X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זאב גולדשטיין מנכ"ל ארקום מערכות ממוחשבות בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שר האוצר יובל שטייניץ ואני ואתם חיים ככל הנראה במדינות שונות שוטרי ישראל עוברים עבירות - אז מה הפלא שיש רצח ברחובות, אלימות ושאר מרעין בישין? פתרון פשוט למצב הפשיעה בארץ - אנשי אכיפת מס בצמתים
▪  ▪  ▪
שר האוצר יובל שטייניץ. איפה הוא חי? [צילום: פלאש 90]

בשבוע שעבר השתתפתי בכינוס הכלכלי בחיפה לציון 90 שנה ללשכת המסחר. הכינוס היה מרשים, ממול למקום האירוע התקיימה הפגנה די רועשת ודי גדולה, בכניסה התארכו התורים לקבלת כרטיס עם פירוט מקום הישיבה ובלובי התחככו זה בזה באי הכינוס.
לאחר דברי הלל רבים לעיר, לראש העיר ולמי לא בעצם - שלמרביתם אני משער שהדברים הגיעו בצדק בשל פועלם, הגיע תור שר האוצר לעלות לבמה, כרגיל קשרו לו כתרים ודברי שבח, שלמשמעם שאלתי את עצמי האם אני במקום הנכון ולא התבלבלתי בכינוס, או אולי התבלבלתי במדינה... לפי הדברים ששמעתי, ואינני סובל במיוחד מחוסר הבנת הנשמע, הייתי משוכנע שאני במדינה בה המדינה מעודדת ומטפחת את הפריפריה, במדינה בה שר האוצר ער למכאובי אזרחיו, אבל כאן - מעבר למדושנות העונג ולקלישאות שכבר באמת לא היו משעשעות - קיבלתי את הרושם כי אנחנו באמת חיים ככל הנראה במדינות שונות.
באותה מדינה בה שר האוצר מספר על הישגיו והישגי הממשלה בה הוא חבר בכיר, בה בעת ובדיוק באותו זמן יצאה גזירה נגד קשישי אותו עם, וכאלה כזכור לי לא חסר. באותו ערב שודרה כתבה בחדשות על הסבתא האומללה שלא יכולה לקנות מתנה לנכד (מותרות ממש) אבל תרופות ואוכל - ברמה המינימליסטית? אלה ההישגים ששר האוצר כל-כך מתהדר בהם?
ליבת התוכנית הכלכלית אליבא דשר האוצר אומרת כי העתיד הוא החשוב (ואני מסכים בכל לבי), והוא משפיע על ההווה אפילו יותר מההווה בעצמו (מילים כדרבנות), אבל בחוץ עמדו אנשים רעבים, שההווה, ולבטח שהעתיד, לא ממש נמצאים אצלם בראש סולם העדיפויות אלא הארוחה הבאה.
באותה מדינה שאזרחיה (ולאו-דווקא ענייה) רעבים, מושפלים ומתוסכלים, יש חבורה שלא ממש חיה את "הצלחות" התוכנית הכלכלית. חבורה זו חיה בפלנטה אחרת, אך תובעת מהאזרחים לשמש לה כשטיח לדרוך עליו למען לא ילכלכו את סוליות נעליהם באבק המדרכות.
מה מקומם יותר מאשר לשמוע באוזן אחת תשבחות וגיבובי מליצות וסיפורי מעשיות על תוכניות כלכליות והצלחותיהן, ובאוזן השנייה ובאף לחוש את ריח הסירחון הנובע מהסיאוב ומעיוות המערכות.

