X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד אולמרט ואהוד ברק מאוד דומים, אולם בכל זאת יש הבדל ביניהם: בעוד אולמרט מתמודד עם האשמות כלפיו, הרי שברק עושה הכול כדי שהאשמות כלפיו לעולם לא יתבררו - והוא יודע למה!
▪  ▪  ▪
אהוד א' ואהוד ב',ישנם הרבה נקודות השקה[צילום: פלאש 90]

כאשר שומעים וקוראים את מה שכתב ואמר אהוד א' על אהוד ב' מיד נכנסים לדילמה: אמת או עלילה? למי להאמין? שהרי, בעוד הראשון נאלץ להיפרד מכיסאו לטובת כיסא חלופי, לא מעור של צבי, שהציבה עבורו הפרקליטות בבית המשפט, לאחר שהואשם בביצוע מעשים פליליים-לכאורה, השני עדיין ממשיך לשבת על כיסא מרופד מעור של צבי, גם אם מתנדנד וגם אם ידיו אוחזות בו באחיזת צבת. רוצה לומר יש לנו כאן עניין עם פרסונה נכלולית מול פרסונה נורמטיבית. ולא היא.
בין אהוד א' לאהוד ב' ישנם הרבה נקודות השקה. אהוד א' נתפס בציבור כראש הממשלה הכי מושחת שהיה לנו אי פעם. אהוד ב' נחשב לשר הביטחון הכי מופקר והכי שנוא שהיה לנו אי פעם. שניהם, למרות הקריירות השונות שפיתחו, נחשבים לאינטליגנטים, נהנתנים, אמידים מאוד ולא פופולריים. שניהם קרובים בגיל, שניהם זכו לעמוד בראש מפלגתם לאחר שנהנו באור מן ההפקר: אהוד א' "שודרג" לאחר התמוטטותו של אריאל שרון, אהוד ב', כרגיל, ניצל את תומכיו כדוגמת פואד בן-אליעזר, אופיר פינס ואיתן כבל, כדי לנצח בפריימריז את עמי אילון, לעמוד בראש המפלגה ולהתמנות מטעמה לתפקיד שר הביטחון במקום עמיר פרץ.
אולם, בכל זאת יש הבדל מהותי בין השניים: בעוד שאהוד א' נחשד בפלילים, התפטר מתפקידו כראש ממשלה, נחקר ומסר גרסאות, גם אם הן לא מחזיקות מים, ומקורביו נחקרים בזה אחר זה (שולה זקן, אורי מסר, רייצ'ל ריסבי ועוד), הרי שאהוד ב' עושה ויעשה הכול כדי לא לתת הסברים על מעלליו, וכדי להתחמק מחקירה שסיומה, מן הסתם, יוביל אף אותו לספסל הנאשמים. כך, למשל, נהג בסיפור העמותות (אגב, איך זה שאף אחת מהעמותות העוסקות בניקיון כפיים ציבורי לא ביקשה לפסול את מינויו של בוז'י הרצוג לשר, למרות שבחר לשמור על זכות השתיקה בחקירותיו בעניין העמותות?!), כך נהג כשהעסיק מטפלת זרה ללא רישיון עבודה, כנ"ל כשבזבז מיליונים מכספי ציבור על אירוח בסלון האווירי בצרפת ובחגיגות יום העצמאות בקריה, כנ"ל כשרעייתו ניצלה את מעמדה כאשת שר כדי להטיב עם חברות כאלה ואחרות ובכך לקדם את ענייניה הכספיים, וכנ"ל כשמיליונים זרמו לחברה שבבעלותו בזמן שהוא מכהן כשר ביטחון ("העברתי את החברה לשתי בנותיי").
אהוד ב' הוא מושחת. נקודה. ושלא יגידו לכם "האיש חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו", כי האיש הזה יעשה הכול כדי שאשמתו לא תוכח, ולראייה - ההגנה המופרכת שהוא מעניק למערכת המשפט הדיקטטורית שלנו, כולל ללקק לנשיאה דורית ביניש הנשואה לעו"ד המושחת יחזקאל ביניש ולשותפתה לדרך ולכס השיפוט עדנה ארבל, שהיא עצמה נגועה בשחיתות (נטלה מהקופה הציבורית כספים שלא כדין ומעולם לא השיבה אותם).
אהוד ב' הוא גם סכנה לביטחון שלנו כאן בארץ הפריכה והשבירה הזו. התנהלותו מול הרמטכ"ל גבי אשכנזי וצמרת צה"ל, בעיקר בשנה האחרונה, מעידה המון על האיש, סדרי העדיפויות שלו וגם, תתפלאו, על מבנהו הנפשי (ואני לא איש מקצוע בתחום, אבל בשביל לאבחן אותו לא צריך להיות איש מקצוע בתחום; די לעקוב אחר ההחלטות התמוהות שהוא מקבל).
ומה הוא אומר להגנתו? לא הרבה, למעט חזרה על המנטרה השחוקה: "אני הוא זה שגרם לכך, שאהוד אולמרט יתפטר מתפקידו כראש הממשלה לאחר חשיפת פרשת טלנסקי". והאו, אני ממש נפעם. מישהו צריך להעניק לו את הצל"ש השישי שלו, לאחר שנחשף כי הוא זכה לקבל כבר חמישה צל"שים. והמישהו הזה הוא לא אני. כי לי יש סיפור נחמד בשבילו, בשביל אהוד ב': לפני שלושים שנה ויותר כיכב מוטלה שפיגלר בקבוצת הכדורגל מכבי נתניה, בעוד שבהפועל ב"ש כיכב אברהם נומה. גם שפיגלר וגם נומה היו חלוצים, אבל שפיגלר היה יותר טכני, בעוד שנומה היה יותר "נשמה". באחד המפגשים בין שתי הקבוצות, כמדומני שהיה זה בעונה שב"ש זכתה באליפות (ראשונה) ונתניה הייתה סגניתה, החליט המאמן דאז אמציה לבקוביץ, כי נומה, למרות היותו חלוץ כובש, ייקח על עצמו משימה נוספת: לשמור על שפיגלר שמירה אישית. וכך קרה אפוא, שבעשרים-שלושים הדקות הראשונות של המשחק שפיגלר לא הצליח לגעת בכדור, אבל בעיטות ברגליים הוא חטף מנומה למכביר. "מה יהיה הסוף", שאל שפיגלר את נומה, "ככה זה לא יכול להימשך". "אתה צודק", השיב לו נומה, "לכן אני מציע ששנינו נצא מהמגרש כבר עכשיו". האגדה האורבנית מספרת כי אכן זה מה שקרה.
והנמשל? מר אהוד ב', היית צריך לעזוב את המגרש הפוליטי יחד עם אהוד א'. ומשלא עשית זאת בעצמך, אני מקווה שמפלגתך תעשה לך זאת כבר בימים הקרובים - ויפה שעה אחת קודם.

