X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הדור הצעיר של הפלשתינים בשטחים לוחץ על הרשות הפלשתינית והחמאס להגיע לפיוס ביניהן כדי שניתן יהיה לאחד כוחות ולסלק את ישראל מהשטחים יו"ר הרשות הודיע על נכונותו לבקר בעזה, להקים ממשלות אחדות לאומית ולערוך בחירות לפרלמנט ולנשיאות אך נראה כי הצעתו תיתקל במכשולים רבים
▪  ▪  ▪
מחלוקת עמוקה [צילום: AP]

יום ה-15 במרס 2011 יצוין בהיסטוריה הפלשתינית כיום שבו החלה מהפכת הדור הצעיר בשטחים הפלשתינים בעקבות המהפכות בעולם הערבי.
אלפי צעירים פלשתינים יצאו השבוע להפגין בכיכר "החייל האלמוני" בעזה ובכיכר "מנארה" ברמאללה.
בעזה נחלקו מפגיני הפת"ח והחמאס לשתי קבוצות נפרדות, הן הפגינו בנפרד ולא הצליחו להתגבר על המחלוקת העמוקה הקיימת ביניהן.
המטרה הראשונה שהגדירו הצעירים מארגני ההפגנות למהפכה הפלשתינית החדשה היא "סיום הפיצול" בין הגדה לרצועת עזה ואח"כ מעבר לשלב השני שהוא "סיום הכיבוש הישראלי".
תנועות הפת"ח והחמאס אפשרו לאלפי הצעירים להפגין ברמאללה וברצועת עזה מכיוון ש"הפיוס הלאומי" הוא נושא שיש עליו קונסנזוס פלשתיני.
בקרב תושבי השטחים נתפסות ההפגנות האלה כתחילתו של שינוי שיוזם הדור הצעיר אשר מאס במצב הנוכחי. הצעד הראשון הזה מוגדר על-ידי הפלשתינים כ"מהפכה בדעת הקהל הפלשתינית" לגבי הפיצול בין הגדה לרצועת עזה. אולם, אין אף פלשתיני שמוכן להסתכן,בשלב הזה, ולהעריך את סיכויי ההצלחה של המהפכה הזו.
עם זאת, היענות עשרות אלפי המפגינים הצעירים לקריאות בפייסבוק להשתתף בהפגנה מעודדת את הפלשתינים כי השינוי המיוחל מתקרב.
בתנועת הפת"ח משוכנעים שתנועת החמאס לא תוכל לעמוד בפני הלחץ שמפעיל עכשיו הדור הצעיר בשטחים לסיים במהרה את הפיצול בין הגדה והרצועה ולהגיע להסכמה לאומית מהירה. הדור הצעיר פלשתיני "נדבק" בווירוס המהפכות בעולם הערבי והוא רוצה להגיע לאחדות לאומית כדי שיוכל להפנות את מאמציו לסיים את השליטה הישראלית בשטחי יהודה ושומרון.
יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס מנסה "לרכוב" על מה שנראה לו תחילת גל ההפגנות של הדור הצעיר הפלשתיני נגד הפיצול בין הגדה לרצועה ולכן יצא אתמול ביוזמה מפתיעה בכינוס של המועצה המרכזית של אש"ף.
עבאס הודיע כי הוא "מוכן לבקר ברצועת עזה מחר כדי לסיים את הפיצול בין הגדה לרצועה ולהשיג אחדות לאומית". בנאומו ניסה עבאס לעקוף את המכשולים במגעים עם תנועת החמאס והודיע כי פגישתו עם הנהגת החמאס בעזה ונציגי הפלגים האחרים תהיה לצורך הסכמה על הקמת ממשלה שתורכב מאישים עצמאיים כדי להכין בחירות לנשיאות ולפרלמנט בתוך שישה חודשים ולא לצורך הדיון במחלוקות בין הפת"ח לחמאס. הוא גם הודיע כי לא יציג את מועמדותו לשום תפקיד בבחירות הקרובות.
תנועת חמאס והפלגים הפלשתינים האחרים ברכו על הודעתו של מחמוד עבאס ואף דווח בכמה כלי תקשורת פלשתינים כי החלו ההכנות לקראת הביקור בקרוב.
תנועת חמאס מצידה טוענת כי היא היוזמת של המהלך וכי איסמעיל הניה,ראש ממשלת החמאס ברצועה הוא ששיגר את ההזמנה לביקור ליו"ר הרשות הפלשתינית.לדבריה הודעת מחמוד עבאס אתמול הייתה בבחינת היענות להזמנתו של הניה.
בפת"ח אומרים כי תגובת חמאס היא הססנית וזהירה ונועדה להרוויח זמן להתייעצויות ואולי אף לטכס עצה כיצד לטרפד את יוזמתו של עבאס.
