X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשל ארה"ב התייאש מההקפאה; אבו-מאזן התייאש מהישראלים; נתניהו התייאש משניהם כך נבנה מזרח תיכון חדש ממש לנגד עינינו תשובת ביבי לאיומי אירופה וארה"ב צריכה להיות תוכנית מדינית ביטחונית חד-צדדית דוח מבקר המדינה: המדינה "בוערת" אך אין מי ש"יכבה" אותה שר התחבורה בסקוטלנד התפטר כי לא צייד את הציבור במידע על סערת השלגים - ומה אצלנו? נחשו!
▪  ▪  ▪
נתניהו, לקחת אחריות? [צילום: AP]

מוכנות המדינה לסערה
האם המדינה מוכנה לסערת הרוחות והגשמים?, לאור התוצאות - ספק רב. שיבושי תנועה קשים, באוויר, בים וביבשה. רחובות סגורים ומוצפים, אזורים מנותקים. מוקדי הצפה שחוזרים על עצמם כל שנה - ולא נותנים להם פתרון.
אבל צריכים להיות הוגנים גם בימי סער אלה, יש דברים שניתן לצפות וחייבים להתכונן ויש אירועים שהם בשליטתם של איתני הטבע, עליהם אין לאף ממשלה שליטה.
הנושא הפלשתיני
שרי העבודה, שוב משמיעים קולות של "תחזיקו אותנו" או שנעזוב, כמו שעשו פעמים רבות בעבר. מנגד, הגב' קלינטון בגיבוי הנשיא אובמה, מסתערת שוב על הצדדים בלחץ פיזי מתון, כדי להזיז במקצת את העגלה התקועה והפעם הנושא הוא הצגת גבולות קבע לשתי מדינות.
מזה שנים, שאני כותב באתר זה, כי על ממשלת ישראל, בראשות נתניהו, להפסיק את האוננות הפוליטית של פגישות וישיבות והצעות סרק שאבו-מאזן לא מוכן לקבל ונתניהו לא מוכן לתת.
הפתרון המעשי
הצגת תוכנית חד-צדדית של ישראל, תוך מתן דגש על גבולות הקבע הביטחוניים, כפי שישראל רואה אותם. כפי שממשלת ישראל מציעה כפתרון להסדר קבע. המבוססים על העיקרון שביטחון ישראל - מעל לכל חישוב פוליטי, מפלגתי, קואליציוני - וגבולות ביטחון שאין לסגת מהם, לא בהסדר ולא בלחץ ארה"ב.
הצגת קו אחיד מעין זה - בו פירוט הדרישות שלנו, לקווי יסוד, לקווי נסיגה אפשריים, להורדת ישובים ומאחזים שוליים, שאינם נכללים ונבלעים בגושים הגדולים, תוך מתן רצף טריטוריאלי למדינה פלשתינית, הוא הבסיס להסדר.
על-פי עיקרון זה צריך להמשיך ולהציג את דרישתנו ופתרוננו לירושלים כבירת ישראל. לפי הערכתי - ניתן לוותר על שכונות לווין מאוישות בפלשתינים - כדי לא לצרפם לבירת היהודים על כל הזכויות הסוציאליות והאזרחיות המתלוות לכך. כמובן, שמבחינה ביטחונית צריך לדרוש חד-משמעית, שבקעת הירדן, תהיה בשליטת ישראל, כדי למנוע רצף טריטוריאלי לקשר עם "ציר הרשע" הנוכחי או העתידי. שהרי, לא יעלה על דעת אזרח ישראלי מן השורה לאפשר זרימת נשק, מתנדבים, לוחמים, מאירן, סוריה, חיזבאללה למדינה הפלסטינאית על גבול ישראל. כנ"ל בכל הקשור לביטחון אווירי ויתר האלמנטים שבאים להגן על המדינה, המוקפת בנחשים ועקרבים המוכנים לטרוף את אזרחיה.
אם הנשיא אובמה רוצה תוכנית - על נתניהו להציג לו אותה ולעולם, כאלטרנטיבה לכל הדיונים והדיבורים שלא העלו דבר עד היום. הצגת תוכנית חד-צדדית, בשלב זה על-ידי ישראל תוריד ממנה הרבה לחצים בינלאומיים וכמובן מאידך תעורר הרבה התנגדויות ומחלוקות.
