X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ערבי, פלסטיני מוצהר ואזרח ישראלי במסר חשוב: "הגידו לא למדינה פלסטינית" "השאלות הקרדינליות הן קודם כל האם ההנהגה הפלסטינית ששולטת היום, מייצגת את העם הפלסטיני?", הוא גורס כדאי מאוד שכל "אנשי השלום" יסכיתו לדבריו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

זוהיר אנדראוס הוא העורך הראשי של העיתון הערבי "מע-אלחדת'" היוצא לאור ביישוב הערבי טמרה במדינת-ישראל. הוא ערבי, פלסטיני מוצהר ואזרח ישראלי. אנדראוס מבטא במידה רבה של אותנטיות את עמדת "העם הפלסטיני" והוא עושה זאת בקול תרועה רמה במשך שנים רבות. הוא פרסם (21.4.11) מאמר ב-Ynet תחת הכותרת "הגידו לא למדינה פלסטינית", וכדאי מאוד ואף ראוי שכל "אנשי השלום" יסכיתו לדבריו:
  • "השאלות הקרדינליות הן קודם כל האם ההנהגה הפלסטינית ששולטת היום, מייצגת את העם הפלסטיני? האם אבו מאזן, שכהונתו לפי חוקת הרשות, תמה בינואר 2009 מוסמך לדבר בשם העם הפלסטיני על שלוש צלעותיו: הגדה והרצועה, הפלסטינים בישראל והפלסטינים במדינות ערב? האם לראש הממשלה, סלאם פיאד, הפקיד לשעבר בקרן המטבע הבינלאומית, שהובא על-ידי ארה"ב ונכפה על העם, יש זכות מוסרית או לאומית לייצג את העם הפלסטיני? התשובה היא לאו מוחלט".
הדברים האלה אומרים לממשלת מדינת-ישראל ולכל אומות העולם בקול צלול ובאופן חד-משמעי מיהו "העם הפלסטיני" בעיני אלה המגדירים את עצמם "פלסטינים". אין טעם לטמון את הראש באדמה, להתעלם מן האמת "הפלסטינית" ולאמץ לנו "אמת" נוחה יותר. ל"עם הפלסטיני" יש שלוש צלעות: "הגדה והרצועה, הפלסטינים בישראל והפלסטינים במדינות ערב". כל "הסכם" מחייב התייחסות לאמירה הנוקבת הזאת, ורק אחר-כך יש לדון בהנהגה "הפלסטינית" - עד כמה היא מוסמכת לשאת ולתת בשם "העם הפלסטיני" על שלוש צלעותיו.
ולא רק זאת, אף זאת:
  • "ומי אמר שהסכסוך בין התנועה הלאומית הפלסטינית לבין הציונות החל ב-1967. הרי ההחלטה של האו"ם, גם אם תתקבל, תהיה לכל היותר סמלית, אך חמור מכך, היא תקבע אחת ולתמיד כי הבעיה הפלסטינית נוצרה בעקבות התוקפנות הישראלית בשנת 1967, ואילו הנרטיב הפלסטיני הלאומי, המקובל על הרוב המוחץ של בני העם, קובע בצורה חד-משמעית שהסכסוך החל בעקבות הנכבה, כלומר ב-1948, ואם צריכים לפתור את הבעיה של העם שגורש ממולדתו, חובה לפתור את בעיית הפליטים הפלסטינים, דבר שאיננו מקבל התייחסות בהחלטה של ספטמבר הקרוב" (שם).
אני זוכר היטב את חודש מאי 1967. הייתי חייל בשירות מילואים בין אלפי חיילים שנקראו בצו-8 להתייצב מול צבאו של גמאל עבּד אל נאצר בחולות הנגב. משלושה כיוונים איימו עלינו לכלותנו, מצפון: צבא סוריה, ממזרח: צבא ירדן ומדרום: צבא מצרים. בישראל שררה דאגה רבה וחשש כבד מפני הפורענות הקרבה ובאה. איש בישראל לא חפץ במלחמת ששת הימים. זו היתה מלחמה שנכפתה עלינו ומזלנו שחיל האוויר הקדים תרופה למכה והשיג יתרון שהכריע את המערכה. לזה קורא העיתונאי הערבי "תוקפנות ישראלית". הערבים, בחוצפתם, דורשים להשיב להם את עמדות התצפית והירי ששימשו אותם נגד ישראל.
