X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
רמי מושונוב סגן מנהל בית חולים אסותא
בלוג/אתר רשימות מעקב
ב-5% מהנשים עם פטרת הנרתיק, קיימת נטייה לדלקת חוזרת מספר פעמים בשנה מומלץ ללבוש לבנים מכותנה ולסובלות מפטרת בתדירות גבוהה, מומלץ להמעיט באכילת פחמימות פשוטות המצויות בממתקים, עוגות וכדומה
▪  ▪  ▪
הקפידו על שטיפה [צילום: AP]

כמעט כל אישה מכירה את התופעה הצורבת, המגרדת, המציקה ולעיתים גם כואבת בנרתיק. שלוש מתוך ארבע נשים סובלות מבעיה של פטרת וגינאלית לפחות פעם אחת במהלך חייהן. מחצית מהנשים שסובלות מהבעיה יסבלו יותר מפעם אחת.
לרוב הנשים (90%-80%) - הזיהום בפטרת הנרתיק יהיה ללא סיבוכים והטיפול יהיה מקומי וקצר. ב-5% מהנשים עם פטרת הנרתיק, קיימת נטייה לדלקת חוזרת מספר פעמים בשנה. במקרים אלו, יש לברר מהם הגורמים המסייעים להישנות התופעה ולהימנע מהם. לעיתים יש לשקול טיפול חוזר ממושך יותר (14-10 ימי טיפול) ואף מתן טיפול מונע אנטי-פטרייתי.
למרות שכיחותה, פטרת הינה בעיה רפואית שמעט מדובר עליה. ממה היא נגרמת? כיצד ניתן למנוע ולטפל בבעיה השכיחה ביותר בקרב נשים?

המלצות לטיפול בפטרייה בנרתיק
יש לטפל בפטרייה בהתאם לחומרת התסמינים
▪  ▪  ▪

  • מומלץ ללבוש לבנים מכותנה ולא סינתטיים;
  • מומלץ להשתמש בתחבושות ותחתוניות לא מבושמות ולהחליפן בתדירות גבוהה;
  • מומלץ, כטיפול מניעתי, לשטוף את הנרתיק בסבון לשטיפה אינטימית;
  • במקרים בהם החלק החיצוני של הנרתיק מגורה ואדמומי, יש למרוח קרם אנטי פטרייתי באזור זה;
  • לסובלות מפטרת בתדירות גבוהה, מומלץ להמעיט באכילת פחמימות פשוטות המצויות בממתקים, עוגות וכדומה;
  • בזמן שימוש באנטיביוטיקה, מומלץ לצרוך מוצרים ותוספים פרוביוטיים לחיזוק אוכלוסיית החיידקים הטובים באזור הנרתיק ולעיתים אף להוסיף תרופה אנטי פטרייתית.

מה היא פטרת?

