X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקמת תאגידי מים חוץ עירוניים יצרה מנגנון ביורוקרטי, אוכל תקציבים וכספים נוספים, שבגללו מצד אחד קוראים לחיסכון וצמצום בצריכת המים, אך מעלים את המחירים כדי לצמצם את הגרעון של אותם ארגונים מיותרים
▪  ▪  ▪
המטרה - לצמצם את גרעון התאגיד [צילום: פלאש 90]
תאגיד המים "מניב ראשון" [צילום: אלכס לוין]

לפני כמה שנים החליטו באוצר ליצר גוף חדש הנקרא תאגידי מים, המטרה הברורה הייתה יצירת גוף חוץ עירוני בכל עירייה - גוף אשר ייתן טיפול נאות בתחלואי רשויות המים בעיריות. בנוסף לכך ראו לעצמם נערי האוצר מדושני העונג מטרה נוספת והיא יצירת מנגנון יעיל לגבייה נוספת של מיסים, כספים אשר יגבו מהציבור ויופנו כביכול לשיקום תשתיות המים בישראל.
לשם כך הופעל לחץ כבד על הרשויות העירוניות השונות להקים את אותם תאגידי מים. רשויות שלא נכנסו לתהליך הופעלו ומופעלים עליהם לחצים שונים במיוחד תקציביים בכדי שיעברו לפטנט החדש של האוצר לגבייה נוספת של מיסים מהאזרחים והכול במסווה של ייעול ושיפור תשתיות מים ועוד.
מה בעצם ייצרו לנו נערי האוצר מדושני העונג הללו? - הקימו בכל עיר ארגון חדש הכולל מנכ"ל מזכירות, משרדים יועצים, עוזרים נהגים ובמיוחד הרבה הרבה הוצאות חדשות. אך מהיכן כמובן יבוא הכיסוי לכל אותן עשרות עובדים חדשים שלא היו עד היום מהגבייה שיפילו על הציבור?.
כמובן שבעקבות החלטות מנהליות שונות בוטלו כל ההנחות והפטורים לארגונים העוסקים לטובת הציבור, כמובן אין יותר הנחות לנזקקים, למקבלי קצבאות השונים ולכל מי שנזקק לפי הקריטריונים של משרד הרווחה וביטוח לאומי.
בגלל ההוצאות הכבדות של אחזקת אותם תאגידי מים בגלל העלויות השכר וההוצאות השונות דבר הנקרא בפי אותם ארגונים תקורה, היה צורך מיידי להעלות את מחירי המים בצורה דרסטית, עלייה שאינה תואמת לחלוטין את העלויות של עלות המים האמיתית.
האבסורד הוא שלאחר תעמולה מוצלחת לשם חיסכון וצמצום צריכת המים על-ידי הציבור שאכן הצליח, נוצר גרעון באותם תאגידים אשר דרש מיידית ולכן אושר להם להעלות את מחירי המים בכדי לאפשר אחזקת אותם אלפי משרות בכול רחבי המדינה משום שצמצום הצריכה הורידה משמעותית את ההכנסות של אותם תאגידי מים מיותרים והובילה אותם לגרעון.
היכן נשמע שמצד אחד רוצים שנצמצם את צריכת המים, אבל בגלל הצמצום של הצריכה יועלו את מחירי המים בכדי למנוע גרעון של אותם ארגונים מיותרים?, לא נשמע לכם חלם אמיתי. זה גם מראה בברור שבעצם קיומם של ארגונים אלו ועלותם הגבוהה מוטלים על הכתפיים הצרות של הציבור ובמיוחד הציבור שאינו מסוגל לשלם את העלויות העולות בכול יום של השכר העובדים באותם תאגידים, הוצאות המשרד, הרכבים, ההשתלמויות בארץ ובחו"ל ומי יודע מה עוד.
מצורף מכתב הסבר של תאגיד המים של ראשון לציון בשם "מניב ראשון" לבקשה במתן הנחה לנזקק אשר מתקיים על הכנסה הפחותה משכר מינימום. להלן התשובות והן מצוטטות כלשונן. "נאסר עלינו באופן מפורש לתת הקלות כלשהן בגין צריכת מים ...... איסור מפורש זה משמעותו היא כל הקלה שתינתן שלא בגין נזילה על-פי הגדרות החוק או מספר נפשות תהווה עבירה על החוק מצד תאגידי המים. לפיכך, לצערי, לא ניתן להקל באגרות המים והביוב בגין נכותך /מחלתך בדומה והקלה אותה הינך מקבלת בעירייה." על התשובה הזאת חתום המנהל הכללי של מניב ראשון לציון. (ראה מכתב המצורף).
כלומר באוצר יצרו במיוחד את החקיקה שתמנע אפילו מגוסס , חסר כל יכולת תשלום לקבל כל הנחה, גם אם אין לו יכולת לשלם עבור פרוסת לחם שאין ביכולתו לרכוש אבל את העלויות של תאגידי המים הוא ישלם.
חברי הכנסת הנכבדים אשר נתנו יד לחוק דרקוני כגון זה שכחו כי המים הם מצרך יסוד, מצרך שבלעדיו אין האדם יכול לחיות, אבל גם לחם זה מצרך יסוד, אני חושב שיש להפעיל לחץ בלתי מתפשר על כל חברי הכנסת ולהעמידם על חומרת המעשה, על הציבור להתאגד ביחד ולפעול לשינוי החוק, יש לסמן את כל אותם חברי הכנסת אשר לא יפעלו לשינוי החוק או לביטול אותם תאגיד מים שחיים על מצרך יסוד שעל המדינה לספקה לכל אחד, כולל למי שאין לו את היכולת לשלם עבור המים.
כמו-כן על האזרחים לפנות לכל חבר כנסת בצורה המונית וללחוץ לשנות את החוק , מפלגות שלא יתנו יד לכך וחברי הכנסת שלא יפעלו לשם שינוי החוק ויצייתו למשמעת קואליציונית על הציבור להענישם ובבחירות הקרובות למחוק את אותן מפלגות ואת אותם חברי הכנסת אשר נותנים לאותם חוקים של הרס מעמד הביניים והנזקקים בחברה ומחיקתם לחלוטין, אין לאפשר להשתוללות כגון זאת, זאת פגיעה ישירה בזכותו של כל אדם לקיום בכבוד.יש למחוק מהמפה הפוליטית את אלו אשר מוחקים את האזרח הקטן ולא רואים אותו ממילימטר.
אני קורא כאן לכל אזרחי ישראל להיכנס לאתר הכנסת והוריד משם את כל כתובות הדואר האלקטרוני של השרים וחברי הכנסת ולכתוב להם מה דעתכם על חוקים אשר מחסלים את זכויות היסוד של כל אדם, חייבים לשנות חוקים דרקונים כגון אלו, חייבים לעזור גם לאלו אשר לא באשמתם נקלעו למצב כלכלי קשה. היום זאת בעייתם - ומחר זאת יכולה להיות בעייתכם.

