X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ככל שטירוף ה'שלום', הוויתורים וחוסר הרצון לשלוט בעזה התגברו, כך שילמנו, אנחנו והערבים, בדם ובדמים אם נחדש השליטה בעזה כדור שלג חיובי יחל להתגלגל
▪  ▪  ▪
טעות ביציאה מעזה [הינתקות 2005/צילום ארכיון: AP]
ככל ששלטנו יותר בעומק השטח, ככל שהפכנו את העיסוק בטרור לבלתי כדאי, כך היה שקט לטובת כל הצדדים, כלומר היה שלום

יום-הולדת לאסון לאומי (א')
בעז העצני
חמש שנים למעשה הנבלה הנורא - ההינתקות * בעז העצני מזכיר את הרס חיי 8,000 איש, וגם מצביע על הכישלונות שהיו ידועים מראש
לרשימה המלאה

סמולני התקשורת "מתים" על הביטוי "עזה הארורה". יש בביטוי הזה אלמנט של כניעה ומפסידנות כי מי שיעקוב אחרי מידת ה"מקוללות" של עזה לאורך כל התקופות, ישים לב שעוצמת הבעיות שהתעוררו משם הייתה מאוד תלויה בנו. לא נרחיק עמוק מדי לתוך ההיסטוריה, אך למן מלחמת ששת הימים והלאה היו עליות וירידות ברמת הטרור, ולהתנהגותה של ישראל היה תפקיד מפתח בכך.
נקודת המפתח היא האם אנחנו רוצים לשלוט. למה שאנחנו נשלוט ברצועה? אלמנטרי ווטסון. רצועת עזה, כאמור, הינה חלק מארץ ישראל, מולדתנו, ושייכת לנו גם לפי החוק הבינלאומי כתוצאה מהחלטת חבר-הלאומים לתת את ארץ ישראל לבית הלאומי היהודי, החלטה התקפה עד עצם הרגע הזה. אם איננו רוצים לשלוט במולדתנו אנחנו עם מטורף, שלו היה פסיכיאטר לעמים, היינו חייבים להסתייע בשירותיו. אבל דווקא מהבחינה המעשית אין לנו ברירה אלא לשלוט בעזה. למה? כי ככל ששליטתנו שם מתרופפת, כן הצרות והטרור גדלים. כיום, כאשר איננו שולטים שם כלל, הבעיות משם מרקיעות שחקים.
לאחר ששת הימים לקח זמן, אך כוחות הביטחון צימצמו את רמת הטרור למינימום. בעזה התעוררה בעיה חמורה ביותר של טרור, וממשלת גולדה מינתה את אריאל שרון כאלוף פיקוד הדרום, כדי להשקיט את השטח ולהחזיר את השליטה שם. שרון סיפק את הסחורה, בלי בג"צ ובלי 'בצלם', בחוכמה, באכזריות ובאלגנטיות, ומבלי לזרוע הרס סביבתי בפגיעה באוכלוסיות "לא מעורבות", והרצועה הפכה למקום שבו ישראלים נכנסו, סחרו ואף "ניגבו חומוס" במסעדות. בד-בבד החלו פועלים מעזה לצאת לעבודה בכל הארץ והחלו לשגשג כלכלית.
מי שמעקם את האף, כדאי שישווה את המצב שבו עזתים מגיעים ביום וחוזרים הביתה בערב, עייפים אך מרוצים - למצב כיום עם בעיית הפועלים הזרים שמתחילה להצטייר כקטסטרופה חברתית בלתי פתירה. אנחנו, באיוולתנו, הפכנו את העזתים למחבלים והבאנו במקומם פועלים זרים היוצרים לנו צרות נוספות. ככל ששלטנו יותר בעומק השטח, ככל שהפכנו את העיסוק בטרור לבלתי כדאי, כך היה שקט לטובת כל הצדדים, כלומר היה שלום. ככל שטירוף ה'שלום', הוויתורים וחוסר הרצון לשלוט בעזה התגברו, כך שילמנו, אנחנו והערבים, בדם ובדמים.

