לאחרונה פרסם אחד השבועונים החרדיים ראיון-כתבה עם אדם בשם ישראל מאיר גבאי. האיש הוא פעיל לשמירת קברי ישראל וצדיקים בחבר העמים, בעיקר באוקראינה. במסגרת פעולתו הברוכה הזו, החליט הלה לקפוץ ולבקר בקברי צדיקים יהודים ב...אירן! אינני חושב שמיוזמתו שלו עלה העניין, אך לא אכנס לקונספירציות. לאיש יש דרכון צרפתי, שבאמצעותו ניסה להיכנס לארץ זו. לאחר שסורב, השתדל עבורו פעיל יהודי מקומי מאירן, וההיתר אומנם ניתן. בליווי ממלכתי ביקר האיש היכן שרצה, ובראש ובראשונה בקברי מרדכי היהודי ואסתר המלכה, קברים המוחזקים באירן כאתר ממלכתי מוגן.
אין ספק שזוהי מציאות מאירת-עיניים, באפלת היחסים בין אירן לבין ישראל, ולגורמים יהודים מהשורה. אך הנה השבועון החרדי, ובמיוחד המבקר, לא הקרינו מן האור הזה לאפלה, ולא החלו לטוות כיוון חדש ליחסים בין הצדדים. איפכא מיסתברא - במקום הכרת הטוב, באה הכרת הרע.
כחיקוי לאומני של שאר העיתונאים הישראלים המבקרים באירן, הלך גם הוא ומצא רק את הנקודות השליליות. הוא סיפר שם, בין השאר, על "שמירה צמודה" שהוענקה לו, על חוסר האפשרות לפגוש את יהודי אירן, ועל אנשים באירן הטוענים שמרדכי ואסתר אחראים לרצח יותר מ-70,000 אירנים.
כל בר-דעת מבין שזר כמותו זקוק ל"שמירה צמודה", וזאת לא לשלילה אלא לביטחונו האישי, במיוחד בשל חזותו החרדית. אם היה חכם, היה יוצר יחסים מעין-דיפלומטיים כאלה, שבפעם הבאה היה לא רק מבקר את יהודי אירן אלא מהווה גם גשר לשלום מתמשך.
ובאשר לפולמוס על מרדכי ואסתר, הרי שרק בדורות האחרונים החלו הציונים לנצל את התנ"ך ללאומיותם, וכתוצאה מכך החלה גם תגובת הנגד הערבית והמוסלמית. קברים יהודיים, שפעם הערבים והמוסלמים קידשו אותם, הפכו לסלע מחלוקת, עד הרס מוחלט. כנגד הציונים הטוענים לזכות כיבוש כצאצאי היהודים הקדמונים, העלה הח"כ לשעבר ד"ר
עזמי בשארה את הרעיון שהפלסטינים הם צאצאי הפלשתים הקדמונים. לכן, לא פלא שהקונפליקט האירני-ציוני הופך את מרדכי ואסתר ל"אויבי העם האירני".
חבל רק שמי שקורא לעצמו רב, נותן לגיטימציה להתגרות ציונית זו, ואינו חושב מה יקרה לשתדלן היהודי ולחבריו היהודים באירן ביום המחרת, כאשר באירן יקראו את הראיון המתסיס איתו בשבועון החרדי...