X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איש-איש ומעמדו, איש-איש ותרבותו, איש-איש והונו או חובו – איש-איש וכעסו על כאב הלוחץ לו. זו בדיוק הסיבה שאי-אפשר להוציא המונים לרחובות יש צורך בתחליף ליציאה המיתולוגית לרחובות ו/או לפייסבוק המודרני מזעקת יחידים לקול נשמע ברמה
▪  ▪  ▪
עת לשלב מחאות [צילום: איגוד העובדים הסוציאליים]

אחת התהיות הבלתי פתירה זה זמן רב בישראל היא – אי-יציאתם של ההמונים לרחובות למרות חוסר הנחת, בלשון המעטה, מהרבה ממהלכי השלטון. אם פעם עוד מותר היה לחלום על שינוי (מוטי אשכנזי), ואם הפגנות 400,000 בכיכר מלכי ישראל נתנו תקווה שנגוזה כאשר הכיכר החליפה תקופה לכיכר רבין של היום – אין ספק שהפייסבוק אולי טוב למצרים אבל לא יצלח בישראל.
התרוצים כבר הפכו לאקסיומה, והבעירה בדמו של כל נושם רעלים כאלה ואחרים הנפלטים כגזירות כלכליות, כאותות שחיתות וכדומה, דועכת רגע לפני ביצוע המהלך הראשון שסיפר עליו אותו סיני זקן: "כל צעדה מתחילה בצעד קטן קדימה".
כבר זמן רב שמחפשים, לא מעטים, מוצא לתסכול הבלתי מתאחה ושאינו נותן מרגוע ולו לרגע: "מדוע לעזאזל אין אפשרות להוציא מחאה המונית אמיתית בישראל למחות על עוולות שהן לפעמים נוראיות ובלתי נסבלות?!". ההסברים המלומדים לאי-ההיענות של הציבור לתמוך במאבקים חברתיים, חוצים תחומי פילוסופיה, פסיכולוגיה, תרבות, ומה לא? "אין לי זמן... אני עובד... יש לי בדיוק משהו חשוב בתאריך הזה...". ככה אי-אפשר לבנות מדינה.
רבים אומנם מחפשים אוכל בפחי הזבל, אבל בסוכנויות הרכב - קונים אוטו חדש. התורים לבתי התמחוי ארוכים, אבל במסעדות הפאר אין מקום ללא הזמנה מראש. זוגות צעירים אינם יכולים לרכוש דירה, אבל מגדלי דירות, בעיקר לתושבי חוץ, צצים כפטריות אחר הגשם. רוב העובדים משתכרים בסביבות שכר המינימום, אבל תמיד עוקפת אותנו "מרצדס" או "ב.מ.וו".
לאחד היושב בפנטהאוז מפואר עם צלחת קוויאר לפניו – נמאס מהקשיים הביורוקרטיים במשרדי ההנדסה. למי שנמצא בפריפריה, מובטל מכורח הנסיבות – נמאס מאי-בניית מפעלים באזור מגוריו. לזוגות הצעירים כואב עד זעם שאין בשוק דירות זולות. לאקדמאים נמאס שאין מקומות עבודה בהתאם להשכלתם. לחסרי תואר נמאס שלכל משרה מבקשים מהם להציג תואר. למעוטי היכולת אין כסף למימון התחבורה הציבורית. לבעלי האמצעים במעמד הבינוני נמאס שאין תחבורה ציבורית זמינה לכל מקום.
אבל לכולם מכנה משותף אחד. כל אחד, איש-איש ומעמדו, איש-איש ותרבותו, איש-איש והונו או חובו – איש-איש וכעסו על כאב הלוחץ לו. זו בדיוק הסיבה שאי-אפשר להוציא המונים לרחובות, אפילו מעלים את מחירי הדלק. כי תמיד יהיו כאלה שזה לא ה"אישיו" שלהם, או מנגד, אחרים שאין להם בכלל רכב.
למעשה, אין אף אחד שמוכן לומר בפה מלא שטוב לחיות במדינה הזו, ואם שומעים קולות שמחה כאלה – יהיה זה רק ברגע של נחת בחיק המשפחה האוהבת או אירוע משמח אחר, בטח כשהבטן מלאה מכל טוב, ולא ברגע שהבטן "מלאה" על הגזירה הכלכלית החדשה, השחיתות החדשה שהתגלתה – וכעס אמיתי כאשר נזקקים לשירות הציבורי ו/או הפרטי שהשלטון המרכזי שלל מאיתנו.
המהפכה הפרטית שלך
האסימון נפל לי, ואני מחייג אליכם: "צריך להרים בישראל מחאה אמיתית, גם בלי לצאת לרחובות". אז מה עושים? כאן אינני רוצה ליפול למלכודת שאת הדבק המתוק המרפד את הכניסה אליה – תיארתי רק לפני רגע. אתן ליצירתיות של כל אחד מכם לתכנן מהפכה פרטית משלו. אשאיר לכל גוף וקבוצת חברים מאוחדת ומגובשת ברעיון השינוי שלה, לפרסמו לציבור.
הרעיון הפרטי של יחידים, חייב להצטרף לקול האג'נדות של הקבוצות, ולהתווסף כגדוד לאוגדות ההמונים המבקשים לצאת מהמחנק העוטף אותם. במילים פשוטות יותר: יש לאגד התוססים לצאת לרחובות, עם המבקשים שינוי פוליטי בקלפי, יחד עם המאמינים בשינוי דרך הבעת דעות חדשות של קבוצות הומוגניות, וכו' וכו' – עד שהזעקה הכללית של כלי הנגינה הבודדים תצטרף לתזמורת גדולה אחת שיחד תשמיע קול גדול, עם הרבה כלים אבל הרמוני וברור: נמאס מהקיים, מושחתים, נמאסתם! החוצה! מבקשים שינוי שיטת הממשל, תרבות שלטון ללא העדפת מגזרים כוחניים, וקדימה להחלפת הדיסק הישראלי השחוק של תרדמת הרסנית.
הכל תלוי ברצון האזרחים במדינת ישראל לנפץ מיתוס מאוס אחד בולט: מלחמות אחים. אם נחליט ששינוי חייב לקרות, ונחליט שאת המקלות נניח בצד ולא נכניסם לגלגלים המנסים להניע ולהתניע את רצון העם על מגזריו ושאיפותיו השונות – להכרזת עצמאות מודרנית חדשה - אזי הגענו לימות המשיח... גם אם יתמהמה.