גיהינום עצמי
שרון ופרס. מחריבים ומהרסים [צילום: בוצ´צ´ו]

השמאל הגיע למסקנה שצריך לצאת עד המילימטר האחרון, והצליח על-ידי שיטות השכנוע המשפטיות היעילות שלו לגרום לשרון להיות קבלן הביצוע של תוכניתו. התוצאה היא אפס שליטה שלנו והקמת מעצמת טרור עזתית בממדים של בעיה עולמית. כיום הרקטות של עזה מסוגלות כבר להגיע לתל אביב

אובדן הרצון לשלוט הביא ישירות לאינתיפאדה הראשונה. מאז אין לחלום על כניסה אזרחית לעזה וגם מעבר הפועלים משם הצטמצם. החידלון באינתיפאדה, חוסר הרצון לטפל בה ולדכא אותה הוביל להסכמי אוסלו, שבהם ויתרנו סופית על הרצון לשלוט שם ונתנו לחתול לשמור על החלב - מסרנו 88% מהשטח ליאסר ערפאת שהקים שם צבא-מחבלים. הגרוע מכל במסירת השליטה למחבל הרוצח, שקיבל בזכות שמעון פרס את פרס נובל לשלום, היה הקמת מערכת חינוך לשנאה, בית-חרושת ענק למחבלים.
לאחר שפתח ערפאת במלחמת אוסלו - "אינתיפאדה שנייה" בשפתו - החלו לראשונה פגזים ורקטות לנחות בעוטף עזה ובגוש קטיף. מספר הפועלים העובדים אצל יהודים הצטמצם שוב. כך נראה השלום של פרס וערפאת. ביהודה ובשומרון יזמנו את מבצע "חומת מגן", שבו חידשנו את 'הכיבוש' והחזרנו לנו את השליטה בעומק השטח, והבאנו לתוצאה הישירה של חזרת השקט. אך בעזה לא רצינו לשלוט ולא שברנו את הטרור, וכך הארכנו את הסבל וההתשה שלנו ושל הערבים. השמאל הגיע למסקנה שצריך לצאת עד המילימטר האחרון, והצליח על-ידי שיטות השכנוע המשפטיות היעילות שלו לגרום לשרון להיות קבלן הביצוע של תוכניתו. התוצאה היא אפס שליטה שלנו והקמת מעצמת טרור עזתית בממדים של בעיה עולמית. כיום הרקטות של עזה מסוגלות כבר להגיע לתל אביב. "חפצים מעופפים" קרא להם ויסגלס, "קסאמים שמאסמים" הבריק שמעון פרס - האשם העיקרי והגדול בכל מצב הביש הזה. יש לנו כעת טילים מעזה במקום פועלים. נהדר.
היישובים ברצועה הוקמו לפי היגיון של שליטה בשטח, לפי "תוכנית חמשת האצבעות" של שרון ורבין. האצבע הראשונה אלו ישובי צפון הרצועה, אלי סיני, ניסנית ודוגית, המבודדים את ג'בליה ובית חנון מיד מרדכי וחבל אשקלון. האצבע השנייה היא נצרים - אחיזה ישראלית מדרום לעיר עזה. האצבעות השלישית והרביעית הן כפר דרום וגוש קטיף - מאחז ישראלי של גוש התיישבות שלם בשליש הדרומי של הרצועה, כולל חדירה לפאתי רפיח של היישוב מורג, והאצבע החמישית נקטעה עוד בנסיגה מסיני, התיישבות חבל ימית ופתחת רפיח שבודדו את חבל עזה מסיני. מה שהחליף את חבל זה, היה ציר פילדלפי שדלף קשות עוד כששלטנו בו ונפרץ כליל כתוצאה מעזיבתנו, דבר שהוביל ליצירת חזית מלחמתית מלאה, מסוכנת וחמורה ביותר.
היינו מוכנים לוותר על ארצנו, לא מצאנו את הכוחות לקיים שליטה ביטחונית בשטח והבאנו על עצמנו גיהינום. חטיפת גלעד שליט התאפשרה אך ורק בגלל "ההינתקות". בואו נבחן את השטח שבו אירעה החטיפה. שליט נחטף מכרם שלום. המחבלים יצאו מפאתי רפיח המזרחיים ושבו לשם איתו. לפני הנסיגה הם היו מוקפים: מצפון מערב היו היישוב מורג וכוחות צה"ל שלידו, ממזרח שטח ישראל, מאחורי רפיח וחן יונס היה גוש קטיף כעורף ישראלי גדול, אזרחי וצבאי, ומדרום מערב ציר פילדלפי הנשלט על-ידי צה"ל. התשתית המודיעינית שלנו הייתה חזקה בהרבה ולא היה סיכוי גדול להצלחת פעולת חטיפה כזו. לאחר הנסיגה קיבל הטרור ארץ שלמה, עורף נרחב, חור שחור, טורה בורה. כעת לך תמצא שם את גלעד שליט.