תאריך:  27/04/2011   |   עודכן:  27/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך מייצרים מונסטר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כך מרוששים את המרוששים  ל"ת
אליהו מבורכים   |  27/04/11 09:01
2
ראוי יהיה לרוה"מ לפרק מידית
בר דרור דוד  |  27/04/11 09:44
3
גנבים ברשות תאגיד מים בחיפה
החששן  |  27/04/11 09:58
 
- חשבונות המיים שאני מקבל
אחד שהתרושש  |  27/04/11 12:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הנשיא הסורי בשאר אל-אסד החליט לדכא באמצעות הצבא את גל המחאה נגד משטרו ומדינות ערב מגלות אוזלת יד מול האכזריות והפגיעה באזרחים חפים מפשע בערי סוריה    המשטר הסורי שולט בינתיים במצב בכוח הזרוע ובזכות נאמנות הצמרת הצבאית והביטחונית למשטר
יהונתן דחוח-הלוי
שלושת השופטים שהרשיעו את זדורוב ברצח תאיר ראדה מתארים את אישיותו של הרוצח בקטבי אישיות מנוגדים, הנעים בין מניפולטיביות ותחכום לאדם בלתי רציונלי, הנוטה לשקר, אך בדבריו ניכרים אותות המלמדים על מהימנותו
רפי לאופרט
עבר הזמן לתמרונים משניים    רק נטילת סיכונים, לרבות סיכון פוליטי אישי ומהלך "שובר כלים", עשויים לשנות את המגמה הנוכחית של ההתנהלות הבינלאומית בשאלת הסכסוך הישראלי-ערבי-פלשתיני
נרי אבנרי
מה אם יצליחו אחרי מימוש עסקת שליט לחטוף חייל אתיופי? האם גם במקרה הזה התקשורת תתגייס למען כניעה לדרישת חוטפיו? אם לא - תואשם בגזענות. אם כן - תואשם בעידוד חטיפות נוספות. וחוזר חלילה...
בעז העצני
ההזמנה לנאום מול שני בתי הנבחרים שבאה מצד ידידינו בקונגרס היא הזדמנות פז לשינוי מדיניות. זהו הקהל האוהד ביותר לשיח הצדק של זכותנו על הארץ המתבססת על התנ"ך, ולהם ניתן להסביר כי במזרח התיכון המתמוטט לא יוצאים להרפתקאות עם הרש"פ העוינת, המסיתה והמחרימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il