X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בן-לאדן. חוסל! [צילום: AP]
מטוטלת מצב הרוח הלאומי
כמה מילים על ה"חגיגה" ובולמוס הפרשנויות בעניין חיסולו של אוסאמה בן-לאדן ראש ממשלת ישראל צריך להתכונן היטב לפגישה עם אובמה אחר ממה שהכיר לפני הפעולה בפקיסטן בינתיים מטוטלת מצב הרוח הלאומי נוע תנוע...

לא רציתי להשתתף ב"חגיגה" אף כי שמחתי מאוד שעוד טרוריסט נתעב שידיו מגואלות בדם-נקיים הושלך לעולם שכולו טהור, אולי אפילו מתנהל על-פי דפוסי האיסלאם של האיש בעל הזקן הארוך. יותר מכל שמחתי שהאיש הושלך לפח הזבל של ההיסטוריה, שם מקומו ושם מקומם של אלה שכמותו. עד כאן גילוי לב אישי. ומכאן, כאמור, כמה מילים על ה"חגיגה" ובולמוס הפרשנויות.
רק לפני ימים מספר העולם היה באופוריה. בלונדון התרחש אירוע היסטורי ממש שסוקר מכל זווית אפשרית, כולל כמובן הנשיקה. כמו הטלנובלות הזולות אך המושכות צופים, ריאליטי בשידור חי בסלון של כל אחד, "אופיום להמונים" הצמאים לנחת, חלומות ופנטזיות מתוקות, ממש כמו באגדות שבהן מסופר על נסיכים ונסיכות שבמקרה הצטלבו דרכיהם, ולבסוף חיו באושר ועושר עד סוף ימיהם הכה מרטיטים, כך גם האירועים לציון חיסולו של הרשע שתמיד, ממש כך, סופו שייתלה על עץ גבוה.
מי שצפה במשדרי הטלוויזיה בכל הערוצים האפשריים או קרא עיתונים, לא יכול היה להישאר אדיש למצבי הרוח המשתנים שהתחלפו תדירות משבחים ועד הרמת גבות לגבי המעשה הבלתי מוסרי, לדידם של פרשנים מסוימים. היו כאלה אשר ביקשו לרומם את רוח לוחמי החירות, ומאידך-גיסא כאלה אשר רצו לשפוך צוננים. אלה וגם אלה חטאו בחטא היוהרה ופירשנו את מה שכמעט לא ידוע. כך קורה כאשר יש למלא "זמן שידור" או דפי עיתונים.

