X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יחס של איפה ואיפה [צילום: פלאש 90]
גם הילדים שלנו, החילונים, בדומה לחרדים, היו רוצים להקים משפחה תוך כדי זמן לימודיהם אממה? לא חינכנו אותם לשנור
▪  ▪  ▪
יש בין הקבוצות החרדיות אנשים כל-כך עשירים שהם היו יכולים לקחת על עצמם את הדאגה לאברכים הללו. כך הם יעשו מצווה ואותנו ישחררו לתמוך בילדינו שלנו

בהסתמך על דברים שקראתי בעיתון "ישראל היום", חוק האברכים החדש מתייחס לתשלום מלגות קיום לשנים-עשר אלף אברכים, הלומדים בכוללים יותר מ-11 שעות ברציפות.
ראשית, אינני מבינה את החשבון שנעשה לגביהם ואיך הגיעו למאה ושבעים מיליון שקלים, אם נכון הדבר שהם מקבלים רק אלף שקל בחודש (איפה קצבת ילדים והכנסת עבודה הגם שאינם עובדים?). אבל באמת, הייתי רוצה להבין איך הגיעו למאה ושבעים מיליון שקל. אם היו מספרים לי, שכנגד 400 אברכים שבן-גוריון הסכים עליהם, נוספו עוד 1,000, ואם אכן 1,400 האברכים הנבחרים הם עילויים שנסללת עבורם הדרך לרשת אדמו"רים, או שהם יועדו להיות רבנים עליונים - באמת שאין לי בעיה שיאשרו להם קצבה ממשלתית. אבל מה בין 1,400 עילויים, לבין עשרות אלפי אברכים, שאין בינם ובין לימודים של 11 שעות לימוד ביום ולא כלום?
האברכים אשר בשמם נסחטת המדינה, מעצימים את הנזקקות לרווחה. כל משפחה כזו יולדת כעשרה ילדים הנכנסים אל מעגל העוני וההיסמכות על הרווחה - כשזו מהווה עול נוסף על אזרחי ישראל שגם כך כבר נאנקים תחת עול מיסים.
בגולה, היו עשירי הקהילה תומכים באברכים שכאלה, אבל לא על-חשבון כל הקהילה. יש בין הקבוצות החרדיות אנשים כל-כך עשירים שהם היו יכולים לקחת על עצמם את הדאגה לאברכים הללו. כך הם יעשו מצווה ואותנו ישחררו לתמוך בילדינו שלנו, שאינם מחונכים לשנור ולסחיטה.
את המאה שבעים מיליון שקל צריך לחלק לאותן תוכניות המכשירות את שכבות המצוקה להיחלץ משם. להשקיע בלימודי מלאכות שונות שיעזרו לצאת ממעגל העוני ולהיות אזרחים התורמים למדינה ולעצמם. יש בישראל אנשים שעובדים בשתיים-שלוש משרות כדי לקיים את משפחותיהם ולאפשר לילדיהם לימודים. יש משפחות שכולות, אשר הקצבה הניתנת להן בעבור יקירן שנפל על הגנת המולדת, ניתנת לאחותו או לאחיו של החלל, כדי לעזור להם בלימודיהם. יש סטודנטים העובדים בלילות או בכל שעה אפשרית, כדי לממן את לימודיהם ואת אחזקתם הכלכלית. גם הילדים האלה, שלנו, בדומה לחרדים, היו רוצים להקים משפחה תוך כדי זמן לימודיהם. אבל הם יודעים שהדבר הוא בלתי אפשרי, כי אין להם את האפשרות לקיים משפחה תוך כדי לימודים. בקושי הם מצליחים לקיים את עצמם. אז הם דוחים את הקמת המשפחה לטובת לימודים שיאפשרו להם בעתיד לקיים משפחה בלי נזקקות ובלי שנור וסחטנות.
כותב יצחק כהן (עיתונאי ב'ישראל היום'): "אנו כאומה צריכים לשמור ולחזק את לומדי התורה, כי בלעדיהם אומתנו אינה אומה. הקבוצה הזו אולי חלשה מבחינה פיזית וכלכלית אולם היא עוצמתית מבחינה רוחנית ועלינו לעשות הכל כדי להגן עליה". עם כל הכבוד, אדוני, אני מוכנה להפקיד את גורלי בידי חיילי צה"ל, אולם לא בידי האברכים. נו, באמת! מבחינת האברכים אשר 'תורתם אומנותם' לא משנה להם אם הם לומדים את תורתו גם בטימבקטו. ישבו אברכים בישראל עוד טרם נוסדה המדינה, תחת שלטונות רבים ולמדו את תורתם כשלא הפריעו להם. להם לא נדרשה מדינה. נדרש להם שלטון שלא יפריע להם ללמוד. את המדינה הקימו ציונים בעלי חזון אשר חלקם אף ערקו מבתים חרדיים. זה כל-כך מקומם המשפט שלך: "בלעדיהם אומתנו אינה אומה", גם אם הכוונה שלך לרוח. היהדות החילונית איננה נופלת בעוצמתה מהיהדות החרדית. ואל היהדות החילונית, או בהבנה גם לערכיה, מצטרפים חרדים רבים, שהבינו שכדי שאפשר יהיה לחיות במדינה חופשית ומוגנת, גם עליהם להצטרף לחובות שאנו נדרשים לתת למדינה. זה לא מפחית את רגשותיהם הדתיים ואת עבודתם את השם. הם נשארים נאמנים לדרכי האל ולמצוותיו, אולם גם תורמים לחברה כולה ולמדינה. ובכלל, כל מי שממלא את עשרת הדיברות שנתן לנו משה, הוא יהודי מאמין וחרד בדיוק כמו ה'חרדים', שתורתם היא אמנותם. אמנות (עם חולם חסר), שכן אמנותם היא הסחטנות.
ולבסוף - הרמז שלך: "המתלהמים של היום הם אלה שאישרו את התוכנית הזאת אתמול והם, אם יגיעו לעמדה שלטונית, יאשרו אותה גם מחר" מביעה את זלזולך ומפגינה את בטחונך בכוחך. כוח הסקטור החרדי. אני מצדיקה אותך, שכן המאבקים המבישים של קניית קולות פוליטיים הם הם שגרמו לעליית כוחכם. אולם הפעם, אני שמה את מבטחי בכוח הצעיר העולה. הפעם, הגדשתם את הסאה ואני קוראת לכל ההורים ולכל מי שאינו רוצה שהמדינה תיפול לידי אלה אשר "תורתם היא אומנותם", לקום ולחבור יחד עם בנינו הסטודנטים למלחמה צודקת על עתיד ילדינו וילדיהם בעתיד.

