X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
איה הוד נטורופתית מוסמכת מרכז איה הוד - נטורופתיה לרפואה משלימה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הסוכרת היא סיבת המוות השלישית בישראל, כך עולה מדוח המוות של הלמ"ס לשנת 2008 למעלה מ-2,400 אנשים נפטרים בשנה כתוצאה מהמחלה והתופעה רק הולכת ומחמירה לפי נתוני קופות החולים, כ-50% מהחולים המטופלים לא מאוזנים עמותות וגופים פרטיים נרתמים להעלאת המודעות ומבקשים מהציבור להיבדק
▪  ▪  ▪
מאזנים את רמות הסוכר באופן טבעי
[צילום: AP]

במחקרים גדולים שנעשו בארה"ב, התגלה באופן מפתיע שעשרות מיליוני אנשים סובלים ממה שמכונה "טרום-סוכרת". יש הסבורים, שעד שנת 2030 מאות מיליונים יחלו במחלה, נתון מדאיג לכל הדעות, אך זה רק קצה הקרחון אם תשאלו אותי.
הבעיה הקשה היא, שאחוז ניכר מהאנשים הללו אפילו לא מודע לכך שקיימת טרום סוכרת שתוך מספר שנים תהפוך לסוכרת סוג 2. בישראל, כאמור, הנתונים מדאיגים לא פחות ומספר הסובלים מהמחלה רק הולך וגדל. סוכרת מעלה את הסיכון לטרשת עורקים, הסתיידות עורקים, מחלות ופגיעה בכלי דם גדולים וקטנים, נמק וקטיעת גפיים. מאחר שאין מענה אחיד לכל סוגי הבעיות, אפשרויות הטיפול מגוונות, החל מתרופות קונבנציונליות משלימות ועד להתערבות כירורגית.

הטיפול הנטורופתי בסוכרת

סוכרת או טרום-סוכרת, אינה נפוצה כלל בחברות ובתרבויות שתזונתן "פרימיטיבית". אך היא מופיעה לרוב בעולם המערבי בו האדם נחשף למזון ממוסחר ומעובד.
בישראל, למעלה מ-500 אלף ילדים ומבוגרים חולים בסוכרת וכ-200 אלף סובלים מסוכרת גבולית או טרום-סוכרת. רוב האנשים אינם מודעים עד כמה משפיעים אורח החיים והתזונה על התפתחות המחלה. בעזרת הכוונה תזונתית, תוספי מזון ייחודיים, צמחי מרפא, תבלינים ופעילות גופנית קבועה, ניתן למנוע את החמרת המחלה, לחיות איתה, ואף למנוע או להקל על הסיבוכים המאפיינים אותה.
למרות התורשה, לתזונה ופעילות גופנית יש תפקיד משמעותי וקריטי ביכולת לסייע לגוף לטפל ולאזן את המחלה. בשלבים הראשוניים של הטיפול הנטורופתי, הסוכר מתייצב ומתאזן, אך הוא מצוי עדיין על ערכים גבוהים יחסית. רוב האנשים חשים בטוב כבר בשלב זה, בו הם נמצאים באיזון יחסי ולא סובלים מתנודות "יו-יו" של קפיצות למעלה ולמטה בערכי הסוכר. עם התקדמות הטיפול בנחישות וסבלנות, רמות הסוכר מתחילות גם לרדת.
הטיפול הנטורופתי מתייחס לאדם כמכלול ולא מתמקד רק בסימפטומים למחלה. לכל אדם אופי אחר, טמפרמנט אחר, איכויות שונות, אורח חיים שונה, גישה וחשיבה שונה. לכן, העוצמה בטיפול הנטורופתי, טמונה בהתאמת הטיפול לכל אדם באופן אישי. גם בדרך זו, בדומה לרפואה הקונבנציונלית, מתקיים תהליך ניסוי וטעיה. ישנה בדיקה ומעקב אחרי איזון רמות הסוכר עד שמגיעים לשביעות רצון. לעיתים, הדרך הטבעית היא איטית יותר, אך זו הדרך היחידה שהגוף מכיר כדי לעשות את הדברים בכוחות עצמו ובקצב שלו.
הנטורופתיה לימדה אותי להקשיב וללמוד את האדם שמולי, שנינו בסופו של דבר מסכימים שדרוש שינוי והוא לא תמיד קל אבל ההתמדה משתלמת.
הרעיון הכללי בתחום הנטורופתיה, מדבר על איזון רמות הסוכר באופן טבעי, עם תופעות לוואי מינימליות על-ידי שימוש בתבלינים וצמחי מרפא, הימנעות מארוחות כבדות המעמיסות על הגוף, על מערכת העיכול והכבד, מעייפות ומשפיעות על מצב רוחנו. כדי לאזן את רמות הסוכר, ראשית יש לאכול הרבה ארוחות קטנות המפוזרות לאורך היום ושנית, יש לשים לב שמזונות אלו לא יהיו בעלי אינדקס גליקמי גבוה אשר גורם לעליות חדות ומהירות ברמות הסוכר בדם.
חשוב מאוד להכניס לתפריט כמה שיותר סיבים תזונתיים הנמצאים במזון המלא, בקטניות ובירקות. סוכרתיים רבים מגיעים אליי בכדי לרדת במשקל, דבר זה בפני עצמו משפר פלאים גם את מצב הסוכרת.
אנשים רבים, שאינם בהכרח חולי סוכרת, מספרים שהגמילה מסוכרים ופחמימות פשוטות היא כמו גמילה מסמים. אך לאחר שנגמלים, הגוף לא מרגיש יותר צורך בלתי נשלט למתוק.

