X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יש חשיבות עליונה, עד כדי מכריעה, לסודיות ולאחזקת המידע הן על מצב הטרוריסטים בכלא הישראלי ובמיוחד על כל הפעילות לשחרור שליט - קרוב לחזה, דבר שאפשרי גם בעידן האינטרנט והתקשורת, שלא היו אמורים לקבל היתר לשאוב מידע או להתקיים בשטחי המעצר ובישיבות המטה לשחרור שליט
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

קשה לי - וכנראה גם לאחרים - להעלות על הכתב, בפומבי, את עמדתי המקצועית בעניין שחרור גלעד שליט, דבר שיש לו היבטים מעבר לשחרורו של החטוף ואחזקתו על-ידי גורמי טרור, אולם לאחר מחשבה ובדיקת הפעילות חובקת הארץ ביוזמת אחרים, ולאור גלישת הקמפיין לשחרורו של החטוף לתחום המדיני - איני רואה הצדקה להסתייגות ולהסתגרות בנושא הכאוב הזה, ומותר, ואולי אף צריך, להעלות על הכתב ולפרסם בפומבי את הדברים.
מול עיני הפעילים לשחרורו של גלעד שליט, היה גלוי - כתקדים - הקמפיין שארך שנים רבות בעניין הנווט רון ארד. כמובן שהניסיונות לשחרור רון ארד עד כה נכשלו, והיה צריך להפיק לקח מעובדה זו ולהימנע מחזרה על הכישלון.
מסתבר שהלקח לא רק שלא נלמד, אלא מסורב מבחינה עקרונית להילמד.
כלומר, לא רק שפעילי השחרור לא מבינים כלל את הלך הרוח הערבי אצל כנופיות הטרור, אלא הם גם לא מעוניינים להבין, ולא מנסים להבין.
ולהלן ההסבר:
א. הפעילות התקשורתית בפנייה אל גורמים בינלאומיים, שיפעלו אצל ראשי מדינות הטרור וכנופיות הטרור למען שחרורו של גלעד שליט - מבהירות למנהיגי כנופיות הטרור כי דרכם נכונה, הא ראייה, הם מקבלים לגיטימציה מסוימת מצד שועי עולם המדברים איתם ומבקשים מהם התחשבות.
ב. עצרות העם בעד שחרור גלעד, ספירת הימים הפומבית, הכנסת הנושא לבתי הספר בישראל ושלטי החוצות עם תמונתו של גלעד - מתקבלים אצל ראשי כנופיות הטרור כהתרפסות של פחדנים ומפסידנים, כהתדפקות בתחנונים על דלת נעולה, כאקט של עתירה, בקשה, תחינה, שאינן אמורות להיענות על-ידי כנופיות הטרור, במיוחד כאשר מה שקרה עם רון ארד עד כה - רק היטיב עימהן ולא גרם לכנופיות הטרור שום נזק.
ג. ההפרדה בין המצב בו מוחזקים טרוריסטים ורוצחים פלשתינים בישראל, אשר מדינת ישראל מאפשרת ומממנת להם לימודים אקדמיים ומאסר/מעצר תנאי בית מלון, לבין התנאים בהם מוחזק גלעד שליט - מתפרשת אצל כנופיות הטרור, כי אין להם מה להפסיד בהרעת תנאיו של שליט, וכי הדבר לא קשור כלל לתנאי המעצר או המאסר של מי מבין הכנופיות שנתפס ונכלא, שסיכוייו להשתחרר ולחזור לפעילות - גבוהים.
ד. המשא-ומתן בין מדינת ישראל לבין ראשי כנופיות הטרור, בו תג המחיר הוא יותר מאחד עבור אחד - מעודד את כנופיות הטרור שלא לשחרר את גלעד, ואף להוסיף חטופים כי מחירם גבוה.
ה. ההצהרות הקולניות והראוותניות של ראש הממשלה דאז בישראל ואחרים, כי במלחמת עופרת יצוקה שחרורו של גלעד שליט הוא מטרה עיקרית - ואחר כך הימנעות משחרורו בפועל - משדרת למנהיגי הטרור ניצחון לטרור והצדקת דרכו.
ו. הזרמת מיליוני דולרים, נפט, גז, דלק, וכיוצא בזה, "החזרי מע"מ", חודש בחודשו - משאבי עתק על חשבון משלם המסים הישראלי, בין באופן מלא ובין באופן חלקי - מבהירה לארגוני הטרור כי המשחק הזה הוא תקין, וכי מותר להם להחמיר ולהקצין את מעשיהם ועוד לקבל על כך פרסים והפתעות, כפי שהיה בעיצומה של מלחמת עופרת יצוקה כמה שעות כל יום - תקדים בינלאומי, פרי המצאה ישראלית בלעדית, ממוחות מעוותים של מנהיגי מדינת ישראל ומצביאי צבאה באותם ימים, שלא במהרה יישכחו.
ז. בנוסף, טעות חמורה היא לדבר באיזשהו פורום [סודי, כמובן] על גלעד שליט מבלי להזכיר באותה נשימה את יתר החטופים, כולל רון ארד.
הפעילות של מטה שחרורו של גלעד שליט הייתה צריכה להיות שונה בתכלית השינוי.
ראשית, למרות הקושי וה"הפסד" הפרסומי-תקשורתי [רייטינג] - כל הפעילות הייתה חייבת להיות חשאית, כאשר באופן רשמי יוכחש כל מגע עם כנופיות הטרור ומנהיגיהן.
שנית, מיד סמוך להבנה כי החייל נחטף, היה צריך לבצע פעולת בזק צבאית, מתוך ידיעה כי הזמן פועל לרעת מדינת ישראל בעניין זה. [ע"ע: הטיפול בשחרורו של החייל מדחת יוסף, עד למותו].
שלישית, תנאי המעצר והמאסר של רוצחים וטרוריסטים בישראל היו צריכים להידמות לתנאי אחזקתו של שליט, בפועל, כולל מתן אפשרות לפגישות עם גורמים כלשהם, כולל שחרור מידע על העצורים. למשל, כנגד קלטת גלעד שליט - היו מקבלים לכל היותר קלטת על אחמד, כשהוא נראה בערך כמו שנראה גלעד שליט, וכנגד גופות של לוחמים יהודים - היו נמסרות להם גופות של טרוריסטים, ולא טרוריסטים בחיים.
בעניין זה, יש חשיבות עליונה, עד כדי מכריעה, לסודיות ולאחזקת המידע הן על מצב הטרוריסטים בכלא הישראלי ובמיוחד על כל הפעילות לשחרור שליט - קרוב לחזה, דבר שאפשרי גם בעידן האינטרנט והתקשורת, שלא היו אמורים לקבל היתר לשאוב מידע או להתקיים בשטחי המעצר ובישיבות המטה לשחרור שליט.