לכאורה נוצרה תחושה של אופטימיות בקרב תושבי השטחים אולם האמת ידועה למי שעוסק בפוליטיקה הפלשתינית הפנימית. הקשיים הניצבים בפני הסכמה בין תנועת הפת"ח לתנועת החמאס הם רבים ולא מן הנמנע שהיוזמות של מחמוד עבאס ואיסמעיל הניה אינן כנות ונועדו להסיח את דעת הקהל וליצור רושם מוטעה כי הפיוס הלאומי קרוב נוכח ההפגנות והביקורת הציבורית של הנהגת שתי התנועות הפוליטיות המרכזיות של העם הפלשתיני.
תנועת חמאס מוכנה לעריכת בחירות לנשיאות ולפרלמנט רק בתנאים מסוימים הקשורות לעריכת רפורמות מקיפות באש"ף,הפסקת שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל ושינויים במנגנוני הביטחון הפלשתינים לכן היא סירבה לחתום על מסמך הפיוס שהכינה מצרים בנושא.
נושא חשוב נוסף הוא העדר האמון המוחלט בין שתי התנועות שבא לידי ביטוי גם ביום ההפגנות ברצועת עזה והמפגינים נאלצו להתפצל לשתי קבוצות נפרדות בעקבות מחלוקת על סדר היום של ההפגנות.הרגישות והחשדנות בין שני הצדדים גבוהות וגדולות מאוד.
הכדור נמצא במגרשן של תנועות הפת"ח והחמאס שאינן יכולות להשתחרר מהשיקולים הפוליטיים הצרים שלהן וממשקעי העבר ולהעמיד את האינטרס הלאומי הפלשתיני בראש מעייניהן.
מעבר לכך קיימת התנגדות ישראלית ובינלאומית לכל ממשלת אחדות פלשתינית שתכלול בתוכה נציגים של תנועת חמאס הנתפסת כארגון טרור. הציפייה ברחוב הפלשתיני היא כי הרשות הפלשתינית תתעלם מההתנגדות הזו "ותלך עד הסוף" למהלך הפיוס עם חמאס כדי ליצור עובדה מוגמרת שהעולם ייאלץ להשלים עימה נוכח האתגרים הניצבים בפני הפלשתינים ובמיוחד ההכרה הצפויה במדינת פלשתין שגבולותיה הם קווי 67, בכינוס הקרוב של העצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר.
מארגני ההפגנות, מבני הדור הצעיר של הפלשתינים, הודיעו כי ההפגנות יימשכו, השאלה הגדולה היא מה תהייה מידת הלחץ שיצליחו לייצר המפגינים על הנהגת הרשות הפלשתינית ועל החמאס להיענות לדרישה ולהגיע לפיוס לאומי קרוב.
כל הערכה תהיה בגידור ניחוש או הימור מסוכן,בינתיים אין תשובה לשאלה הזו ונאלץ להמתין לבאות.

תאריך:  19/03/2011   |   עודכן:  19/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המהפכה הפלשתינית החלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מטפחים פנטזיות ומשאלות לב ל"ת
פופוליטיקה פלשטין  |  19/03/11 23:58
2
הים אותו ים , והערבים אותם ערב
אליהו חיים  |  20/03/11 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ג'והנה קורנבלאט
זרקור קצר על כמה מהמתמודדים האפשריים של המפלגה הרפובליקנית ועל עמדותיהם בנוגע ליחסי ארצות הברית-ישראל
נחמן פביאן
להשפעות השליליות הרבות של הסיוע הצבאי האמריקני לישראל, ניתן להוסיף גם את טיפוח התדמית של חולשה, המחלישה את ישראל מול אויביה    נחמן פביאן מראיין את ירדן גזית
מרדכי קידר
הברחות הנשק לעזה שאינן פוסקות לרגע, הן אמירה פלשתינית ברורה וחדה - לנתניהו, לאירופה, לארה"ב, לאו"ם ולארגונים הלא ממשלתיים בכל העולם: "מדינתנו תהיה חמושה עד האוזניים בנשק המודרני ביותר, ואירן יחד עם בעלי בריתנו תוודא כי המדינה הפלשתינית העתידה לקום, תהיה מפורזת רק בחלומותיו של נתניהו"
גבריאל בן-עמי
תנועות השמאל הסוציאליסטיות באירופה יצרו במהלך השנים קואליציה מוזרה עם האיסלאמיסטים האנטישמים    להבדיל, תנועות הימין הלאומי האירופיות החדשות מתגלות לעת עתה כידידותיות מאד לישראל
איציק סיבוש
אחד ממקדמי הרעיון הנואל, כי הפלשתינים נפלו קורבן ל"פשעי אירופה" במלחמת העולם השנייה מצד אחד, ולפשעי "קורבנות השואה" הציוניים מצד שני, הוא דריס ואן אגט    מעריציו הקימו לכבודו קבוצת דיון ותמיכה בפייסבוק, שבו יוכלו הם לקרוא את התשובה הזאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il