תאריך:  13/02/2011   |   עודכן:  14/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוצים שינוי? כנסו לתדלק
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
לשריף.
מהפך 77  |  14/02/11 15:32
2
קום התנערה עם חלכה
יוא"ב  |  14/02/11 21:51
3
מאמר כבד ורציני
נסים גבאי  |  14/02/11 21:55
4
ליצנים. קאובואים פורים אתה יוד
מהפך 77  |  15/02/11 06:51
 
- תשמע טמבל
נסים גבאי  |  15/02/11 08:01
5
נעצר בכיר ברשות המיסים
נסים גבאי  |  15/02/11 13:43
6
מתווה דרך
מהפך 77  |  15/02/11 21:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אבנרי
הצונאמי המתרחש אצל שכנתנו, מצרים, נראה בישראל כאסון-טבע מפחיד, ולא כפי שהוא: הזדמנות נהדרת לכרות ברית עם העם המצרי    אובמה - יתמוך בהנהגת דמוקרטיה מצרית, כפי שליבו יאמר לו בלי ספק, או שמא ישעה לעצתם של ה"מומחים", והישראלים בכללם, שיגידו לו לסמוך על דיקטטורה צבאית?
עמוס שריג
הליכתו של מובארק איננה אבדה כל-כך גדולה - לא לעמו ולא למדינת ישראל    הוא לא עודד את השלום עימנו, אדרבה, מבחינתו "שלום קר" עם ישראלי הוא מצב אידיאלי ביותר    נקווה שהליכתו והליכת נשיא תוניסיה בן-עלי היא בבחינת סנוניות המבשרות את בוא האביב למזרח התיכון    אינשאללה
פסח רויטמן
פסגות חדשות של צביעות נכבשו עם פרשת קרקעות יואב גלנט וביטול מינויו כרמטכ"ל הבא    התנהלות בית הדין הגבוה לצדק, מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מונעת מאינטרסים בלבד ולא מתוך כנות ויושר
נרי אבנרי
ציפי לבני, האישה שאתה חפץ במנהיגותה, מפחדת ממך. אלמלא פחדה, הייתה אומרת לך את האמת: היא נגד כניעה לחוטפי גלעד שליט. עובדה! היא הצביעה בעד עסקת גולדווסר ורגב, וזה אחרי שהצביעה נגד עסקת טננבאום. אתה מבולבל? אנחנו לא
איתן קלינסקי
כל עץ של הקרן הקיימת לישראל על אדמת הכפר אל-עראקיב הוא אות קין על מצחה של מדיניות ההתנכלות לשליש מתושבי הנגב, המבקשים לחיות את חייהם כאזרחים במדינת ישראל על כחמישה אחוזים משטחו של הנגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il