעה ביחס לדרישותיו מביבי לגבי הפלשתינים   
האם מדובר בתחילתה של ידידות מופלאה? לא, "אבל תמיד תהיה לנו ירושלים"
יאיר דקל
בגני תקווה השיקו מיזם נהדר של הספרייה הציבורית: ספרים חינם בכונניות פלסטיק קטנות בגנים הציבוריים
ראובן לייב
אף שההיגיון הצבאי שולל את שחרורו של גלעד שליט בכל מחיר - מחייב הרגש לעשות זאת; ובמקרה המיוחד הזה צריך הלב לגבור על השכל
אברהם (פריצי) פריד
צעדת התמימים    עולם הקלטות הנעלמות    געגועי דורנר    אגרה מעולם אחר    חריף ביפו
עמוס שלו
יש הטוענים שניתן להסתפק בהיקף התעסוקה הנוכחי בתעשיה בפריפריה, אך תהיה זו טעות חמורה לחשוב שניתן לעשות זאת ללא השקעות    על הממשלה להחליט אלו תהליכים חיוביים היא מעוניינת להאיץ ולחזק - חיזוק היצוא התעשייתי מהפריפריה חייב להיות אחד מהם!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il