לסיום: תופינים

מצב הפשיעה בארץ כבר חצה כל גבול - על כך אין מחלוקת. סיבות יש למכביר, חלקן מוצדקות וחלקן פשוט שטויות, אז הנה לכם הצעה ל"מחזה" - בנוסעך בכביש הסתכל מדי פעם ימינה ומדי פעם גם שמאלה והצץ (כן כן הצץ) לתוך מכוניות הנוסעות לצידך בכביש (המלצה - אל תסתכל לתוך הטרנטות, הסתכל לתוך מכוניות הפאר והיוקרה) ומה תראה? בחלקן נוהג איש בגיל העמידה אשר בזכות פועלו והישגיו ביסס מעמד כלכלי המאפשר לו להחזיק ברכב יוקרה שכזה, ובחלקן (הגדול יותר, כך נדמה לי) יושב "ילד" אשר בכל קנה-מידה לא ממש מובן איך הגיע לרכב שכזה, ואת השאר אני מניח שאין צורך לתאר...
זה הסימפטום, ומה הפתרון? פשוט. בצמתים מוגדרים ובכבישים לצוות שוטר ואיש אכיפת מס לביקורת.
- "של מי האוטו, אדוני?"
- "איך ומאיפה רכשת לעצמך כזה אוטו אדוני?"
ברור שמרבית רכבים אלו ימצאו את דרכם למגרש ההחרמות, מה שעבד כל-כך טוב על אלקפונה בטח יעבוד לפחות באותה יעילות על יקירינו העבריינים, והרכב זו רק נקודת הכניסה. דירות יוקרה ושאר סממני פאר יעשו את אותה עבודה.
אגב, חלקם יטענו ביום-יום על היותם מובטלים או על היותם שכירים מסכנים באיזו מסגרייה - כאן השאלה חזקה שבעתיים מבחינת האפקטיביות שלה.
אז הנה לנו מרשם שלא ממש נוסה (ומעניין מדוע?).

מדינת חוק או רפובליקת בננות?

מי מאיתנו לא יודע כמה מסוכן ואסור לדבר בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה? מי מאיתנו לא יודע כמה אסור לנסוע ללא איתות בפנייה או בנתיב השמאלי שלא לצורך? חלקנו אפילו נתפס ושילם על כך ביוקר - ובצדק! אבל כאשר מי שממונה על האכיפה מרשה לעצמו לעשות בדיוק את אותן עבירות, ועוד לדעת בבטחה שחבריו יגנו עליו במקרה של תלונה - זה כבר בלתי נסבל. השבוע החלטתי לרכז עניין בנושא, כל השנה אני מצלם את מוקד המשטרה ומדווח על עבריינות שוטרים, אך הפעם החלטתי לבחון עד כמה העניין באמת חמור ולא סתם עוד תחושה. אז ככה (וכל זאת בשבוע אחד):
  • כביש 6 לכיוון צפון: אני נוסע אחרי רכב שירות משטרתי (רכב לבן עם מספר אדום) בו נהג קצין ולידו ישבה קצינה (פרטי הרכב ומספר הרישוי הועברו למוקד 100). הרכב נסע בנתיב השמאלי (מתוך 3) במשך כרבע שעה במהירות של כ-90 קמ"ש. לא הועילו כל ההבהובים והסימנים - הנהג פשוט התעלם. כאשר התאפשר לי לעבור לנתיב האמצעי התבררה התמונה - שני הקצינים היו טרודים מאוד בשיחה טלפונית בנייד תוך כדי שהם אוחזים את הטלפון ביד - כמובן ללא דיבורית, מעניין מה היה אילו היה המצב הפוך? ניסיתי למשוך את תשומת ליבם בצפירות ורק אחרי זמן ממושך הם שמו לב (האמת, רק מהבעת פניהם שווה היה אפילו לשלם על כרטיס למופע הזה), אבל אז הגדיל מר קצין נהג לעשות - לא רק שלא הוריד את הטלפון אלא תוך כדי המשך שיחה "חתך" ימינה שלושה נתיבים על-מנת לעצור בשולי הכביש ולהמשיך בשיחה - נהדר ממש, לא?
  • המקום - רחוב יהודית במרכז תל אביב: רחוב צר ועמוס מאוד, במרכזו כיכר. ניידת משטרה חונה חציה על המדרכה וחציה על הכביש, חוסמת ומפריעה לתנועה. כאזרח מן השורה, מיד נכמרו רחמיי על המסכנים שקרה להם אסון והמשטרה באה לטפל בהם. מאחר שלא ניתן היה כל-כך להמשיך בנסיעה, הבטתי סביבי ומצאתי את האומללים - בית-קפה מעברו השני של הכיכר, שם בחרו שני שוטרינו הגיבורים לעשות הפסקת-קפה ביום שמש אביבי (לאחר שהחלטתי לעבור ועצרתי על-מנת לשאול אותם לפשר הדבר, קיבלתי תגובה שלא ראוי לצטט אותה).
  • המקום - כביש 2 (כביש החוף) ליד כפר שמריהו: שוטר רכוב על אופנוע משטרתי עסוק בדיבור במכשיר הקשר, כאשר בידו האחת נוהג ובידו השנייה מחזיק את המיקרופון. ניסיתי להסב את תשומת ליבו אך אוי לה לבושה - הוא פשוט ברח.
וכאלה מקרים ברוך השם לא חסר וכולנו עדים להם יום-יום, החל בשוטר הנוסע במהירות מופרזת, פניות ללא איתות, שיחה בטלפון סלולרי, היטפלות וכולי וכולי. במדינה שזאת משטרתה, אל יתפלא מישהו על רמת פשיעה גבוהה, רצח ברחובות, אלימות ושאר מרעין בישין. יודגש כי לא כל השוטרים כאלה, יש, ורבים, שהם נכס אמיתי למשטרה, ותענוג ממש להיעצר על ידם לביקורת או לבדיקת רשיונות, הם מנומסים, נחמדים ומבינים את "נפש" האזרח. אולי צריך לבחון מעט טוב יותר מי מגויס למשטרה ולוודא כי גם לאחר הבנת עוצמת הכוח, רמת שיכרון העוצמה לא תעביר את אותם שוטרים על דעתם.

