X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טעות, אתם סבורים שהילדים שלכם מבלים "הרבה יותר מדי שעות" בגלישה באינטרנט, במה שמקובל להגדירו ולכנותו כעולם הווירטואלי כאן, בהגדרה, מתחיל להיפער הפער המהותי, הבלתי ניתן לגישור, בין העולמות שלכם ושל ילדיכם מה שמוחזק בעיניכם כעולם וירטואלי הוא עבורם העולם האמיתי, הממשי, ה-עולם
▪  ▪  ▪
ה-עולם [צילום: AP]

הילדים שלכם סגורים ומסוגרים - בביתכם - בחדרים הפרטיים שלהם. יש כניסה אבל היא אסורה. זו היא ממלכת הסוד שלהם. הם לא יגלו לכם מה הם עושים שם. עם מי. וכמה. הם יודעים דברים שאילו אתם ידעתם שהם יודעים אותם, הייתם מתפלצים. אין מלה אחרת, ודאי לא בעברית, לתיאור האופן שבו הייתם מגיבים, אילו ידעתם.
בילדותי היה ספר שנקרא "לא החסידה". בספר תואר האופן שבו באים ילדים לעולם. זה היה עולם שבו כל דיבור על מין ורבייה העטה סומק עז על לחיי המורים, שהיו על תקן "מסבירים", לא פחות מאשר על לחיינו, התלמידים.
הילדים שלכם יודעים על מין יותר מכם. הרבה יותר. הם יודעים את מעשיו של החסיד בחסידה. ו- כן - גם על אלימות. ברור.
אבל הם גם נפתחים לא רק על עולם מלא באפשרויות ובגירויים מעשירים ומעצימים את אישיותם אלא גם בתופעות העלולות להעכיר ולכער אותה. דברים מלוכלכים שהעולם הרקוב מלא בהם. אבל אין דרך למנוע את חשיפתם - לא אל יופיו של העולם ולא אל כיעורו; לא אל יופי (אין סיבה למנוע זאת מהם, ההיפך - יש לעודדם לגלותו) ולא את זוהמתו.
טעות. אתם סבורים שהילדים שלכם מבלים "הרבה יותר מדי שעות" בגלישה באינטרנט, במה שמקובל להגדירו ולכנותו כעולם הווירטואלי. כאן, בהגדרה, מתחיל להיפער הפער המהותי, הבלתי ניתן לגישור, בין העולמות שלכם ושל ילדיכם. מה שמוחזק בעיניכם כעולם וירטואלי הוא עבורם העולם האמיתי, הממשי. ה- עולם. העולם הראשון. והוא לא אחת כל עולמם. וכל מה שמחוץ לו מהווה מטרד עבורם. רעשי רקע. גם אתם, הוריהם, בהעירכם להם נתפסים בעיניכם כנציגיו של עולם הולך וכלה, הולך ונעלם. אתם, דינוזאורים, לא רלוונטים לחייהם. שיקום הסמכות ההורית? הצחקתם אותם. לא בעולמם. לא בעולמם האינטרנטי, שהוא בית הספר האמיתי, המשמעותי, של חייהם.
האם אתם מיותרים? כלל לא. חכם - סליחה שאני לא זוכר את שמו - אמר פעם, כי גם המיותרים נחוצים תמיד. אינכם מיותרים, אבל בבקשה, הישארו במקומכם. הניחו אותם לנפשם, בחדרם, בבית קודשיהם, מקום שכניסתם אליו אינה מובנת מאליה. מה הם מבקשים מכם בסך הכול - לשבת בשקט. לא להפריע להם. ולהאכילם. ולכבס להם. ולשלם עבורם את החומרים הנדרשים, לממן את היציאות, את הבילויים. אבל היו שקטים, כי הם גולשים.
הילדים שלכם החריבו את העולם הישן, זה שבו אתם גדלתם ובגרתם; זה שבו אתם חיים, מנסים, לשווא, אבודים, לא נספרים, להיאחז בציפורניים כסוסות בשוליו. הם בראו לעצמם עולם חדש, מהיר, עשיר, מרתק ומאיים, מרהיב ומסוכן, רב אפשרויות, אין-סופי. ושם - במקום שכניסתם אליו נאסרת, לא אחת בתוקף, בפקודה - מקומם. שקט, הילדים גולשים.

תאריך:  11/12/2010   |   עודכן:  11/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הילדים שלכם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך נכון, לצערנו... ל"ת
ג.ק  |  12/12/10 20:10
2
כתוב מאוד יפה
ציפורה בראבי  |  16/12/10 06:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי ברעם
להלן ריכוז חומר ובו מידע יקר המרשיע את השמאל ואת הערבים ושומט את כל טענותיהם משוללות היסוד אודות גזענות בפסיקת הרבנים
עו"ד יוסי דר
ליעקב נאמן, פרקליט ממולח שיושב שנים רבות על קו התפר של הון שלטון, לא ממש מפריע - כך ניתן להעריך - שהמלחמה בשחיתות תצא לפנסיה מוקדמת או לפחות לחופשה ארוכה
יוסי אחימאיר
איש מפשר ומגשר, בוודאי בין אחים, בוודאי בין חברים לאותה תנועה    סמך על תמיכה חוצת מחנות וקבוצות, ואכן זכה לה    דב שילנסקי היה שליח ציבור למופת    עזר מאוד, כפי יכולתו, וללא מרפקים שהיה חסר, לחברים שרצה לראותם לצידו
מיקי פרי
מתברר שהשר אלי ישי מקבל תמיכה מכיוון לא צפוי    עם-זאת, לא בטוח שזו התמיכה שהוא צריך    ואם באסונות ובשריפות עסקינן, מה הקשר שלהן לתחקירים?
עו"ד משה גולדבלט
מתברר שטיפשים קיימים בכל דור ודור וכעת נמנים עליהם כל המזדעקים נגד הרבנים החתומים על המכתב לפיו על-פי ההלכה אין למכור קרקע בארץ ישראל לנוכרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il