X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
60 שנה אנו הנשים לא מודות בכך שכל ממשלות ישראל בגדו בנו כשאיפשרו לפלגים הדתיים לעצב את קווי היסוד חתימת מדינות המזה"ת על אמנה להפרדת הדת מהמדינה - רק כך תוכל הדת בישראל, ברשות הפלשתינית ובכל מדינה ערבית, להתפתח יפה כמו בארה"ב, מבלי להלך אימים נצחית על הדמוקרטיה ועלינו הנשים
▪  ▪  ▪
הגיע הזמן למהפכה

בכל שנה מצוין יום האישה הבינלאומי בישראל בהתבוננות פנימית ובתהייה מתמשכת מדוע נשים בישראל חיות בחוסר ביטחון אישי, מעמדי, תעסוקתי וחברתי, וכיצד ניתן להסביר את התעלמות המדינה מהפערים המנציחים את מעמדנו הנחות.
אולי לא במקרה תופס אותנו השנה יום האישה בעיתוי מושלם בו אנו בעין הסערה המתחוללת סביבנו במזרח התיכון ומחייבת אותנו לראשונה להפסיק לחפש תשובות רק מתחת לפנס השכונתי, להרים את מבטנו ולבחון את מצב הנשים בישראל מנקודת המבט של מעוף הציפור, בהקשר הרחב כנשים החיות במדינות שאין בהן הפרדת הדת מהמדינה. ההתפשטות המהירה של התקוממויות אזרחיות בדרישה לכינון משטר דמוקרטיה בכל רחבי המזרח התיכון מאלצת גם אותנו להביט במראה ולשאול בכנות את עצמנו האם אנחנו שונים מהם בהרבה? האם באמת יש אצלנו "דמוקרטיה" או אולי הגיעה העת להודות על האמת, שאנחנו רק משחקים במשחקי "נדמה לי" כשבפועל מדינת ישראל עוטה תחפושת פורימית הנחזית להיראות "דמוקרטית" בעוד תוכה ותוכנה מעוצבים כמלאכת מחשבת מדויקת, להבטחת שליטת הדת במדינה, באופן דומה מאוד למשטרים הדתיים הלכתיים המכתיבים את סדרי הממשל אצל שכנותינו.
אנחנו והערבים - הרבה מן המשותף
לא נעים להודות, אבל בינינו ובין שכנינו הערבים יש הרבה יותר מן המשותף מאשר נדמה לנו - כל מנהיגנו כאן במזה"ת מנהלים דמוקרטיה מזויפת, כשהם מסרבים להפריד בין הדת למדינה. זוהי למעשה הסיבה היחידה שבגינה אנחנו מצויים בלופ בלתי נגמר של מלחמות עקובות מדם. מלחמות דת. ו"דת" (כל דת), כידוע, היא מונח המגדיר פרקטיקה של דיכוי וגזענות כלפי אחרים בכלל וכלפי נשים בפרט.
הדמוקרטיות המזויפות שלנו כמו זו ברשות הפלשתינית או במצרים, גורמות לכך שלמנהיגים אין באמת מנדט מהעם להגיע להסכם שלום או לחולל רפורמה אזרחית שתיטיב גם איתנו הנשים. כך קורה שאין טעם כלל לחתום על הסכמי שלום עם מנהיגים שהעם לא מגבה אותם ולא שותף בעיצוב מדיניותם. למעשה, זוהי הסיבה בגינה מנהיג שנבחר בצורה לא ממש דמוקרטית כמו אבו מאזן, מפחד לחולל שינוי כשהעם למעשה בכלל לא העניק לו מנדט אמיתי לכך.
ואצלנו בדיוק אותו הדבר - אנחנו הנשים טומנות ראשינו בחול כבר 60 שנה ולא מודות בכך שכל ממשלות ישראל בגדו בנו כשאיפשרו לפלגים הדתיים לעצב קווי היסוד, ובכך, בפועל, הדת היא זו ששולטת בישראל מאז ומעולם בדיוק באותם נושאים הרי-גורל לנשים.
בכל ארבע שנים אנחנו משתתפים בחוסר נוחות הולכת וגוברת בתהליך הבחירות על-אף שכולנו כבר יודעים שהמשחק מכור מראש ומי שישלוט בשליטים הם תמיד, אבל תמיד, נאמני ההלכה הדתית, אם זה בחינוך, במשפט, במעמד האישי או בקביעת סדר העדיפויות הלאומי. ליכוד, עבודה, שמאל או ימין - כל אלו הם מסך עשן שמטרתו להשכיח מאיתנו כי בסופו של כל יום בחירות, מוצאת עצמה הדמוקרטיה שרועה פצועה ושותתת דם כשמעליה עומדת בחרב שלופה ובחיוך של מנצחים - הדת.
