X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בתוך גיאומטריות נקייה חבויה מיניות ותשוקה מתפרצת
▪  ▪  ▪
מתוך תערוכתו של יצחק חנית

תערוכתו של יצחק חנית בבית האמנים שברחוב אלחריזי בתל אביב, מסמנת את חזרתו לשטח של אחד האמנים המוכשרים שחבויים בינינו. מאז סיים חנית את לימודיו בביה"ס הגבוה לציור של אריה מרגושילסקי (לימים "קלישר" וכיום חלק מסמינר הקיבוצים), שם ספג לימודים אקדמיים מוקפדים מהמורה המנוח שהביא לארץ את המסורת הרוסית הקלאסית, עברו מים רבים בים.
בשנים שחלפו, היה איציק במשך עשרים וחמש שנה צייר תפאורות בטלוויזיה החינוכית ובאולפני הרצליה, וכן יכולתם לראות את שמו בקרדיטים כצלם קולנוע וטלוויזיה. כל זה אכן אמנות, אך כישרונו הגדול יותר, אותו השאיר בצד, היה לצייר. איציק היה יוצר, כבר בעודו תלמיד, ציורים על בד נפלאים וססגוניים. הכישרון הטבעי בלוויית הלימוד הנכון בבית הספר העניקו לו את הכלים להחצין כשרון שליטה נדיר במכחול, ויכולת להרשים את הצופה. הוא מגדיר שנים אלו כ"פסק זמן באמנות". אך אולי זה הזמן שחלף והניסיון המגוון שרכש, שהביאו לבשלות ולמבט מגוון יותר על האמנות.
התערוכה בבית האמנים, בין יתר התערוכות המעניינות המוצגות שם, מציגה בפנינו את איציק בסגנון מופשט גיאומטרי. או שמא המילה מופשט מטעה. יש שם, בין המשולשים והשמירה על "חתך הזהב", מלבד נוף יפהפה המפציע, גם צורות של עירום נשי. אך אין זה עירום רגיל, סתמי. גוף האישה ניבט אלינו מהתחריטים כסמל לכמיהה הגברית, כמושא געגועים ותשוקה. בתחריט המצורף כאן נראים שוקי אישה, שמאחוריהם מציצים שדיים, שמהזווית שצוירו נראים קטנים בגלל הפרספקטיבה. מתחת ה"מודל" מצוי תחריט נוסף, כעין בסיס לעליון, ובו שמים וארץ שחצי כדור מחבר אותם. הכל מלא רעיונות פילוסופיים ומחשבות, שככל שהמתבונן ימשיך את התבוננותו, יגלה בהם עוד ועוד.
מדוע עברת מציורים בצבע על בד, שהיו כה אכספרסיוניסטיים, לתחריטים גיאומטריים, גם אם הם טובלים בסקס?, שאלתי אותו. "הפעילות בסדנת התחריט בבית האמנים, בה אני כבר יוצר כמה שנים, גילתה בפניי עולם מופלא, שמרווה את הצמא לעיסוק באמנות. במיוחד, הוא מוסיף, הודות לשני המדריכים הנפלאים שבסדנה - דינה ואיליה בוגדנובסקי". והוא ממשיך ומספר, שאין מילים לתאר את הרמה התרבותית שהביאו עימם הזוג מרוסיה. בקשר לזה, סיפרתי לו על בית הספר לפיסול "בסיס" שבנתניה, שעובר בקרוב להרצליה, ושמנהלו והמורים בו כולם רוסים לשעבר, ורמת תלמידיהם - בהתאם [ראה: פיסול מפתיע בתערוכת בוגרי "בסיס"].
כשנשאל מה תוכניותיו בקשר לציור בצבע - הודה שיש לו מחשבות גם לגבי זה. ובכן, יש למה לצפות...

תאריך:  11/08/2010   |   עודכן:  11/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יצחק חנית בבית האמנים בת"א
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תערוכת שנאה
אוהד איווט  |  12/08/10 14:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדי להב
מירית וקנין הפגינה אמש יכולות פולניות מפתיעות כשהעדיפה לשבת לבד בחושך, ובחושך כידוע אין לפידים בוערים    וגם: שפקס שובר את שיאי האגו ובשבקין הבטיח את מקומו בגמר
ד"ר נמרוד פרידמן
באלו מקרים נפנה לשולחן המנתחים ובאלו מקרים נוכל להיעזר בטכנולוגיות חדשניות ולא פולשניות?    המדריך לעיצוב הבטן 2010
דוד מרחב
אחרונת הקומוניסטים בארץ שנולדו לפני המהפכה הבולשביקית, רות לוביץ', נפטרה בגיל 103. בכירת פק"פ השאירה אחריה אוטוביוגרפיה, אך עיוורונה מנע ממנה להתייחס לאירועים החשוכים ביותר בתולדות מפלגתה: חיסול ההנהגה הצעירה בידי סטלין, תמיכת המפלגה בברית סטלין-היטלר, וסגידתה למופתי וללאומנות הערבית    היהודייה שפעלה במרץ נגד "הכובש הציוני" עוד ב-1934 מתה מבלי לעשות חשבון-נפש
יואב יצחק
ג'ונתן דויד פיית' ניסה לבצע סיכול ממוקד בשותפו לשעבר, בנימין רובינשטיין, להכפישו ולהחשידו בעבירות מס חמורות    פיית' אף עשה שימוש נלוז בהליכי בית משפט, מבלי שהכליל את רובינשטיין כצד לתביעה    המטרה: להורסו כלכלית, למרות שלא עשה את המעשים שייחס לו
אריאל כהנא
דוח מיוחד של מבקר המדינה היה אמור לשים סוף להפקרתן של עתיקות הר הבית לידי גורמים איסלאמיים. בינתיים החל מסע לחצים למניעת פרסומו של הדוח. מי מנסה לחפות על המחדל, גם במחיר של הרס כל שריד יהודי על ההר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il