X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בראשית, הפרשה הראשונה של השנה החדשה, מסמלת לנו משהו עמוק יותר מעוד פרשה אחת, מיני רבות
▪  ▪  ▪

מחזוריותו של הטבע, כפי שקבע אותו הקב"ה, היא מחזוריות העולם הנראה, זריחה, שקיעה, ארבע עונות השנה, מחזורי היבולים ומחזורי החיים והמוות, הפריון והכיליון.
האדם פועל בזיקה למחזוריות הטבע, הנגלים בזמן ובמרחב, ואף פוסק לפעול במחזוריות קבועה, [שבת , שמיטה] ובכך, בעצם האדם, אף שובת מכפיפותו למחזורי הטבע, פורש מתחום העמל וכיבוש החומר, ומקדיש מזמנו, מממונו, ומגופו, להיפוכם של כל אלה, לשביתה מלאה, להפריד בין החולין היומיומית לקודש, למנוחת הנפש , לשלווה, לקדושה.
כינונו של העם היהודי, החל ביציאתו ממצרים, שם התגבש לעם, מעם עבדים לעם בני חורין, משעבוד למלכות בשר ודם[ פרעה] לשיעבוד לקב"ה, ומכאן חשיבות השמירה על חופש, על שביתה מכל מלאכה, מכל עמל, על קדושת השבת ועל חוש הצדק המפותח של העם היהודי, לא סתם מציבה היהדות את החירות והצדק, וקדושת החיים בראש מעיינה.
מחזוריות העולם, באה לידי ביטוי גם בספר קהלת.
"דּוֹר הֹלֵךְ וְדוֹר בָּא וְהָאָרֶץ לְעוֹלָם עֹמָדֶת. וְזָרַח הַשֶּׁמֶשׁ וּבָא הַשָּׁמֶשׁ וְאֶל מְקוֹמוֹ שׁוֹאֵף זוֹרֵחַ הוּא שָׁם. הוֹלֵךְ אֶל דָּרוֹם וְסוֹבֵב אֶל צָפוֹן סוֹבֵב סֹבֵב הוֹלֵךְ הָרוּחַ וְעַל סְבִיבֹתָיו שָׁב הָרוּחַ. כָּל הַנְּחָלִים הֹלְכִים אֶל הַיָּם וְהַיָּם אֵינֶנּוּ מָלֵא אֶל מְקוֹם שֶׁהַנְּחָלִים הֹלְכִים שָׁם הֵם שָׁבִים לָלָכֶת. "
בעיני מי שאינו יהודי, מעגליות העולם מהווה בעיה.שכן,העולם לעולם חוזר למצב שהיה בו קודם לכן, כך שגם האפשרות של התקדמות לקראת תכלית לא-ידועה כלשהי איננה קיימת. מכל זה יוצא שהעולם הוא "אבסורד" - חסר משמעות - כאשר לכאורה אין בו תכלית, ואף לא מורגשת בו חתירה למצב אחר לשם מטרה כלשהי. וכמו גורל העולם כך גורל האדם:
לא כך הוא המצב בעיני היהודי המאמין, היודע בהחלט שיש תכלית לחייו, והיא האמונה בשם, ועבודתו בשם, ומכאן, כל הנגזרות האחרות של החיים, הקמת משפחה, חינוך הילדים וחיים בתוך חברה הגשמתית וחדורת תכנים ואידיאולוגיה.
ומכאן, חשיבות ההתחלה, הבראשיתיות, ההבנה, שיש מי שברא את העולם, ויש תכלית לעולם, וטוב לו לאדם, שישאף לקיים את מצוות השם, וללכת בדרכו, ולזכות ליהנות משפע קדושתו.
שנה טובה ושבת שלום.

תאריך:  27/09/2010   |   עודכן:  27/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
אם אתם רוצים לקוות כי יונתן שפירא שעלה שוב לכותרות עם המשט היהודי לחופי עזה כנגד צבאו שלו, הוא לא אותו יונתן שפירא של איה כורם ושל גלגל"צ, משמע: של כולנו, אתם יכולים רק לקוות
עמוס שריג
אהוד אולמרט ואהוד ברק מאוד דומים, אולם בכל זאת יש הבדל ביניהם: בעוד אולמרט מתמודד עם האשמות כלפיו, הרי שברק עושה הכול כדי שהאשמות כלפיו לעולם לא יתבררו - והוא יודע למה!
אברהם שרון
שם, בעולמם הממוחשב, המכושף, הם גנרלים מהוללים ומפצחי כספות, אלופי עולם במרוצי מכוניות, ידועני כסף, טייקוני זהב. הם טסים ונוחתים ומקבלים יחס של VIP   פתאום,כל העולם נפתח לפניהם כמניפה מרהיבה. הם יכולים להיות הכול
רואי בר שדה
יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, זיגזג לא מעט בשנים האחרונות: מצד אחד ניהל שיחות ישירות עם הממשלות הישראליות השונות, ומצד שני התמיד בניסיונותיו להתפייס עם החמאס
מנחם ברוד
גם מי שלא למד תורה - יהודי הוא. השמחה היא של כולנו, מן הגדולים ועד הקטנים, מהלמדנים ועד מי שאינם יודעים אפילו אות אחת בתורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il