אבל גולת הכותרת של תביעות הערבים היא ללא ספק מה שהם קוראים "זכות השיבה" אין מנהיג ערבי אחד היכול לוותר על התביעה הזאת שפירושה חיסול מדינת היהודים בארץ הזאת:
  • "האם אנחנו מסתפקים במדינה מצ'וקמקת בגדה המערבית וברצועת עזה, או שהעם הפלסטיני, דורש גם דורש, מהעולם, לאלץ את ישראל ליישם את החלטת מועצת הביטחון 194, המצווה להחזיר את הפליטים הפלסטיניים, שגורשו בנכבה, למולדתם" (שם).
אולי בכל זאת יש תקווה ליהודים בארץ-ישראל והיא תבוא דווקא מצידם של הערבים שאינם מכירים במילה פשרה כמהלך סופי. נמצא, ולא בפעם הראשונה מאז הקמת מדינת-ישראל, שכל ההשתדלויות למען יצירת סוג כלשהו של דו-קיום, נדונו מראש לכישלון. אבל מדברים ומצהירים ומקשקשים. שיהיה.

תאריך:  29/04/2011   |   עודכן:  29/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלום פלסטיני
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
תכנית השלבים של שלושת הביבים
חשדנית  |  29/04/11 10:44
2
מי הולך להרוויח מהתכנית של BBB
חשדנית  |  29/04/11 10:51
3
לבטל את הסכמי אוסלו הארורים!!
הניה  |  29/04/11 10:51
4
שכחתה לציין שאת תוכנית החלוקה
ישראלי שזוכר  |  29/04/11 13:04
5
45000 פועלים מצרים סורים וחיגז
יוד יוד  |  29/04/11 21:55
6
עזמי בשארה בתגובה:"אין עם פלסט
קורןנאוה טבריה  |  30/04/11 07:02
7
ב1492 התגלת אמריקה לאירופאים
פועה  |  30/04/11 12:05
8
שתי מדינות לשני עמים
אוהב ציון  |  13/05/11 00:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פינקלשטיין
במדינת הגמדים רעש ומהומה, כל משרד ממציא חוקים ועושה לו מה שבא    לא שילמתי את האגרה השנתית (2009) לרשם המהנדסים והופתעתי לקבל הודעת תשלום כפל אגרה ל-2010. התלוננתי על כך לנציבות תלונות הציבור שליד משרד מבקר המדינה, ולאחר שנה וחצי קיבלתי את תשובתם המצורפת כאן
איתן קלינסקי
"שְׁפוֹךְ חֲמָתְךָ עַל גּוֹיִים שֶׁלּא יְדָעוּךָ" - אין לי זכות לשפוט את ירמיהו על אמירה כזו, במצב בו הוא זועק מנהמת לבו לנוכח מראות האימה. אך אני חייב לשאול את עצמי ואת החברה בה אני חי, האם ברצוני לבחור במורשת השנאה והנקמה או בציוויי חמלה ואהבה    בין פסח לשבועות
ד"ר א קולנשר, עו"ד י. שפטל
השמאל הישראלי על מפלגותיו, חוקריו, ארגוניו וכיוצ"ב, עושה כל שביכולתו כדי להעלים מעיני הציבור בארץ ומעיני העולם, את עזרת הצמרת הפוליטית של התנועה "הלאומית" של ערביי א"י בראשות הצורר המופתי חאג' אמין אל חוסייני בהשמדת יהודים בזמן השואה    וגם: מדוע אין כל זכר במוזיאון "יד ושם" למעורבות המסיבית של הנהגת ערביי ישראל בראשות המופתי וכנופייתו בהשמדתם של מאות אלפי יהודים בשואה?
איתמר לוין
נחשו את מי עצרה ישראל לאחר הרצח בקבר יוסף    אובמה מדבר והדם בסוריה ממשיך להישפך    בג"ץ והיועץ המשפטי מסיקים מסקנות הזויות מפרשת ה"מרמרה"    ממה צריך להיזהר כאשר ילד מאושפז בבית חולים    ומדוע כולנו כנראה יוצאים מדעתנו
אברהם (פריצי) פריד
הוראות שופט לדיון הציבורי    כישורי מנהיגות    מפוחי הארנונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il