X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זעקות השבר הן קשקוש מוחלט ושקר גס וכך גם הטענות על מקארתיזם. מאידך גיסא, מחלות קשות וסופניות מזמינות את הצורך בתרופות נואשות וגם קמיעות לא יזיקו, ורשאי השמאל במצבו הנואש להיעזר אפילו באביגדור ליברמן לצורך ישועה
▪  ▪  ▪
הפגנת השמאל בת"א [צילום: AP]

ההחלטה בדבר ועדה לחקירת מקורות המימון של ארגוני זכויות האדם הפיחה חיים בשמאל הגוסס. סומק נעורים פרח בלחייה של הגווייה הפוליטית - ממש תחיית המתים!. לאחר שאיבד כמעט כל אחיזה פוליטית בציבור הישראלי והשפעתו המוסרית התאדתה ולאחר שאף מתנגדיו כבר סברו שלא מן הנימוס להמשיך ולהתעלל בגווייה והחלו לדבר בחמלה אמיתית ובנוסטלגיה על חשיבותו הרעיונית וההיסטורית. לפתע פתאום, לאחר בלותו, הייתה לשמאל עדנה ואפילו, כך מספרים בהארץ הוא הצליח להצעיד אלפי בני אדם [מאז הפגנת "ה400 אלף" ההיא צריך להיזהר מאד במס'].
למי תודה ולמי ברכה על ההתאוששות המופלאה? רבים סבורים שאת שלמי התודה וזרי הפרחים יש לשלוח ישירות לאביגדור ליברמן!. אפילו יוסי שריד מודה בכך. רק התקבלה ביזמתו ההחלטה להקים ועדת חקירה לבחינת מקורות המימון של ארגוני זכויות האדם ומיד קמה זעקה גדולה ומרה על "פשיזם" סכנה לדמוקרטיה ועוד.
צודק אורי אליצור שמבחינה עניינית זעקות השבר הן קשקוש מוחלט ושקר גס וכך גם הטענות על מקרתיזם. מאידך מחלות קשות וסופניות מזמינות את הצורך בתרופות נואשות וגם קמיעות לא יזיקו ורשאי השמאל במצבו הנואש להיעזר אפילו באביגדור ליברמן לצורך ישועה ורפואה שלמה יותר או פחות.
ליברמן לא ממש נזקק לפרחים. הוא מחשב היטב את החישובים הפוליטיים ומוכן לספוג את הסיכון שהשמאל יעבור את אחוז החסימה בבחירות הבאות [זה אפילו הכרחי לצורך המשך הפעילות] אבל מפלגתו תזכה בעוד כמה וכמה מנדטים. אצלנו, בגלל שיטת הבחירות היחסית, המאבק הוא תמיד בתוך הגושים הפוליטיים. ליברמן מכוון לבוחרי הליכוד ואילו מרצ מכוונת לעריקי השמאל שעברו לקדימה. ליברמן לא המציא את הגלגל. האם אתם זוכרים את מפלגת שינוי הליברלית של טומי לפיד שדגלה העיקרי היה האיבה לחרדים? היא בנתה בדיוק על אותה התופעה. היא לא גרעה כמובן מצביעים מהגוש הדתי, אבל בהחלט גרעה אותם מהשמאל.
הלוואי והייתי יכול לומר שאי-אפשר להיבנות רק מפחד מפני היריב הפוליטי, או מאיבה למגזרי ציבור אחרים ושמפלגה פוליטית נזקקת למצע רעיוני ולתוכן חיובי. אני חושש שכיום קביעה כזו אינה נכונה. הנה אנו עדים לשגשוגה של מפלגת קדימה שהדבר המאפיין אותה היא היעדר כל אידיאולוגיה מחייבת. כאשר הרייטינג של מפלגה נבובה אחת צונח צומחת במקומה מפלגה נבובה אחרת. זה כמו בטלוויזיה, אם הציבור ימאס ב"הישרדות" הוא לא יעבור לצפות בדרמות איכותיות ואף אחד לא ישדר לו אותן. המעבר יהיה לתוכניות עם מאפיינים דומים.
הלוואי והייתי יכול לומר שהשמאל בישראל דעך בגלל קריסת האידיאולוגיה שלו, אבל גם זו תהיה קביעה מאד לא מדויקת. עובדתית השמאל טעה בערך כפי שהימין טעה. אי-אפשר להגשים את חזון ארץ ישראל השלמה והשלום המיוחל אינו תלוי בנכונותנו לסגת. השמאל היה בנסיגה רבתי גם מפני שהמסרים שלו בלתי קליטים לחלוטין ומפני שהוא שידר לציבור שהוא מתמקד רק בזכויות הפלשתינים. ישנם גם גורמים חברתיים אובייקטיביים כמו ירידה נמשכת בהשפעתה ההיסטורית של תנועת העבודה.
