X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הבעיה העיקרית בקביעת עוצמת התאורה הנדרשת לצמח שגדל בבית, מקורה בכך שרגישות עינינו לאור שונה משל הצמחים גיא קוסובסקי, מנכ"ל קבוצת שאב-רב, מספק עבורכם מספר עובדות על גידול עציצים בבית ועל התאורה הנדרשת לצמיחתם
▪  ▪  ▪
חשיפה ארוכה [צילום: יח"צ]
[צילום: יח"צ]

היום, כבר לא חייבים בית פרטי עם גינה גדולה כדי לגדל גן פרחוני וירוק. מרפסת קטנה מספיקה, ובהעדר מרפסת הנה מספר טיפים לגידול נכון והתאמת תאורה נבונה וחסכונית לעציצים בבית.
כאשר מדברים על השפעת האור על הצמחים חשוב להתייחס לשלושה מדדים עיקריים: סוג האור, עוצמת האור ומשך ההארה. מומחים טוענים כי האור הטבעי הוא האור המועדף על הצמחים משום שהוא מכיל את המרכיבים החיוניים לתהליך הפוטוסינתזה. אך גם כשמדובר בתאורה מלאכותית, משך ההארה האופטימלי ינוע בין 16-8 שעות, תלוי בעצמת ההארה. ככל שעצמת ההארה תהייה נמוכה יותר כך יזדקק הצמח לחשיפה ארוכה יותר למקור האור.
מדוע אנו חוסכים בתאורה לעציצים?
הבעיה העיקרית בקביעת עוצמת התאורה הנדרשת לצמח שגודל בבית, מקורה בכך שרגישות עיננו לאור שונה משל הצמחים. בעוד הצמח קולט בעיקר את הצבעים הכחולים והאדומים ודוחה את הצבע הירוק, עין האדם רגישה יותר לצבע הירוק. הבדלים נמצאים גם בעוצמות אור הנדרשות למשימות השונות בין בני האדם לצמחים. העין האנושית יכולה להסתפק בעוצמות אור נמוכות לביצוע מלאכות שונות.
עוצמות האור לעציצים בבית:
עוצמת האור בתוך הבית שונה במובהק מעוצמת האור מחוץ לה. כאשר בחוץ עוצמות האור אליה חשופים צמחי הגינה גבוהה במיוחד, בתוך הבית עוצמת האור יכולה להיות נמוכה בהרבה ועדיין לספק את כמות האור הנדרשת לצמח. הבדלים גדולים קיימים בין פנים הבית לבין מקומות בסמיכות לחלון. יש הבדלים ברורים בין פינה הקרובה לחלון צפוני שיהיה חשוך יחסית בשעות היום לבין פינה הסמוכה לחלון דרומי שהינה הרבה יותר מוארת.
איך אפשר להתגבר על מחסור באור בבית?
צמחי בית הם צמחים שדרישתם הטבעית לאור נמוכה מצמחי גינה. אך למרות זאת עדין כמויות האור המצויות בבתים, לרוב לא תמיד עונה על הדרישות. כאשר מבחינים במוצקת הצמח יש להעבירו למקום מאור יותר. אם הצמח היה במרחק של מטר מהחלון יש להעבירו ממש ליד החלון. אם הוא היה ליד חלון צפוני כדאי למקמו מחדש ליד חלון מזרחי/מערבי. במידה והיה ליד חלון דרומי ולא שרד יש לבדוק אם התריסים/וילונות פתוחים.
אם מקור האור הטבעי בבית איננו מספיק לגידול הצמח אפשר להוסיף תאורה מלאכותית ולחילופין לחפש צמחים עמידים יותר לתנאי הגידול. אם משתמשים בנורת ליבון, אז נורה בעוצמה של 100 וואט אשר מדליקים בזמן הדימדומים תוסיף לא רק אור חיוני לצמחים אלא גם תשמש כתאורה ש"קוראת להכנס הביתה" באזור החלון הפונה החוצה. אלו המשתמשים בתאורה פלרוסנטית, יש לתכנן את פינת הגידול כך שעל כל 30 סמ"ר נופל אור בעוצמה של 15-20 וואט בשוק קיימות היום מערכות להולכת אור טבעי לבתים, אשר מחדירות את אור השמש לחללים חשוכים בבית ללא צורך בחשמל.

הכותב הוא מנכ"ל קבוצת שאב-רב המשווקת את מערכת סולה-טיוב בישראל, מערכת להולכת אור טבעי.
תאריך:  19/01/2011   |   עודכן:  19/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עובדות על גידול עציצים בבית והתאורה הנדרשת להם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תאורה לצמחים
האור  |  19/01/11 12:47
2
פירסומת במסווה של מאמר ל"ת
גרעפס  |  19/01/11 14:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד מרחב
שנים ארוכות לא הצליח השמאל להוציא אל הרחובות מפגינים רבים כל כך. פעילים ב'נוער העובד והלומד' לצד חברי הנוער הקומוניסטי מנצרת, פעילי מרצ וצעירי 'השומר הצעיר' עם אנשי חד"ש ואנשי 'האגודה לזכויות האזרח', 'גוש שלום' ו'שלום עכשיו' יחד. והרבה, הרבה צעירים
אורן פרסיקו
הקרב על כספי הפרסום הממשלתי: חברי ועדת הכספים דחו בקשה של הרשות לניירות ערך לצמצם את ההודעות המתפרסמות בעיתונות המודפסת. איגוד החברות הציבוריות: "השתדלנים של העיתונות עשו עבודה יפה"
איתמר לוין
מדור "שיפוט מהיר" תפס הפעם על-חם את שופטי בית המשפט העליון מאחרים להגיע לדיון, אך לא טורחים לומר מילה של התנצלות או הסבר לשורת עורכי הדין, שחיכו בסבלנות. טוב, אולי לעורכי הדין לא היה איכפת במיוחד; הם הרי מקבלים שכר לפי שעה
אבנר יארק
האם כל פעם שהאף נוזל מדובר בשפעת? האם גם כשאין חום, אך יש רעידות בגוף זו הצטננות? ואם רק משתעלים    מה מבדיל בין שפעת לבין הצטננות?
ד"ר נמרוד פרידמן
בסין רוצים להגדיל את העיניים, בברזיל להתפיח ישבנים ואילו בישראל ובמערב אירופה מעדיפים כמה שיותר טבעי וכמה שפחות הליכים ניתוחיים בבקשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il