להבהיר: שני בניי לומדים באקדמיה ללא עזרת המדינה. הם עובדים קשה מאוד כדי לקיים את עצמם. ואפילו ש'הגיעו לפרקם' הם אינם יכולים להרשות לעצמם להתחתן ולהקים משפחה.
תאריך:  28/10/2010   |   עודכן:  28/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להפסיק את מימון אמני הסחטנות החרדיים
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מה עם מימון סחטני מפא"י?
זו נבלה וזו טרפה  |  28/10/10 13:57
2
מילירד שקל סחטנות רישות השידור
ישע  |  28/10/10 16:00
3
הכול בשביל העילוי
ישראלי יהודי אמית  |  28/10/10 17:22
4
את מסיתה נגד מגזר שלם
ירדנה  |  28/10/10 17:25
 
- מה את מתנפלת?
אליהו חיים  |  29/10/10 19:22
5
גולדווסר כולנו מבקשים ממך די! ל"ת
הפסיקי בבקשה. די!  |  28/10/10 18:58
 
- מי זה כולנו ?
אביתמר  |  29/10/10 04:07
6
תורתם אומנותן שילמדו את אמנותן
גאון הדור   |  28/10/10 22:07
7
מטומטמת שאין לה מה לומר!היעלמי ל"ת
dodel  |  28/10/10 22:32
8
ילדי עזה
ארנסט ראהם  |  29/10/10 01:08
9
תגובה
צנחן  |  29/10/10 02:34
10
מי שחמאה מרוחה על ראשו אל ייצא
אלף בית  |  29/10/10 02:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד שיין
מי מממן עשרות מגיבים בתשלום שיפיצו דברי בלע גזעניים בסגנון אנטישמי קלאסי כלפי מיעוטים דתיים-חרדיים?    הרפורמים, כן...
צבי כסה
צבי י' כסה משיב לשואלים מה הביא אותו לכתוב את החוברת "היהדות הישראלית"    הוא מסביר כי עיקרה - ההוכחה כי ב-3,000 שנות היסטוריה אין אף דור שמגיע ביצירתו לקרסולי העוצמה היצירתית שעשינו כאן בשני דורות של הציונות והמדינה
משה לופיאנסקי
התנחלויות - לוותר בתנאים מסוימים    גבולות - להתבסס על "הקו הירוק"    זכות השיבה - להיצמד לכתוב בהסכם ז'נבה
ד"ר מוטי גולן
שרה אמנו הייתה דמות מיוחדת, אצילת נפש, אחת מ"שבע הנביאות שעמדו לישראל, וכן היוותה "הדירקטור הבכיר של החברה המשפחתית" שעל-ידי "בית אברהם ושרה"
איתמר לוין
האם עפרון היה סחטן חסר לב, שהוציא מאברהם מחיר מופקע תמורת מערת המכפלה?    עיון מדוקדק בפסוקים נותן תשובה מפתיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il