השמאל הישראלי נכשל לחלוטין מפני שעבר לדבר בשפה זרה ומאחר שהוא אפילו לא התיימר למכור משהו לציבור שאליו הוא פונה. השמאל בנסיגה מפני שהוא לא מתייחס לשום צורך רגשי, כלכלי, או חברתי של הציבור הרחב. גם אלו בציבור שסבורים שזכויות אזרח הן דבר חשוב ויש לשמור על זכויות האדם של הפלשתינים לא רואים במצע זה משהו שעליהם להתלכד סביבו, ממש כפי שמפלגה שתתמקד בנושאי איכות סביבה בלבד לא תזכה להצלחה גדולה בישראל שבה לציבור יש חרדות קיומיות יותר.
השמאל אפילו לא היה מסוגל לספק לציבור יעד ראוי לשנאה, מה שבדרך כלל מהווה תחליף מצוין לאידיאולוגיה. את החרדים שונאים לא רק בשמאל והשמאל בוודאי שלא יכול להטיף לשנאת ערבים. מה שנותר לשמאל הוא האיבה למגזר הרוסי וכאן מבטאו הרוסי ומראהו החיצוני של ליברמן מסייעים. לא נותר אלא להוסיף ולשרבט כה מילים על מקורות החינוך הסובייטי שלו ועל כתב האישום הצפוי. בסופו של יום רק שנאה לזר ולאחר יכולה ללכד באמת ציבור מצביעים וקצת באיחור השמאל נזכר בנוסחה המנצחת. העובדה שכאלו הם פני הויכוח הפוליטי בישראל צריכה להעציב את כולנו אבל עם עצב אף אחד לא מנצח בחירות.

תאריך:  16/01/2011   |   עודכן:  16/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זר פרחים לליברמן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
התקוה היחידה: מפלגת "התקוה"!!! ל"ת
הניה  |  16/01/11 15:30
2
ליברמן הוא גידול ממאיר בלב האו
אליהו חיים  |  16/01/11 16:07
3
משהו שאתם לא יודעים על ליברמן
חשדנית  |  16/01/11 22:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו מאושר בזמן האחרון?    מי עוד מאושר במדינת ישראל?    מה יהיה איתנו, אלה שבחרו בו ואלה שלא, שהרי שהוא הבוס הגדול של כולנו ואנו תלויים בו?
ראובן לייב
מסעדת הבשרים הארגנטינאית "אל גאוצ'ו", שבהרצליה פיתוח, מתעלה על עצמה ומציעה לסועדיה מבחר משובח של בשרים על האש, שאינם מביישים את ארץ-מוצאם    המנצח על החגיגה - ברנרדו בלחוביץ', גסטרונום דרום-אמריקני    10 נקודות למטבח הארגנטינאי
שלמה גזית
יוזמת השלום הערבית מעלה שאלות בנושאי הריבונות הפלסטינית - שאלת הגבולות, הן ברצועת עזה והן בגדה המערבית, ושאלת סמכותה ויכולתה של מדינה פלסטינית לקיים כוח צבאי עצמאי    המסקנה של שלמה גזית: מדינה פלסטינית ריבונית - רק בעזרת מו"מ והסכמים
עו"ד יוסי דר
הפרקליטות לא תסגור את תיקיו של שר החוץ אביגדור ליברמן לאחר שטיגנה אותו במשך כעשר שנים    בעניינם של אנשים מסוגו, הפרקליטות ובית המשפט מהווים מערכת צדק אחת עם גורל משותף    גם התקשורת לא תאפשר תוצאה אחרת מאשר ליברמן בכתום
אברהם שרון
אני מביט בעיניו של משה קצב. הוא מביט בי. מה אומרות עיניו, עכשיו, כאשר אני, כמוכם, יודע על אודותיו מה שנסתר מעינינו ומידיעתנו שנים רבות כ"כ? האם יש ניצוץ אפל ושטני בעיניו של מי שהורשע בפשע שאין למחול עליו?    שאלות בטרם מה שנראה ככניסתו הכמעט ודאית של מי שהיה נשיא המדינה לכלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il