X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כריתה שיטתית של רחם לילדות ברשות הפלשתינית - עוד חוק מתוך "חוקי נירנברג" החדשים נגד נשים ברשות הפלשתינית
▪  ▪  ▪
מקריבות את הנשים הפלשתיניות על מזבח השלום? [צילום: AP]

פשעים איומים נגד נשים מתרחשים חמש דקות מאיתנו ברשות הפלשתינית, ואצלנו אין קול ואין עונה.
דממת אלחוט.
אני מנסה לעורר מזה שבועות רבים דיון פמיניסטי בצורך שלנו כפמניסטיות ערביות ויהודיות החיות בישראל לפתוח בקמפיין רציני כנגד ההדרדרות המסוכנת והמהירה במעמדן של נשים ברשות הפלשתינית.
אני מדברת כאן על שואת נשים שמתרחשת חמש דקות מאיתנו ואין לזה כל קשר לימין או שמאל, אנו כפמיניסטיות במדינה שכנה חייבות, אבל חייבות, לעשות משהו ומהר!!
ההיסטוריה תשפוט את ארגוני הנשים בישראל על שידענו ושתקנו ואנחנו שמרימות קול כנגד כל פירסומת סקסיסטית ומחרימות כל מטרידן מיני - פתאום אנחנו מתבלבלות כשזה כרוך בהעברת ביקורת על הטרדה מינית וגזענות ממסדית ברשות? האם זה מתוך סבלנות לגברים "הכבושים"? האם אנו יכולות באמת להביט לעצמנו בעיניים כפמיניסטיות וכאזרחים שוחרי זכויות אדם בכלל ולומר: "טוב, יש מסביב בארצות השכנות כל כך הרבה ארגוני זכויות אדם שיטפלו בנושא הזה, אז למה לנו להתערב?" האם בישיבתנו על הגדר אנו לא מקריבות את הנשים הפלשתיניות על מזבח השלום?
היום מתפרסם בידי עיתונאי פלשתיני כי הממסד השלטוני בגדה המערבית מבצע פשע נגד ילדות ומאפשר לכרות להן את הרחם כדי למנוע כניסתן להריון כתוצאה מאונס.
[קישור]
אני יודעת שישר יקפצו עלי כל מיני רדיקליות פרו-פלשתיניות שינסו לסתום לי את שוב את הפה שהטענות שלי "רדודות" ונגועות ב"מיזוגניות" או יטענו שאנחנו כעם "כובש" צריכות לשבת בשקט ולאפשר לפלשתינים לעצב באופן עצמאי את צורת התיחסותם לאזרחיות שלהם משום שלנו כ"כובש" אסור להפריע לג'נוסייד המגדרי שמתחולל לידנו.
ויהיו אלה שיגידו לי שעצם ההצעה שלי להתערב היא חלק מהקולונאליזם הפטראיכלי ועוד גיבוב של מונחים ומילות אקדמיות מצוחצחות. ויהיו גם יפי הבלורית והנפש שיצקצקו ויאמרו לי: "אפשר לחשוב שאין מעשים כאלו נגד נשים בישראל, קודם טפלי בנשים כאן בישראל, אחר כך תדרשי מהעולם להתערב במה שקורה ברשות הפלשתינית". האמנם זה המצב בישראל?
חובה עלינו לראות את ההחלטה על כריתת רחמי ילדות כחלק אחד בפאזל הגדול - זה מצטרף להחלטה של משרד התחבורה הפלשתיני שהחליט להלחם בהטרדות המיניות של נשים במוניות על-ידי הקצאת מוניות לנשים בלבד, וזה מצטרף לנתונים הסטטיסטיים שפרסמה הרשות הפלשתינית ולפיהם למעלה מ-650 ילדות מתחת לגיל 14 חותנו עם גברים מבוגרים ברשות הפלשתינית.
זה מצטרף לפתאוות הרשמיות האוסרות מעתה על נשים ללכת לחוף הים עם גברים, איסור חדש על נשים לרכב על אופנועים עם גבר, איסור על עובדות חינוך להגיע ללא כיסוי גוף וראש מלאים לעבודה, איסור על נשים לעבוד במקום עבודה עם גברים, איסור על נשים לשבת בבתי קפה או לעשן נרגילה ברחוב ואיסור לעורכות דין להופיע בבתי משפט ללא כיסוי ראש.
מה צריך לקרות לנשים בגדה ובעזה כדי שאנחנו נגלה סולידריות פמיניסטית ונעשה מעשה?

תאריך:  03/10/2010   |   עודכן:  03/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להציל את הנשים הפלשתיניות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר שנכתב
קלמן1  |  3/10/10 14:41
2
עם כל הכבוד רוני עם מי בדיוק
ורדינה  |  3/10/10 17:02
3
הלוגיקה של טל ניצן
אליק א.  |  3/10/10 18:42
4
ועוד איך יש לזה קשר לסמול ימין
אלישמע  |  3/10/10 21:05
5
איפה ארגוני הגברים שימחו על...
ירון זכאי  |  3/10/10 23:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
המבוי הסתום במגעים למצוא נוסחת פשרה בנושא הקפאת ההתנחלויות עלול להימשך עוד זמן רב    שני הצדדים מתבצרים בעמדותיהם מסיבות פוליטיות, וממשל אובמה מעוניין "לעבור בשלום" את הבחירות לקונגרס בנובמבר    להערכת הפלשתינים, ממשל אובמה עשוי להודיע באופן פומבי לאחר הבחירות לקונגרס כי קווי 67' הם גבולותיה של המדינה הפלשתינית
ראובן לייב
במרומי קומתו ה-16 של מלון "טורם", בעיירה באד-צורצך שבשווייץ, מציעה מסעדת "פנורמה" את העילית שבעילית הקולינריה
מרטין שרמן
ניסיון העבר באימוץ תוכניות כמו יוזמת ז'נבה והמשך ההתעקשות לישמן מעידים על "עקומת למידה" שטוחה למדי    כי לקח ניסיון זה הוא שהסיכוי להצלחת היוזמות קלוש ומחיר כישלונן עצום - מה שהופך אפוא את הדבקות הכפייתית של חסידיהן לא רק לבלתי שקולה בעליל, אלא להימור בלתי אחראי
רן ברץ
נבואות המחנה של שוללי ההתנחלויות מתבררות בחלוף זמן קצר בלבד כהבל וריק    כך בעקבות ה"כיבוש" לא הפכה ישראל למדינה פאשיסטית וללא-דמוקרטית, היא מוסרית ודמוקרטית הרבה יותר משהייתה לפני 1967    אין היא מנצלת היום את הפלשתינים ככוח עבודה זול והיא עדיין פורחת    כל הנסיגות האחרונות, בניגוד להבטחות, הרעו את מצבה האסטרטגי של ישראל    השלום אינו מעבר לפינה, ועל המזרח התיכון החדש אין צורך להרחיב את הדיבור
יוסף מנדלביץ
גם ביילין וגם ליברמן מתנגדים ל"הסכם שלום בתוך שנה" של אובמה דווקא כיוון ששניהם שואפים להצלחת התהליך, בעוד שדווקא הימין מעוניין שלא יהיה תהליך מדיני ושלא תקום מדינה ערבית ביהודה ושומרון    מכאן, שהצהרותיו של ליברמן כלל אינן של ימין קיצוני, אלא משקפות חשיבה פרגמטית    גם הרעיון של חילופי שטחים מאוכלסים אינו כל כך ימני. כערבי, הייתי קונה רעיון זה המבטיח הקמת מדינת פלשתינית בנגב ובגליל - כמעט בגבולות 47'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il