X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לי עצמי יש ביקורת על ראש הממשלה. מקננות בלב תמיהות על דרך התנהלותו, על הליך קבלת ההחלטות אצלו ובסביבתו אני בעד ביקורת, כי זה תפקידה המרכזי של התקשורת אלא שבישראל היא מונעת בהרבה מקרים ממניעים לא-טהורים. לעתים משנאה לשמה, לעתים מעויינות רגשית, לעתים מרצון להפיל בכל מחיר ראש ממשלה שמייצג את המחנה הלאומי
▪  ▪  ▪
נתניהו, החלטות שנשלפות מהמותן [צילום: AP]

הפארסה שבה "גייס" ראש הממשלה את ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-אכר, לעמוד בראש הצוות לטיפול בנפגעי השריפה בכרמל, והתפטרותה המאולצת תוך יומיים - אופיינית לדאבון הלב להתנהלותו של מר נתניהו בהזדמנויות שונות. הכינוס החפוז של מסיבת עיתונאים, הצגת "האיש הנכון במקום הנכון בזמן הנכון", ובמקרה שלנו - "האשה הנכונה", הוא דפוס התנהלות לא נכון, שחוזר על עצמו כפעם בפעם.
ראש הממשלה גייס אשת ציבור מנוסה, כינס את העיתונאים, דיבר בצדק בשיבחה של גב' פיירברג - מדוע אם כן לא נתן לה את מלוא הגיבוי והסמכויות? מדוע לא נעשתה אצלו חשיבה מוקדמת, רצינית, על המינוי ומהותו, על הסמכויות, על התקציבים?
מדוע אנשי השטח, ראש המועצה המקומית חוף כרמל, מנכ"לי משרדי הממשלה ושאר פקידים, הירשו לעצמם עד כדי כך לזלזל בראש עיריית נתניה, אפילו לביישה קבל עם ותקשורת - וכהמשך לכך גם לפגוע במעמד ראש הממשלה, במאמצים שהוא משקיע לשיקום נזקי השריפה ולהפקת לקחים לעתיד? האם מר נתניהו לא הזמין זאת על עצמו, כי לא נקט את הכלל: סוף מעשה במחשבה תחילה?
דוקא בטעויות הקטנות - וזו מסוג הטעויות הקטנות, יחסית - פוגע ראש הממשלה בעצמו ובכל עם ישראל, ומספק תחמושת קלילה ליריביו הפוליטיים, שאורבים לו מכל עבר. הללו, באופן טבעי, רוצים בנפול ממשלתו, אך לאו דוקא בגלל מחדלים-כביכול בנושאים הבוערים, שעליהם הקימו קול זעקה של צביעות, אלא כדי לאפשר קידום מהלכי נסיגה של ישראל.
כל אלה שבחרו לפני קרוב לשנתיים במר נתניהו, כדי שייכון "קיר ברזל" כנגד אויבים ואף ידידים, כדי שיצומצמו ביורוקרטיה וחסמים, וכדי "להזיז דברים", קיוו כי בסיבוב השני בתפקיד הרם, ייגמל ראש הממשלה מדפוס התגובות הלא-שקולות, שהוא לרועץ לו ולכולנו. בהתנהלות שכזו גורם בנימין נתניהו לכך שעננה-תמידית של ספקות ותהיות תכסה על כישוריו והישגיו, והם ישנם. אלה שמחפשים אותו בכל הזדמנות, מתנפלים על ניהול זה כעל מוצאי שלל רב במאבק נגדו, להשפלתו ולהפלתו.
הרוב בציבור יודע, כי אין כרגע בזירה הפוליטית תחליף עדיף למר נתניהו. אלה לבם מר עליהם עקב הטעויות "הקטנות" הללו, המיותרות, שחוזר ועושה ראש הממשלה. הן מעיבות על יכולותיו האמיתיות וסגולותיו המיוחדות, שאין כדוגמתן למכביר בשוק הפוליטי שלנו.
בראש המחפשים את ראשו של ראש הממשלה נמצאים שני כלי תקשורת, שפעם היו בלתי מפלגתיים: "מוזס-ידיעות" ו"כספית-מעריב". היום הם מאחדים כוחות במטרה אחת - להפילו מכסאו, גם במחיר אובדן היושר המקצועי-עיתונאי שלהם, וכדי לפגוע בעיתון האחר.