תאריך:  25/04/2011   |   עודכן:  25/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס  עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעילי שחרור גלעד שליט לא למדו לקח מקמפיין רון ארד
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
חותם על כל מילה
ע. הנביא  |  25/04/11 16:42
 
- בגלל קשקשנים כמוך זה ניכשל
אגם הבירבורים  |  25/04/11 16:46
 
- דוגמא להיגיון ההפוך
ע. הנביא  |  25/04/11 21:35
 
- מר שלאפשוואנץ, תמשיך לקשקש ל"ת
ג  |  26/04/11 15:15
2
זה לא מה שקרה
אחד שיודע  |  25/04/11 19:27
 
- זה בכלל לא משנה
ע. הנביא  |  25/04/11 21:45
3
כשאין תשובה ענינית יש
אברהם מערב השומרו  |  25/04/11 21:30
4
כמה מאות הרוגים = גלעד חי ?
shmuel15  |  25/04/11 22:41
5
צריך לשחרר אלפי רוצחים
שכל של ערבי  |  26/04/11 00:23
6
אנו עם קשה עורף-לא לומד מהניסי
monimal  |  26/04/11 01:07
7
מבחינת ההורים - שיתפגרו כולם
העיקר שבנם יחיה  |  26/04/11 05:20
8
זה המקצוע שלהם-לכן אין הפקת לק
קורןנאוה טבריה  |  26/04/11 06:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
כאשר בית המשפט מוציא צו איסור פרסום, הצו הזה מועבר לכלי התקשורת השונים ומאותו רגע הוא מחייב אותם    האם צו איסור פרסום מחייב גם בלוגרים שלא קיבלו את הצו? מה היקפו? האם הוא גורף? האם הוא אוסר לפרסם רק פרטים מסוימים?
דני בן-ישי
מה באמת תעלה השוואה מדעית בין דמו של העם היהודי לבין דם הארץ? נחפור בה, בארץ, נקיז את דמה באהבה, לבירור זהותה, ועל כורחנו נקבע: ארץ ישראל. כמובן שפלשתין איננה    "הרי את מקודשת לי, מולדת"
יואב יצחק
המשטרה חוקרת תלונה בחשד לאונס ברוטאלי ואכזרי מצד איש ידוע    החשוד נעצר לחקירה ושוחרר למעצר בית    הבחורה שנפגעה טרם התאוששה    לבקשתו ניתן על-ידי בית המשפט צו איסור פרסום    כלי התקשורת נמנעים מהגשת בקשה להסרת צו איסור פרסום. מדוע???
מיכאל טפליצקי
הפיגוע בקבר יוסף מוכיח את מה שכבר היה ידוע - חופש התנועה והפולחן לא חלים על הרוב היהודי במדינת ישראל
רוני אלוני סדובניק
יש להם לכלי התקשורת בישראל, אתיקה מקצועית מאוד צבועה    ככה גם במקרה הזה: קם לו יקיר החבורה, "אחד משלנו", ובשם חופש הביטוי שממנו הוא עצמו מתפרנס - הוא דורש ומקבל צו איסור פרסום שמו ופרטיו בפרשה כל-כך חמורה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il