X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: AP]
קצב, ארגוני הנשים ונטורי קרתא
החמרת עונשו של הנשיא לשעבר משה קצב, לא תחזק את מעמדן של הנשים בישראל אלא תייצר הדרה גדולה יותר שלהן מתפקידים במשק הישראלי
לא רחוק היום שבו מעסיק יחשוש להעסיק אישה שמא יואשם שפיטר אותה בגלל שהיא בהריון או ייתבע לדין בגלל הערה מטופשת שבו במקום תהפוך אותו למטריד נשים ולבעל תיק פלילי

מעל גזר הדין במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, ימשיך כנראה לרחף לנצח סימן שאלה. האם באמת האקס-אזרח מספר אחד של מדינת ישראל, ביצע שני מעשי אונס קשים וסדרה ארוכה של עבירות מין? ברור לחלוטין כי התנהלותו של האיש עם נשים ראויה לכל גינוי. ברור לחלוטין שהייתה זו התנהלות אלימה ומטרידנית שאין עליה כל סליחה ומחילה והיא ראויה להוקעה חריפה לעין השמש. אולם קשה שלא להימלט מהתחושה או החשד, שהייתה כאן גם השתלשלות מקרים חריגה, שבגללה, ולמען אינטרס ציבורי כזה או אחר, החליטה מערכת המשפט להחמיר איתו באופן לא מידתי.
התחושה המעיקה הזו נובעת מכך שבמדינת ישראל כיום, השיח המגדרי התדרדר להתלהמות פוליטית שבה אין אפור - הכול או שחור או לבן. כלומר, או שאדם הוא חיית טרף הפוגעת בנשים באופן הכי חמור על כל צעד ושעל, או שמדובר במלאך של פוליטיקלי קורקט, שירד מהשמיים עם הילה של טוהר המלווה את כל תנועותיו.
את האפשרות שמדובר בעבירות פחות חמורות מאונס, עבירות של הטרדות מינית, העדיפו כלי התקשורת, ציבור הנשים, תנועות הנשים ובסופו של יום גם שלושת שופטי בית המשפט המחוזי, לא לראות כאופציה. אגב, זוהי התנהלות שמאפיינת לא רק את השיח המגדרי בישראל אלא את כל המאבקים להם אנו נחשפים בשנים האחרונות.
דוגמה נוספת: הסערה סביב הערותיו של הזמר יהורם גאון על רמתו הירודה של הפופ המזרחי העממי. את אף אחד לא עניינה העובדה כי גאון בעצמו הוא יוצא טורקיה, ושנשא בגאון במשך שנים רבות, כמעט לבדו, את הזמר המזרחי על כתפיו ומגרונו. כל השיח סביב התבטאותו התמקד בשאלה הלנו הוא או לצרינו, האם גאון שייך למחנה נאמני הזמר המזרחי, כולל גווניו הנחותים ביותר, או שהוא בוגד במוצאו ו"השתאכנז" רחמנא ליצלן.
מעבר לאלימות המילולית ולמלחמתיות המיותרת ששיח כזה מייצר, מדובר בהתנהגות שבסופו של דבר עלולה לחזור כבומרנג אל מי שדוגל בה. ובמקרה של קצב, אל הקבוצות הפמיניסטיות הנלחמות לשוויון הנשים. הרי לא רחוק היום שבו מעסיק יחשוש להעסיק אישה שמא יואשם שפיטר אותה בגלל שהיא בהריון או ייתבע לדין בגלל הערה מטופשת שבו במקום תהפוך אותו למטריד נשים ולבעל תיק פלילי.
הנטייה להפוך כל מערכת יחסים של נשים וגברים למשהו בעל פוטנציאל של הרס, פגיעה ואלימות כלפי הצד הנשי, עלולה לעקר את האינטראקציה הפורה בעבודה משותפת, יצירה משותפת, עסקים משותפים, בין המינים. מבחינה זו אגב, עוד יתברר שאין הבדל בין הקבוצות החרדיות האולטרה שמרניות, שיוצרות נתק מכוון ומוחלט בין נשים לגברים, לבין ארגוני הפמיניסטיות. בשני המקרים, אומנם מסיבות שונות, מדובר בהשקפות עולם פסימיות הרואות בכל מפגש בין המינים, משהו שיש בו, או עלול להיות בו, חטא.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  22/03/2011   |   עודכן:  22/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אם השליחה הפופוליסטית של תשובה, ח"כ רגב, תצליח ליצור מהומה מחודשת בוועדת הכספים היא עשתה את שלה עבורו    בדיוני הוועדה זרקה רגב לחלל בליל צעקות שבהחלט מעליבות את הרוכלים בשוק מחנה יהודה    איזה שיעור באזרחות מקבלים תלמידים בישראל?
גורי גרוסמן
נשיאה השמיני של מדינת ישראל כבר הורשע באונס, והיום נגזרו עליו שבע שנות מאסר בפועל, אך פסלו עדיין לא הוסר מגן בית הנשיא    על-מנת להנציח בישראל כי דינו של נשיא-אנס כדינו של כל אנס אחר - יש לעקור את פסל הנשיא לשעבר
ציפורה חלפון
כמה תמימה האגדה על הילד שצועק לעבר המלך שהולך באמצע העיר עם חבורתו: "הוא עירום!" ופוקח לכולנו את העיניים    מסתבר שההנהגה השולטת כיום לא ויתרה על בגדי המלך המדומיינים גם מול אלפי קסאמים שנורים מדי יום לשטחי ישראל וצועקים "המלך הוא עירום"
יוסף קנדלקר
סקר אמריקני חדש מגלה כי יותר משליש מערביי מזרח ירושלים מעדיפים להישאר תחת שלטון ישראלי. הסקר הזה חשוב כי הוא שובר תפיסה שלמה שהנחילו לנו ולפיה הסדר עתידי עם הפלשתינים מחייב את חלוקת ירושלים בצורה רשמית. מסתבר שגם אם אנחנו רוצים להאמין שההנהגה אכן מייצגת את רצון העם, הרי שמסתבר שכולם בעצם עובדים עלינו, שכן התושבים לא באמת מעדיפים להיות תושבי הרשות הפלשתינית
איל פטרן
על כל בעל עסק לנסות לבחון מה הן הסיבות למשבר העסקי בו הוא שרוי ומדוע יש האטה בעבודתו    להלן סיבות אפשריות לירידה בכמות ובאיכות הלקוחות איתם אנו עובדים ודרכים לטיפול בהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il