ברק ואולמרט, "סיפור אהבה" [צילום: AP]
תאריך:  27/09/2010   |   עודכן:  27/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אהוד עשן
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
רק פיקשוש אחד קטן
עבודת אומן  |  27/09/10 12:30
2
תגובה לעבודת אומן
ע.ש  |  27/09/10 14:39
 
- לא ברור לי למה אתה מסלף עובדות
שכ.  |  27/09/10 15:01
 
- תגובה ל-ש.כ
ע.ש  |  27/09/10 16:31
 
- אני המצאתי מוטציה למכתב
עבודה בעיניים  |  27/09/10 16:27
3
אף אחד לא קם...אף אחד לא קם
חשדנית  |  28/09/10 00:13
 
- האויב של עם ישראל הוא עם ישראל
טדים טדם טדים טדם  |  29/09/10 09:31
4
העזתים אינם יכולים לנצל את הגז ל"ת
אך תפסו תחת בגללו  |  28/09/10 02:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
שם, בעולמם הממוחשב, המכושף, הם גנרלים מהוללים ומפצחי כספות, אלופי עולם במרוצי מכוניות, ידועני כסף, טייקוני זהב. הם טסים ונוחתים ומקבלים יחס של VIP   פתאום,כל העולם נפתח לפניהם כמניפה מרהיבה. הם יכולים להיות הכול
רואי בר שדה
יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, זיגזג לא מעט בשנים האחרונות: מצד אחד ניהל שיחות ישירות עם הממשלות הישראליות השונות, ומצד שני התמיד בניסיונותיו להתפייס עם החמאס
מנחם ברוד
גם מי שלא למד תורה - יהודי הוא. השמחה היא של כולנו, מן הגדולים ועד הקטנים, מהלמדנים ועד מי שאינם יודעים אפילו אות אחת בתורה
קובי דנה
"אם נתניהו היה מודיע על הארכת ההקפאה הכל היה מסתדר" - טענה מגוחכת זו עלתה מכיוון התקשורת; ראו איך הפכה סוגיית ההקפאה לשם-דבר
צבי גלברד
היכן היושרה של תומכי הזרים? מדובר בהמוני מסתננים שקיבלו משום מה מעמד "פליט" למרות שאין מלחמה במולדתם, או סתם שב"חים שהגיעו ממקומות שונים    העובדים הזרים וצעקת העם (ב')
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il