X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשלת ישראל מגיבה ב"תגובות בטן" פסימיות לאירועים המורכבים שמתרחשים במזה"ת ובכך פוגעת בעצמה כבר רואים שתמיכת ישראל במובארק העכירה היחסים עם הכוחות המהפכניים במצרים, ודחפה את מצרים לזרועות אירן באותו אופן מתנהלת ישראל ביחס לאירועים בסוריה ולתהליכים המתרחשים אצל הפלשתינים הפסימיות וההתנהלות הנמהרת של מנהיגינו פוגעות באינטרס הישראלי ויש להפסיקה מיד!
▪  ▪  ▪
רצוי לממשלה לאמץ את הנוסחה הבאה: שתיקה, חשיבה לטווח ארוך ואז תגובה [צילום: פלאש 90]

השינויים שעוברים על המזרח התיכון הם שינויים מרחיקי-לכת, שללא ספק ישנו, בחלקם לטובה ובחלקם לרעה, את האזור בו אנו חיים. המהפכות בסוריה, המהפכות בלוב, חוסר הנחת באירן, שינוי המשטר במצרים, ואם לא די בכך - ההסכם שנחתם השבוע בהפתעה מוחלטת בין הרשות הפלשתינית לחמאס, הם אירועים משמעותיים שמתרחשים מבלי שאנחנו מבינים לעומק את ההשפעה שיש להם על האזור.
הממשלה של נתניהו מודאגת ובצדק מהתפתחויות אלה, אבל הפסימיות המופרזת והלא הגיונית של חברי הממשלה היא לא רק מיותרת אלא גם מסוכנת, כי היא משפיעה לרעה על האירועים ומעצבת את המציאות שלנו באזור. בעולם הערבי עוקבים בקפידה אחר ההתפתחויות וההתבטאויות שמגיעות מהארץ, והפסימיות הזאת של השלטון הישראלי יוצרת מציאות מסוכנת, מאחר שהיא פועלת כמעין "נבואה שמגשימה את עצמה".
ישראל - לדוגמה - הביעה מההתחלה התנגדות למהפכה במצרים ותמכה במובארק, מבלי שהמנהיגים שלנו אפילו ניסו לבחון את ההשלכות שיכולות להיות להתבטאויות נגד המהפכה. מובן לכולם היום שהתנגדות לכוחות המהפכניים במצרים ותמיכה במובארק בטענה שכוחות איסלאמיים מובילים את המהפכה, נכונה ככל שתהיה, פגעה באינטרס הישראלי, משום שיצרה אנטגוניזם כלפי ישראל בקרב הכוחות המהפכניים שבשלטון. ישראל, למעשה, שלחה את הכוחות המהפכניים במצרים ישר לזרועות של השלטון האירני, שבחוכמה נזהר בהתבטאויותיו, ורק כשהיה ברור שהמהפכנים ינצחו - תמך בהם.
התוצאה היא קשה עבור ישראל, כי היום האווירה בין ישראל לשלטון במצרים עכורה, בעוד ניתן לראות התקרבות בין מצרים לאירן. פסימיות ו"תגובות בטן" נמהרות הן שהובילו את ישראל למצב הזה, והיום הממשלה צריכה להאשים את עצמה בהתדרדרות היחסים עם מצרים, שהיו יכולים להיות הרבה יותר טובים אם הממשלה הייתה קצת פחות פסימית והרבה יותר זהירה בהתבטאויותיה.
ישראל חוזרת על אותה טעות גם ביחס למהפכה בסוריה, כאשר התגובה הישראלית אפילו פחות מובנת במקרה זה. בשאר אסד מעולם לא היה ידיד של ישראל, ואפשר ללא היסוס לומר שמשפחת אסד הייתה אויבת מרה של תהליך השלום במזרח התיכון. משפחת אסד כבר שנים רבות תומכת בטרור נגד ישראל, כאשר היא מממנת הן את החמאס בעזה והן את החיזבאללה בצפון, ומעבירה לארגונים אלה נשק שמופעל בעקביות כנגד ישראל.
העולם הערבי כולו, כולל אירן ידידתו המפוקפקת של אסד, תומך בכוחות המהפכניים בסוריה, אבל באופן תמוה דווקא הפסימיות של ישראל מחזקת את שלטון אסד. התקשורת הישראלית, בניצוחו של ביבי, שמשדרת תסריט אימים בו אסד נופל ואירן משתלטת על סוריה ולבנון, מחזקת את השנאה של העולם הערבי כלפי ישראל מבלי שהשינויים בסוריה אפילו נלמדו מספיק כדי להסיק מסקנות. מוקדם לדעת מה יקרה בסוריה, ולכן עכשיו הכי טוב עבור ישראל זה לשמור על שקט, אבל הפסימיות ששולטת גם במקרים שנראים חיוביים שוב פוגעת באינטרס הישראלי ומעוררת שנאה מיותרת כלפינו בעולם הערבי.