טרום-סוכרת (pre-diabetes), מהי?

אנשים עם טרום סוכרת מגיעים אליי הרבה והבקשה היא תמיד זהה: "איה, אני רוצה להוריד את הסוכר שלי כדי שלא אגיע לתרופות". אני מוכרחה להודות שאנשים מודעים המגיעים עם טרום-סוכרת, יותר קלים לטיפול, אולם עם זאת, רבים האנשים שמגיעים אליי לאחר שלקחו תרופות להורדת סוכר ועדיין מחפשים את הדרך לאיזון רמת הסוכר בדם.
מצב טרום-סוכרתי הוא שלב מקדים למחלת הסוכרת, המאיימת מהר מאוד להפוך לסוכרת סוג 2, אם לא ינקטו האמצעים להקטין את הסיכוי הזה. במצב זה, רמות הסוכר גבוהות, אך לא גבוהות מספיק כדי להיכנס לקטגוריה של סוכרתיים. אך אל תשלו את עצמכם אפילו לרגע. לא צריך להגיע למצב של סוכרת סוג 2 כדי לחוות את הנזק הנוראי, האיטי והמתקדם שיכולות לגרום רמות סוכר גבוהות לאורך זמן ללב, לכלי הדם, לכליות, לעיניים ולמערכת העצבים.

כיצד ניתן לאבחן טרום-סוכרת?

סוכרת אינה מחלה התוקפת את גופנו במפתיע. מדובר במחלה שתחילתה בסוכרת סמויה שבאה לידי ביטוי ברמות סוכר גבוהות. הסימפטומים לכך יכולים להיות: יובש בפה, צמא מוגבר, עייפות ומתן שתן רב.
בדיקת דם פשוטה, מאפשרת לבדוק את רמת הסוכר בדם בזמן צום. במקרים בהם הבדיקה מראה תוצאה לא תקינה, סביר להניח שהרופא ימליץ לעשות בדיקת העמסת סוכר. ישנם רופאים שישכילו לבדוק גם רמת המוגלובין A1C (המוגלובין מסוכר), המשקף ממוצע של רמת הסוכר בדם במשך שלושת החודשים האחרונים.
עם זאת, ישנם מקרים גבוליים, בהם אנשים עם טרום-סוכרת יראו תוצאות סוכר גבוליות או תקינות, ולכן בטרום-סוכרת רצוי לבדוק את מצב האינסולין.
למערך האינסולין חשיבות רבה בכל הקשור לאבחון סוכרת. כאשר התאים לא מקבלים סוכר, הגוף משדר מצוקת רעב. בנוסף, לא הרבה יודעים ומכירים את נושא התגובה הגליקמית המביאה מזונות מסויימים לגרום לנו להיות מורעבים זמן קצר אחרי שאכלנו. מזונות אלו גורמים לנו להיכנס למעגל קסמים של צורך כמעט בלתי נשלט לאכול פחמימות וסוכרים. הבנת האינדקס הגליקמי יכולה לא רק לסייע באיזון רמות הסוכר בדם, אלא גם להרזיה.
כידוע, השם הנרדף של האינסולין הוא "הורמון השובע". תפקידו לעודד תהליך אגירת אנרגיה בתא בצורה של שומן וגליקוגן. האינסולין אחראי על הגדלת כמות קולטני סוכרים על-גבי תאי שריר ושומן ובכך מגביר את ספיגת הגלוקוז על ידם. כאשר קיימת תנגודת אינסולין, רמת הסוכר בדם נשארת גבוהה (מאחר שהאינסולין המופרש מהלבלב לא מצליח להחדיר את הסוכר לתאים בצורה יעילה והדבר פוגע בתגובת קולטני האינסולין) ומצב זה גורם ללבלב להמשיך להפריש אינסולין עוד ועוד כדי להוריד את רמת הסוכר בדם. תנגודת/עמידות לאינסולין, מובילה להתפתחות סוכרת סוג 2, ולכן בדיקות רמות אינסולין חשובה אף היא כחלק מתהליך אבחון סוכרת / טרום-סוכרת.
סימפטומים למצב של היפראינסולינמיה (יתר אינסולין בדם) הם עליה די מהירה במשקל, כמיהה נוראית ובלתי נשלטת למתוקים וסוכרים וקושי מאוד גדול להוריד את המשקל העודף, גם כאשר עושים דיאטות ופעילות גופנית.

