X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רונן הלל רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
המשבר התקשורתי והדיפלומטי בין ישראל לטורקיה וההשלכות המדיניות והכלכליות קצת יחסי ציבור חמים לא יזיקו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
טורקיה ממשיכה להכפיש ולהעניש את ישראל ללא הפסקה ובעצם להוביל את ציר הרשע, בעוד שישראל הרשמית מעדיפה להתעלם, לשתוק, להיות פסיבית

יח"צ למשבר דיפלומטי - לא המצאה ישראלית-טורקית
רונן הלל
כעסיה, רצונותיה ואינטרסיה של ישראל לא יכולים לבוא לידי ביטוי באמצעות השפלת אנשי דיפלומטיה ובטח שלא בהשפלת שגריר
לרשימה המלאה

"משברים דיפלומטיים בין מדינות הם לא המצאה ישראלית - טורקית אך לאחרונה נדמה כאילו שתי המדינות ממציאות מחדש את המושג הזה ולוקחות אותו לכיוון הכי הגרוע שניתן לנהל", כך פתחתי את המאמר האחרון שלי בנושא יחסי ישראל-טורקיה, שפורסם בינואר 2010.
במאמר זה הסברתי על כישלון הדיפלומטיה ועל יחסי הציבור השליליים שנגרמו לישראל. מאז חלפו מספר חודשים והמשבר החריף עם ההשתלטות של חיילי צה"ל על המשט הטורקי לעזה, שנערך ב-31 במאי.
הטורקים, שהחריפו את העוינות כלפי ישראל ומאיימים בהפסקת היחסים הדיפלומטיים איתה, מוכיחים כי פיהם וליבם אינם שווים תמיד. הנה השבוע הופתעתי כאשר קראתי נתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפיהם צנח הייצוא הישראלי לטורקיה בחודש יוני רק ב-22.6% ובסך-הכל עמד על כ-118 מיליון דולר, לעומת כ-152 מיליון דולר בחודש שקדם לו.
נדמה, כי הטורקים מנהלים את היחסים עם ישראל בהתאם לאינטרסים שלהם, במיוחד כאשר מדובר בהיבטים כלכליים. על ישראל לשאול את עצמה האם ההתעקשות לסחור עם טורקיה בשעה שזו מנגחת אותה תקשורתית בצורה חריפה וקשה שווה את המחיר הזה?
לעומת זאת, כאשר בוחנים את תגובת דעת הקהל הישראלי, נדמה כי דווקא הפעם הישראלים מצביעים ברגליים: קבוצות מחאה צרכניות רבות התארגנו ברשתות חברתיות באופן ספונטאני, מיילים על מוצרים טורקיים ודרישה להחרימם הופצו ברחבי הרשת, והתיירות הישראלית לטורקיה הופסקה לאלתר.
הטורקים, אגב, מיהרו להגיב בכלי תקשורת ישראלים כי החרם התיירותי הישראלי לא פגע בהם נוכח הגעתם של התיירים האירנים, דבר המוכיח את עמוד השדרה וההבנה בניהול הקמפיין מול ישראל, או אם תרצו - ניהול תקשורתי מדויק ונכון של המשבר מול ישראל.
משברים הם אומנם חלק אינטגרלי ביחסים בין אנשים, בין עסקים ולקוחות, ובוודאי שבין מדינות, כל שכן בין מדינות שכנות כמו ישראל וטורקיה. ניתן להשתמש בהם לטובת שיפור יחסים ולצאת מחוזקים יותר ואף לקדם אינטרסים, אבל המציאות שונה וטורקיה ממשיכה להכפיש ולהעניש את ישראל ללא הפסקה ובעצם להוביל את ציר הרשע, בעוד שישראל הרשמית מעדיפה להתעלם, לשתוק, להיות פסיבית. את השיעור האמיתי סופגים עתה הטורקים דווקא מהציבור הישראלי, שנדמה כי מגבש את זהותו הדיפלומטית שעה שממשלתו מגמגמת בקול רם, במקום לנהל עמדה תקשורתית ברורה ויציבה.
הציפייה מהדיפלומטיה הישראלית כי משברים צריך לדעת לנהל, שוב מתבדה. נדמה כי המשבר הישראלי-טורקי המחריף מביא ליצירת הד תקשורתי רחב ושלילי שברובו מופנה כלפי ישראל - אינו מנוהל על-ידי אף גורם בצורה שתאפשר את פתרונו או הבאתו לידי סטאטוס קוו - יהיה אשר יהיה.
בעוד העמדה הטורקית דבקה בעמדה נחרצת ובלתי מתפשרת, מעמידה תנאים ומקבלת החלטות אופרטיביות (לפחות חלקיות), הצד הישראלי מתנהל בעצלתיים, פועל בלא מחשבה ארוכת-טווח והגרוע מכל - ללא הנהגה. על הדיפלומטיה הישראלית להוכיח בגרות ולהעמיד על משקל היחסים עם טורקיה את האינטרסים הלאומיים של ישראל, ולפיהם לנהוג באומץ ובבגרות, גם אם ההחלטות וההכרעות אינן מתיישבות עם רצונותיה.
למען הסר ספק, אציין כי ישראל משמיעה קולות כאילו כבר מזמן הפנימה שטורקיה כבר איננה החברה הטובה מצפון, וייתכן כי עוד זמן לא רב וללא פתרון ברור יש לה את הפוטנציאל והמוטיבציה להפוך למדינת אויב. מול גישה זו על ישראל להגיב בשכל, במהלכים מחושבים ומתוכננים שיש בהם אפילו כדי לשמר יחסים קרים יותר, ובלבד שיהיו יחסים.

תאריך:  21/07/2010   |   עודכן:  21/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קצת יחצ חם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רונן הילל מסלף המציאות
האם בשליחות ברק?  |  22/07/10 01:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן יצחק
המנהיגים הוותיקים נעלמו, הבעיות הבריאותיות ושאלות על היום שאחרי הורידו את מובארק מגדולתו והפכוהו ל'זקן השבט'
שאול דישי
הדגמה חיה ונושמת און-ליין ברשימה המצורפת – חומר השלמה בקורס למתקדמים בתולדות הז'אנר ופרשנויותיו
אפרים אסכולאי, אמילי לנדאו
האירנים מצליחים במשחק שלהם להרוויח זמן, והזמן פועל לטובתם    כל הצדדים מהססים להכתיר בצורה חד-משמעית את תוכנית הגרעין האירנית כתוכנית בעלת צביון צבאי, ואירן חשה כי מטרתה נמצאת כמעט בהישג יד
בעז העצני
ככל שטירוף ה'שלום', הוויתורים וחוסר הרצון לשלוט בעזה התגברו, כך שילמנו, אנחנו והערבים, בדם ובדמים    אם נחדש השליטה בעזה כדור שלג חיובי יחל להתגלגל
איתן קלינסקי
שני חברי כנסת - ציפי חוטובלי ומשה ארנס - משמיעים קולות של היגיון, אומנם לא מוחלט, ובכ"ז קולותיהם מתונים משל חבריהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il