התגובות הפסימיות המסוכנות האלה של הממשלה וחוסר הזהירות שמאפיין אותן, הגיעו לשיאן השבוע כאשר ראש הממשלה יצא נגד ההסכם בין הרשות הפלשתינית לחמאס. עוד לפני שנבחנה לעומק מהות ההסכם בין הפלגים השונים של הפלשתינים והאופן בו הסכם זה ישפיע על היחסים עם ישראל, גינה ראש הממשלה בתוקף את ההסכם והציב לרשות הפלשתינית תנאים לגבי המשך המשא-ומתן עם ישראל.
התבטאויות אלה לא רק שאינן מועילות, הן רק דוחפות את אבו מאזן יותר אל זרועות החמאס, מחריפות את משבר האמון אל מול הרשות הפלשתינית ומציגות את ישראל באור שלילי בעולם. לכאורה ישראל הייתה צריכה לברך על ההסכם עם החמאס, כי הטיעון שלנו כבר תקופה ארוכה הוא שאין עם מי לעשות שלום בגלל הקרע בעם הפלשתיני. אבל במקום זאת ממשלת ביבי בוחרת לאמץ גישה פסימית אוטומטית ובלי לבחון את ההשלכות שלו מגנה אותו בתוקף.
לאירועים שמתרחשים עכשיו בעולם הערבי יכולות להיות תוצאות שליליות ומסוכנות שיפגעו בנו בעתיד, אבל מה שבטוח הוא שחוסר הזהירות של המנהיגים שלנו, והפסימיות כלפי האירועים עוד לפני שהם מתרחשים - רק מגדילות את הסיכוי לכך שניפגע. כדאי לזכור שהמצב של ישראל לפני המהפכות לא היה גם מזהיר, ולכן חלק מהאירועים יכולים גם להשפיע לחיוב על ישראל, ואולי להוביל למתינות במזרח התיכון. נראה לי שהממשלה שלנו לא מסוגלת לאמץ גישה אופטימית כזאת, אבל אז אולי פשוט שווה לה לשתוק, עד שיהיה ברור לאן רוח הדברים נושבת, כדי שלפחות לא נמשיך לגרום לעצמנו נזק.

תאריך:  29/04/2011   |   עודכן:  29/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסימיות והתנהלות מסוכנת של הממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
ערבי, פלסטיני מוצהר ואזרח ישראלי במסר חשוב: "הגידו לא למדינה פלסטינית"    "השאלות הקרדינליות הן קודם כל האם ההנהגה הפלסטינית ששולטת היום, מייצגת את העם הפלסטיני?", הוא גורס    כדאי מאוד שכל "אנשי השלום" יסכיתו לדבריו
אהוד פינקלשטיין
במדינת הגמדים רעש ומהומה, כל משרד ממציא חוקים ועושה לו מה שבא    לא שילמתי את האגרה השנתית (2009) לרשם המהנדסים והופתעתי לקבל הודעת תשלום כפל אגרה ל-2010. התלוננתי על כך לנציבות תלונות הציבור שליד משרד מבקר המדינה, ולאחר שנה וחצי קיבלתי את תשובתם המצורפת כאן
איתן קלינסקי
"שְׁפוֹךְ חֲמָתְךָ עַל גּוֹיִים שֶׁלּא יְדָעוּךָ" - אין לי זכות לשפוט את ירמיהו על אמירה כזו, במצב בו הוא זועק מנהמת לבו לנוכח מראות האימה. אך אני חייב לשאול את עצמי ואת החברה בה אני חי, האם ברצוני לבחור במורשת השנאה והנקמה או בציוויי חמלה ואהבה    בין פסח לשבועות
ד"ר א קולנשר, עו"ד י. שפטל
השמאל הישראלי על מפלגותיו, חוקריו, ארגוניו וכיוצ"ב, עושה כל שביכולתו כדי להעלים מעיני הציבור בארץ ומעיני העולם, את עזרת הצמרת הפוליטית של התנועה "הלאומית" של ערביי א"י בראשות הצורר המופתי חאג' אמין אל חוסייני בהשמדת יהודים בזמן השואה    וגם: מדוע אין כל זכר במוזיאון "יד ושם" למעורבות המסיבית של הנהגת ערביי ישראל בראשות המופתי וכנופייתו בהשמדתם של מאות אלפי יהודים בשואה?
איתמר לוין
נחשו את מי עצרה ישראל לאחר הרצח בקבר יוסף    אובמה מדבר והדם בסוריה ממשיך להישפך    בג"ץ והיועץ המשפטי מסיקים מסקנות הזויות מפרשת ה"מרמרה"    ממה צריך להיזהר כאשר ילד מאושפז בבית חולים    ומדוע כולנו כנראה יוצאים מדעתנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il