X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נועם בדין פובליציסט מרכז תקשורת חברתית שדרות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מסיבת עיתונאים בלוסקה בירת זמביה, בנוכחות בדין ושישמבה [צילום: נועם בדין]
בעולם המפנה את גבו לישראל ומצמיד אותו לקיר, אין לנו הפריבילגיה או הזמן לפשפש בניואנסים התיאולוגיים שבעמדות ידידינו הנוצרים הם בעלי בריתנו הכמעט יחידים, העומדים לצידנו גם בזמנים הקשים ומבינים את חשיבות הפצת האמת על ישראל ברחבי העולם
▪  ▪  ▪
דגל ישראל מתנופף מעל העיר לינגדל בנורווגיה [צילום: נועם בדין]

כאשר נוהרים לקניה הנוצרית מסומליה המוסלמית כ-5,000 מוסלמים מדי יום ובכללם מוסלמים קיצוניים שביצעו בעבר פיגועי טרור, נחיצותה של גדר ביטחון בין שדרות ובין עזה הובנה היטב על-ידי סטודנטים קנייתים נוצריים שבאו לשמוע על ישראל.

זהו הסבב הרביעי שלי בקהילות הנוצריות בנורווגיה. הפעם סדרת הרצאותיי חפפה למשבר הדיפלומטי הישראלי האחרון עקב המשט. הפרובוקציה זכתה כמובן לסיקור בינלאומי נרחב, נוטף צביעות, חד-צדדית ואנטי-ישראליות מובהקים.
האירוע היה ועידת תקשורת באוסלו שכונסה על-ידי ארגון הסברה נוצרי נורבגי פרו-ישראלי MIFF, בה ניתנה לי הזדמנות, כמנהל "מרכז תקשורת חברתית שדרות", לספר על מתקפת הטילים הבלתי פוסקת מעזה, על הסגר המבוקר שנאלצה ישראל להטיל על עזה מאז השתלטות הצבאית על הרצועה של חמאס - ארגון המאיים לחסל את מדינת ישראל ואשר זוכה לתמיכה פיננסית ולאספקת אמצעי לחימה מאירן למימוש מטרה זו.
במהלך הרצאותיי ברחבי העולם הופתעתי לגלות כי ההזדהות העמוקה ביותר עם ישראל ועם העם היהודי מצויה דווקא בקהילות הנוצריות. בעוד שמהדורות החדשות והעיתונים בנורווגיה מדווחות על ה"טבח" הישראלי בלב ים, וופוליטיקאים נורווגיים בכירים קוראים הטלת חרם על תוצרת ישראלית - מתאגדים בה בני הקהילות הנוצריות במטרה לרכוש דווקא מוצרים מתוצרת ישראל, ודגלי ישראל ענקיים מונפים בגאווה ממרפסות בתיהם.
כמי שגדל בבית דתי לאומי, היה לי קצת מוזר להרגיש בנוח דווקא אצל הקהילות הנוצריות, לדבר על השורשים של עם ישראל, על זכותנו ההיסטורית והתנ"כית על ארץ אבות, ועל כך שאנו מצויים למעשה בעיצומה של מלחמת דתות. בחברתם רק טבעי היה לאחוז בספר תנ"ך ולומר בקול צלול וברור, כי יש ליהודים הישראלים זכות לאומית, דתית, היסטורית, בינלאומית, לחיות בשלום ובביטחון בשדרות ובכל מקום בארץ ישראל.
בראשית 2010 הגיע לשדרות המועמד לנשיאות זמביה, ד"ר סביור ששישמבה - נוצרי אדוק, תומך נלהב של ישראל. הוא ייצג את אזרחי אפריקה שזה עשור מותקפים על-ידי הטרור של האיסלאם הקיצוני. ששישמבה הוא בהחלט חריג בנוף האפריקני, בו מרבית המדינות אינן מקיימות קשרים דיפלומטיים עם ישראל. הוא בא על-מנת להשתתף במצעד החופש והתקווה לשדרות ולנגב המערבי, שיזם "מרכז תקשורת חברתית שדרות" במלאת שנה למבצע "עופרת יצוקה".
בעקבות הביקור התאפשר לי לדבר בפני חברי מועצת הביטחון בקניה וכן בשני קמפוסים קנייתיים שבהם מרבית הסטודנטים הם נוצרים. סיפרתי להם על החיים בשדרות בצל הטרור האיסלאמי הרדיקלי ועל הכרחיותה של גדר הביטחון בין ישראל ובין רצועת עזה. כאשר נוהרים לקניה הנוצרית מסומליה המוסלמית כ-5,000 מוסלמים מדי יום, ובכללם מוסלמים קיצוניים שביצעו בעבר פיגועי טרור, נחיצותה של גדר ביטחון מובנת היטב לקנייתים אלה.