נאורופתיה סוכרתית

כ-1,500 חולי סוכרת בישראל עוברים מדי שנה קטיעות רגליים. הכאב העצבי השכיח בקרב חולי סוכרת, פוגע באופן קשה באיכות חייהם של החולים. מדובר בהפרעות בתפקוד העצבי, נזק לעצבים הפריפריאליים שברגליים, בכפות הרגליים ובידיים. הסימפטומים יכולים לבוא לידי ביטוי בעקצוצים, זרמים חשמליים, גירודים, חוסר תחושה וכאבים בגפיים.
למעלה מ-1,500 חולי סוכרת בישראל, עוברים מדי שנה קטיעות רגליים ו-70% מהסוכרתיים מתנסים בדרגה כזו או אחרת של נזק עצבי. נתון מצער ומבהיל.
בצקות ברגליים יכולות גם הן להיות תסמין של אי-ספיקת לב. נטייה לפצעים, דלקות וזיהומים ברגליים - בסוכרתיים, לעיתים קרובות, העור יבש מאוד, סירקולציית הדם אינה אידיאלית כלל, כלי הדם פגועים ולעיתים נפגעים גם עצבי התחושה ברגליים. כל אלה מגדילים מאוד את הסיכון להיווצרות פצע או כיב שאינו נוטה להחלים, מאחר שפחות חמצן ותאי דם לבנים, החיוניים להחלמת פצעים, מגיעים לפצע.
כאשר אין תחושה לכאב, קור או חום, חולה סוכרת יכול לדרוך גם על מסמר מבלי להרגיש זאת. מאוד בקלות הפצעים עלולים להישאר לא מטופלים ולהזדהם.
הנזק השני החמור בהיקפו, הוא פגיעה בראייה עד לכדי עיוורון. במקרים קלים יותר, מדובר בירידה באיכות הראיה, קטרקט ופגיעה בכלי הדם הקטנים בעיניים (רטינופטיה סוכרתית).
למחלת הסוכרת השלכות רבות וקשות, היא עלולה לגרום לנזק או כשל כלייתי, שבץ, מחלות לב כליליות, ירידה בפעילות מערכת החיסון, סיבוכים בהיריון ועוד.