ה"כיבוש" משקיט

ביו"ש פנינו לכיוון אחד, חידשנו את השליטה, והעסק נרגע. בעזה פנינו לכיוון ההפוך, ויתרנו כליל על השליטה וקיבלנו אסון

מכאן ניתן לבנות נוסחה פשוטה. מה ששמעון פרס ומחנהו קוראים "שלום" ו"הפסקת הכיבוש", אינו אלא שם-קוד לאובדן רצון השליטה, למסירת השטח למחבלים ולהגעה למצב ההפוך מתחזיותיהם. עם בוא ה"שלום" מתחיל הטרור, הפועלים אינם מורשים להיכנס, מצבם הכלכלי מתדרדר, הם משועממים ורעבים, טרף קל ל"פרטנרים" המגייסים אותם לארגוניהם. כך נוצר כדור שלג של התדרדרות. מסקנה: "שלום" זה מלחמה. אבל אם אנו מחדשים את השליטה, כלומר מפסיקים את ה"שלום" ומחדשים את ה"כיבוש" חוזר השקט, המצב הכלכלי משתפר ונוצר כדור שלג חיובי. ה"כיבוש" משקיט!
קיבלנו שתי דוגמאות מאלפות. אותו תהליך ממאיר הוביל לאובדן שליטה גם ביו"ש וגם בעזה. ביו"ש פנינו לכיוון אחד, חידשנו את השליטה, והעסק נרגע. בעזה פנינו לכיוון ההפוך, ויתרנו כליל על השליטה וקיבלנו אסון.
מישהו למד לקח? כן, ותוצאות הבחירות משקפות תהליך עומק גדול ומשמעותי בחברה בישראל. אך התהליך הזה פסח על שכבה שלמה. זו שכבה דקה, אך היא אוחזת היטב בנקודות-מפתח במדינה. אלו האנשים שנבנו כלכלית וציבורית מהקשרים עם השחיתות הפלשתינית. אך בעוד שבצד השני בנו את המטרות הפוליטיות יחד עם האינטרסים האישיים, אצלנו מכרו את המדינה תמורת נכסים כלכליים אישיים.
כעת אין לנו לא שליטה ולא את שליט.

תאריך:  21/07/2010   |   עודכן:  21/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום-הולדת לאסון לאומי (ב')
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נו באמת.חטיפת שליט היית נמנעת? ל"ת
סיבה לאי-התנתקות  |  21/07/10 17:27
2
תגובה
צנחן  |  22/07/10 05:07
3
לא צריך יום הולדת לאסון לאומי
אידה קמיקזה  |  22/07/10 08:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
שני חברי כנסת - ציפי חוטובלי ומשה ארנס - משמיעים קולות של היגיון, אומנם לא מוחלט, ובכ"ז קולותיהם מתונים משל חבריהם
צבי י' כסה
שני הבתים חרבו לא בגלל שנאות. הם חרבו בגלל הכרעות מדיניות חסרות שכל ואחריות. צריך היה לבחור בין שתי אוריינטציות מדיניות - מצרים או בבל
ראובן לייב
אז נכון שהמדובר בבית-חולים פרטי שהוא כמו מלון 5 כוכבים, אבל עדיין בסכומים סבירים. במיוחד זה שווה הכל לעומת בית-חולים קונבנציולי, שבו צריך להמתין זמן רב, לעיתים ממושך מדי, לצורך ניתוח להצלת-חיים
מנחם רהט
רק 256 צדיקים נמצאו באקדמיה, שחתמו על עצומה הקוראת למרצים באוניברסיטאות לחדול מפעילותם להטלת חרם בינלאומי על מדינת ישראל    הכנסת ושר החינוך מבטיחים לפעול נגד יוזמי חרמות על מדינתם ואוניברסיטאותיה    לאן נעלם היושר האינטלקטואלי
אברהם שרון
כבר באולם קבלת הפנים בנמל התעופה בן-גוריון נוכחנו, בעודנו ממתינים לנחיתתה של בתנו, כי אין כמו בבית...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il