X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
השקתה המחודשת של אגודת ידידי מוזיאון בית התפוצות המחודש ברמת אביב, נערכה יחד עם פתיחת תערוכת דיוקנאות של אישים יהודיים נודעים שצוירו בידי אנדי וורהול, יגאל תומרקין ואמנים ישראלים נוספים
▪  ▪  ▪
יגאל תומרקין [צילום: פלאש 90]
דיוקנה של גולדה מאיר [צילום: יח"צ]

דיוקנה של חנה רובינא [צילום: יח"צ]

המוזיאון שעבר שיפוץ והגדלה הפך לפנינה של ממש. הקומה הראשונה שמוקדשת לתערוכות מתחלפות, הפכה למרתקת יותר הודות לאולמות המרווחים והמוארים, וכל צביונו של המוזיאון הפך חדיש ומרתק. כל זאת - הודות לנדיבותו של ליאוניד נבזדלין, שתורם למוסדות רבים בישראל מאז עלה לכאן מרוסיה. למעשה, הודות למיליונים שתרם, נמנעה סגירתו של המוסד הכה חשוב הזה. בערב הפתיחה הצטרפו תמורת סכום צנוע אנשים טובים נוספים לאגודת הידידים.
התערוכה שנפתחה הפעם, מורכבת מעשרה הדפסי משי ענקיים, דיוקנאות של גיבורי תרבות יהודיים (מתוך 600 גיבורי תרבות אמריקניים שיצר וורהול - ליז טיילור, ליזה מינלי, ג'יימס דין, מרילין מונרו ועוד), ואליהם מצטרפות עבודותיהם של אמנים ישראלים ידועים וצעירים גם יחד. כשהבולט ביניהם הוא יגאל תומרקין, בכיר אמני ישראל כיום. למרות שנחשב תמיד לבועט בממסד, הרי האנדרטות שיצר ומוצבות במקומות רבים בארץ - יישארו תמיד כנכס תרבותי המחבר בין האמנות לעשייה, למלחמה ולמאבק על זכותנו בארץ ישראל.
את התערוכה יזם הגלריסט הוותיק מניו-יורק, רונלד פלדמן, שבגלריה הנודעת שלו בסוהו נפתחת בימים אלה תערוכה מיצירות אנדי וורהול. הסיבה שוורהול כה פופולרי ואהוב היא, שהוא מהווה את החוליה המחברת בין תקופת הניו-יורק סקול, הציור המופשט האכספרסיוניסטי, לציור המינימליסטי שנולד אחרי תקופת הפופארט. בציוריו מיזג וורהול שטחי צבע מרובעים שמקורם במופשט, על גבי רישום קליל שרשם על הדפס צילומי דיוקנאות מפורסמים. משחק הצבעים, פשטות הציור והתחכום שלו יצרו את ההצלחה הפנומנאלית.
האמנים הישראלים המשתתפים בתערוכה נוסכים בה נופך נוסף, מקומי. בעוד וורהול מתייחס בדיוקנאות שלו לגולדה מאיר, אלברט איינשטיין, לואיס ברנדייס, שרה ברנהרד, זיגמונד פרויד, גרטרוד שטיין, ג'ורג' גרשוין, מרטין בובר ופרנץ קפקא - הרי שהאמנים הישראלים מתחברים לוורהול בנגיעה של הפופארט באמנותם. דמותה של חנה רובינא, האייקון התיאטרוני שלנו, מצוירת על-רקע צילומי החבורה שעלתה ממוסקבה עם תיאטרון הבימה, וציור בניין התיאטרון כפי שהיה בימי תפארתו (שיפוץ הבניין המחודש טרם הושלם) - ציור ממש מרגש בנוסטלגיה שהוא מעורר בצופים.
כך גם מעוררות נוסטלגיה שאר יצירות הישראלים - המורכבות מציורים, מרישומים, מקולאז'ים, מגרפיקה וממדיה דיגיטלית. כולם מרתקים ומעוררי תגובות. אי-אפשר להישאר אדיש למראה העבודות. כל ישראלי ייהנה מהתערוכה. האמנים הישראלים המשתתפים הם יגאל תומרקין, אליהו בוקובזה, שי עבאדי, חנוך פיבן ההומוריסטן, הדס רשף, עידו שמי ודוד טרטקובר.
מומלץ לכל אחד עם זיקה חמה למולדת.

תאריך:  11/11/2010   |   עודכן:  11/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גולדה מאיר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבינדב ויתקון
אל ההתנחלות משכיות בצפון בקעת הירדן, שתושביה נאבקים בעקשנות בבדואים שפלשו לאדמותיהם, הגיעה קבוצת תיירים צדקנים מצרפת    העימות איתם מגולל את סיפורה של משכיות, המבטא אובדן שפיות לאומי
ד"ר איתן יניב
לקראת שבוע היזמות העולמי צרור טיפים למתחילים מיזמים שהצליחו לפתח ביזנס    כיצד להיות עצמאי?    אלו פעולות יש לבצע כדי לממש חלום ולהופכו למציאות?
אלעזר לוין
מי שהיה בעל השליטה בחברת הביטוח הפניקס קנה שתי תמונות דומות - היכן הן היום?
אריאל כהנא
שניים עד שלושה מיליון מחפשי עבודה אפריקנים סובבים את קהיר ומהווים מאגר מסתננים פוטנציאלי    בצד הישראלי, למרות כל ההחלטות והוועדות, התמונה עגומה: מג"ב לא מונע את חדירת המסתננים, המכשול בין ישראל למצרים מתמסמס והולך, ומאות אפריקנים משוחררים בפאתי הערים כדבר שבשגרה    מאות אלפי עובדים לא-חוקיים ממשיכים לשהות בישראל, והסוף לא נראה באופק
איתמר ברתור
ככה זה כשאין לך מערך יחסי ציבור. אתה יכול להחזיק חלק נכבד מכלכלת היישוב היהודי, להקים שכונות ויישובים בארץ ישראל, לזכות לכבוד מקיסרויות ואימפריות, אפילו להיות מעורב בפרשיית אהבה שמסעירה את ירושלים - ובתוך שנים אחדות להישכח. איך זה קורה? תשאלו את בני משפחת ולירו, המקבילה הירושלמית למשפחת רוטשילד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il