תאריך:  07/03/2011   |   עודכן:  07/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעשייה כלכלית, פשיעה משטרתית ומרשם לרפואה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה למאמר
עליזה ששון  |  8/03/11 09:32
2
כמה אתה צודק....!!!!!
aviva afoon  |  8/03/11 12:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
ביתו של יעקב אבינו עלה על שרטון של שנאת אב לאם - לאה - ולסכסוכים קשים בין הבנים    לאה, אחת מארבע האימהות שלנו, הייתה אישה שסבלה דחייה קשה    כל אישה ראויה לאהבה    לכבוד יום האישה הבינלאומי שיחול מחר, 8 במרס
בלפור חקק
אירוע מחווה לשירת חייו של המשורר יצחק גנוז עם צאת ספרו החדש "נוכח הארץ ומלואה". גנוז הגיע לפלנטה שלנו כשליח להעביר את רוח הזמנים ההם, את דיוקן הדמויות שעיצבו דור שלם. הוא מבטא את הזהות החדשה בארץ המובטחת, אך אינו מתכחש לזהות הישנה של הגולה. בכל מהותו הוא משורר של דו-שורש. הוא חי את ייסורי השורשים הכפולים, ואינו מוותר על השורשים הישנים
אורה עריף כץ
מאבק העובדים הסוציאליים הוא אחד הצודקים ביותר שהיו במקומותינו בשנים האחרונות    מאבק מוצדק נגד אטימות וזילות המקצוע    פעם הייתי, גם אני, עובדת סוציאלית לקשישים; אשתף אתכם בזכרונותיי מה זה להיות עובדת סוציאלית
דודו אלהרר
חופש הביטוי של הימין עבר את הגבול אליבא דעוזי בנזימן, העורך הראשי של "העין השביעית"    בצר לו, הוא מגייס את הקומוניזם של סטאלין ואת הסנאטור מקארתי וגם מרבין אינו מניח ידו    סליחה?! אסור לי לחשוב ולהביע את המחשבה שח"כ חנין זועבי היא בוגדת וכמוה יוסי ביילין בוגד יחד עם כל כנופיות אוסלו וז'נבה?
אהוד גרנד
בתאריך זה תעלה פעם נוספת להצבעה בכנסת ישראל ההצעה לבדיקת המימון של ארגונים בארץ    כדי להגן על עצמנו, אנחנו חייבים לחשוף את מקורות המימון של כל הארגונים שפועלים כשליחי גופים זרים בתוכנו    "רעננים" - תנועת צעירי הציונות הדתית, החליטה להזכיר בעזרת הציבור לח"כים את תפקידם האמיתי - להגן על חיילי צה"ל, ופתחה "עצומת פייסבוק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il