דברים לברק אובמה

השורות הבאות יוקדשו לאובמה, נשיא ארה"ב, שכה רבים היו אלה אשר הספידו אותו, לגלגו לו ואף ידעו לחזות שזו כהונתו הראשונה וגם האחרונה. פרספקטיבה בהיסטוריה היא כאוויר לנשימה. ואם בכך עסקינן, המסקנות מחיסולו של בן-לאדן חייבות להסתמך על המכלול כולו.
אובמה וממשלו "אחראיים" לשינויים הגדולים המתחוללים באזורנו. ללא אישורו של אובמה ואנשיו, אין כל אפשרות להבין את מתקפת ההפגנות ותוצאותיהן. ללא סיוע ממשי של אובמה, קשה להניח שהנשיא מובארק היה מסיים את כהונתו. גם בתוניסיה, בתימן וכולי לא היה מתרחש שינוי. קדאפי ואסד אינם רחוקים מסיום תפקידיהם, אולי אפילו חייהם. אובמה "אשם" בכך. הקואליציה הבינלאומית הפועלת בלוב ושעוד תגיע גם לסוריה, לא הייתה מחזיקה מעמד ללא תמיכה אמריקנית מסיבית. הפגיעה במשפחתו של קדאפי תוך ניסיון כושל לחסלו, הם איתות ברור שבקרוב, ככל הנראה, אם לא יקרה נס ממש, "איש האוהלים" ייפגש עם "איש המערות".
יש להיסטוריה חשבון פתוח עם רודנים וצמאי-דם. יש לה גם זיכרון טוב ולפעמים היא צוחקת צחוק רחב. מי אינו זוכר את דברי הביקורת הקשים שהשמיעו ראשי הממשל האמריקני הקודם. שר ההגנה האמריקני לשעבר המאוד ניצי, דיק צ'ייני, כמו גם קודמיו הרפובליקנים, שפכו קיתונות של ביקורת על אובמה תוך שהם מציירים אותו כדמות חלשה, בלתי ממוקדת מטרה. מייד לאחר החיסול של בן-לאדן, שיבחו את נחישותו של אובמה ומלחמתו בטרור העולמי. גם החלטתו של אובמה לשנות במשהו את המדיניות האמריקנית בפקיסטן ובאפגניסטן זכתה לביקורת קטלנית, שכאמור התחלפה בשבחים.
יש לאמריקנים מן מנהגים מוזרים כאלה לשמוח לאיד, אך הם יודעים גם להתלכד כשצריך. הם גם לא שוכחים מהר ואינם סולחים. כמעט עשור רדפו ללא רחם את בן-לאדן וכדוריהם השיגו את "איש המערות". עם משונה האמריקנים האלה!
בעבר הלא רחוק כתבתי שלמרות הלעג כלפי אובמה, כולל בישראל, אובמה עדיין לא אמר את המילה האחרונה. העתיד עוד לפניו וההפתעות עוד בדרך. ראוי, בהקשר זה, שראש ממשלת ישראל יתכונן היטב לפגישה עם אובמה אחר ממה שהכיר לפני הפעולה בפקיסטן.
בינתיים המטוטלת נוע תנוע לכאן ולכאן ומצב הרוח הלאומי או הבינלאומי עוד ישתנה פעמים רבות. בן-לאדן מת אך הטרור נושם ובועט. מי ייתן שלא נזדקק להוכחת קיומו.

תאריך:  04/05/2011   |   עודכן:  04/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטוטלת מצב הרוח הלאומי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דיק צ'ייני שר ההגנה ????? ל"ת
אביתמר  |  5/05/11 10:40
 
- תגובה
צ'לו   |  5/05/11 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
יש קיר ברזל ערבי, שכל תוכניות השלום האוטופיות של היהודים מתנפצות עליו    אפשר לשבור קיר, אפשר לעקוף אותו או לטפס עליו. רק דבר אחד לא מומלץ: להיכנס בו עם הראש
דודו אלהרר
אין חולק על כך שתושבי א"י הערבים ספגו מכה אנושה במלחמת השחרור של העם היהודי, וזכותם המלאה לציין את יום הַנַכְּבָּה שלהם כראות עיניהם    אך מכאן ועד להכרה ישראלית רשמית באסונם, סלולה דרך חתחתים שכולה התנשאות וּצביעות    לולא אסונם לא הייתה קמה מדינת-ישראל
איתמר לוין
יובל שטייניץ חרג מהמשפטיזציה שהשתלטה על חיינו ומינה כלכלן לתפקיד יו"ר רשות ניירות ערך. בניגוד לחשיבה המקובלת, רגולטור צריך קודם כל להבין בשוק עליו הוא מפקח - ולא תמיד למשפטנים יש ראייה כזאת
משה גביש
דוח גולדסטון חד-צדדי וגרם נזק רב, אך חלק לא קטן מן התוצאה נובע מהעמדה הישראלית של אי-שיתוף פעולה עם הוועדה    הפקרת הזירה והתעלמות מהאו"ם הוכחו ככישלון. הגיע הזמן לנסות דרך אחרת    אסור לשחק ב"ברוגז" בזירה הבינלאומית
עו"ד יוסי דר
אמר השופט ברק: "בית המשפט העליון הוא בעיני המנצח של התזמורת הנורמטיבית"    השיב לו השופט לנדוי: "בית המשפט העליון שלנו אינו מנגן תמיד על-פי פרטיטורה אחת"    חילופי דברים בין שני נשיאים לשעבר של בית המשפט העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il