X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
רבות מתאונות הדרכים בארץ מתרחשות בעטיו של חוסר-ריכוז בעת הנהיגה או בזמן חציית הכביש, ובמקרים לא מעטים עלולות התוצאות להיות הרות-אסון. כמו במקרה שאירע שלשום, כאשר נהגת הפנתה לשנייה את ראשה לאחור אל ילדיה והעונש? בארץ שלנו הוא ממש מצחיק
▪  ▪  ▪
להיזהר מהיסח הדעת [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

רבות מתאונות הדרכים בארץ מתרחשות בעטיו של היסח הדעת: זה של הנהג וזה של הולך הרגל. עם מעט יותר תשומת-לב הן עשויות בהחלט להימנע.
רק שלשום החרידה תאונת-דרכים כזו את אמות הספים, כשבשבריר של שנייה הסיטה נהגת את ראשה לאחור לעברו של אחד מילדיה. בדיוק באותו רגע התנגשה מכוניתה הפרטית, בעוצמה רבה, במשאית גדולה, וששת בני המשפחה נפצעו קשות.
היסח הדעת הוא רעה חולה ומכה שלא כתובה בתורה. בעת שהם ישובים על ההגה, נוהגים נהגים רבים להצית סיגריה, להדליק רדיו ולחפש בו תחנה, לדבר ולסמס בטלפון הנייד, או להאזין באוזניות לנגן המוזיקה. באותה שעה ממש מת עבורם הכביש ואיננו קיים.
הסטטיסטיקה היבשה מעידה כי בעטיין של פעולות אלה ואחרות, משלמים נהגים רבים, במקרה הטוב, בנזק שנגרם למכוניתם, ובחבלה קשה בגופם, במקרה הרע.
להתעורר מהאדישות
אלא שמסתבר כי לא רק נהגים סובלים מהיסח הדעת. פעמים רבות מתגלים גם הולכי הרגל בקלקלתם, כשאינם מרוכזים די-צורכם בעת שהם חוצים את הכביש. אוזניהם דבוקות אז לנגן המוזיקה או לטלפון הנייד, ואחריהם המבול. גם כאן מעידה הסטטיסטיקה על מספר עגום של תאונות המתרחשות בעטיין של התנגשויות בין כלי-רכב והולכי-רגל, ששמים את מבטחם באור הירוק שברמזור, המתיר להם לעבור "חופשי-חופשי".
במדינות רבות חל איסור חמור בחוק על השימוש באביזרים שעלולים לסכן את שלומם של הנהגים ושל הולכי הרגל, בעת שהם מצויים על הכביש. העוברים עליו צפויים בהן לעונשים של קנסות ומאסר.
רק השבוע, נוכח מכת התאונות הקשה בעטיו של היסח הדעת, נדרש הפרלמנט של ארגנטינה לחקיקה הולמת, כדי להקדים רפואה למכה. על-פי החלטתו, ייענש כל מי שייתפס בקלקלתו בקנס גבוה ובמאסר ממושך.
בארגנטינה, יש לזכור, מצויים הכבישים הרחבים ביותר בעולם, המגיעים עד ל-14 מסלולים מצידו האחד של אי-התנועה. מי שאינו זריז דיו כדי לגמוא את המרחק הגדול הזה באור הירוק - אוכל אותה, ובגדול. אף שכבישי ישראל צרים ו"מסכנים" לעומתם, הגיע הזמן שגם אצלנו יתעוררו, סוף-סוף, הרשויות משנת החורף שלהן.

תאריך:  23/03/2011   |   עודכן:  23/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכל בגלל היסח הדעת
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ומה יעשו הרשויות??
הרש  |  24/03/11 05:50
2
העונשים ממש לא מצחיקים
המומחה  |  27/03/11 12:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיני גז
אנחנו מנסים לא לחיות באמת בישראל, אלא לעקוף אותה, כאילו אנחנו לא באמת כאן    כפי שלימדו אותנו הכבישים העוקפים, עוקפי ישראל, אין באמת אפשרות לעקוף את הבעיות האמיתיות. הפקק שחסכתם בציר אחד, יחזור בהמשך הדרך, אולי היום אולי מחר    אין מה לראות כאן, תעקוף
עו"ד אריק שלו
חג פסח מתקרב ורבים מאיתנו רוצים לקחת חופשה מהעבודה. האם מותר על-פי חוק להעסיק אותנו בערב פסח, כמה ימי חופשה נקבל והאם חובתו של הבוס להעניק לנו מתנה לחג?    כל מה שאתם העובדים צריכים לדעת על עבודה במהלך החג
עו"ד יוסי דר
כאשר על מנהיג בדרג של נשיא המדינה נגזר להיכלא לשבע שנים, נפרץ מחסום בתודעת הציבור    כשיגיע תורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט - יהיה זה כבר עניין של הרגל    האיש בעל התיקים הפליליים הרבים צריך לפחד גם מ"התזת" ראשו הוא...
אברהם בן-עזרא
שמא הקבלן? או אולי - הדיירים? ואולי יהיה זה מומחה בית המשפט - אשר ירוויח מפיצול בדיקתו, כי את התשלום עבור חוות הדעת הוא כבר קיבל, ויש להניח כי ידרוש תשלום נוסף עבור השלמת חוות דעתו?
חנן וייס
שש טעויות נחות בסלו של הנשיא השמיני לשעבר של מדינת ישראל    הוא חבש כיפה בפרהסיה, נולד כשעורו שחום וטעה כשפנה ליועץ המשפטי לממשלה    היה עליו לקרוא בספרו של יוסי שריד את המשפט הבא: "אני בן טובים, כי בני רעים הם בד"כ פרענקים, ואני אשכנזי אסלי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il