X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לקראת שבוע היזמות העולמי צרור טיפים למתחילים מיזמים שהצליחו לפתח ביזנס כיצד להיות עצמאי? אלו פעולות יש לבצע כדי לממש חלום ולהופכו למציאות?
▪  ▪  ▪
כל מיזם יכול לפרוח [צילום: יח"צ]

לכל אחד מאיתנו יש חלום אותו הוא היה רוצה להגשים. יזמות היא חלום של מיליוני צעירים בעולם ששואפים ליצור, לחדש ולהיות אדונים לעצמם. המיזמים שלהלן והיזמים העומדים מאחוריהם יכולים לשמש מודל מוצלח לכל יזם צעיר. כולם בשנות השלושים או הארבעים לחייהם, וחלקם הקימו את העסקים שלהם עוד כשהיו בשנות העשרים.
רואי גרשון למד מדעי המחשב ומינהל עסקים, אולם פרש מעבודתו בחברת היי-טק משום שלא מצא בה סיפוק. רואי חיפש ליצור ולחדש ומצא את ייעודו בתחום השוקולד לאחר סדנה שעבר בנושא זה. רואי החליט ללמוד את הנושא לעומקו ולשם כך אף נסע לבלגיה ללימודים. בעקבות לימודיו החל בהכנת פרלינים בביתו ולאחר שחווה הצלחה במכירת מוצריו בדוכן באירוע של חברת "פלאפון", החל למכור את מוצריו בדוכנים בקניונים ומכאן הדרך הייתה קצרה להקמת עסק לייצור פרלינים וכן בית קפה במרכז תל אביב. כאן נכנסה רעייתו שרון לתמונה ויחד הרחיבו את רשת "Roy שוקולד" והפכו אותה לשם-דבר בתחום השוקולד בישראל.
טל שטיגליץ ואפרים פלמאי חלמו על מיזם לא שגרתי שימכור ללקוחות בעיקר חוויה ייחודית. הקמת עסק לריחוף בכדור פורח התאים בדיוק לחלומם, ולאחר תקופה ממושכת של לימודים בחו"ל ומאבק מול הרשויות השונות בישראל הקימו בשנת 2007 את "רייז אפ". השניים מקיימים את פעילותם באזור עמק יזרעאל והגלבוע, ומממשים חלומות לזוגות לפני נישואים, לחוגגים ימי הולדת ושאר אירועים, לפרטים, לחברות ולארגונים.

ממשרד פרסום לכדור פורח

אבי שלמה עבד במשרד פרסום, אולם חש שעבודה משרדית אינה מתאימה לו כי אם עבודה תחת כיפת השמים. אבי למד סנפלינג ועבד אף כמדריך. באחד הימים הגיע לכפר הדרוזי עוספיה ושם גילה שמיזם העוסק בהבאת קבוצות מטיילים לעוספיה להכרת ההווי הדרוזי מוצע למכירה. אבי רכש את העסק, הקים את "עמים וטעמים" והרחיב את הפעילות במידה ניכרת לכפרים דרוזים וצ'רקסים נוספים. ייעוד העסק מבחינתו הוא לקרב בין עדות ודתות בישראל באמצעות הכרת הווי החיים והאוכל האתני של כל עדה.
לכל אחד מיזמים צעירים אלה היה חלום שהתגשם - להגיע לעצמאות ולביטוי עצמי. יזמים אלה ורבים אחרים כמותם מוכיחים שמיזם מצליח חייב לשלב בין יצירתיות וחשיבה שונה ובין רעיון עסקי ממוקד. כדי שחלום יהפוך למציאות יש צורך באומץ ובדמיון, אך יחד עם זאת הסיכון חייב להיות מחושב והמיזם חייב להישען על בסיס אסטרטגי ברור. יזמים צעירים אלה הראו שנטילת הסיכון מוצדקת רק אם משלבים נכון בין החזון והייעוד האישיים לבין ראייה עסקית ממוקדת ומעל לכל - התמדה, עבודה קשה ואי-רתיעה מקשיים. מאמציהם והסיכון שלקחו על עצמם הביאו אותם בסופה של דרך לעצמאות כלכלית ולתחושה של הישגיות ומימוש עצמי.
את חלק מן היזמים הנ"ל נוכל לפגוש בכינוס היזמות שיתקיים ב-18.11.10 בקמפוס המרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה. אודה ואתוודה שהמפגש מעורר בי עניין, שכן התענוג להכיר יזמים צעירים עם אומץ ודמיון יהיה מרתק.

הכותב הוא מרצה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.
תאריך:  10/11/2010   |   עודכן:  11/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 פלאפון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יזמות של צעירים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מכאן צומחים עסקים של ממש!
דליה לרמן  |  10/11/10 14:51
2
יזמות צעירים יוצרת עסקים
יהב חלוץ  |  10/11/10 15:50
3
לצעירים יש חוש לביזנס
מיקי לוין  |  10/11/10 16:19
4
לפעמים יש בוננזות אצל סטודנטים
גיא ק.  |  10/11/10 16:46
5
הרבה סבלנות תועיל ליזמים
עידן קוולר  |  10/11/10 20:14
6
המאמר מתאר את מות היזמות
ירון זכאי  |  11/11/10 13:54
7
יזמות צעירה עדיין נקיה מניהול
מדר אורן  |  11/11/10 21:42
8
לא בודקים את השטח
מישאל  |  13/11/10 22:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מי שהיה בעל השליטה בחברת הביטוח הפניקס קנה שתי תמונות דומות - היכן הן היום?
אריאל כהנא
שניים עד שלושה מיליון מחפשי עבודה אפריקנים סובבים את קהיר ומהווים מאגר מסתננים פוטנציאלי    בצד הישראלי, למרות כל ההחלטות והוועדות, התמונה עגומה: מג"ב לא מונע את חדירת המסתננים, המכשול בין ישראל למצרים מתמסמס והולך, ומאות אפריקנים משוחררים בפאתי הערים כדבר שבשגרה    מאות אלפי עובדים לא-חוקיים ממשיכים לשהות בישראל, והסוף לא נראה באופק
איתמר ברתור
ככה זה כשאין לך מערך יחסי ציבור. אתה יכול להחזיק חלק נכבד מכלכלת היישוב היהודי, להקים שכונות ויישובים בארץ ישראל, לזכות לכבוד מקיסרויות ואימפריות, אפילו להיות מעורב בפרשיית אהבה שמסעירה את ירושלים - ובתוך שנים אחדות להישכח. איך זה קורה? תשאלו את בני משפחת ולירו, המקבילה הירושלמית למשפחת רוטשילד
ד"ר אסף כספי
דמי החנוכה כבר מזמן יצאו מטווח המחירים של סביבון מעופרת יצוקה    ד"ר אסף כספי, מנהל המערך הפסיכיאטרי בשיבא, מסביר להורים איך לשרוד את "שגעת הפסטיגלים" בלי לאבד את השפיות או להתרושש
ענת עובדיה
השתתפות בשעשועון טלוויזיוני הייתה פעם חוויה פותחת ראש בפני עצמה, אבל עם השנים השעשועונים הפכו להיות מסובכים יותר, הפרסים למרהיבים יותר והגימיקים לנוצצים יותר    מ"זה הסוד שלי" ועד "אל תפיל את המיליון" - משחקי הטלוויזיה הגדולים ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il