X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לא יתכן מצב בו נהג שפוגע בקשישה ונמלט עונשו יסתכם ב-22 חודשי מאסר, זו שערורייה. מצב בו אפקט ההרתעה מתבטל, עכב עונשים שאינם מרתיעים הוא מצב שחייב להשתנות, אדם שפגע ונמלט ממקום האירוע כשהוא מפקיר אדם, אזרח חף מפשע, להתבוסס בדמו לפעמים עד מוות ולפעמים במצב של שיתוק מוחלט, חייב לתת את הדין ובצורה מרתיעה, בצורת מאסר ארוכת שנים
▪  ▪  ▪

לפני מספר חודשים נהרג שניאור חשין ז"ל רוכב אופנים בן 43 בתאונת פגע וברח.
בינואר 2007 נהרג הולך רגל יהושע יגודייב שצעד על הכביש, נפגע על-ידי נהג צעיר, נזרק לתעלה בצד הכביש ונמצא כשהוא ללא רוח חיים.
באוגוסט 2009 ילד בן 12 שרכב על סקייטבורד ממונע ביהוד נדרס על-ידי רכב והנהגת נמלטה מהתאונה יחד עם בן זוגה תוך ניסיון לטשטש את מעורבותה בתאונה.
הילד שהונשם והורדם לא התעורר עד עצם היום הזה, איש אינו יודע כמה זמן היה מוטל על הכביש ומה היה עולה בגורלו אם הנהגת הפוגעת הייתה מזעיקה עזרה מיידית.
מקרים אלו ומאות מקרים נוספים הפכו למכת מדינה.
ככל שתאונות הדרכים נגרמות ברובן בשל הגורם "האנושי" ויש לבחון כל מקרה לגופו, הפקרת פצוע לדמם למוות, או במקרים אחרים להפוך לצמח לכל שארית חייו מהווה עבירה הקרובה לרצח.
אין לעבור לסדר היום על כך שהפצוע נעזב לנפשו ולגורלו בזירת האירוע על-ידי הנהג הפוגע.
זה זמן מה שאני דורש לשנות את חומרת הענישה ולקבוע עונשי מינימום של מאסר לתקופת ארוכות על כל עבירה של הפקרת פצוע, אי הגשת עזרה במקום ומצב בו הנהג הפוגע אינו מזעיק עזרה רפואית לטיפול מידי ומהיר.
לעיתים ההגעה המהירה היא שתקבע באם הפצוע יחיה או ימות או שהפגיעה שהיה ניתן לטפל בה בדקות הראשונות ולא טופלה תהפוך את הפצוע לנכה לכל ימי חייו.
לצערנו, במדינת ישראל רבים הרגעים של צער ויגון כתוצאה ממותם או פציעתם של חיילים צעירים שנשלחים למשימות של הגנה על המולדת.
הדעת אינה סובלת סובלנות והבנה לנהגים שנהיגתם פרועה ורשלנית ולא רק שפגעו בהולכי רגל או ברוכבי אופנים תמימים אלה, מפקירים אותם מתבוססים בדמם ובמקרים רבים גם עושים כל שאל ידם לטשטש ולהסתיר את מעורבותם בתאונה.
גזר דינו של כבוד השופט צבי גורפינקל שהטיל עונש של עשרים שנות מאסר על הנהג הפוגע במיטל אהרונסון ז"ל בתאונת הפגע וברח בתא מהווה רף חדש בענישה וראוי שאצטט מפסק הדין:
"הגיע השעה להעלות את רף הענישה ולהחמיר. מעשהו ( של הנהג הפוגע) מחייב רמת עונש גבוהה מאוד.
החמרה זו מתבקשת לנוכח ההפקרות המשתוללת בדרכים וריבוי המקרים בהם נהגים פוגעניים מותירים את קורבנותיהם מוטלים על הדרך וממהרים להסתלק מהזירה כדי להציל את עורם.
לא יתכן מצב בו נהג שפוגע בקשישה ונמלט עונשו יסתכם ב-22 חודשי מאסר, זו שערורייה. מצב בו אפקט ההרתעה מתבטל, עכב עונשים שאינם מרתיעים הוא מצב שחייב להשתנות, אדם שפגע ונמלט ממקום האירוע כשהוא מפקיר אדם, אזרח חף מפשע, להתבוסס בדמו לפעמים עד מוות ולפעמים במצב של שיתוק מוחלט כמו במקרה העצוב של אמיר בלחסן, אותו נהג חייב לתת את הדין ובצורה מרתיעה, בצורת מאסר ארוכת שנים.

הכותב הוא חבר-כנסת במפלגת קדימה
תאריך:  11/01/2011   |   עודכן:  11/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תאונות פגע וברח - הזמנה לרצח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתה בוכה
הולך רגל  |  12/01/11 21:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דניאל גיגי
ההסתה בחברה הישראלית הולכת וגוברת, ולכן אין פלא שיש קריאה לרצוח את המשנה לפרקליט המדינה. השבוע קיבלנו תזכורת מארה"ב כיצד הסתה יכולה להוביל לרצח כאשר נעשה ניסיון להתנקש בחברת הקונגרס היהודייה. שלטון החוק חייב להילחם בתופעת ההסתה
נפתלי רז
מול המתקפה מימין שהניחוח שלה, בבירור, פשיסטי, חייב המרכז-שמאל להתייצב    יש להקים מפלגת מרכז-שמאל חדשה!    המחנה הסוציאל-דמוקרטי חייב לחזור לשמש כוח מרכזי, ערכי ומשפיע בכנסת    נפתלי רז מגלה שיש התחלות משמעותיות למהלך, אך עדיין לא מפרט
הרב אליהו קאופמן
ההתקפות על אליהו ישי נובעות משנאת חרדים לשמה. ישי לא למד משגיאותיהם של חכמים חרדים ממנו, והתחנף לימין החילוני    לחרדים יזכירו תמיד שהמדינה לא הוקמה עבורם, גם לאחר שנכנסו לחטיבה הרוויזיוניסטית בהסתדרות הציונית...
מנשה בן-מאיר
את הנוסח המקורי של "לא הרמתי את קולי" כתב הכומר הפרוטסטנטי הגרמני מרטין נִימֵולֵר (שנאבק בנאציזם, נכלא, ושוחרר רק לאחר מלחמת העולם השנייה). הנוסח מצוטט לרוב, אך מקבל לאחרונה משמעות מדאיגה. מן הראוי כי נהרהר בה מחדש. אני מבקש להוסיף שורות חדשות לאזהרה הזו
קובי לירז
בדיוק כפי שזה נעשה היום, גם אז אותם ארגונים השתמשו בחסות הדמוקרטיה ובאמתלה מזויפת של "זכויות עובדים" באופן ציני, כדי להפיץ מסך כזבים שחיפה על פשעים נוראיים נגד האנושות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il