X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סוסיא. אדמת חושייה הושבה [צילום: פלאש 90]
שבת הגדול ופסח
אחרי מאמצים של כחמש שנים פינה הצבא את ההשתלטות על אדמתה של משפחת חושייה, סמוך לסוסיא. רוב האדמה הוחזרה לפני מספר שנים, ועכשיו פונתה גם החלקה שעליה נטע המתנחל משה דויטש כרם
אריק אשרמן רב, מזכ"ל "שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם" על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

במוצאי שבת התקשר אלי פעיל תעאיוש. בקול חנוק מהתרגשות הוא סיפר לי על אירועי היום שלא שמעתי עליהם בשבת. הודות לצוות המשפטי שלנו, ואדי טואמין היה מלא, לראשונה מזה שנים, ברועים פלסטינים ובצאנם. צה"ל שמר שהמתנחלים המתוסכלים, הרגילים שהצבא ממלא אחר דרישתם ומגרש את הפלסטינים מאדמתם, לא יפריעו לפלסטינים לרעות.
השבוע הגיעו שוטרים לפנות משפחות מדירות של עמידר ברמלה. הם התחרטו כשראו שהדירה מלאה פעילים. במקומות אחרים צווי הפינוי הוקפאו. בבית שאן דיווחו כמה משפחות שאנשי עמידר מתחננים לדבר איתן. במקרה אחד לפחות התחילו לתקן נזק בן שש שנים שנגרם ממים.
בכפר הבלתי מוכר אל-עראקיב גובר הלחץ, מישראל ומבחוץ, להפסיק את עבודות הקק"ל, והקק"ל פירקה את מחנה הבולדוזרים. הם עדיין הורסים מבנים ארעיים, ומחנה בולדוזרים אחר הוקם בסמוך.
אחרי מאמצים של כחמש שנים פינה הצבא את ההשתלטות על אדמתה של משפחת חושייה, סמוך לסוסיא. רוב האדמה הוחזרה לפני מספר שנים, ועכשיו פונתה גם החלקה שעליה נטע המתנחל משה דויטש כרם.
אף אחד מניצחונות אלה איננו סיפור גאולה דרמטי משנה-סדרי-עולם, כסיפור יציאת מצרים. לא מספיק לטפטף טיפות של יין כמעשינו בליל הסדר כשמזכירים את המכות, או להזכיר את נזיפת אלוהים במלאכים, במדרש משיר השירים רבה: "מעשי ידי טובעים בים ואתם אומרים שירה?!". אף לא אחת מהצלחות אלו מקלה עלינו בראותנו את התמונות המזעזעות של החיפושים הברוטאליים בעוורתא, מאז הרצח המזוויע באיתמר. אך הישגים אלו מחזקים נושא מרכזי בחג הפסח. האלוהים, שהרב מייקל לרנר מכנה "אלוהים של אפשרויות וסיכויים בלתי מוגבלים", קבע שעבדים אינם חייבים להשלים לעד עם שעבוד.
לפעמים מגיע, אחרי שנים, רגע קסום של תיקון. ההגדה מדגישה שאלוהים מתערב ישירות כדי לשחרר אותנו מהמצרים, "לא על-ידי מלאך, ולא על-ידי שרף ולא על-ידי שליח".
נזכור מהו כל העיקר, כמו שכתב הרש"ר הירש, בפרשנותו לתורה שנכתבה באופן נבואי עוד לפני הקונגרס הציוני הראשון, על שמות כ"ב, פסוקים כ'-כ"ב: "וְגֵר לֹא-תוֹנֶה, וְלֹא תִלְחָצֶנּוּ: כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם, בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם. כָּל-אַלְמָנָה וְיָתוֹם, לֹא תְעַנּוּן. אִם-עַנֵּה תְעַנֶּה, אֹתוֹ--כִּי אִם-צָעֹק יִצְעַק אֵלַי, שָׁמֹעַ אֶשְׁמַע צַעֲקָתוֹ. וְחָרָה אַפִּי, וְהָרַגְתִּי אֶתְכֶם בֶּחָרֶב; וְהָיוּ נְשֵׁיכֶם אַלְמָנוֹת, וּבְנֵיכֶם יְתֹמִים".
הפסוק מציין את הכלל הגדול, שהתורה חוזרת עליו בכמה מקומות: כבוד האדם וזכויות האדם אינם תלויים בייחוסו ובמולדתו וברכושו, ולא בשום דבר חיצוני ומקרי שאינו מפנימיות מהותו העיקרית של האדם. הם תלויים אך ורק בערכה הרוחני המוסרי של אישיות האדם. והטעם "כי גרים הייתם בארץ מצרים" בא לשמור על הכלל מכל פגיעה. כל אסונכם במצרים היה שהייתם "גרים" שם, וככאלה לא הייתם זכאים למולדת, לקיום ולזכויות, ומותר היה לעשות בכם ככל העולה על רוחם. זה היה שורש העבדות והעינויים שהוטלו עליכם. על כן הישמרו לכם פן תעמידו את זכויות האדם במדינתכם על יסוד אחר מהאנושיות הטהורה השוכנת בלב כל אדם באשר הוא אדם. קיפוח של זכויות האדם יפתח שער לשרירות ולהתעללות באדם, שורש כל "תועבת מצרים".
יהי רצון שבשבת הגדול ובפסח הזה תימצא בנו האמונה הנדרשת כדי להיות סוכניך לקירוב היום שבו אליהו הנביא "הֵשִׁיב לֵב-אָבוֹת עַל-בָּנִים, וְלֵב בָּנִים עַל-אֲבוֹתָם" [מלאכי ג', כ"ד] - כאשר ישראלים יתפייסו עם פלסטינים, אומה עם אומה; וישראלים בינם לבין עצמם. יהי רצון שיהיה הכושר להמשיך את העבודה למען היום שבו יצומצמו פערים כלכליים וחברתיים. למרות שאיננו יודעים מתי יום זה יגיע, אנחנו מודים לך על ההצצות שנתת לנו לתוך העולם של האפשרויות הבלתי מוגבלות.
שבת שלום וחג שמח!