היתרון הוא בכך שיש על מה להתווכח, על מה להתפשר ולהתגמש ועל מה לומר "יהרג ובל יעבור". הצגת תוכנית על-ידי נתניהו תעמיד אותו בראש סולם של מנהיגות מעשית ותמנע מיד את כל הלחשושים הקלישאיים בנוסח "אופק מדיני", "להתניע מהלך", "יוזמה מדינית", אך בעיקר יאפשר לברק ושרידי מפלגת העבודה להישאר בקואליציה ובמהלכים הפוליטיים.
דוח מבקר המדינה
שהוכן למעשה, לפני "פיגוע הטבע ההרסני", ניבא בפועל את מה שקרה בשטח. ברור מהדוח שהממשלה על שריה וזרועותיה הרלוונטיים, כשלה בנושא תשתית הכבאות וההצלה. ואם עד עכשיו היו עדיין "ניסים", הם נשרפו בכרמל ועלו באש השמימה.
חבל, חבל מאד - שצריך לשלם "ריבי געלד", כדברי הפתגם, כדי שהממשלה תלמד שיותר זול להשקיע בזמן בהכנות מאשר לשלם ביוקר רב בחיי אדם, תקציבים אחרי קרות האסון. ומעל לכל לקחת אחריות מיניסטריאלית - זה הזמן והמקום.
לכן, עכשיו הזמן, לשיפוצים, לתיקונים ולהשקעה בעתיד, לא רק במכבי אש אלא בכל הגוף הקרוי "אמצעי הצלה לאומיים". לחזק את פיקוד העורף ולתת לו את הפיקוד על ביטחון העורף על כל שלוחותיו, כמתבקש במדינה, למודת פיגועים ומלחמות.
שר התחבורה הסקוטי התפטר בגלל שלא הכין את הציבור במידע רלוונטי לקראת סערת השלג, ששיבשה את התחבורה וחיי השגרה. אתם מתארים מצב כזה בארץ - הצחקתם את שרי הממשלה ואת השר ישי בפרט, שהם יתפטרו - מה פתאום?
יכול להיות, שבני ישראל חטאו? לפי ש"ס אין מספיק מזוזות כשרות, אוכלים שרצים ואוכלים מאכלים טמאים ולא כשרים, כי אלוהי ישראל רואה הכל, רושם ומגיש בסוף את החשבון.

תאריך:  14/12/2010   |   עודכן:  15/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצב האומה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פירמידה של אפסים
עידן סובול  |  14/12/10 12:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן לרר
סטודנט ישראלי באיטליה העוסק בייעוץ לסטודנטים המבקשים ללמוד שם, נחרד מישראלים המבקשים לעזוב כליל את ישראל ולחיות באיטליה    הוא זועק לא להשלים עם זניחת החלום הציוני, ולנסות להשפיע ולשנות
יקי אמסלם
אסון השריפה ולאחריו נזקי הסופה הם תמרור אזהרה גדול לחוסר המוכנות של ישראל מפני אסונות טבע    איום נוסף מתקרב אלינו בצעדי ענק ממעמקי האדמה, וסביר להניח כי גם הוא יקבל התייחסות רק לאחר מעשה
אביגדור ליבוביץ
אל תעבירו את הזכויות בנחלה ללא תמורה לילדים בעודכם בחיים, במקרים רבים הנחלה הינה הנכס היחידי של החקלאי, והיא הביטחון הכלכלי עבורו בעת הגיעו לגיל זקנה    בעלי הזכויות בנחלה חייבים להישאר עם היד על העליונה, כך שהם יוכלו לעשות בנחלה כרצונם בכל סיטואציה שתתפתח בהתאם לצרכיהם
אמוץ אייל
הארגון והשקט המופתי שבהם צעדו האפריקנים נתן את התחושה שמישהו משחק בהם    הם חיילים במשחק של "ארגוני זכויות אדם"    יש משהו לא טבעי בלראות 2,500 אנשים עומדים בשני טורים, לא מדברים בניהם וצועדים לפי קצב
עמוס שריג
אינני יודע אם תוקם, בסופו של דבר, ועדת חקירה ממלכתית, אבל אם תוקם חשוב שלוי יוזמן אליה: הוא מצויד ומגובה בעשרות מכתבים שנשלחו למשרד הפנים, והשר ופקידיו עשו מהם "טיירה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il