הסיבה השכיחה ביותר לזיהום בנרתיק הינה פטרייה, תופעה הנקראת גם פטרת הנרתיק. הפטרייה נמצאת בגוף באופן תמידי ומתפתחת לכדי זיהום, כאשר רמת החומציות (pH) התקינה בנרתיק משתנה.
פטרת הנרתיק הינה זיהום בעל שכיחות גבוהה בקרב נשים ואינו נחשב למחלת מין. המחלה נגרמת על-ידי פטרייה הנקראת קנדידה: Candida.
הגורמים:
גורמים המעודדים את התפתחות הפטרייה, מפרים את האיזון או מגדילים את הסיכון לכך, יכולים להיות שימוש באנטיביוטיקה, סטרס נפשי, ירידה בפעילות המערכת החיסונית, אלרגיה, שינוי ברמת החומציות בנרתיק, נשים עם סוכרתיות נמצאות בסיכון גבוה עקב שינוי בחומציות הנרתיק, עלייה ברמת הסוכר ברירית הנרתיק ומערכת חיסון ירודה, שימוש בגלולות למניעת הריון, תרופות כגון סטרואידים, מגדילים את הסיכון, חוסר אנזימי עיכול הגורם לתסיסת מזון לא מעוכל היטב במערכת העיכול וכמובן תזונה. תזונה לא בריאה, מתועשת ומעובדת, עם חומרי שימור, טעם וצבע, סוכרים ושמרים, תורמת להתפתחות פטרייה בנרתיק.
מתי זה קורה?
שכיחות הדלקת הפטרייתית עולה בתקופה הטרום-וסתית, במקביל לעליה ברמת הפרוגסטרון. הדלקת הפטרייתית אינה עוברת במגע מיני ורק לעיתים רחוקות, במצבי דלקת טורדנית חוזרת, קיימת המלצה לטיפול גם בבן הזוג.
סימפטומים:
לא כל הפרשה מצביעה בהכרח על מחלה. בנרתיק קיימת הפרשה נורמלית המורכבת בעיקר מחומצת חלב הנוצרת מתסיסה של סוכרים על-ידי חיידקי לקטובצילוס והפרשה של ריר צוואר הרחם. הפרשות נוספות מקורן במבוא הנרתיק (החלק החיצוני) מבלוטות המפרישות חומר מסכך בעיקר בשעת קיום יחסי מין. מקור נוסף להפרשה נורמלית הוא בלוטות חלב וזיעה הנמצאות בחלק החיצוני של הנרתיק (על-פני השפתיים הגדולות).
במהלך המחזור החודשי ולקראת הביוץ, מתרבה ההפרשה של ריר צוואר הרחם. תקופה זו של המחזור הנשי, מתבטאת בהתגברות הכמות והמימיות של ההפרשה הנרתיקית. ההפרשה לרוב רירית וצלולה וגורמת לגירוי, צריבה, או ריח בלתי נעים. כאשר תתבצע בדיקה מיקרוסקופית או תרבית מהפרשות אלו, הן תימצאנה תקינות וללא מאפיין זיהומי.
הסבלנות משתלמת
נשים נוטות להפסיק טיפול מייד כשהסימפטומים מעלמים - זאת אחת הסיבות שהפטרת עלולה להמשיך לחזור. יש להתמיד בטיפול חודשים לאחר היעלמות הסימפטומים. ברוב הגדול של המקרים, הטיפול בפטרייה הוא קצר לעיתים, כאשר הפטרת חוזרת בתדירות גבוהה, יש לתת טיפול ממושך אף למספר חודשים.
מניעה:
לנשים בעלות נטיה לדלקות חוזרות מספר פעמים בשנה מומלץ להשתמש בתכשירים לשטיפה אינטימית כגון: ליגיניה, פמינה, דאב סבון לשטיפה אינטימית ששומר על רמת ה-PH הנכונה בנרתיק. מומלץ לעשות זאת על בסיס יומיומי או לקראת מועדים העלולים לחולל את התופעה.

הכותב הינו סגן מנהל בית-החולים אסותא רמת החי"ל, מנהל גינקולוגיה אסותא מרכזים רפואים
תאריך:  23/12/2010   |   עודכן:  26/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל מה שרצית לדעת על פטרת וגינאלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
הארץ יוצא נגד השנאה    ידיעות אחרונות בודק את הסלידה    ובמעריב לא רוצים קרדיט על פולארד
צאלה מיינרט
התגברות החשיפה של הילדים לאירועי קיצון אלימים בתוך המשפחה, מחייבת אותנו ההורים לתפקוד אקטיבי, נוכח וקיים    לא ניתן לקיים את ההורות בשלט רחוק, אך ניתן להפוך את אותם מקרים מזוויעים, להזדמנות משמעותית לפיתוח תקשורת זורמת ומיטיבה
סופיה רון-מוריה
הח"כים החרדים מביעים דאגה למעמדה של הרבנות הראשית, הרב דרוקמן והרבצ"ר מתנגדים לחוק שנועד להגן על כבוד הרבנות הצבאית, ודובר שס טוען שהרב עובדיה בכלל תומך בגיורים בצה"ל. הפוליטיקה שמאחורי הקלעים, והתרחישים להמשך
אמנון לורד
דוח שפרסם הארכיון הלאומי האמריקני חושף את הקשרים הקרובים שבין חאג' אמין אל-חוסייני לבין מנהיגי הנאצים. המופתי קיבל הבטחה אישית מהיטלר שימונה כמנהיג פלשתין לאחר רצח יהודי הארץ
עמיאל אונגר
ניסיון הפיגוע הראשון נגד אזרחים על אדמת שוודיה מביא לחשיבה חדשה במדינה המתהדרת במסורת של נייטרליות ופתיחות    מומחה שוודי לטרור: "מתברר ששוודיה איננה אי בודד, אפילו אם היה לנו נוח לחשוב כך לפעמים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il