אותו עיתון אחר, "ישראל היום", מואשם על ידם בחד-צדדיות, על שום תמיכתו, ר"ל, בראש הממשלה. נכון, גם לעיתון זה יש אג'נדה משלו. אין הוא מסתיר אותה. עיתון זה ושני האחרים הם עיתונים מוטים, שממלאים באופן בלתי מוצהר את התפקיד שמילאו בזמנם עיתונים מפלגתיים מוצהרים כמו: "דבר", "על המשמר", ה"הצופה", "הבוקר" ו"חרות". מהם שתמכו בממשלה תמיד - ומהם שביקרו אותה בכל מקרה.
בימים האחרונים דומה שרק בדבר אחד לא האשים ידיעות אחרונות את בנימין נתניהו - בבצורת ובתעתועי מזג האוויר. פעם ביובש ובשריפות, ופעם במבול ובשטפונות. בסוף השבוע חצה העיתון עוד קו מטה במידרון האי-מקצועיות, כשהקדיש את רובו למיתקפה גסה, מגמתית, חסרת פרופורציה ושיקול-דעת, על ראש הממשלה.
במיוחד בולט הדבר בעמודי החדשות, שנהפכו מכבר לעמודי דעות. בעצם - דעה אחת. "כספית מעריב" לא נשאר מאחור, והוסיף שמן רותח על מדורת האיבה ובליל של מלים גסות, שמפליא כי נייר העיתון סבל אותן. לתשומת לב העורך החדש. אל שני הצהרונים חבר ערוץ 2. אפשר להבין את האב השכול זאב אבן-חן, ניצב בדימוס, ויש להאזין באיפוק לביקורת הקשה שבפיו (אפילו לדרישה הבלתי מתקבלת על הדעת - להעמיד את נתניהו לדין על... "פשע"). ואולם בערוץ 2 נעשה בו ובחותנו שימוש מגמתי במסווה של סקופ, בראיונות עימם, שבהם הטיחו דברים הקשים בראש הממשלה.
בערוץ 2 ובעיתונו של מוזס מככב, כידוע, יאיר לפיד. התופעה ששמה לפיד-הבן היא מוזרה - האיש, שידוע לכל כי בכוונתו לרוץ לפוליטיקה (עוד פוליטיקאי של קדנציה אחת) , זוכה לחשיפה עצומה, מתמדת, במסווה של עבודת הגשה עיתונאית. אבל כל כולו מגוייס לקמפיין האישי שלו שכבר מתנהל ושל מפלגתו-לעתיד. הבחור אינו מתאמץ להסתיר את נטייתו ללכת לפוליטיקה - אשכרה.
גם במאמרו הפוליטי במוסף השבת של "ידיעות" וגם בעצם זימון האב השכול ל"פריים-טיים" הטלוויזיוני של יום ששי, כמו הכריז יאיר לפיד: אני - אינני עוד עיתונאי, אני פוליטיקאי. פוליטיקאי בשירות עצמי ובשירות "עיתונוני".
הלה, כמו גם הקולגים שלו סימה קדמון, אורי משגב, נחום ברנע ושאר מקבלי המשכורות מנוני - הם חיילים במערכה-הנקמנית בנתניהו ובעורך "ישראל היום", על הירידה (כך יש המעריכים) של כ-25 אחוז בכמות המודעות המתפרסמות ב"עיתון של המדינה".
פתחתי ואמרתי, כי לי עצמי יש ביקורת על ראש הממשלה. מקננות בלב תמיהות על דרך התנהלותו, על הליך קבלת ההחלטות אצלו ובסביבתו, וכן על כמה מהאנשים שבחר לסובב עצמו בהם. ואוסיף: אני בעד ביקורת, כי זה תפקידה המרכזי של תקשורת חופשית במדינה דמוקרטית. אלא שבישראל היא מונעת בהרבה מקרים ממניעים לא-טהורים. לעתים משנאה לשמה, לעתים מעויינות רגשית, לעתים מרצון להפיל בכל מחיר ראש ממשלה שמייצג את המחנה הלאומי.
למגינת לבה של אותה תקשורת - אותו נתניהו, ויבורך על כך, יודע לפעמים לומר "לא" ללוחצים אותו, את הממשלה ואת המדינה, בנושאים מהותיים ביותר לעתידה.
אז דחילאק, ביבי (סליחה - ראש הממשלה), פעלת כראוי בזמן אמת, בעוד האש בכרמל לוחכת את כל הנמצא בדרכה. כך לטעמי וכך לדעת רבים. הדבר יוכח בחקירה אם וכאשר תיפתח, יהיה אופייה אשר יהיה. אבל למה, למה אתה בעצמך מקלקל לעצמך ולעם ישראל, בהחלקות קטנות ומיותרות א-לה-מרים, בהחלטות שנשלפות-מהמותן, שאתה נאלץ לחזור בך מהן כעבור זמן קצר, ואף להתבזות על כך?