ניקוי רעלים - לטיפול בסוכרת וטרום-סוכרת

אבחון מוקדם וטיפול נכון, יכולים להקטין משמעותית את הסיכוי לחלות בסוכרת או לפחות לדחות את ההופעה שלה לגיל מאוחר יותר. ניקוי רעלים הוא אחד מהדרכים הטבעיות לאזן את רמת הסוכר ולטפל בגוף באופן הדרגתי ונכון ובכך למנוע את המחלה או להתמודד איתה.
תוכנית ניקוי רעלים מבוססת על פרוטוקול לפיו יש לאכול כל שעה וחצי-שעתיים. אסור לצום וחובה לאכול. פרט חשוב זה הוא אחד מצורות הטיפול במצב טרום-סוכרתי המסייע לשפר תנגודת לאינסולין. אכילה כל שעה וחצי-שעתיים מונעת קפיצות ונחיתות של סוכר בדם ושומרת על רמה קבועה של סוכר לאורך כל היום, ללא תנודות גדולות. תפריט התזונה העיקרי בתוכנית הניקוי, מבוסס על צריכת אורז מלא או אדום מלא, על-מנת לחזק את אכילת הפחמימה המלאה בלבד, ללא פחמימות פשוטות בעלות האינדקס הגליקמי הגבוה.
בנוסף, תוכנית ניקוי רעלים מושתתת על צום מיצים ירוקים המכילים עלים ירוקים וירקות המסייעים להורדת המשקל, הפחתת התיאבון והורדת הסוכר בדם. כל זאת, לצד הכוונה וייעוץ לשימוש בצמחי מרפא שנחקרו רבות בהקשר לאיזון רמות סוכר בדם ומסייעים לתחושה חיונית ובריאה.
תהליך ניקוי רעלים, מטרתו, להביא את הגוף למצב מאוזן הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. בזמן מתח נפשי, מופרשים בגוף הורמונים נוגדי אינסולין. מצב זה בעייתי מאוד כאשר קיימת תנגודת לאינסולין שמובילה לסוכרת. בסדנת ניקוי הרעלים, נלמדות טכניקות ואמצעים פרקטיים להרפיית מתחים ורגיעה. בנוסף, אחוז גדול מהמשתתפים בסדנה יורדים במשקל וזהו אחד התנאים ההכרחיים לשיפור רמות הסוכר בדם. לדברי כל הרופאים, "תורידו במשקל והסוכר ירד גם כן".
במסגרת סדנת הניקוי, ניתן דגש רב על חשיבות פעילות גופנית בזמן תוכנית הניקוי וכאורח חיים, שכן, פעילות גופנית משפרת מאוד את התנגדות לאינסולין, בכך שמסייעת לשפר את תגובת הרצפטורים לאינסולין שנמצאים בתאים.

הכותבת היא נטורופתית מוסמכת, מנחת סדנאות לניקוי הגוף מרעלים ומנהלת מרכז איה הוד - נטורופתיה לרפואה משלימה
תאריך:  02/05/2011   |   עודכן:  02/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבחון וטיפול במחלת הסוכרת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התמודדות עם סוכרת זה אתגר
סבטה אשכנזי  |  5/05/11 22:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
למרות הרטוריקה הפרו-פלשתינית של בן-לאדן, ידוע רק על שני מקרים בהם בוצעו פעולות טרור בארץ בהשראת אל-קאעידה. עם זאת, ייתכן שהארגון העניק תמיכה חשאית לחמאס ולדומיו
פרופ' שמואל קוויתי
חלק גדול מאיתנו שמח ומאושר על בוא האביב, אך יש גם כאלו שעבורם האביב על כל פריחותיו דווקא מבשר את תחילתה של תקופה קשה    מי אלו? איך מזהים אלרגיות? כיצד מטפלים?    על אלרגיות האביב
אורן פרסיקו
זאב חספר, עורך בכיר בחברת החדשות של ערוץ 10, מותח ביקורת נוקבת על כשלים ומחדלים של עיתונאי הערוץ ומפרסם אותה בבלוג באתר נענע10. זה לא תחביב, זו עבודה. את תפקיד מבקר הפנים של "חדשות 10" הוא מגדיר כ"ניסוי", אשר מתבצע בזהירות ומתוך כוונה לבנות מוסד שיחזיק מעמד גם לאחר שיעזוב את התפקיד
מיכל שפר מיכאלי
האם כאשר אנו מדברים על עונשים, אנו בעצם רוצים לדבר על גבולות, סדר, משמעת ותפקוד נורמטיבי? במידה שזה אכן כך, כיצד נוכל לחזק ולשפר פרמטרים חיוביים אלו?
תרצה הכטר
הסופר אנדז'יי בארט, מחזאי ותסריטאי הידוע בגישתו הפוסט-מודרנית, בחן את דמותו השנויה במחלוקת של חיים רומקובסקי, יהודי שהתמנה על-ידי הנאצים לכהן כראש היודנרט של גטו לודז'    התוצאה: "בית חרושת למלכודות זבובים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il