תאריך:  14/04/2011   |   עודכן:  14/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שבת הגדול ופסח
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
רשימת עונותיך הולכת ומתארכת
אלי קופטר  |  14/04/11 15:56
 
- קל לסבן אותך עם לשון הרע
תגובה לאלי  |  15/04/11 01:06
2
קראתי את הכתבה וחשבתי...
yoni207  |  14/04/11 18:20
 
- נאיבי
הרב אשרמן  |  15/04/11 01:11
3
אריק אשרמן- כופר עלוב,
רפאל1  |  14/04/11 22:35
 
- כפירה?
הרב אשרמן  |  15/04/11 01:17
 
- "אתם קרויים אדם ואין אומות
פלא יועץ   |  16/04/11 22:30
4
אשרמן כל הכבוד לך וירבו כמותך
רב לייבלה וייספיש  |  15/04/11 05:41
5
בסוף תנצחו וכל היהודים יגורשו
מעורר בחילה  |  15/04/11 08:21
6
קבל המלצה
אבי גיא  |  15/04/11 14:38
7
"יום שקרא יצחק אבינו לעשו לברכ
פלא יועץ   |  16/04/11 22:57
8
בושה וחרפה
אברהם גיא  |  18/04/11 08:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן לרר
כך ההיסטוריה רוצה, חברים, שנקרא לאויבינו אֶדוֹם, בלי לדעת טיבם, די לנו בטבענו להכפיש מבקשי השלום. להתקין על מוקד את רודפי השלווה: "חזירים ואוכלי חזירים", ולסקול עד זוב דם את ילדי השטן בבתי יהודים "מתפקרים"
הרב אליהו קאופמן
בחמש השנים האחרונות מימין והולך "פולחן השואה". מתבוללים המנהיגים קהילות באירופה הופכים יותר לאומנים אף מן המתנחלים. הסיבה: תקציבי ענק המוזרמים לשם כך    לרוקדים על הדם לא איכפת מהתוצאות האנטישמיות של הלאומנות
בן ציון ציטרין
החוק לא קובע חובת תשלום שכר כאשר העובד נעדר מן העבודה עקב המצב הביטחוני. עם זאת, כאשר העבודה בצפון הושבתה בעקבות מלחמת לבנון השנייה, נחתם הסכם קיבוצי בין מדינת ישראל לבין ההסתדרות, אשר אף עוגן בחקיקה, לפיו המעביד חייב לשלם שכר לעובדים
אברהם בן-עזרא
אם הצמצום הגרעיני יצא אל הפועל, הוא לא יהיה יעיל ואף לא יהיה תקף במדינות הטרור - אלא רק במדינות המערב ובכללן מדינת ישראל; מדינת ישראל (בכל הרכב ממשלתי) אינה יכולה להרשות לעצמה לנהוג כאילו היא ממוקמת בלב אירופה, ולא בלב הסכסוך הבלתי נגמר במזרח התיכון
עו"ד יוסי דר
בשני שקרים תפסתי את אביגדור ליברמן    אל תאמינו לאמירתו כי הוא לא מודאג, ואל תאמינו בכך שהוא משוכנע כי לא עבר על החוק    אין מצב שאנשי מערכות הצדק, לאחר כל-כך הרבה שנות חקירה בעניינו, ישנו פתאום כיוון ויוותרו על הרשעתו ומאסרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il