בלי כל קשר לתוצאות הבחירות, נאמני הדת תמיד אוחזים בעמדות שלטוניות ובמוקדי קבלת החלטות שבאמצעותם הם כופים את אמונתם ההלכתית על החברה האזרחית, ומנציחים את עליונות ההלכה הדתית על פני כל חוקה אזרחית או אג'נדה פמיניסטית. מכפיפים את כולנו בדיוק כמו בארצות ערב לאורח-חיים על-פי חוקה נוקשה ועתיקת-יומין שיש בה לעתים געגוע ונוסטלגיה, אך היא רחוקה מלהתאים כאמנה חברתית המאפשרת לנשים זכויות מלאות בפני החוק.
להפריד לחלוטין בין הדת והמדינה
הדרך היחידה למהפכה פמיניסטית ושוויון במעמדן של הנשים בפני החוק היא, למרבה ההיגיון, גם הדרך לפתרון מרבית הסכסוכים במזה"ת, כולל בינינו לבין הפלשתינים - הובלת מהלך בינלאומי שבמסגרתו מדינות המערב הדמוקרטיות יחייבו אותנו ואת הפלשתינים לכלול בכל הסכם התחייבות של שני הצדדים לכינון משטרים דמוקרטיים שיש בם הפרדה מוחלטת בין דת ומדינה, ולצרף דווקא כעת את כל מדינות המזה"ת לחתימה על אמנה להפרדת הדת מהמדינה, רק כך תוכל הדת בישראל, ברשות הפלשתינית ובכל מדינה ערבית, להתפתח יפה כמו בארה"ב, מבלי להלך אימים נצחית על הדמוקרטיה ועלינו הנשים.

תאריך:  08/03/2011   |   עודכן:  08/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהפכה הבאה במזרח התיכון: מהפכת הנשים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תעשי טובה סובדניק
בלבול ביצים  |  8/03/11 19:03
2
לא יזיק לך רוני להתחבר למציאות
דני,מעלה חמציצים  |  25/04/11 08:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
מדוע חשוב לשופט ביהמ"ש העליון יורם דנציגר לציין כי הידידות בינו לבין ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני נמשכת 20 שנה?    מהו פשר ההודעה המיוחדת שלו באמצעות דוברת בתיהמ"ש?    האם הוא ביקש, באמצעות התקשורת, ליישר קו עם עדים אחרים כדי שכולם ייאחזו בגירסה כי ידידות ותיקה היא זו שמפרנסת את יחסיו העסקיים עם לחיאני?
דודו אלהרר
יש ערבים ויש יהודים - זהו ההבדל העמוק והמשמעותי בחברה הישראלית. זו המחלוקת. איך מיישבים את זה?    אין דרך לנסות לפתור את כל מצוקותינו בטרם פתרנו את המחלוקות בינינו    ברור, מעל לכל ספק, שזו המשוכה הראשונה
יוני בן-מנחם
הרשות הפלשתינית והליגה הערבית דוחות על הסף את רעיון הקמת המדינה הפלשתינית בגבולות זמניים עוד לפני שראש הממשלה נתניהו הציג את תוכניתו    לדעתן, מדובר במהלך הנובע מחששה של ישראל מהתהפוכות בעולם הערבי וניסיון להפחית את הלחץ הבינלאומי עליה להכיר במדינה פלשתינית שגבולותיה הם קווי 67'
קובי לירז
עם או בלי קשר, לקראת יום האישה הבינלאומי יש לבית הלבן בשורה חשובה לנשים    חג שמח (?) לכל הנשים באשר הן, ובמיוחד בתוניסיה, במצרים, בלוב ובבחריין
עמוס עמירן
ראש הממשלה שוב שולף שפנים מהכובע והפעם בתחום הנדל"ן. גם במקרה הזה לא בטוח כי נלקחו בחשבון כל הבעיות. במקרה הפחות טוב, לא יהיה, כהרגלנו, יישום בפועל. אדוני ראש הממשלה, אל תיתן לנו שוב את הצורך לבוא בעוד מספר חודשים ולהוסיף תוכנית זו לחבילה הבלתי מחמיאה של הצהרות מבטיחות בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il