X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מושגים
האם מותר ל'אל על' לאלץ דיילי אוויר 'להתקרקע' (היינו - להפוך לדיילי קרקע) בגיל 60 בכדי שנוסעי המטוס לא יאלצו לחזות בדיילים מזדקנים? לא! שכן "מסלול הדיילות אינו תצוגת יופי"
▪  ▪  ▪
קרקוע דיילים שהזדקנו מהווה אפליה אסורה

ב דנג"ץ 4191/97 - רקנט אפרים נ' בית הדין הארצי לעבודה, תק-על 2000(4), 587 נדונה השאלה האם הסכם עבודה קיבוצי אשר קובע כי דיילי צוות אויר חייבים לפרוש מעבודתם בגיל 60, הינו הסכם מפלה.
לאור האיסור המנוי בחוק שוויון הזדמנויות בעבודה להפלות מטעמי גיל, הועלתה השאלה באם השוני רלוונטי, ואם האפליה מתחייבת מאופי התפקיד והמשרה.
הנשיא (כתוארו אז) ברק קבע כי " קבוצת השוויון במקרה דנן הינה עובדי אל על וכלפיהם חייב המעביד לנהוג בשוויון, הן בין קבוצות שונות של עובדים והן בין עובדים יחידים בתוך הקבוצות עצמן", וכן כי "אפליה בין קבוצה א' (דיילי קרקע) לבין קבוצה ב' (דיילי אוויר) הינה פסולה על-אף שבתוך קבוצה ב' אין מתקיימת אפליה. קביעת גילאי פרישה שונים מהווה 'אפליה מטעמי גיל'".
כן קבע ברק, בשאלה אם האפליה רלוונטית לאופי העיסוק, כי:
  • "על מבחן הרלוונטיות להיות אובייקטיבי, סביר, ולשקול את השיקולים השונים. בקביעת מבחן הרלוונטיות לעבודה אין להתחשב בהעדפת הלקוחות, אשר היא עצמה תוצר של סטראוטיפים. כאשר העובד הוכיח קיומה של תוצאה מפלה, מועבר נטל השכנוע אל המעביד כי האפליה מתבקשת ממהותו של התפקיד"
וכן כי:
  • "...דרישת 'הופעה נאה' אינה רלוונטית שכן מסלול הדיילות אינו תצוגת יופי. גם אם בטווח הקצר אל על תפסיד כסף אין זה נוראי, שכן זכויות אדם עולות כסף. גם אם דרישת הכוח הפיזי רלוונטית, הרי שאדם יכול להיות בעל כוח פיזי גם לאחר גיל 60 (מעביד בסבלות לא יפלה בין עובדיו על-רקע זה), ויש לערוך מבחני כושר פרטניים. מה גם שדרישות הכוח הפיזי אשר צריך להיות מופעל במהלך עבודתו של הדייל הן מינימליות".
לסיכום, קבע ברק, קביעת גיל פרישה 60 לדיילי אוויר מפלה אותם מחמת גילם.

תאריך:  17/09/2010   |   עודכן:  19/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
האם יש לאפשר את שידורי ערוץ פלייבוי, חרף פגיעתה הקשה של הפורנוגרפיה בכבוד האישה? לדעת דורנר, שידורים בשעות הלילה, אשר מוזמנים על-ידי הלקוח ואינם 'נכפים עליו' מאזנים איזון ראוי בין חופש הביטוי לבין כבוד האישה
ענבל בר-און
גם טרם חקיקת חוק גיל פרישה לעובד ולעובדת - זכאיות עובדות לפרוש בגיל 65, כמו עובדים, וזאת מכוח עיקרון השוויון הכללי
ענבל בר-און
בתביעת נזיקין אזרחית נטל ההוכחה מוטל על שכמי התובע - להוכיח כי הנתבע התרשל וכי התרשלות זו גרמה לו לנזק    אלא אם כן התובע לא ידע ולא יכול היה לדעת מה גרם לנזק    לדוגמה משום שבעת התרחשות הנזק היה מורדם לצורך ניתוח    הכל על כלל 'הדבר מדבר בעדו'
ענבל בר-און
בהלכת אטינגר כוננה 'הלכת השנים האבודות' לראשונה    אך נדונו שם נושאים נזיקיים נוספים כגון פיצויים עונשיים ושאלת כימות נזק לא ממוני (כאב, סבל וקיצור תוחלת חיים) באמצעים ממוניים
ענבל בר-און
האם נזק נפשי שנגרם לאדם שהיה עד לתאונת דרכים או לתוצאותיה, הוא נזק בר-פיצוי לפי חוק הפלת"ד? שאלה זו נדונה בהלכת אלסוחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il