X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השבוע עבר בקריאה ראשונה חוק הגיור הסעיף של ח"כ רותם מעורר התנגדות ההבדל שבין יהודי-ישראל ליהודי-התפוצות
▪  ▪  ▪
מתסיס. ח"כ דוד רותם [צילום: פלאש 90]

השבוע עבר בקריאה ראשונה חוק הגיור. מרבית סעיפי חוק הגיור נועדו להקל על האוכלוסיה הלא-יהודית שנמצאת בתחומי המדינה. ולכן, במקום בכמה רבנויות מרכזיות לגיור, יוכל כל כל בית-דין עירוני לגייר את תושבי עירו המעוניינים בכך.
כחלק מחוק הגיור, הכניס ח"כ דוד רותם סעיף קטן שהקים מהומה. סעיף זה משנה סדרי עולם. הוא אומר כי אדם שהתגייר בחו"ל בגיור שאינו נמנה על הזרם האורתודוקסי, לא יוכל לקבל אזרחות על בסיס עיקרון השיבה, ובכך בעצם הוא פוסל הלכה למעשה גיורים שלא נעשו כחלק מזרם זה.
יהדות התפוצות, בעיקר הקהילה הגדולה אשר נמצאת בארצות הברית, מפעילה כעת לחץ עצום על הממשלה לשנות את ההחלטה ולוודא כי החוק לא יגיע לקריאה שנייה ושלישית, ובטח שלא יעבור אותן. משמעות החוק בעבורם היא שלילת יהדות מרביתם.
רבים יצאו נגד החוק הזה כשהוא כולל את הסעיף הזה, שכן הוא סעיף בעייתי. הוא מבטל את מרבית יהדות ארה"ב בהרף עין. וזה בדיוק למה אני בעד הסעיף הקטן הזה. קל להיות יהודי שומר מצוות בארה"ב. קל לשמור על כשרות, אפשרי לשמור על שבת, לא בלתי אפשרי לקחת חופש בשביל החגים. אבל זה לא באמת מעניין את אותם יהודי התפוצות. מרביתם עברו גיור רפורמי שכל מטרתו היא שיוכלו להתחתן עם בן הזוג היהודי שלהם. לכאורה, מה ההבדל, הרי רבים מהמתגיירים בארץ עושים זאת מאותה סיבה בדיוק. אלא שהסיבה היא שונה. זה לא רק כדי להתחתן עם בן זוג מסוים, אלא כדי להתחתן בארץ. וכאן בדיוק ההבדל.
רוב האנשים שיצאו נגד החוק הזה הם חילונים. אני חושב שכאדם חילוני, הוא רואה את יהדות התפוצות כאחותו. הרי גם אלו וגם אלו אינם מקפדים לשמור על מצוות, לא חשובה להם כל-כך השבת והכשרות אינה בראש סדר מעייניהם, ובכך הם צודקים. אך יש הבדל עצום בין יהודי-ישראל ליהודי-התפוצות. אין התבוללות המונית בקרב יהודי ישראל. איני אומר שהבעיה אינה קיימת כלל, אך היא אינה קרובה כלל לכמות המתבוללים בחו"ל והסיבה לכך היא פשוטה - הם נמצאים במדינת היהודים. אין להם ממש עם מי להתבולל; ועדיין, כיוון שאנו ציבור שמרני יחסית, חשוב לכולנו להתחתן עם יהודי דווקא. בחו"ל, המצב שונה.
למבוגרים שביניהם הדבר אולי עדיין חשוב, אך לצעירים שם, לצערי, אין כל הבדל בין יהודי ללא-יהודי, ולכן החשש הגדול של אותם יהודי התפוצות מהחוק הזה. החוק יכחיד את כל יהדות התפוצות למעט זאת האורתודוקסית, שהיא זו שבעצם שמרה על יהדות כולנו. אני אומר אדרבה, אם זה מה שיחזיר את אותם יהודים לזרם המקובל ביהדות - נהדר; ואם לא, אם הם בוחרים להישאר שם ולוותר הלכה למעשה על היהדות שלהם - מי אני שאילחם עליה?

תאריך:  16/07/2010   |   עודכן:  18/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד רותם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יהדות בישראל - אין דברים כאלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"ויקח בועז את רות ותהי לו לאיש
אליהו חיים  |  18/07/10 21:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
השבוע עלו לקריאות ראשונות בכנסת הצעות חוק מעניינות מאוד בתחום הפחד, האזור הקטן הזה בו אנו מפחדים לעמוד על שלנו
צבי גיל
שילוב " תרבות ישראל", במסגרת מערכת החינוך היא הבשורה האחרונה שעליה התבשרנו באחרונה במסגרת החשיפה הרבה שלה זוכה משרד החינוך באחרונה    במדינה שלנו בכלל ובמציאות הקיימת בפרט - בראש סדר העדיפויות של מערכת החינוך חייב לעמוד ערך האדם כמי שהוא נושא ונשוא התרבות
אברהם (פריצי) פריד
בין זורק הנעל למנשק הפרקליטות - גונג המינויים מעלה זכרונות
איציק וולף
הבקשה של שי ניצן לחקור מפעילי אתר בגין זילות בית המשפט היא ניסיון לסתימת פיות    גם שופטים אינם חפים מטעויות וצריכים להיות חשופים לביקורת    ועל רוממות העבודה העברית שבפיו של יו"ר הוועדה שבפועל לא מעסיק בשיפוץ יהודים אלא סינים
טובה ספרא
חשבון-נפש חיובי    מאבקי כוח פוליטיים    המשבר הכלכלי הבא קרב ובא    מאמינים בעופר עיני    תקציב מדינה נפוח    תחזית כוכבים לשבוע 23.7.10-16.7.10
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il