X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היה לנו שילוב אחר של שמאל וימין שהתממש במפלגת שינוי אך לא היה זה שילוב מנצח כיוון שהשמאל ברח ימינה והימין ברח לשמאל
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו. בדרך החוצה [צילום: פלאש 90]

בזמנו פניתי באתר זה לראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, סמוך למינויו האחרון לראשות הממשלה, בנוסחת הקסם לשמירה על השלטון לשנים רבות. טענתי אז, שלהיבחר לראשות ממשלה זו לא חוכמה כל-כך גדולה, אלא היכולת להיבחר ולהמשיך להנהיג קדנציה שנייה, שלישית ויותר, ברציפות. הצלחה שכזו היא כבר יותר מניצחון, היא עדות לכך שלא ניצחת בגלל אכזבתו של העם מהמועמד המובס או מתוך הימור העם ותקווה לעתיד טוב, אלא זאת העדות לכך שהעם מרוצה.
אני מאמין שראש הממשלה הוא בעל דעות פוליטיות ימניות, גם אם בגלל שיקולים כאלו ואחרים הוא יפעל חלילה וחס בניגוד לעמדותיו. אך כדי לשמור על ארץ ישראל השלמה יש לשמור על שלטון ימני לאורך זמן, כיוון שהוכח לנו בסוף הקדנציה של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון כי אפשר בקדנציה אחת למחוק הישגים של עשרות שנות בנייה והתיישבות (מה לעשות. הכוח ההרסני רב מהכוח הבונה).
טענתי בפנייתי לראש הממשלה הנוכחי כי שמירה על ארץ ישראל תתממש כאשר ממשלת ישראל תדאג לשמור על הכיס של אזרחי ישראל. טענתי בפניו שהוא צריך לבחור בין עמדתו הימנית המדינית לעמדתו הימנית הכלכלית, ואפילו שמותר לו להקיא מרוב גועל לכשימנה שר ואפילו שניים הידועים כבעלי דעות שמאלניות בעניינים חברתיים למשרות בהן יהיה להם כוח רב, כולל משרד האוצר. כן עליו לפעול על-פי הפתגם: תפסת מרובה לא תפסת, ולוותר על חלומו הכלכלי.
היום מתחיל להיות ברור, והלוואי שאני טועה, כי ראש ממשלת ישראל בחר לסיים את תפקידו בתום כהונתו הנוכחית או לכשהממשלה תיפול. הימין הכלכלי מעניין אותו יותר מהימין המדיני והוא מאוהב באידיאולוגיה זו עד מוות, כיוון שהיא תפיל אותו ואולי אף תיקח ביחד איתה את מה שנותר מההתיישבות. וחבל, כי רוב העם הוא ימני אך בד-בבד גם בעל תקווה למדיניות חברתית.
אני חושב (אולי אני טועה) שעוד לא קמה מפלגה כזו (אולי שס של היום היא הקרובה ביותר לזה, אך אין באפשרותה מבחינה הסתברותית להיות אלטרנטיבה לשלטון). היה לנו שילוב אחר של שמאל וימין שהתממש במפלגת שינוי, אך לא היה זה שילוב מנצח כיוון שהשמאל ברח ימינה והימין ברח לשמאל (שמאל מדיני וימין חברתי - ההפך מהדרוש).
זוכרים למה ראש ממשלת הליכוד לשעבר יצחק שמיר נפל ותהליך אוסלו התחיל לרקום עור וגידים? מדיניות חברתית כושלת! מדוע אובמה הפך לנשיא השחור הראשון? האם אמריקה נעשתה פחות גזענית? לא!!! המדיניות החברתית הכושלת היא שוב התשובה. אולי הסיסמה החדשה צריכה להיות: לשמור על כיס ישראל כדי לשמור על שלמות ארץ ישראל.
אין מה לחשוש. אולי העשירים פחות יאהבו את זה וגם בעלי הכוח האחרים לא יהיו מאושרים, אך העם הוא זה שבסוף מחליט והוא רוצה משהו אחר, אך אף פעם לא הייתה לו את היכולת כי לא קמה מפלגת ימין חברתי עד עכשיו.
לסיום, אני רוצה לפנות אל האיחוד הלאומי כאל מפלגה המועמדת האפשרית ליישום תוכניתי (אגב, אף פעם לא הצבעתי לכם, אך יש לי חיבה כלפיכם). אם אתם רוצים להיות אלטרנטיבה לשלטון תצטרכו לפעול בכמה עניינים:
1. חברתיים - אתם צריכים להדגיש את העניינים החברתיים לא פחות מהעניינים המדיניים.
2. לשלב כוחות - אתם צריכים להתאחד עם ח"כים ואנשים חברתיים בעלי הערכה בקרב העם ממפלגות אחרות, שאינם נתפסים כקיצוניים ולהעמיד אותם במרכז העשייה ולא כעלי תאנה.
3. להוכיח שאינכם קיצוניים - אתם צריכים להתחזק בהסברה ששיאה (ולא תחילתה) יהיה לקראת הבחירות, בה יודגש כי המדיניות הנוכחית שלכם היא היא המדיניות של הליכוד האמיתי עד סביבות שנת 1996. עליכם להרבות בציטוטים ובתמונות שנאמרו על-ידי גורמים בליכוד בשנותיה הטובות. ולבשר לליכודניק הממוצע, שיחוש געגועים לנוכח התמונות הישנות, כי הבית האמיתי שלו כעת הוא אצלכם. בייחוד אחרי שכבר פעמיים עבדו עליהם כשהצביעו ליכוד וקיבלו שמאל ואף את חורבן ההתיישבות. אם הליכוד של פעם לא היה קיצוני, מדוע אומרים על האיחוד הלאומי קיצוני?

תאריך:  16/07/2010   |   עודכן:  18/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנוסחה המנצחת: ימין מדיני עם שמאל חברתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חלום א"י השלמה נגוז, עליו השלו
אליהו חיים  |  18/07/10 09:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
מומחה מטעם בית המשפט ראה במו עיניו כי המעקה במרפסות התובעים לא מתאים לתוכנית המכר, אישר אי התאמה זו בעת סיורו בדירות בלוויית מומחי הצדדים, ובבואו לכתוב את חוות דעתו - כתב כי המעקה מתאים לתוכנית
עקיבה לם
השבוע עבר בקריאה ראשונה חוק הגיור    הסעיף של ח"כ רותם מעורר התנגדות    ההבדל שבין יהודי-ישראל ליהודי-התפוצות
עקיבה לם
השבוע עלו לקריאות ראשונות בכנסת הצעות חוק מעניינות מאוד בתחום הפחד, האזור הקטן הזה בו אנו מפחדים לעמוד על שלנו
צבי גיל
שילוב " תרבות ישראל", במסגרת מערכת החינוך היא הבשורה האחרונה שעליה התבשרנו באחרונה במסגרת החשיפה הרבה שלה זוכה משרד החינוך באחרונה    במדינה שלנו בכלל ובמציאות הקיימת בפרט - בראש סדר העדיפויות של מערכת החינוך חייב לעמוד ערך האדם כמי שהוא נושא ונשוא התרבות
אברהם (פריצי) פריד
בין זורק הנעל למנשק הפרקליטות - גונג המינויים מעלה זכרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il