תאריך:  14/12/2010   |   עודכן:  14/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משחק לידי התקשורת העוינת
תגובות  [ 30 ] מוצגות  [ 30 ]  כתוב תגובה 
1
כרמל סלע התגלה במלוע עליבותו
ירדנה  |  14/12/10 09:17
 
- רק טובה הייתה צומחת
שאול צוף  |  14/12/10 11:16
 
- ראש המכשלה,מר נתניהו הינו אדם
פלא יועץ  |  14/12/10 18:32
2
כתבת מצוין. תמשיך כך. ל"ת
ליבי  |  14/12/10 09:19
3
מעולה!!!!!!!!!! ל"ת
אבי קרן  |  14/12/10 09:31
4
גם אני לא מפרנס את ידיעות ומער ל"ת
גילי.זו מחאתי  |  14/12/10 09:59
5
טור חשוב! המשך לכתוב בנושא! ל"ת
אמתי  |  14/12/10 10:38
6
אחימאיר כנראה לא מקשיב לרדיו..
א.ל. רמת-גן  |  14/12/10 10:42
 
- אתה צודק לחלוטין .
מ.ש.31  |  14/12/10 11:21
7
למי שנמאס מהצהוב
אני ואני ואני  |  14/12/10 11:01
8
אחימאיר כותב בישראל היום
עמיקם  |  14/12/10 11:12
9
את ציפי לבני הפוגעת בעתידנו
מפ"ת 31  |  14/12/10 11:26
10
מוזס, כספית ולפיד לחקירה
ציוני חרד  |  14/12/10 11:47
11
זדון+שרותים לאויבים: המניע להפ
ישע  |  14/12/10 11:47
12
אכן. בן כספית כותב בגסות רוח
והפך מעריב לפמפלט  |  14/12/10 11:53
13
"טעויות קטנות"?
המטיב לזכור  |  14/12/10 11:55
14
חוק נגד קרטל עיתונות
עיתונאי  |  14/12/10 12:00
15
משחק בפיפי ובקקי
עידן סובול  |  14/12/10 12:08
16
ככל שיענונו כך נפרוץ....
יער דורון  |  14/12/10 13:01
17
מילים כדורבנות- פשוט איוולת ל"ת
michaliz  |  14/12/10 13:30
18
המחנה הלאומי אינו רק ב'ימין'
ערבתי  |  14/12/10 16:28
 
- מחנה השלום
דודי ד  |  14/12/10 20:28
19
משהו שמע את דליה דורנר? ל"ת
בן נאמן  |  14/12/10 20:48
20
טוני לאפן זוכרים? הבן דיטו ל"ת
חץ  |  14/12/10 21:14
21
יפה מאוד. חותם על כל מילה. ל"ת
מתרשם  |  14/12/10 21:25
22
ידיעות ומעריב
m.d  |  14/12/10 21:26
23
משל הכלב של ריבלין
נביל  |  15/12/10 04:24
24
לפיד ג'וניור לא היה מתייחס לאף
קורןנאוה טבריה  |  15/12/10 04:56
25
הפוסל במומו פוסל,אתה מגן על בי
לא צבוע  |  15/12/10 07:51
26
טעויות קורות לכולם, לא ?
machinery  |  17/12/10 20:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוריאל בן-עמי
הלקח העיקרי מהמסע אתכם לפולין הוא הידיעה שלא מחכים לנו בשום מקום אחר. יהודים משכילים או נבערים מדעת. יהודים חילוניים, דתיים או חרדים. יהודים באשר אנחנו. הידיעה שהמשך הזיכרון והחיים ולקח השואה - שייכים לכאן ורק לכאן. למדינת ישראל שצריכה לשמור על עצמה
יוני בן-מנחם
השליח מיטשל חוזר למזרח התיכון למשימת תיווך חדשה וקשה בהרבה מקודמותיה    ההערכה בעולם הערבי היא כי הפלשתינים יסרבו לחדש את "שיחות הקרבה" וידרשו כי ארצות הברית תכיר במדינה פלשתינית עצמאית שגבולותיה הם קווי 67    ככל הנראה המבוי הסתום בערוץ הישראלי פלשתיני ימשך
עו"ד אברהם פכטר
ממשל ארה"ב התייאש מההקפאה; אבו-מאזן התייאש מהישראלים; נתניהו התייאש משניהם    כך נבנה מזרח תיכון חדש ממש לנגד עינינו    תשובת ביבי לאיומי אירופה וארה"ב צריכה להיות תוכנית מדינית ביטחונית חד-צדדית    דוח מבקר המדינה: המדינה "בוערת" אך אין מי ש"יכבה" אותה    שר התחבורה בסקוטלנד התפטר כי לא צייד את הציבור במידע על סערת השלגים - ומה אצלנו? נחשו!
איתן לרר
סטודנט ישראלי באיטליה העוסק בייעוץ לסטודנטים המבקשים ללמוד שם, נחרד מישראלים המבקשים לעזוב כליל את ישראל ולחיות באיטליה    הוא זועק לא להשלים עם זניחת החלום הציוני, ולנסות להשפיע ולשנות
יקי אמסלם
אסון השריפה ולאחריו נזקי הסופה הם תמרור אזהרה גדול לחוסר המוכנות של ישראל מפני אסונות טבע    איום נוסף מתקרב אלינו בצעדי ענק ממעמקי האדמה, וסביר להניח כי גם הוא יקבל התייחסות רק לאחר מעשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il