אליהו הנביא הגיע מזימבבווה
שישמבה במצעד של שדרות [צילום: נועם בדין]

ליל הסדר 2010 בבית הוריי באפרת שבגוש עציון. אורח הכבוד - ד"ר סביור ששימבה, שישב מרותק מן המנהגים, הִרבה לשאול שאלות והתענג על אכילת המצה הראשונה בחייו.
במהלך הערב פרס בפנינו האורח הנכבד את משנתו המדינית, וכמה חשוב לדעתו לעורר אצל הרוב הנוצרי בזמביה את הקשר הדתי והטבעי שלהם למדינת היהודים, שעימה אין לה כיום יחסים דיפלומטיים. הוא הוסיף כי על זמביה ללמוד מן ההתנהגות המוסרית של מדינת היהודים ומהיותה דמוקרטיה מפותחת יחידה במזרח התיכון ועל שאיפתו, כשיהיה נשיא, לפתוח שגרירות דווקא בירושלים, בירת ישראל.
הוא נפרד מאיתנו במילים: "כל המקלל את ישראל - מקולל. כל המברך את ישראל - מבורך. הינכם רואים שכל העולם נעמד על רגליו להילחם בכם על ירושלים, ועוד תראו שתצאו כשידיכם על העליונה".
הזמנו לו מראש מונית שתאסוף אותו אחרי חצות מתוך רחמנות של "דיינו" - הוא הרי אינו מחויב לקרוא את ההגדה כולה. רגע הפרידה הגיע בדיוק כשפתחנו את הדלת לאליהו הנביא.
המפגשים עם קהילות נוצריות בארצות כמו אוסטרליה, נורווגיה, הולנד, אפריקה הדרומית, זמביה, קניה וקנדה - מוכיחים עד כמה חשוב מאוד לגייס את בנות בריתנו - הקהילות הנוצריות תומכות ישראל - על-מנת להשפיע באמצעותן על דעת קהל העולמית. יש להזמינן לעמוד לצידנו במפגני תמיכה וליטול חלק נכבד במאמץ ההסברתי. יש להאיץ בהם לספק לדור הצעיר מידע מהימן על ישראל. אין להמעיט בהשפעה שיש להסתה נגד ישראל, לסילוף האמת, לשיכתוב ההיסטוריה ולעיוות הקונפליקט ישראלי-ערבי, על הדור הצעיר הנוצרי והיהודי, שאליהם הוא נחשף דרך אמצעי התקשורת המרובים. הסתה זו, כשזו אינה מוכחשת ואינה מופרכת, גורמת בהכרח לאימוץ יחס ביקורתי כלפי ישראל.
ישנה הטענה כי תמיכתן של קהילות הנוצרים בישראל מוּנעת מאמונתם, שכאשר תתגשמנה הנבואות, וכל בית ישראל יתקבץ ארצו, יתגלה משיחם, ומי שלא יכיר בו - יירש גיהינום; ושהיות שלמעשה תקוותם היא שהעם היהודי ייעלם באחרית הימים, הרי שברובד העמוק ביותר - מדובר בעצם באנטישמיים. אך חלקים נרחבים בעולם הנוצרי תומכים בנו מתוך אמונה כי הקמתה של מדינת ישראל ושיבת ציון הן התגשמות של נבואות התנ"ך, שבהן ישוב העם היהודי להיות העם הנבחר.
בעולם של היום, המפנה את גבו לישראל ומצמיד אותה לקיר, אין לנו הפריבילגיה או הזמן לפשפש בניואנסים התיאולוגיים שבעמדות ידידינו. קהילות נוצריות בעולם הן בנות בריתנו הכמעט יחידות, העומדות לצידנו גם בזמנים הקשים ומבינות את החשיבות שבהפצת האמת על ישראל ברחבי העולם.

נועם בדין הוא צלם עיתונות, מייסד ומנכ"ל של "מרכז תקשורת חברתית שדרות".
תאריך:  11/07/2010   |   עודכן:  12/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשיבוא המשיח - נתווכח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מחממת לב,עלה והצלח בהמשך. ל"ת
פלא יועץ  |  11/07/10 11:57
2
אכן גם כאן באירלנד
קורא מאירלנד  |  11/07/10 17:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
אילו לא היה גלעד שליט, היה השמאל הישראלי צריך להמציא אותו כדי להזכיר את קיומו    ואילו החליט נועם שליט להפוך מבובה לאדם עצמאי, הייתה התקשורת נעלמת ומשאירה אותו לבדו באוהל המחאה
יועז הנדל
למרות השמועות המסתובבות בציבור בכירים במודיעין מוסרים ל'מקור ראשון' שאין לישראל בדל מידע על מיקומו של גלעד שליט. השב"כ וצה"ל מנסים להפוך כל אבן כדי להגיע לקצה חוט - אך עד כה ללא תוצאות
אסף גבור
התמנון של אל-קאעידה הגיע לישראל: ערבים תושבי נצרת הקימו תא טרור נוסח בן-לאדן ובמסגרתו רצחו, שדדו, חטפו וניסו לבצע פיגועים נגד יהודים ונוצרים. מה גורם לצעירים ישראלים להרחיק עד סומליה ולהשתלב בכוחות המוג'האדין?
מרדכי קידר
הניסיון בלבנון מוכיח כי האו"ם יאשים את ישראל בכל, ומנגד יאפשר לטרוריסטים, בעלי הברית של חיזבאללה, להתחמש בכלי הנשק הנוראיים ביותר    מי יערוב שהמחזה הלבנוני לא יישנה ביו"ש אם אלה יימסרו לידי מבקשי רעתנו?
נחמן פביאן
מסעו של הנשיא אסד בקובה הוא יותר מביקור ידידותי גרידא: פידל קסטרו נחשב ליצואן מספר אחד בעולם של מאבקי גרילה, ואחיו ראול המנהיג את קובה כיום, כנראה הולך בדרכו
רשימות נוספות
על ראש גנב (הדעת) בוער הכובע  /  ארז תדמור
להיחלץ מחיבוק הדוב של "הנאורים"  /  קנת לוין
האם באירופה האסימון התחיל לרדת?  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il